1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592621 inlägg · 6217 ämnen

Njurunda Comments

« · 1272930 · » Till forumet

Sv: Njurunda Comments
mikenomad: Ska du pallra dig iväg till VIP-tältet snart?
Kommentera

Som några lallande fånar med andra ord!
Kommentera

Skillnaden består nog i, att vi Timrå IK-supportrar ICKE accepterar om klubben i vårt hjärta inte presterar tillräckligt bra medan ni vant er (accepterar) sämre än förväntat säsong efter säsong...
Kommentera

Ian: Håll dig till Giffarna du, en förening som överpresterat år efter år... Som verkligen etablerat sig på den högsta nivån... Hahaha...
Kommentera

Ian: Vad är du ute efter egentligen ? Uppfostra hockeysnacksskribenter till att bli bättre supportrar i den bemärkelsen som du själv slagit upp i svenska akademiens ordlista? I princip samtliga inlägg som du har skrivit här på hockeysnack handlar inte om Timrå IK utan istället om hur andra skribenter skriver. Är det så fasansfullt jobbigt för dig att läsa när andra skriver av sig i frustration att det är just det och inget annat som får dig att skriva här? Om du känner att du behöver köra ett korståg mot allmänt låg inläggskvalité, gnäll och frustration på hockeysnack så säger jag bara lycka till i dessa tider!

Sedan när har supportrar avskedat en sportchef eller en klubbchef? Ge mig ett exempel? Sedan när har supportrar däremot haft åsikter om dessa personers varande i klubben? Sedan urminnes tider skulle jag påstå. Varför skulle man som supporter inte kunna ha åsikter om att någon eller några i föreningen behöver bytas ut? Som du resonerar är alltså sådana åsikter en direkt motsättning till vad supporterskap är för något. Jamen om man verkligen tror att det är för föreningens bästa då? Är man fortfarande ingen riktig supporter? I så fall är det väldigt, väldigt många som är engagerade i väldigt, väldigt många klubbar som inte faller inom ramen för vad du anser att supporterskap är för något. I min värld är jag ganska införstådd med att folk alltid har haft och alltid kommer att ha massor med åsikter om hur både det ena och det andra bör vara inom klubbarna de älskar, samma folk som går på match efter match och är ryggraden i klubbarnas befinnande och samma folk som i min värld tveklöst är att kalla riktiga supportrar. Men vi lever nog i skilda universum du och jag. Men tycker du verkligen att det är så vansinnigt jobbigt att läsa upprörda inlägg efter långa förlustsviter så får du väl helt enkelt acceptera att alla inte är så exemplariska och luttrade supportrar som du kanske är. Själv kommer jag aldrig att tveka om att skriva om saker jag är missnöjd med på ett hockeyforum på nätet om jag så vill, oavsett om det gör mig till en ”bra” eller ”dålig” supporter.
Kommentera

Raggaren Putte:

Men håll med om att laget är väldigt profilöst o ganska klent fysiskt. Vi måste värva några spelare med spetskompetens, en back o en center..(det måste få kosta i det här läget!) Det blir ännu värre under J-vm, med pääjärvi o lander borta..(Tycker att dom totalt set varit dom bästa)
Kommentera

Raggaren Putte:

En bra analys av det hela....Frusration kan utryckas på olika sätt!
Kommentera

Ian: Alla kanske inte uttrycker sig så nyanserat alltid, men i stort handlar det bara om att folk är frustrerade över att se sitt favoritlag spela en ofta totalt värdelös hockey, med ett spelsystem som inte heller öppnar hopp för några snara förbättringar.

Att det i den situationen haglar diverse kommentarer om det ena och det andra är bara naturligt. Alternativet är att stänga in frustrationen, vilket rent psykologiskt sällan brukar vara en bra lösning.

Om detta högst naturliga fenomen får dig att dra liknelser med andra världskriget är det bara att beklaga...
Kommentera

Wachtmeister: Det är ju så att ångest, frustration o annat måste få utlopp nånstans.
Det här är ett forum där man kan ubyta åsikter, tankar o annat. Spelar man som gäng Gäss så måste man få uttrycka det.
De här personerna som är härinne kommer aldrig att svika Timrå IK.
Dom kommer att vara på matcherna, se matcherna eller höra matcherna framöver.
Är dom på Matcherna kommer dom också att stödja Timrå IK, Det är jag 110% säker på.

Är de speaet förtjänt av bu rop så är det det! Går det dåligt så ska man få säga det.
På matcherna stöder vi laget, härinne får vi lätta på Ångest trycket!
Kommentera

Raggaren Putte:

"På forumet diskuterar man hockey, inklusive brister i laget och förslag till förbättringar."

Jasså det var det ni gjorde! LOL!!!

Man kan även beskriva andra världskriget som "ett lättare tjafs".
Kommentera

Harryhaffa:

Hmmm... Eller så kanske det blir Arne Anka som nätar? I värsta fall Anna Anka...? Men nu påminner du en del om 30 för inte så länge sedan. Fast på ett positivt sätt :) Well, hoppas att vi alla är redo för en rejäl kraftsamling i den stundande kvalserien. Det är la nu agnarna sållas från vetet och jävlar vad jag ser fram emot denna "realitysåpa". Hockey på riktigt! Övriga jävla hockey-Sverige har blivit less på Timrå IK och vill ha in "nytt blod", men fan heller att man ställer upp på det. Vi hör hemma i eliten och ska slåss till sista blodsdroppen för vår plats när den väl utmanas på allvar. Kom igen Timrå!
Kommentera

DJ Hemp:Som jag känner nu, vinner tik i morgon eller i dag, med massa siffror, men ju´let har inte stannatb äb. men kalle anka sätter första målet
Kommentera

Harryhaffa:

Hmmm... Jag lär se matchen hemma i TV-soffan i morgon. Ser verkligen fram emot den, då jag har sett alltför få Timrå IK-bataljer hittills i höst. Men nu jävlar ska jag äntligen få bevittna... eh, hur vi torskar igen likt senast du och jag såg matchen mot Frölunda... :(

Hur gör du i morgon då?
Kommentera

DJ Hemp: Lugnt fatta din pink ett regält tag och injut matchen på kanal+, fundera en stund....hur går det.....funderat färigt????
Kommentera

Raggaren Putte:

När det väl kommer till kvalserie-kritan så lär nog även jag inse allvaret. Det kan i värsta fall handla om ännu en icke överblickbar framtid på hockeyns skuggsida. Man vet aldrig riktigt. Föga anade man att det skulle ta 18 år att ta sig tillbaka senast det begav sig, men då var man å andra sidan ung och grön. Samtidigt ser jag fram emot ett eventuellt besök i denna serie från helvetet, där man verkligen får veta att man lever (även hockeymässigt). I den bästa av världar har man då också möjlighet att hänga med på resor till ödesmatcher i hallar som gud(?) glömde...
Kommentera

Ian: Om alla skulle sitta på forumet och skriva Heja, heja, heja Timrå! eller citera andra stöttande ramsor så skulle det kanske inte vara så intressant efter nån dag eller två.

På forumet diskuterar man hockey, inklusive brister i laget och förslag till förbättringar. Oavsett om man är sängvätare eller ej. På matcher stöttar man laget. Live with it!
Kommentera

Ian: sängvätAre
Kommentera

Raggaren Putte: Sant i och för sig...Men vad har vi att välja på? Byta lag eller? Att vräka ur sig på ett hockeyforum lär väl inte hjälpa. Bästa sättet för oss enkla supportrar är att stötta laget. Det har jag fått många kvitton på genom åren.
Det får vara hur mycket floskler eller andra tillmälen jag fick igår som helst. Det är lika förbannat sant. Stödet kanske betyder mindre än jag tror men det betydet något.
Att bekräfta sig själv genom att gapa på ett forum som en sängvätere betyder nada!
Kommentera

Ian: Problemet är att ett liv är för kort för att genomlida två stycken 15-20 års istider i väntan på en mycket eventuell tredje storhetstid.

Därav kanske en förklaring till den desperation som börjar synas från rutinerade rödvita kombatanter inför mötet med degraderingsspöket.
Kommentera

Raggaren Putte:

Ja, jävlar! Här tror man sig vara kalenderbitaren nr 1 och så svarar man för sådana generalmisstag. Tiden har börjat rinna ifrån den en gång i tiden så klockrena DJ Hemp. En vecka och en sekund... "De e la bedrôôôvligt", som Glenn från "Götet" skulle säga :(
Kommentera

Uno Gordon: Conny "Jag silar som fan" Gyllander vaktade kassen. En annan Gyllander som blev bannlyst från hockeyn hette Ulf och var en svart-vitrandig zebra som utdömde 7st! matchstraff i en relativt snäll som Timrå torskade med 2-6 hemma mot Leksand några år senare!
Kommentera

När TIK slog VIK borta 2000 (5-0?) var jag och en kompis på en rockkonsert i Solnahallen och trodde inte det var sant när resultaten kom in eftersom (via radio tror jag).
Matchen mot Nyköping var jag på plats och njöt av den speciella stämningen när något speciellt och efterlängtat händer.

Vissa av de som nu gnäller som mest var med även då. De är utom all hjälp om de har panik nu....
De flesta andra tror jag inte förstår att det kan gå tungt väldigt länge, till och med mer än 15-20 omgångar. Kanske 15-20 år...innan man som supporter får något tillbaka. Men när man väl får det, efter att ha lidit som fan men ändå supportat laget, är den känslan värt allt!!!
Kommentera

DJ Hemp: Nej vi gjorde mål efter 19.57 då oxå ;-) Men det var 4 minuter kvar på klockan när upphämtningen mot Leksand startade! Kanske det du hänger upp dig på? :)
Kommentera

DJ Hemp: Ska man vara riktigt petig och passa på och strö salt i åldrande sår så var dessutom Leksandsmatchen i omgång 5 och inte i omgång 2.

Så det verkar som att du tog fel på hela en vecka + en sekund. ;-)
Kommentera

Laken m fl:

Ja, inte sant!? Men uppenbarligen tog jag fel på en hel jävla sekund. Det känns ju inget vidare. När fan gjorde vi mål efter 19:56 i sista "perren" då? Var det möjligen när Bosson målade i Linköping i januari 1998 (seger med 4-3 i allsvenskan) eller? Attans att man blandar ihop dessa matcher så här på ålderns höst...
Kommentera

DJ Hemp: Instämmer med övriga, underbara minnen. De matcherna tillsammans med Västerås borta och Nyköping hemma 2000 är några av de bästa hockeyögonblick man haft. Och alla dessa matcher i Kvalserien!

Men dåså. Vi kanske ska se fram emot årets Kvalserie som något roligt då istället för något ångestfyllt.. ;-)
Kommentera

Manderville: Japp, av hög kvalitet!
Kommentera

59.57 4 - 4 EQ TIMRÅ 18. PELTOMAA, Timo
59.05 GK out TIMRÅ 35. KAPANEN, Kimmo
56.47 3 - 4 EQ TIMRÅ 29. MATTHIASSON, Markus
56.00 GK in TIMRÅ 35. KAPANEN, Kimmo
56.00 2 - 4 PP1 TIMRÅ 19. FAGEMO, Linus
55.34 GK out TIMRÅ 35. KAPANEN, Kimmo
Kommentera

DJ Hemp: Underbara ögonblick! ;-)
Kommentera

Dogsbite: Fan det var hockeyporr det
Kommentera

Uno Gordon: Han störtade väl mot mål så han rubbade målvakt och nästan målburen om jag inte missminner mig?
Kommentera

DJ Hemp: Måste bara få rätta dig där :-) Klockan stod på 19.57 när Peltomaa stänkte in kvitteringen!
Kommentera

mikenomad:

Onsdag 27/3 - Måste ha varit AIK på "Hovet". En klassisk bortaresa på vilken "alla" var med. Skönt avgörande efter 18:52 i sista "perren" då "Zäta" serverade Fagemo en riktig leverpastejmacka. 2-1-vinst och bästa tänkbara start i kvalet.

Lördag 30/3 - Lär ha varit den osannolika vändningen mot Leksand. Underläge med 1-4 med några få minuter kvar och Leksandsklacken skanderade "Ska ni gå hem nu?". Men matchen slutade 4-4 sedan Peltomaa utjämnat med fyra sekunder kvar att spela. Därefter avgjorde "Mackan" i straffläggningen - 5-4 till oss!

Vilka minnen...
Kommentera

Kongo: Ok, fyller på med detta. Ett KS-spelschema anno 2002;

Speldagar kvalserien;

Onsdag 27/3 kl 19.00
Lördag 30/3 kl 15.00
Måndag 1/4 kl 19.00
Onsdag 3/4 kl 19.00
Lördag 6/4 kl 15.00
Måndag 8/4 kl 19.00
Onsdag 10/4 kl 19.00
Lördag 13/4 kl 15.00
Måndag 15/4 kl 19.00
Onsdag 17/4 kl 19.00 ( sista )

Boka plats !!

@ Björkön

Så att vi kan börja få in känslan liksom....
Kommentera

Tycho:
Kung. Med Njurunda Comments vänder vi detta.

Kan vi räkna med Bo Wasa och ko-skällan på nästa match?
Kommentera

... nu vart jag inspirerad! :D
Kommentera

250kg kärlek: Det som åter slår en när man hör det gamla inslaget är, förutom att underbara minnen väcks till liv, vilken fruktansvärt usel sportkommentator C. Jonasson är. Man nästan rodnar å hans vägnar...
Kommentera

250kg kärlek:
Men, du frågade mig inte om lov, :)
Kommentera

250kg kärlek: Det där ser ut att fungera. Men jag var lite sent ute och måste nu vänta 16 minuter för det är så många som vill ha den verkar det som. Men tack så mycket :)
Kommentera

nectis:Jag Har tetsat det du sa. Testa om du kan ladda ner bifogad fil.
Kommentera

250kg kärlek: Går det inte lägga upp på typ, www.speedyshare.com eller något liknande?
Kommentera

Bergius: Det är en rätt fet fil. Jag har en som är på drygt 20 mb. Då vill liksom inte filhanteraren vara med.
Kommentera

Kerstin_k: Du kan ju lägga upp det i ditt filarkiv här på HS.
Kommentera

Harryhaffa: Kul match där i Västerås. Har en känsla av att det var en viss "Tjobba" som avgjorde hela tillställningen. Inte genom att göra mål utan i stället satte han in en rejäl bröstvärmare på Daniel Rydmark alldeles i början av matchen. Detta medförde att den tilltänkta galjonsfiguren helt kom av sig och tog inte ett skär bredvid sargen.
Kommentera

Kerstin_k: Yes, exakt. Vore riktigt snällt om du gjorde det :)
Kommentera

nectis: Tänkte du på sista matchen innan vi gick upp i es?

Om det är den så har jag den på datorn. Kan höra med Lemmy om jag kan lägga upp den på hans ftp, om du vill?
Kommentera

Harryhaffa: Någon som har skivan eller vad det är där man hör kommentatorerna på radiosporten kommentera då och då från timrå-nyköping. Snackar om att vågen går åt fel håll. Sedan är det någon eller några låtar också. Någon som vet vart man kan få tag på den skivan?
Kommentera

DJ Hemp: Vem mins inte året 2000, de tusende Timråsupportrar som vallfärdat till gurkornas stad och dess gurburk, för att ta sig ann elitserielaget från orten, mins Bosse Ahl göra sin grymmaste serie där han i gurkburken slänga sig från ena cirkel till den anndra för att rädda mål, och den offervilga laget visade har inget lag visat senare, gurkorna gjorde 0 mål och Timrå 5, men returen hemma i ladan vart det torsk men starkaste minnet där var en bandyboll och resultatet 0-5

mins jag inte fel så var allt klart effter 4:a omgångar var bara Löven som skulle tas borta så var kontracktet klart, men som vanligt då allt är "Klart" så går det grus i maskineriet, pojkarna från teg vann matchen och sedvanlig döddsångest inledes, och tanken om superallsvenskan återkom med ångest och deppertinoner som följd, MEN!!,Peo Larson spelade chack med ingemar B,

Nyköping hemma sissta matchen i serien, tror många Timrå supportrar gick på både valium och alcohol den matchen,större ångest har inte jag iaf upplevt, fasst en del acohol vart det nog vad jag mins iaf,,Resultatet var inget snack två perioder var det klart Nyköpng hade inget att spela för och lade av efter två perioder, mins inte om det var en tackling i tredje men 4-0,

Och på Gästboken som furumen hette då snackades det om liknerser av det messt udda saker med hockeyn, vet inte vilka som kom på den ideèn, kan ju undras om vissa skribenter hade ett högt alcohol intag även vid körning av dator,,MEN! skit samma roligt hade vi och det ska ingen ta av oss gammla farbröder och tanter:)))
Kommentera

T T:

Med tanke på mitt mytomspunna alkoholintag vid den tiden känns det smått ironiskt att jag nu tillskrivs egenskaper som "detaljminne". Men just alla dessa sekunddraman har man extra svårt att skaka av sig. 3-4-målet till vår fördel (Bosson?) efter 19:57 i sista perren i Stångebro (Superallsvenskan 1998) glömmer jag aldrig, inte heller 1-1-målet av FBK efter 19:54 i samma perre i första semin 2004. Efter det bakslaget (misslyckad tekning) reste vi oss aldrig. Det blev ingen final (då heller)...
Kommentera

DJ Hemp: Ditt detaljminne vill ingen gästbok vara utan. Kämpa GIF och TIK.
Kommentera

« · 1272930 · »