1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

NHL lockout 2012

« · 1529285 · » Till forumet

Sv: NHL lockout 2012

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9099

Dustin har ju lite år på kontraktet och inte sån himla hög lön. Borde gå att lösa? ;)

Kommentera

pmN-: Inte så hög lön? Stax under 2 miljoner i månaden...

Säg att han skulle acceptera enn kontrakt på 500.000 i månaden + försäkringskostnad...

Det tror du Timrå har råd med?

Kommentera

Den här lockouten kommer att resultera i modern hockeys största baksmälla någonsinn! Min fundering är om det är roligare att ligga utslagen på Sofiero fulöl eller en hög med urdruckna svindyra champagnepavor...
Kommentera

Smokey: Fulöl. Fulöl. Fulöl......
Kommentera

Vilken tråkig diskussion. Modoiterna stångar sig blodig för att försvara sin klubbs agerande, likväl som vi skulle ha gjort om det hade varit ombytta roller.
Kommentera

73Sjöbba: Själv är jag bara lite avis på Modo o VF...dom skaffar sig gratis poäng.
Nåt som vi skulle ha gjort oxå...ijentligen

Ingen som tackar oss. Alla ser om sina egna hus.
Kommentera

Smokey: fast baksmällan drabbar juh mest elitserien och as...

Hästen hockey går som tåget med jonte e i truppen.. Fast det gjorde dom innan med iofs...

Finska ligan har ett bra uppsving med i år. Publiksiffrorna ökar bra väl där tyckte jag mig se på twitter... Måste vara pärssinens förtjänst?

Det som är helt klart är att lockouten ställer till det klart negativt för oss fattiglappar. Vf o modo mår riktigt gott av den.

Jag vill att vi skaffar skills från nhl med. Som jag sagt innan så tycker jag inte att vi ska jobba på crosby nivån utan snarare 3kedje folk som producerat godkänt i nhl. Lite lägre prislappar lite kortare kontrakt o oftast den sortens killar som skulle passa in i montens tänk.

Hos oss skulle en sådan kille vara given i 1a lina o pp kanske även bp om det vill sig väl... Vi har en transatlant plats över o den borde kunna fyllas av en sådan kille...

Men det är juh det här med ekonomin...

Att ligan skulle straffa oss är nog inte särskillt troligt. Som sagt tidigare här så är det till sist allas egna intressen som bestämmer något...
Kommentera

73Sjöbba: Jag håller med dig.
Kommentera

Nu ska jag hålla mig rätt tråd. Synd att det råder anarki härinne.

Kanske LO:n kan ta slut ändå. Hoppas.

Kommentera

Obama ger sig in i LO frågan.

" -Varje gång sådant här händer vill jag påminna ägarna och spelarna: Ni tjänar pengar för att ni har en massa fans som verkligen jobbar hårt. De köper biljetter och ser på tv. Det borde ni tänka på. Ordna upp det här, sade Obama i The Tonight show med Jay Leno."

Kommentera

Mäster T: Här får Zätas lagkompis Damien Brunner ordentligt med spö, detta av motståndarlagets målvakt, Ronnie Rüeger. I regel gör ju målvakterna upp sinsemellan då det vankas fight, men här har vi då ett undantag. 

Kommentera

Jag undrar hur Helber resonerar nu när 1:e målisen Engstrand är skadad... LO spelare går ju bort...eller blir det ändrade spelregler nu när LHC blir drabbat på en så viktig post?

Kommentera

ÖstrandsNisse: blir inge winter classic för dig :( fan så synd!
Kommentera

Blizzard: Ok...säsongen blir inställd mao.

Agera Nubben....innan det är försent!
Kommentera

Om inte NHL drar i gång inom 2 månader, då skiter jag i den ligan i resten av mitt liv. En hockeysoptipp som får 0 - respekt. Piss off Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Smokey:
NHL är en Kalle Anka-turnering som har börjat gräva sin egen grav. KHL har ju fan mer trovärdighet. 
Kommentera

Fan vad skönt! Sitter här dan före lillördagen och smuttat på lite byxvarm Explorer. Då ringer min inbäddade polare i kretsen kring ägargänget av typ NHL. Och enligt honom ska det spelas hockey over there redan i mitten av december! Alltså NHL-hockey!

Då infinner sig frågor.

Hur går det i Elitserien då? Vilka är vinnare och förlorare?

Och lägg nu inte energi på att ifrågasätta det jag skrivet. För det är helt onödigt. Fokusera på sakfrågan i stället.

Hur kommer detta att påverka svensk hockey?
Kommentera

Smokey: Låter fantastiskt. Vinnare blir givetvis de som inte förstärkt. Dessutom måste vi väl också betrakta de allsvenska lagen som förlorare då de inte kan ha NHL-proffs i kvalserien?
Kommentera

Smokey:

Påverka? Frölunda förlorar två spelare och Modo en.

Kommentera

yngwie: Det som händer är väl att ekonomin för es-klubbarna säkras, juniorerna börjar få speltid och blomma och en intressantare hockey erbjuds publiken. Bara positiva saker för svensk hockey. Eller? 
Kommentera

yngwie: Modo och Frölunda bör ju ses som förlorare i den här soppan, speciellt om det finns någon substans i Wennerholms rykte. Båda lagen är strax ovanför sträcket och båda lagen hotas med att på det ena eller det andra sättet uteslutas. Snacka om baksmälla om det skulle vara så.
Kommentera

Smokey: Då infinner sig frågan, hur säkra källor är det du hat?
Kommentera

sargad: vore en skandal om de uteslöts från ligan, kommer aldrig att ske.
Kommentera

Olle:

Uteslutas? Från ES? Då kommer en saftig bestraffning från konkkurensverket.

Kommentera

De allsvenska klubbarna fortsätter att förstärka. Idag är det SSK's tur då man plockar in både den egna produkten Nicklas Grossman samt Anaheim Ducks back Cam Fowler. Fy den lede för kvalserien om strekjen varar över hela säsongen...

www.hockeysverige.se/article/13719159/jag-betalar-forsakringen-sjalv

www.hockeysverige.se/article/13718993/nhl-talangen-klar-for-ssk 

Redigerad kommentar

Kommentera

Dream Team: och Frölunda väljer att inte förlänga med Ståhlberg eller hur fan snubben stavas.
Kommentera

Blizzard: Det är väl på tiden nu när de fått tillbaka Dick Axelsson och Magnus Kahnberg i truppen. Frågan är vad som händer med herrar Tömmernes och Duchene.
Kommentera

Dream Team: Det är väl inget som bör hända med Tömmernes?
Kommentera

Rykten om underkännande av spelarnas fackförening började sent denna vecka. Tillsammans med så kom farhågorna att om NHLPA går i den riktningen, det skulle det betyda slutet på 2012-13 säsong. Vice kommissionär Bill Daly sade ungefär samma sak på fredagen. Men egentligen, vad annat ska han ska säga? Spelarna använder underkännande - eller bara hotet om det - som en förhandlingstaktik, och NHL kommer naturligtvis göra samma sak med hot om att avbryta hela säsongen.

Så det blir kul i ett kval fullt med NHL lirare!

<<<<<allsvenskan nästa!

Kommentera

diffe: Äh, det ska spelas 55 omgångar innan vi vet att det blir ks.
Kommentera

jå1: Alla säger att vi var sämre ifjol varför skall vi då hamna i KS eller AL, lagen som nu har proffs varför leder dom inte AL , vinner dom inte jämt.... jo för dom är inte så bra!  kommer dom att bli bättre det tror jag inte.

Tänk om dom skulle ligga i Es då skulle dom ligga före oss det tror jag inte,vi har bättre stomme i vårt lag, bättre spelare än dom totalt ett bättre lag .

Kommentera

jå1: Första inlägget sen kl 1 inatt. Många bakfulla idag mao. ;)
Kommentera

Nybbe: sedan ..måste vi ha kvar  Robin Lindqvist ??? kan vi inte få bort honom,  vi kommer inte ha någon nytta av honom vad jag kan se, riv kontraktat ! två operationer  säger allt .
Kommentera

Mäster T: Du har en poäng där:)
Kommentera

Nybbe: Även om det blir ks så har väl alla lärt sig att vad som helst kan hända? Vem trodde att vi skulle vinna ks ifjol? Nä, en automatisk nedgradering köper inte jag oavsett om det finns Nhl-lirare på motståndarnas sida av isen.
Kommentera

...och där rök huvudargumentet för NHL-dopingälskarna i Modo och Frölunda.
Kommentera

T T: Nu borde det bli vite för VF o Modo. Ska vi säga 20 miljoner var o poängavdrag för alla matcher med NHL spelare med?
Kommentera

T T: Hahaha! I ljuset av denna bedömning om Hockeyligans 'olagliga kartell!!!1' ter sig många, passionerade modolidinlägg i frågan rätt komiska.

Jag röstar på att Modo får spela kommande 10 säsonger i Tummen Upp - tröjor, samt att dom ändrar sin slogan till 'The Qvislings of Hockey''.
Kommentera

Bragd-Birger: gå in på sökfunktionen och sök på kartell, läs sedan Rytter's alla inlägg, dom vart roliga nu :D
Kommentera

Att folk sitter och jublar åt att NHL-proffs förbjuds.

Det säger ganska mycket om det här landet. :)

Kommentera

Dexter : jaha, är det fel på landet nu ist, ingen olaglig kartell då ;)?

att vissa klubbar tar in olagliga nhl-spelare, säger ganska mycket om dom klubbarna... 
Kommentera

Blizzard: De är olagliga fram tills att hela NHL-säsongen ställs in. Då blir de plötsligt lagliga igen. För då är det tydligen moraliskt rätt att ta in dom. 

Ja, du hör ju hur det låter. Snart kommer dem. Snart....

Kommentera

T T: Jooo men undra om den där artikeln är sann? Det står ju att det är du som skrivit den själv hehe :-)
Kommentera

"Domstolen såg inte överenskommelsen som en bojkott riktad specifikt mot NHL-spelare, utan som ett generellt beslut av Hockeyligan riktat mot alla typer av korttidskontrakt."

Då har dom tolkat det annorlunda, var ju iprincip en bojkott mot NHL. Andra korttidskontrakt har man ju aldrig ifrågasatt. 
Kommentera

Dexter : Låter som demokrati
Kommentera

Blizzard: Undra hur många extrapoäng de här två lagen fuskat sig till egentligen? Kan man placera dem i kvalserien rakt av bara månntro?
Kommentera

Timrå Icon:

MD är ju tydliga att det gäller ALLA typer av korttidskontrakt och att det inte spelar någon roll huruvida spelarna har NHL-kontrakt eller ej, vilket innebär att Linköping i sådana fall fuskade precis lika mycket när de tog in Murley eller Eriksson.

Eller som Icing-Ove skrev i MoDoboken:

Richard Demén Willaume

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: RDW har inget korttidskontrakt
Kommentera

Timrå Icon:

Ja eller nej. Skrev RDW ett kontrakt på sex matcher med Timrå? Att han har skrivit på för hela säsongen nu spelar ingen som helst roll.

På samma sätt skulle MoDo kunna skriva ett nytt kontrakt inför varje match med Steen och säga "Vi har inte bestämt oss för om vi ska signa honom för hela säsongen eller inte, så vi ska utvärdera honom i ytterligare en match."

Om du har läst MD's dom så är det absolut ingen skillnad att plocka in RDW på sex matcher eller att ta in Steen tills NHL drar igång.

Kommentera

« · 1529285 · »