Redigerad kommentar
Lite nattläsning om ni vill. Här diskuterar Nordamerikanska fans NHLs förslag till NHLPA (spelarna) som säger att spelarna ska ha 46% av inkomsterna hela 11%(!!) mindre. Samt att kontrakt inte ska kunna skrivas längre än 5 år, och att entry level kontrakten ska vara på 5 år. Inga signing bonusar m.m.
Zäta skulle garanterat ta fram sin slutspelsform till varenda match han hinner spela med tanke på läget. Han har ju hjärtat på rätt plats.
– Vi får se om det blir en lockout och i så fall hur lång den blir. Men är det så att den blir lite längre och jag ska åka hem och spela i Sverige är det bara Timrå som gäller. Det skulle vara omöjligt för mig att ta på mig en annan tröja än den, säger Zetterberg.
Ambroo: Jag tror inte vi vunnit mot DIF med Raycroft istället för Kiprusoff. Vi hade spelövertaget men kunde ju inte göra mål. Då vinner oftast det andra laget.
Wikegård vann coach-matchen överlägset och DIF kändes mer rutinerat på nåt sätt. Självklart borde Kenta ha matchat Kapanen igen efter hans storartade insats på bortaplan. Men han ville ju inte stå, eller hur det nu var.
Jag tror att det blir lockout. Dock en kort sådan denna gång.
Icing-Ove: Själv är jag lite osäker på vem som går in och pyntar försäkringarna om de inte är säkra på att det blir lo hela säsongen.
Om kostnaden för försäkringarna är den samma som förra gången så tar de ut 1-5% (beroende på ålder) av kvarvarande lön i aktivit kontrakt.
18-20 år 1 %
21-23 år 2 %
24-26 år 3 %
27-29 år 4 %
30- 5 %
Det kan göra vissa spelare ganska dyra för en väldigt kort tid.
mikenomad: Fixa en insamling bland TIKare till försäkringspremien, vetja ;)
Åfan, finns det autokorrekt i gästboken. Skrev ordet tikare med små bokstäver.
Redigerad kommentar
mikenomad: Skit i Zäta. Jag menar, senast ni hade Zäta, Nordgren, Hallin och Söderström i laget blev ni ju ändå tolva ;-)
Fel av mig, 3:a 04-05 med Hagos!!! Då är det ju bara att satsa!
Redigerad kommentar
Att andra lag skulle få förstärkningar är givet, men alla? i klass med Zäta? nja. Inte med dagens KHL.
AIK: Henrik Tallinder, Patrik Nemeth, Viktor Fasth, Daniel Bång.
Brynäs: Nicklas Bäckström, Anders Lindbäck, Jacob Markström, Mattias Ekholm, Niklas Svedberg, Johan Larsson, Jakob Silfverberg.
HV71: Andre Petersson, Mattias Tedenby, Niklas Hjalmarsson, David Ullström.
Frölunda: Erik Karlsson, Henrik Lundqvist, Viktor Stålberg, Daniel Alfredsson, Alexander Steen, Kristian Huselius, Joakim Andersson, Robin Lehner, Johan Sundström, Carl Klingberg, Loui Eriksson.
Färjestad: Jonas Gustavsson, Mattias Sjögren, Marcus Johansson, Jonas Brodin, Christopher Nihlstorp, Fabian Brunnström.
Linköping: Johan Franzén, Carl Gunnarsson.
Luleå: Tomas Holmström, Anders Nilsson.
Modo: Henrik Sedin, Daniel Sedin, Tobias Enström, Victor Hedman, Alexander Edler, Alexander Steen.
Skellefteå: David Rundblad, Adam Larsson, Tim Erixon.
Timrå: Peter Regin, Magnus Pääjärvi, Anton Lander, Anton Strålman, Tom Wandell, Henrik Zetterberg, Erik Gustafsson.
Rögle: ?
Växjö: ?
Kopiera och editera gärna listan.
Redigerad kommentar
KORITFW:Jag må vara dum nåt alldeles inåt helvete. Jag har funderat, funderat och funderat på vad ditt nick står för men kan inte lista ut det.
Det firar vi med en gammal goding.
www.youtube.com/watch?v=PdiCJUysIT0Nu har jag det!!!!! KORITWF...Keep O Rocking In The Free World.
:-)
Wayne Gresky: Jag vill gärna se att mellan 3-5 lockoutspelare tillåts.
Jag ser det enbart ur en hockeyälskares synpunkt.
Hahl Bundy: Det ska bli intressant att se, OM det blir lockout, hur många spelare från andra länder som är intresserade av elitserien när det finns höglöneligor i andra delar av Europa att välja på.