1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

NHL lockout 2012

« · 1520184 · » Till forumet

Sv: NHL lockout 2012
RTS: finns inte så många svenska världsspelare . Sedinarna z erik karlsson superhenke . Har jag missat nån . Kronvall har väl lite stjärnstatus . Kanske loui eriksson . Har svårt att tro att de kommer så många utlänningar . Khl kan ju betala lön . De kan inte vi .
Kommentera

ÖstrandsNisse:Är inte så insatt hur det fungerar med försäkringar, men om Zäta verkligen vill spela för Tik, kan han inte betala sin egen försäkring då?

Det kanske inte fungerar så, men jag bara undrar

Eller betala en del iallafall

Kommentera

Iphone70: Det kan han nog det, Om han verkligen vill.
Kommentera

Nu när Steen är med så tror jag att vi med säkerhet kan börja diskutera förstärkningar.

Till att börja med kan vi nog avskriva dessa helt:

Peter Regin - Kommer spela i Danmark troligen hela säsongen för att rehabiltera skadan bl.a.

Anders Lindbäck - Tränar med Brynäs och spelar gärna med dom om de ska "ta in några spelare" vilket de lär göra.

Zäta - Tydligt avskriven idag.

Erik G, Anton Lander, Magnus Pääjärvi - AHL allihop.

Vilka ska vi satsa på? Jag räknar med att vi har råd med max 2-3 spelare.

Anton Strålman - Har sagt att han gärna spelar här, så om bara Nubben sköter korten rätt så att han inte lirar i HV71 istället får vi en kanonförstärkning. (Stor ålderskillnad men Friberg kanske ringa ändå?)

Frans Nielsen - Om han har flickvän här? är det positivt, skulle vara en bra förstärkning om han inte vänder mot Malmóe.

Målgörande center/ytter - Något vi är i behov av och jag VET att det är dyrt och att vi inte har råd men på Nubben lät det som att man skulle utnyttja icke-eu platsen vilket vore perfekt!

Tänkte först att vi skulle satsa på en målvakt istället för en målgörare men efter Belle's storspel och att jag litar på Jocke så tror jag vi klarar oss om inget bra dyker upp det vill säga!

Vad tror ni? 

Kommentera

Någon som har länken där Nubben svarar på frågan om man kommer uttnyttja den lediga icke-eu platsen? 

Han svarar något i stil med " Ja det hade jag inte koll på men nu när du säger det ska vi såklart undersöka det"

Kommentera

Mackelito: jag tror det kan bli 

Frans Nielsen

Brian Boyle

Anton strålman

Kommentera

Steven Stamkos och Z blir för dyra..
Kommentera

Mackelito: Jag skulle i a f vara fullt nöjd med Nielsen och Strålman. Då får vi en klassback och en klasscenter. Sen om det ser illa ut inför slutet av serien och det fortfarande är lockout over there, så självklart Zäta för några månader...

Hur som helst är jag övertygad om att Nubben har koll på läget och de han eventuellt tar in kommer fylla en roll. Blir nog bra tror jag.

Kommentera

Iphone70: Klart att han kan betala sin egna försäkring. Det skulle i klartext innebära att han, för att få spela i Timrå IK, betalar 1 000 000:- i månaden ur egen ficka. Det skulle han göra för att få spela inför sina fans i E.ON. Han skulle ganska så enkelt kunna lira i Ryssland, antagligen för flera hundra tusen i månaden...

Klart det är svårt att sia om hur Zäta tänker men personligen har jag svårt och se varför han ska komma till Timrå IK, betala 1 mille i månaden, för att "hjälpa" laget under lockouten, allrahelst när lockouten handlar om fördelningen av de pengar som NHL-cirkusen renderar. Även om några miljoner är en piss i Missisippi så ger det ändå inga jättegoda vibbar. Zäta är ju dessutom en av spelarna som är med och förhandlar för resten av hockeyspelarna.

Det ligger nog många värderingar i det här som vi nog inte riktigt känner till.

Kommentera

Frans Nielsen verkar välja Lukko och finska ligan på grund av att hans lillebror lirar där. Känns inget vidare..
Kommentera

timraw: Tom Wandell? Eller har SSK/Nygårds nypt honom?
Kommentera

Vi kan alltså räkna bort Nielsen, Regin och Z:a. Återstår Strålman. Utöver det får vi lita till Nubbens magi, att han har nån på lut som vill spela i stort sett gratis och vars försäkring kostar peanuts.

Någon härinne som fortfarande tror att Timrå IK tillhör vinnarna vid en lockout? På Timrå-Brynäsköer a' la tidigt 70-tal med enorm ekonomisk boost som följd?

Nä, jag tänkte väl det...
Kommentera

mikenomad: Det är väl snarare så att Timrå inte vågar göra nåt. Nu är vi ju förlorare pga att vi skiter ner oss så fort Loob o Helber skriker att VI har bestämt detta så NI ska lyda.

Vi går i Loobs ledkoppel.

Nä allt har skitit sig. Nu är FBK o LHC vinnare eftersom dom kan pröjsa. Det kan inte vi.

Känns ju så där...

Kommentera

Glen Morangie: Tänker du att det hade löst sig om vi agerat tidigare? Ja, möjligen i Nielsens fall även om jag tror att spel med brorsan hade lockat iaf. Regin hade vi nog också kunnat räkna bort eftersom han dras med skadebekymmer och det är en av anledningarna till att han väljer moderklubben ist.
Kommentera

mikenomad: Ja vi mister en 1:e center i Nielsen pga att vi sitter still i båten o vågar inte röra oss pga att Loob kanske håller huvudet under vattnet på oss så vi drunknar.
Kommentera

Glen Morangie: Men eftersom vi inte kommer spela KS så gör det ju inget :)

Skulle vi ändå hamna i den sitsen lär åtminstone Zäta finnas med. En skaplig förstacenter.
Kommentera

mikenomad: för min del så svängde det lite när det visade sig att regin o frans inte hade lust att komma hit.. Jag tror fortfarande strålman skulle ge oss en dimension till.
Jag tycker fortfarande att det kunde få räcka med 2 max tre pers... Lagets "anda" bör få förbli intakt. Den eller dom som kommer bör ha anknytning till timrå som strålman om inte det finns någon sådan kille så blir nubbens jobb viktigare för de folk som ev ansluter bör vara folk som kan falla in i den spelide som redan finns i timrå ik. Sökes snabbskrinnare tacklingsvillig o skottfrenetiskt hockespelare från nhl med sonnenberg mentalitet!
Så inga problem...
Typ
Kommentera

Glen Morangie: Timrå går väl inte i Loobs ledkoppel? Såväl Tommy som Nubben har gått ut och satt press på Hockeyligan att ändra beslutet. Att sedan Timrå kanske visar sig bli en fet förlorare om spelarna börjar välla in, tja...det sätter vi på dumstrutekontot så länge. Om det nu blir så.
Kommentera

Kastar ut 2 frågor till expertisen, om det blir en lång lockout:

- Om Regins axel blir bättre, kan han spela med oss i vår?

- Om Zäta behövs för kvalserie/streckstrid/slutspel i vår, var har han spenderat sin tid i vinter och hur/med vilka har han då tränat?

Kommentera

Bragd-Birger: Slå värmlänningarna ikväll nu så bju jag på en bira imorrn;)
Kommentera

sargad: Vad gäller Zäta så kan han ha vara ledig till kvalserien för mig, han skulle dominera oavsett!

Kommentera

Manderville: Är det stenklart att han är tillgänglig för oss vid en ev KS då? Ingen som tror att det finns en risk att han signar klubb i t.ex. KHL efter jul om inte vi har råd? Det KAN ju tänkas att han trots allt vill spela lite hockey den här säsongen också....
Kommentera

mikenomad: Har kanske övriga ligor avslutats vid det laget? Frågar för jag har ingen koll på det...
Kommentera

mikenomad: Jamen fråga nån som vet då, JAG har ingen aning!
Kommentera

Berka: Ska göra mitt bästa.
Kommentera

undrar vad nubben styr i bakgrunden?

hur blir det med oss?

lite pp spets på blåninjen eller en frejdig spelfördelare 

eller in nuvarande we trust?

Kommentera

söder över: Jag läste just artikeln om Lugano's intresse för Zäta och funderar på varför det skulle vara så mycket billigare att försäkra honom i Schweiz. 350K/mån i stället för ca 1 milj. här? Se följande citat från Expressen

"Där skulle försäkringskostnaden ligga på motsvarande 350 000 kronor i månaden."

Redigerad kommentar

Kommentera

John K: ja alltså 350000 i månaden ä mycket pengar men en helvetes massa mindre pengar än 1milj i månaden... 

skumt...

Kommentera

John K: kanske finns försäkringsbolag där som är villiga att ta lite mer risker . Eller nåt sånt . Försäkringsbolagen här är väl som övriga sverige . Strikt och fritt från risktagande . Förutom med våra pensionspengar :)
Kommentera

superfalle: måste "vi" svenska klubbar försäkra spelare i sverige eller kan man försäkra med något utlänskt bolag?
Kommentera

söder över: ingen aning . Min teori va bara ett spontant långskott .vet inte alls hur de funkar
Kommentera

söder över: också tänkt på det. Annars får väl Lugano värva honom och sen lånar dom ut honom från jul och framåt till oss och vi betalar försäkringspengarna till Lugano (=350.000) :)
Kommentera

superfalle: varför det är dyrare i sverige kan även ha att göra med att både Jämtin och OKT spelar här. Två idioter i samma land!
Kommentera

John K: Det handlar troligtvis om skatt.
Kommentera

Ambroo: misstänker att du har rätt.

men om man hittar ett bolag inom europa som är billigare så måste det väl vara fritt fram?

sverige har inte rätt att bajsa på andra eu länders bizzniz va?

(eu land asså)

Redigerad kommentar

Kommentera

Stenqvist borta 6 månader.

Ersätter Anton Strålman?
Kommentera

Gabriel Landeskog tydligen klar för Djurgården. Hej och hå.

Kommentera

ÖstrandsNisse: säger som Lundström på twitter...

#MOTSLUTSPEL

definitivt INTE ks!

iofs ska challeboy få ihop dom med... 

fast han får juh bara massa yberproffs med dif hjärtan så det borde funka för dom.. huga!

MOT SLUTSPEL helt enkelt!

Skarin: Ja jag tycker man kan se Strålman som en likvärdig skadetids ersättare...

båda har ett skapligt skott 

skapligt spelsinne

skapliga på skridskorna

o dom har typ lika många timrå ik matcher i bagaget om man räknar med j matcher...

Helt ok samvetesmässigt...

för mig alltså

Kommentera

söder över: Det beror på hur man tolkar nyckelspelare. Hittills har Frölunda ersatt sin bästa center och Modo sin lagkapten. Personligen så tycker jag att Stenqvist kanske inte riktigt kan sägas vara i den klassen, men då har inte jag sett alla Timrås matcher heller.
Kommentera

Blizzard: Riktigt kreativ idé!
Kommentera

ÖstrandsNisse:Se mitt inlägg i MoDo elr FBK-bok, vill inte spamma ALLA ! :-)
Kommentera

zigge: jävligt tunt inlägg.
Kommentera

zigge: Ge mig en ledtråd: vilket av dina 1763 st inlägg menar du? Jag är nämligen dum på riktigt.
Kommentera

Två veckor verkar vi få vänta, minst.
Kommentera

Enl. uppgifter är Henke Lundkvist nära VF. Finansieringen är klar.
Bara gratta VF till guldet då.
Vem el vilka ska vi värva för att undvika KS el överleva KS?
Kommentera

Mäster T: fast verkar inte göra sitt gäng fantasiskt bra trots att han är vm keeper...
Målvakter är sjukt beroende av bra försvarare i långa loppet och lunkan står i ett av Nhl's mest defensivt uppoffrande lag...
Jag tror att frölunda kommer behöva mer än ett kort kontrakt med matti d o lunkan för att vinna es men det är en riktigt tung värvning.
Kommentera

söder över: Henke är den grymmaste målvakt jag sett. Han ensam stoppade oss i semi. Jag vill se Timrå Agera.....Nu!
Kommentera

Mäster T: den där skorpion räddningen haunts my dreams!
Kommentera

I Timrå lär vi inte få se några LO-spelare men Vita Hästen (div 1) har just signat Jonathan Ericsson. Det här börjar bli löjligt. Riktigt, riktigt löjligt.
Kommentera

Ang snäsiga kommentarer om frölunda o modo samt till viss del brynäs...

Skulle det vara hårt o orättvist att vissa klubbar trotsar/bajsar på överenskommelser inom ligan?

Rätt naturligt egentligen...

Alla är juh konkurenter i verkligheten även om man har ett gemensamt mål i att tjäna pengar på hockey.

Det kommer alltid att bli rygghuggeri o fulspel hockeyligan är lika ädel som andra sammansättningar av individuella girigbukar.
Fbk ligger juh uppenbart tävlingsansvarige eller domaransvarige snubben väldigt varmt om hjärtat osv...

Skaffa lockout lirare om man kan tycker jag. Att stå passiv vid sidan o kolla på funkade juh väldigt bra för mif o lhc senast det begav sig...

Att kalla modos o frölundas förstärkningar för skadevikarier är fan bara helt jävla patetiskt!

Det gemensamma beslutet att inte använda lo spelare är inte heligt o om det stred mot kkv's regler så var det inte ens legitimt.

Jag skulle bli glad om vi kunde få in två killar typ i timrå och jag vet inte om kräver några jätte stjärnor heller nubben får gärna gräva fram guldkorn ur tredje o fjärdelinor i nhl som vill bli bättre o få mer förtroende än vanligt och som köper den redan satta speliden för timrå ik i år...
Kommentera

« · 1520184 · »