1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591415 inlägg · 6216 ämnen

Norsk TIK'are till TIK?

« · 437856 Till forumet

Norsk TIK'are till TIK?
Läste lite på aftenpostens debattforum hockey och snubblade över ett dagsfärkt reportage om vår sportchefs besök hos Sandlins gäng i Trondheims IK.
Kommentera

Sv: Norsk TIK'are till TIK?
oraklet: Ja vad säger man? Kanske kan Lars-Erik Spets spetsa till offensiven i Timrå?

Onekligen en intressant spelare som säkert skulle kunna göra bra ifrån i den rödvita-dressen. Kul oxå om vi kunde sno en norrman från norska landslaget Färjestad BK.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

ernie eagle: ... och vad glad han ska vara om han kommer till Timrå och får byta om i TIK:s omklädningsrum istället för den där troligtvis trånga "TIK-garderoben" de nämnde i artikeln. Att det var kris i norsk hockey har man väl hört men att det var så illa var ju oroväckande =).
Kommentera

Petra: Våran sportchef Kent Norberg har varit i Trondheim, Norge och kollat in en norsk forward som heter Lars-Erik Spets i Trondheim IK.

Läs hela tråden så finns det en länk till aftenposten med artikel på norska om det hela.

Kommentera

oraklet: Magnus "Rolle" Rolandsen?
Kommentera

ernie eagle: Sicken tur att man är en hejare på norska då:)))
Kommentera

Inte för att det hör hit... men Hammarby - Aik 1-0 just nu.. 20 min kvar :D Håll igen nu Hammarby! Ut med Aik från allsvenskan! :D
Kommentera

Ambroo: Vad fan har "Rolle" Rolandsen med det här att göra?

Menar du att han skulle spetsa till offensiven - eller vad?
Kommentera

Spets låter intressant, Nubben visar fingertoppskänsla igen??

För övrigt kan meddelas att Bengt-Åke Gustafsson var på Frölunda-Timrå igår, kollade han in Tisdagens motstånd eller analyserar han tänkbara motståndare (Timrå) i en eventuell sm final?

Måste ta en om morgondagens match också... Verkar va sjukstuga i Brynäs, inför fajten imorgon. Brynäs får ihop tre kedjor + ett par juniorer enligt Brynäs hemsida.. Är väl situationer som dessa som lag brukar höja sig (härmed är TIK varnade). Gäller att Timrå inte ställer ut skridskorna, misstänker att det blir en tuff match imorgon! (tips 3-3)
Kommentera

ernie eagle: Ok..nu har jag läst!!Och vem är Han?Kan Norrmän spela Ishockey??:)))
Kommentera

ernie eagle: Nja, men han är bra på att slipa läder också är han juh norrbagge ;-)
Kommentera

Petra: Jag har hört talas om honom tidigare men har ingen jättekoll på honom. Känner bara till honom vid namn.

Klart norrmän kan lira hockey. Espen "Schampoo" Knutsen (Djurgården), Mats Trygg (Färjestad), Marius Trygg (Hammarby), Tore Vikingstad, Robert Schistad, Anders Myrvold, Anders Fredriksen, Stephen Foyne mfl är kända norska hockeyspelare.
Kommentera

ernie eagle: När Stephen Foyne spelade i Timrå var väl
du inte ens påtänkt:)
Kommentera

ernie eagle: Whatever!!!...Hans namn lät lite,Ohockey om jag så säger:)))Men ödmjuk som jag är så får jag väl säga...-Han är säkert jättebra!!!
Kommentera

Huvudsaken är att han är en av de bästa talangerna på EHM, det är det som räknas =)
Kommentera

Petra: Andra kända norska hockeyspelare är Atle Olsen (Färjestad BK 96-97, 97-98),Martin Knold (Linköping HC), Per-Åge Skröder (HV71), Trond Magnussen (Färjestad och Leksand), Geir Hoff, Morten Fjeld (förflutet i Hammarby, påtänkt för Timrå IK), Patrick Thoresen (Djurgården), Mads Hansen (Rögle BK), Tom Hammerstad (Rögle BK), Marius Holtet (förflutet i Färjestad BK och Bofors IK numera Utah Grizzlies).

Där har du en liten sammanställning.

Kommentera

ernie eagle: Ok..Jag ger mig..Norrmän KAN spela ishockey!!..Tack för sammanställningen:)))..
Kommentera

Frella: Exakt. Vilket nationalitet spelarna har skiter jag fullständigt i. På hockeyplanen är vi alla lika och idrotten förenar och förbrödrar.

Har Spets det kvalitéer som Timrå efterlyser och han kan ta en ordinarie tröja i Timrå är han mer än hjärtligt välkommen hit.

Det viktigaste är ju laget och ökar deras slagstyrka med detta är det ju absolut inget negativt!
Kommentera

Bo Bly: Det må så vara att jag inte var påtänkt. Men man har väl läst sin historia ;)
Kommentera

ernie eagle: Ja,det är väl jag som får böja mig antar jag?.
Kommentera

ernie eagle: Stephen kom från Färjestad tillsammans med 1
annan spelare!vem?
Kommentera

Bo Bly: Jag tänkte säga Pekka Lindmark. Men han gick ju i motsatt riktning från Timrå till FBK inför säsongen 82/83.

Hhhmm...vem fasen kan det vara. Kjell Dahlin kan det ju inte heller ha vart. Han gick oxå i motsatt riktning via Montreal Canadiens.
Finn Lundström var i Frölunda innan han vände hem.

Nej du här får jag nog passa.
Kommentera

Bo Bly: Erixon?
Kommentera

klas klättermus: Du ligger farligt nära sanningen nu. När namnet kommer upp låter det "otäckt" rätt i munnen. Staffan X:et Erixon som senare valde att sadla om till bandy. Pojken hans lirar ju för övrigt oxå i Timrå IK. Christopher Erixon.
Kommentera

ernie eagle: Staffan Erixon.Han gick över till SSK och spelade
allsvensk bandy sen.Jag hade en svårare fråga på gång.Sist Timrå
var i Elitserien 81/82 vem blev utvisad i premiären efter 0.16 i
första perioden.
Kommentera

Bo Bly: Ja det är ju en sån där fråga som är helt hopplös att gissa på om man sett matchen live så till vida man inte lusläst sin historia då och har ett minne som inte är av denna värld.

Vild gissning? Jari Kaski?
Kommentera

ernie eagle:
Jag förlitar mig på Nubben...
Tycker han en Norsk e bra då e han det...
Men vadå Norskar o Danskar kan inte spela hockey...
Beviset e väl VM då...Vilken grupp e dom i????
Kommentera

RödVit: Ja Danmark spelar i A-VM, Norge B-VM tack vare en svensk - Leif Boork!!!
Kommentera

ernie eagle: Du får köpa 1 trisslott imorron.
Kommentera

Bo Bly: hmm.. måste vara någon i första femman alternativt målvakten. Frågan är om det var någon i Timrå eller i motståndarlaget .. * tänker*..
Gissar på Hallin i Djurgården alternativt Finn Lundström i TIK ? En bubblare är Stephen Foyn.. men jag gissar på Finn.
Kommentera

ernie eagle: Ja o Boorks historia kan vi....
Kommentera

Bo Bly: Var det rätt svar?
Kommentera

ernie eagle: Jätterätt.
Kommentera

« · 437856