1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

NHL lockout 2012

« · 1508822 · » Till forumet

Sv: NHL lockout 2012
Paddan: Brynäs, Modo o Timrå plockar svenskar...det kan vi ju iallafall vara överens om :)
Kommentera

Ingen Zäta så länge förhandlingar pågår.
Kommentera

T T: Men här är det nyförvärv in för er Modoiter

Det blir trångt i erat Dream Team

http://eliteprospects.com/rss_rumours.php

Vad skulle Nordgren spelat? Visste Marcus det här? Men då kan Nubben låna Thorp, Ni måste ställa upp för lillebror 

Ingen Zäta så länge förhandlingar pågår.
Bifogade länkar:
Timrå? | SN24.se - Sundsvalls Nyheter" href="www.sn24.se/artikel/om-det-blir-sverige-sa-blir-det-timra" target=" target="external"" rel="nofollow" target="_blank" rel="nofollow" rel="nofollow" target="_blank">?Om det blir Sverige så blir det Timrå? | SN24.se - Sundsvalls Nyheter

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

BullaB: Troll.
Kommentera

Här en artikel som beskriver Lite hur det ligger till med Nicklas Bäckström vid en eventuell lockout. Är väl inte helt olik Zätas situation.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Vi gör nog bäst i att hoppas att det inte blir lockout ändå. Med tanke på vår ekonomi skulle vi bli hyfsat frånåkta i ett sånt värvningsrace. Vi skulle få lita till ex-Timråiters generositet och i det fallet är jag inte säker på att ens Z:a skulle välja spel med oss mot att kanske ist göra som Lidas sist. Vara ledig och träna själv. Allt beroende på lockoutens längd förstås, han skulle nog inte som Lidas göra uppehåll en hel säsong.

Redigerad kommentar

Kommentera

mikenomad: Jag kör också på den linjen. Skit i lockouten, jag litar på våra krigare. Vi kommer inte komma toksist. Vi kommer heller inte vara ett topplag . Vi kommer ligga där mellan 7-10e plats och kämpa för en slutspelsplats.

In nubben we trust.
Kommentera

Om europeiska ligor ska trotsa en kort sejour kanske spelarna där borta blir beredda att vara riktigt tjuriga så det står klart att det blir hela säsongen inom kort så de garanterat får spela hockey i alla fall. Vad tros om det?
Kommentera

KORITFW: Jag vet inte men är det nån som Inte vill se Zäta o Lander i RödVitt den här säsongen? Frågan ställs till Timråiter.
Kommentera

Ser ut som AS tänker säga Ja till NHL-spelare iallafall.
Kommentera

Jack Daniels: Beroende på konfliktlängden kan det mao bli en vass kvalserie till våren...
Kommentera

mikenomad: Det kan ju bli ett hemskt scenario. Å andra sidan har jag svårt att se att bra NHL-spelare skulle välja Allsvenskan före KHL, Schweiz, Tyskland, Finland, Tjeckien och till och med Österike.
Kommentera

hubbenorlen: Tja..det skulle nog kunna bli året då AS till slut gick förbi ES i attraktionskraft iaf..
Kommentera

hubbenorlen: Det är nog möjligt att DIF kan plocka in någon hyfsad spelare. En liten skillnad idag mot förra gången är ju annars att många klubbar redan fyllt sin utlänningskvot.
Kommentera

hubbenorlen: Ja fy fan om man som elitserielag har haft svårt att kontraktera dessa lockout-spelare hela året och får möta allsvenska lag i kvalserien som roffat åt sig dessa spelare på grund av lättsammare regler i ligan... Det kan man kalla en riktig käftsmäll mot den sportsliga rättvisan....
Kommentera

Bigthelin: AB tycker att Hockeyligan har gjort ett magplask.

Jag lägger ingen värdering i det hela mer än att det vore skoj att se stjärnorna i ES istället för AS...Om det blir så.

Kommentera

Jack Daniels:

Suktar efter Steven Stamkos i Leksand ;)

Kommentera

Jack Daniels: Nä men det känns lite som att hockeyligan har tittat på det från ett håll bara...

-I vår liga kan det bromsa våra juniorers utveckling och skapa ekonomiska problem för oansvariga klubbar. Nu bestämmer vi så här!

Men som sagt en kvalserie kan ju då innebära en i princip direkt nergradering ifall man har oturen att möta ett halvt nhl-lag plus bra allsvenska spelare...

Vad gör elitserieklubbarna ifall spelaren vantrivs i föreningen? Han måste ju stanna ett år...

Vad gör elitserieklubbarna ifall spelaren har alkoholproblem? Han måste ju stanna ett år... 

Tryout ej tillåtet?

Nä jag tycker det känns väldigt ogenomtänkt av hockeyligan även fast jag kan se deras poäng i beslutet.

Kommentera

Bigthelin: Haha, det är ju taktiskt av hockeyligan. Allt för att Djurgården ska ta sig tillbaka till finrummet, det fattar ni väl?
Kommentera

nectis: Om försäkringarna på spelarna är så dyr hur ska då allsvenska klubbar ha råd att betala? Jag menar om Dif ska plocka in ett gäng från andra sidan.. De hade ju knappt råd med Ottoson.
Kommentera

jå1: men Elitserien får väl fortfarande göra try-out kontrakt och ersätta skadade spelare? om så ersättaren heter Lundqvist eller Zäta från NHL, hockeyligans bestämmelse till trots.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jack Daniels: Tur för oss att inte Sundsvalls lirar i Allsvenskan då, de hade kanske dragit mer folk än Timrå.
Kommentera

Anonymous: Tur att ni har Sundsvall, annars hade Timrå varit enbart två alkisar i en busshållplats...
Kommentera

Icing-Ove: *fniss* Du är humorkungen härinne va?!
Kommentera

Jack Daniels: Timrå IK Red Eagles är humor. Jag är puck(ad), därför är jag här. Gurra88 är också påväg hit. Hans bäste vän, Skuggan, hänger också med...
Kommentera

Icing-Ove: Ö-vik har inget Sundsvall.
Kommentera

El Maco: I Övik dricks ingen alkohol i offentliga sammanhang, restaurantbesök efter kl 19 är förbjudna och man kan inte åka buss på söndagar.

Jodå, det är helt sant.
Kommentera

Icing-Ove: Själv är jag inte puckad. Kanske är därför jag inte fattar ett jota av det du skrev senast.
Kommentera

Icing-Ove: För outbildad som dig är ett A bara tre pinnar
Kommentera

Icing-Ove: Hellre två alkisar i en busshållplats än två föräldrar som syskon.
Kommentera

Bragd-Birger: Det är väl lite 50/50 hos er med de va? ;-)
Kommentera

Ingenstans att köpa hem matchen TIK-AIK ikväll? Verkar vara dåligt med streaming. 
Kommentera

fredriko74: ?
Kommentera

fredriko74: Hur mycket har du druckit? En vecka för tidig.

Kommentera

Jack Daniels: Ahhh, just fan. Wrong friday. =)
Kommentera

Icing-Ove: Hur mår du, egentligen?
Kommentera

Ambroo:det kan inte vara speciellt bra!

Kommentera

Lagkapten: Det hade kunnat vara värre...
Kommentera

mikenomad: Jooohoooo. Fråga Conny Strömberg ;-).
Kommentera

Spelar Lander och/eller Pääjärvi i Timrå vid lockout?
Kommentera

McFire: Näe dom är klar för Modo redan enligt säkra källor. Med anledning av att Modo är lika bra som NHL klubbarna.

Redigerad kommentar

Kommentera

McFire: nä dom är nog kvar på andra sidan....
Kommentera

Mackelito: Jaha? Men då platsar dom ju inte där, heller?
Kommentera

Mackelito: Nja . Tror dom är lite för svenska för att spela där . Dom kör lite mer international stil
Kommentera

superfalle: Tjena! Din gamla lärare ringde och bad mig hälsa att du bör sluta med internet.
Kommentera

McFire: Jasså du lille vän . Berätta mer vad du syftar på . Jag anar vilket ord du syftar på men berätta gärna så för vi diskussionen vidare :)
Kommentera

superfalle: Magiskt inlägg av dig med tanke på vad du vill framföra.
Kommentera

Bragd-Birger: "Icing-Ove: Hellre två alkisar i en busshållplats än två föräldrar som syskon."

Både min syster och min bror är föräldrar faktiskt, inget fel med det.
Kommentera

arnio: är dom föräldrar till samma barn så är de rätt stora fel med det .
Kommentera

arnio: För dom brynäsgenerna vidare är det en skymf mot naturen, alldeles oavsett avsaknaden av incest.
Kommentera

« · 1508822 · »