1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

593024 inlägg · 6217 ämnen

Njurunda Comments

« · 37868 · » Till forumet

Sv: Njurunda Comments
Bo wasa: Förresten, hur kan vi vara säker på att vi kan lita på dig? Du och dina kompanjoner kallas ju för Njurunda Maffian så man vet ju aldrig vad du har i bakörat...
Kommentera

Polismästaren eller någon annan från kommunen kommer att kontrollera insamlingen. Först skall vi ha 50 lakan.
Kommentera

Bosse was: Bra det, kan man lita på det hela iaf. Du har mitt fulla förtroende.
Kommentera

Bo wasa:
För en gångs skull ska jag inte ge dig smisk, liten kram kanske,,,Men dit intiativ är kanon skulle gå att vidar utveckla, såhär i Juletider då man blir högst religös av sig, så kommer man tänka på kyrkan (byggnad med stor klocka som låter tant och fabbo står och talar om en annan fabbo) men iaf där tar dom koleckt, och vidare i den tanken HUR!!!! mycket skulle man få ihop om man sprang och tog koleckt i Ladan, 5000 pers A 100 spänn plus ex antal skruvar och muttrar som går att sälja som skrot,,,då har du snart fått ihop det pengen,,,men problemet är väll att få ihop folk som springer med håven
Kommentera

Grattis Z:a till OS uttagningen. Den är du värd !
Kommentera

Lite svårt att ffölja tråden Wasa? Njurunda Comments, vilket fult uttryck, det är klart det kommer några från som spelar hockey där ifrån Ösa mfl, men det låter lite dumt.
Hur såg det ut på suppTräningen idag, själv körde vi mot Ward och grabbarna även P Smedberg var med visst blev man lite yr lbland men det berodde nog på sportdrycken?
Kommentera

TD: Det var högre tempo i Supporterträningen än på er träning.......jag såg ju en bit av båda träningarna.

ps)instämmer med din följatrådeninställning)ds
Kommentera

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR alla TIK:are från Björkön
TGO-LAKEN-KINGEN-Bo Wasa
Kommentera

Inför årets säsong var det många initierade som var förvånad över att Timrå var så dåligt tränade inför denna viktiga 2:a säsong.
Det var flera spelare som vid testen i somras fick åka hem och träna mer för resultaten var alldeles för dåliga.
MoDo har aldrig tränat så mycket som inför denna säsong. Redan tidigt hade man 6 pass i veckan emedan timråspelarna fick sköta den saken själva. Med facit i hand så håller det inte att komma oförberedd inför en Elitseriestart. Det går inte att träna igen under pågående säsong.
Kommentera

Personligen tror jag att det är quigon (?????????????)det hänger på, jag menar, vem fan vet egentligen hur man utför detta?????
Jag ger mig f-n på att nåt lag (Djurgårn???) betalat lasse ståhlnacke för att uttala en förbannelse över föreningen TIMRÅ IK under övningarna.....
Kommentera

Bo wasa: Men TIK:arna skulle ju vara som bäst i slutspelet. Vi är bara inte där än.
Kommentera

Det som talar för Ståhlnacke är hans långa tradition med hockeyfrilla.
Kommentera

Smokey; Åsså vill vi kanske inte avslöja alla våra pp varienter som Peo sa............
Kommentera

Det var länge sedan någon skrev om "vändningen" , men det tog tid innan alla insåg kvaliten på årets lag.
Kommentera

Ståhlnackes brorsa höll på att skjuta ihjäl mig (och många andra) under en innomhusfotbollsturnering i Matfors i början av sjuttiotalet...

Han spelade i Stoke. Jag stod i mål i Wolfs. Dom där Ståhlnackarna är farliga typer.
Kommentera

Bo wasa:
Satan,,,,, där sa du det, är ju klart där skon klämmer, PP = P-piller är ju därför det inte blir så bra resultat, att man inte tänkt på det, dom kommer ju in,,,,,,,,,,,,,izon, men sedan att få puckurchlingen att fasstna i livmodern,,öööh jag menar nätet verkar svårare,,,,,,,,,,,Men varför ge upp, alla vet ju hur det går om man glömmer pp,,,,,,och resultatet blir tjyv tjockt, och motståndaren blir nervig
Kommentera

Grattis Timrå !
Tror faktiskt att det är första matchen på 36 omgångar som vi vänder i 3:e perioden och ordnar 2 poäng.
Kommentera

Det är först nu vi är tränade för en hel match.Tacka Lars Mohlin för det.Härligt med 2 poäng idag.Z är kung.
Kommentera

Om vi klarar oss kvar i elitserien (via eller utan kvalserien) så kanske man borde fundera på ett namnbyte till "Sir-Molla"...?
Kommentera

I dont think so Laken. Sir Molla sounds like a Englishman. I think that President Molla is better, and we already have King Ed Ward. But what should we call Zäta? He must be god....Halleluja...

Refuse the kvalserie..Go Timrå Go
Kommentera

HH: förresten är det dags att hämta fram cykeln tror du ?
Kommentera

"- Mathias Johansson är en stark center och Henrik Zetterberg är en spelare som är bra på det mesta. Det jag kommer mest ihåg av Zäta är att han är stark med pucken och väldigt teknisk. Att han är en Timråkille precis som jag är ju lite kul också. "

Fredrik Modin om OS-uttagningen av Zäta
Kommentera

"Nu måste publiken komma tillbaka" skriver Jimmy Hamrin i sin krönika inför SSK matchen.
Är det något som inponerat på mig i år är det de höga publiksiffrorna trots - tänkte jag skriva - helt avsaknad av både spel och poäng.
Ett snitt på över 4.000 pers är mycket imponerande, tom mer än vad sådant lag som MoDo har.
Jag var in och tittade på Lövens publiksiffror för i fjol när det gick dåligt för "grisarna": på många matcher hade man bara 2.200 - 2.300.Tänkte bara tanken; hade Timrå legat bättre till hade vi säkert haft fullt i hallen på de flesta matcher.
Kommentera

Bo wasa:

Kultur och tradition heter det och visar att alla har inte givit upp,,,

Men vad som förvånar mej i dit inlägg "tom mer än vad sådant lag som modo har"

Vad ser du för skillnad på Modo och Timrå??? vi spelar ju i samma serie, och har slagit Modo ex antal gånger tex,,,,
Kommentera

HH: en ganska tydlig skillnad är väl tabelläget?
Kommentera

HH; El Maco besvara just min fråga, Givetvis "drar det olika" att ligga 3:a eller klart sist.
Kommentera

Bo Wasa: Snittet ligger på 4281... det är väl godkänt men inte mer, tabelläge till trots... MEN på den senaste tiden tycker jag publiksiffrorna varit skrala, med undantag för MoDo på annandagen då... men 5 av de 6 senaste har varit under 4000 och de är inte godkänt för Timrå i ES anser jag... Därför uppmanas alla fans som lessnat att komma tillbaka... än är det inte kört...
Kommentera

Självklart är många i publiken medgångssupportrar, kolla in AIK i millionstaden Stockholm, där kan man snacka om dåligt med publik.
Vi är väl också så van med Elithockey nu, så vi har blivit mätt på det. :o)
Kommentera

Att det är stora skillnader mellan Timrå o Modo är det väl knappast nån som kan säga emot. Och då inte enbart om man tittar i tabellen. Hoppas Timrå klarar sig upp över sista strecket, men jag har svårt o tro det.
Kommentera

"Publiken i högform" skriver SSK supportklubb om matchen i går,
och ändå hade stora delar av Njurunda klanen valt sittplats och bara sporadiskt klappade i händerna. För att inte tala om "Ugandas broder" som valde innebandy i st.
Kommentera

Mellan två TIK matcher passar det bra att avnjuta fredagskvällen ute i Njurundahallen och match mellan NSK - Nälden ( Div II ).
Sist NSK spelade gjorde man 25 mål så fara för någon måltorka finns inte.
Puckkastning, lotteri ( Z:as matchtröja ), drömchansen.
kl 19.00 börjar matchen och det är GRATIS ENTRÉ.

Välkommen !
Kommentera

Inge snack om att Brynäs vann rättvist. Man får inte igång ett riktigt anfallsspel men vinner på rutin och gör de avgörande målen. Timrå spelade ganska bra men det räckte inte idag.
Tyvärr så håller inte Wallin Es klass, var inne på två mål bakåt idag igen - hade varit bättre om Tägström hade fått stanna kvar.
Wallin har tvärr en förmåga att inte hålla sig på sin backplats vilket öppnar bakåt.
Att skylla på Winnerborg är att se saker enögt - han gjorde en godkänd match.
Måste vara tråkigt att vara Brynäsare och spela inför en sådan tråkig publik. Den kom inte igång en enda gång trots att laget vann. Och någon hemmaklack varken såg eller hörde jag - var det någon sorts strejk på gång ?
Summering: Rättvis Brynässeger inför en härlig bortaklack (cirka 80 pers )
Kommentera

Eftersom jag var kritisk till all fylla vid senaste bortamatchen mot Brynäs vill jag bara säga att idag var de roligt att stå i klacken igeb- de flesta verkar ha insett att hockey skall man se (någorlunda) nykter
Kommentera

Jag håller helt och fullt med Bo wasa. I eftermiddag var det rent ut sagt underbart att höra och se klacken och hur de verkligen stred till slutet. Många sköna kommentarer från Bif- håll där man konstaterade att Timrå, i alla fall på läktarplats vann överlägset.

Matchen på isen var jämn där vilket lag som helst hade kunnat gå segrande ur striden. Det som Timrå faller på är att vi är så ineffektiva i avsluten. När vi lyckats jobba oss fram till ett avslut då ska det vara så fint att det försvinner med alla onödiga passningar som igentligen inte behövs. Målchans och pang på!

Kapanen var nog Timrås bästa spelare.
Apropå Pelto: Den karln saknar självförtroende så det bara stinker om det. Jag känner inte alls igen karln.

Till sist: Till dig som på Statoil strax utanför Gävle ertappades med att snatta öl och snus iklädd Timråtröja och keps: Gör oss alla Tik- supportrar en tjänst. Ta av dig allt som kan kopplas ihop med Timrå Ik innan du gör som du gör. Tror att du är realitivt ensam om detta rent idiotiska beteende inom Tiks supporterskala.
Kommentera

Den där killen ville väl att nån timrå supporter skulle åka fast eller nåt sånt.
Kommentera

250kg kärlek:Vet inte vad som har hänt med den karln!Ser ut som han fått i sig för mycket Giiigong som Ståhlnacke har tutat i han och flera andra,konstigt är det i allafall att se en sån kille som Peltomaa försvinna totalt i Timrå i många matcher...Sen det man mest saknar är ju Pasi Petrilänien så jävla mycket att man inte tror att det är sant...(vilken spelare)
Kommentera

Modo har ju fått till en riktigt bra klack i Timråmatcherna jämfört med i fjol. Vem vet, kanske kan Brynässupportrarna bli lite eggade de också om Timrå Supporterklubb showar med jämna mellanrum?
Kommentera

AHA!!! Ja det var min reflektion över den där raketen som for över hela banan och satte fart på det andra kringarrangemanget i samband med Bifs intro. Har det alltid varit så?
I så fall förstår jag att bocken i Gävle inte står säker någon gång. Blev "jätteconfused" vill jag mena.

Jag är så glad trots förlusten att Timrå Ik är så mycket mer än bara spelarna i laget. Jag rös när klacken skanderade "vi ligger sist i tabellen..." Klockrent!

Timrå Ik är ett sätt att leva!
Kommentera

Nu tar ni luleå i nästa match, så att ni närmar är lagen över strecket.
Kommentera

Tjobba är visst klar nu.
Kommentera

vad hur vart när varför
Kommentera

Friskan; Laken är helt utan trådar att dra i, han har dragit en gång och vips var Pasi klar enligt Laken.
Kommentera

Ännu ett resultat som visar att jag har rätt - Det är en teknisk omöjlighet att ta in 10 poäng på 16 omgångar. Övriga lag som vi slåss mot vinner lite då och då.
Börja därför redan nu träna ner inför kvalserien - vilken i och för sig kan bli säsongens höjdpunkt !
Kommentera

Hoppas det blir kval............ NJURUNDA SK med Lars-Eje och Billman i båset möter i kväll Bräcke i en tidig seriefinal om vem som skall få kvala till Div I.

19.00 är det nersläpp.

VÄLKOMMEN !!!
L
Kommentera

HH: Jag har varit i Gävle två ggr förut denna säsong , jag har varit i Övik två ggr, jag har varit i Karlstad o.s.v.
Men efter alla dessa förluster skulle jag känna mig som ett fån att fortsätta åka på bortamatchrna och stå och skrika " Timrå IK är dom bästa" - när man har sådan dålig inställning och är så dåligt laddade så man gör 4-18 i skott i 1:a perioden mot Brynäs. Nej då är det bättra att vara hemma och helgstäda !
Kommentera

Inte tar i = Sitter kvar i bussen
Kommentera

Alla hoppas vi väl att det skall vända, att vi skall börja vinna igen, at vi skall klara en eventuell kvalserie osv - Vi önskar alla Timrå framång ( de är ju en del av i ala fall mitt levrne )- men att vara stolt över att förlora - då måste något blivit fel HH
Kommentera

På lördag mot FBK kan man åka buss från Bommen till matchen - det blir bra det ( se Supp Kl startsida )
Kommentera

Var på en andrahandsaffär idag. Hittade ett par TIK-hockeybyxor årgång kring 95-97. Byxorna var märkta med nr 23. Dimmans gamla?
TGO får första tjing på affärens namn.
Kommentera

Efter lite efterforskningar kan jag med största sannolikhet konstatera att byxorna användes säsongen 96/97, Dimmans år.
Kommentera

« · 37868 · »