1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

NHL lockout 2012

« · 1513039 · » Till forumet

Sv: NHL lockout 2012

Bragd-Birger: Gäääflar anamma, snygg DNA-vinkel där broder.

Mina bästa Gävleminnen är..
1. Under NHL-lockout säsongen, när vi spöade Gevalia efter noter match efter match.
2. När chartertåget till Globen, via Årsta med buss, stannade till på deras jävla central.
Ett stort rödvitt gäng i behov av att lufta lungorna skanderade:

-BRUN-ASS ÄR ETT HOCKEY BOCKEY LAG!!!,  BRUN-ASS ÄR ETT HOCKEY BOCKEY LAG!!!, BRUN-ASS ÄR ETT HOCKEY BOCKEY LAG!!!

Stor humor, inte ett öga var torrt
De stackars gävleborna dröp skitsnabbt av från perrongen och in i stationsbyggnaden.
Mission completed kom alla överens om. Fimpade, klev upp på tåget och letade fram något att läska våra nysjungna strupar med..  Någon fler som minns? (c:
Jo, vi slog något senare DIF med 2-1 på GlobeT. Och ändå stod Oksa..
Ja åsså skulle Jurtjykogården hylla sina nyblivna fotbollsmästare.
Minst 1000 rödvita sjöng spela hockey, spela hockey och de stackars fotbollsspelarna i kavaj såg mycket förvirrade ut på isen.
DIF-klacken tedde sig, i det läget, nästa tanigare ut än vad sugrören från DÖ-vik brukar göra på sina dagisutflykter till EON.

Kommentera

Bragd-Birger:
" För dom brynäsgenerna vidare är det en skymf mot naturen,"

Väx upp, mogna, sluta posta trams.
Kommentera

arnio: Jag vet inte, men dina ord känns inte så tunga i det här sammanhanget.
Kommentera

73Sjöbba: hur har det sett ut för ex-Brynäsarna i träningsmatcherna? Har de tillfört någonting?
Kommentera

arnio: Rohdin eller hur han nu stavas har jag knappt sett nått av, än så länge. Hoppas det lossnar för honom iaf.
Kommentera

arnio: Jonathan har ju gått skadad sedan han täckte skott med ansiktet men gällande Rohdin så säger jag som föregående, har inte sett till honom. Han har mer att bevisa, mycket, mycket mer...
Kommentera

mikenomad: Rhodin kan nog bidra en del i en tredjekedja i alla fall. Jag gillar hans spelstil skarpt, mycket energi och överraskande bra teknik och spelsinne. Han var dock mycket ojämn i Brynäs och en målsumpare av rang. I slutspelet lyfte han sig dock markant.
Kommentera

arnio: Okej, vi får väl hoppas på det bästa. Målsumpare är han inte här än iaf, han har liksom inte fått något att sumpa:)
Kommentera

arnio: Du vet vad man säger - älska mig som mest när jag förtjänar det som minst. Du borde cyberkrama mig.
Kommentera

Bragd-Birger: visst kan jag cyberkrama dig, hockeyfans är trots allt värda kramar även om de håller på "fel" lag. Brynäs vore ju ingenting utan motståndare.
Kommentera

På tal om inget, hur stor chans tror ni det är att Oilers skulle släppa Pääjärvi och Lander för att spela hela säsongen med oss? Förståerligt att tex Detroit inte skulle släppa Zäta för han är viktig i slutspelet de alltid kommer till, men Oilers som ändå är ett bottengäng skulle väl tjäna på att låta Anton och Magnus matchas en hel säsong än att vänta på inget en halv säsong. 
Kommentera

KORITFW: Känns väl som att Oilers väljer att låta dem spela i AHL.
Kommentera

Skarin: men om nu Lander och Pääjärvi skulle insistera? Ekman-Larsson vill tex spela gratis i Tingsryd, men får inte.

Redigerad kommentar

Kommentera

KORITFW: Jag är för dåligt insatt för att ens spekulera.

Det enda jag tror är att vi skulle tjäna på om elitserien fick ta in ett par spelare i varje lag. Det skulle gynna oss. Sedan om vi ens har möjlighet att ta in några har jag ingen aning om.
Kommentera

KORITFW: Det är fler allsvenska klubbar som vill ta in NHL-spelare. 4-5 klubbar totalt. Bland annat Djurgården. Om de tar in NHL-spelare måste ju ES-klubbarna göra det också. Vad skulle ni Timråfans säga om att riskera att möta ett Djurgården med 5 NHL-stjärnor i kvalserien?
Kommentera

Peja: Tydligen är nubben sugen på lite stjärnor i laget www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/klubbarna-splittrade---ville-ha-nhl-proffsen/
Kommentera

André.h: Förstår det. Jag är också sugen på att för en gångs skull få se NHL-stjärnor. Tycker förresten att resonemanget om att NHL-stjärnorna skulle ta juniorers platser är jävligt överdrivet. Det är snarare så att många klubbar slipper fylla ut platserna med risiga utländska legoknektar som man brukar panikvärva under pågående säsonger...
Kommentera

Peja: Att Timrå rösta för måste ju betyda att dom har klartecken från några spelare som vill lira om det skulle bli LO.
Kommentera

Peja: Om Djurgården har NHL-spelare i kvalserien kommer rimligen elitserieklubbarna ha det också. Då är det ju liksom ingen tvekan om att lockouten blev ganska långvarig, liksom det lär ha stått klart innan dess att hela säsongen ställts in.
Kommentera

Bragd-Birger: När ska man veta att lockouten kommer att hålla på mycket längre? Dessutom kommer marknaden att vara mycket mer begränsad om man inte börjar ta in spelare förrän under säsongens slutskede... likaså bör de som kommer vara i sämre form än t.ex Djurgårdsspelare (som har spelat i stort sett hela säsongen)...

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Bra försök, men jag är inte det minsta orolig för ditt trippel-hypotetiska resonemang (1. Att DIF ska ta in NHL-spelare tidigt, 2. Att Timrå och DIF ska mötas i kvalserien, 3. Att Timrå inte kan få in egna kvalitetsförstärkningar).

Men det ska bli intressant att följa såväl Elitserien/Allsvenskan som NHL i detta ärende framöver.

Kommentera

Stridh verkar på att ta efter HA om vi kollar twitterflödet här bredvid. Men en artikel från sur-Loob som säger "ett beslut är ett beslut blah blah" känns självklart.
Kommentera

Schysst att tagga igång med lite andjakt!

Hon pernilla e har juh en poäng iaf...
Kommentera

Detta lär göra Frölunda fly förbannad.
Kommentera

KORITFW: Ja mig med. Hela upplägget med NHL-spelare till as har bara röstats genom för att få upp DIF i es igen.
Kommentera

KORITFW: En mycket bra utveckling. Elitserien hamnar direkt under press att mista den största backstjärnan. Det tvingar både Hockeyligan och Frölunda att verkligen tänka över saken. MoDo och Timrå kan ta rygg.
Kommentera

Wayne Gresky: för både Modos och Timrås del avgörs väldigt mycket imorgon/helgen, då vet vi hur länge lockouten blir till en början, förhoppningsvis meddelas det att den ska vara hela säsongen!  
Kommentera

Wayne Gresky: Ja vi måste följa efter
Kommentera

KORITFW: Att parterna ska komma överens i helgen efter att knappt ha lyft upp telefonen den senaste veckan framstår som ganska osannolikt. Det lär bli lockout. Min gissning är dock att den inte blir överdrivet långvarig. Om hela säsongen blåses av så meddelas detta inte förrän i januari. 
Kommentera

Wayne Gresky: Spelarna kommer ju aldrig gå med på något likt det första förslaget, kommer aldrig att ske. Långt därifrån. Sedan verkar ligans Bettman vara en klass för sig i tjurskallighet. 
Kommentera

Så kanske i ett kommande kval, så kommer vi få spela mot lag med NHL spelare? Jävligt rättvist. Agera hockeyligan.

Även fast vi kan ta in spelare vi säger i januari så lär det inte vara samma utbud då.

Kommentera

nixXz: Håller helt med. Och även om lockouten bara blir kortvarig, så vill väl publiken se världsspelare om det är möjligt?
Kommentera

Peja: "det skadar våra juniorer" att DIFs junisar skulle ta skada av att få träna och spela, om så mindre, med världens bästa back, jo tjena. Varför ska vi värna om våra juniorer när vi ändå skänker bort dem innan de ens hinner fylla 20? 
Kommentera

KORITFW: Dessutom innebär ju lockoutspelare på korttidskontrakt att klubbarna INTE tar in andra på korttidskontrakt. Många klubbar brukar värva B-spelare på korttidskontrakt under pågående säsonger. Det är ju deras platser NHL-spelarna kommer att ta, inte juniorers...

Ett bra exempel är i dagens Djurgården. Deras back Nils Andersson blev långtidsskadad mot Brynäs. De kommer naturligtvis att värva en ersättare till honom. Det är bara bättre för "junioren" om Andersson ersätts av Erik Karlsson istället för av en B-spelare/legoknekt...

Juniorer kan lära sig väldigt mycket av att dagligen träna och spela med världsspelare. Tror nog att Zäta var viktig för många Timråspelares utveckling under förra lockouten. För att inte tala om hur mycket det ökar intresset för sporten vilket får fler att börja spela hockey vilket i förlängningen leder till bättre juniorer på lång sikt...

Redigerad kommentar

Kommentera

KORITFW: Ser att Strålman o Nielsen är "aktuella" för oss.
Ja tack.
Kommentera

Jack Daniels: om nu Lander framför det lär det ju inte vara svårt att få spela här ist för ett proppfyllt AHL lag.
Kommentera

Som vi klagat på på centersida.. och hux flux så står kanse Zäta, Wandell, Nielsen, Lander, och Regin aktuella, vore ju för väl.
Kommentera

KORITFW: Brynäs behöver inte Lindbäck dom kan ta Markan. Vi behöver Lindbäck.
Kommentera

Jack Daniels: Spelare som har tvåvägskontrakt placeras nog i AHL.
Kommentera

Peja: Anders har inte tvåvägs, Nubben kirrar.

Lander kan väl fly med sig Nugent-Hopkins eller sådär på sista transatlant platsen. 

Redigerad kommentar

Kommentera

KORITFW: Nu tänkte Peja nog på Markan.
Kommentera

Nubben "ryter" till.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jack Daniels:

Och dömer oss samtidigt till KS-spel i vår.
Kommentera

Simmalugnt: Så kan man se det oxå. :)

Vi kan tydligen få hjälp av Nielsen redan nu verkar det som.

Redigerad kommentar

Kommentera

Simmalugnt: Det finns ju en risk att hamna där för halva elitserien. Du plockar gärna ut kulan ur magasinet när du spelar rysk roulette även om det bara är en chans på sex att träffas.
Kommentera

Wayne Gresky:

Jo det fattar väl jag också. Tröttnar du aldrig på att klappa folk på huvudet?

Men det känns ändå illa att det är just Nubben som går i bräschen och ger tidningarna material. Hade du jublat och nickat belåtet om Näslund hade gjort samma uttalanden?

Att sen Nubben har rätt i sak är en helt annan femma.
Kommentera

Simmalugnt: Det är fyra lag som vill ha NHL-spelare: Timrå, MoDo, brynäs och frölunda. Jag tror att alla av dessa försöker påverka Hockeyligan så mycket som möjligt för att få till en förändring. Att Timrå är bottentippade av alla gör att Nubben kan fälla uttalandet utan att det framstår som en totaldiss av det egna laget. Iaf inte i mina ögon.

Man ska fokusera på det man är bra på, huvudklappar är helt enkelt min grej. (Och en lindrigare form av den totala idiotförklaringen som egentligen är min absoluta, om än inte alltid så uppskattade, specialitet.)

Kommentera

Wayne Gresky:

Nä inte i dina ögon. Du undvek dock frågan hur du hade sett på samma uttalande från Näslund riktigt snyggt.
Kommentera

« · 1513039 · »