Det är inte varje dag man går ifrån matchen när det är 2 minuter kvar, AV ANDRA PERIODEN. Det måste vara något kraftigt fel inom laget när man spelar så uselt som man gjort dom senaste hemmamatcherna. Har inte varit negativ någon gång under denna säsong men nu jävlar får det vara nog. Pengarna tillbaka för säsongskortet, det är TIK skyldig oss om det fortsätter såhär. Är så jävla irriterad på TIKspelarna så jag måste sluta skriva nu för annars hänger jag ut dom en efter en.
pasi: Instämmer, men jag såg klart på "skitmatchen". Visst var domarna usel, men det stora felet är att laget är åt helvete för tunt både till antalet men framför allt i kilo... Nä, nu jävlar måste det till förändringar detta duger inte... Nu får "Nubben" vakna och värva ett par "tuffa" spelare som både kan stå på ett par "griller" och samtidigt inte viker ner sig när det blir såna här "grismatcher".
Dream Team: Det är väl en match till att börja med, om jag inte minns fel... Sen kan det bli förlängt, tror jag, beroende på vad förbund/disicplinnämnd anser om situationen som sådan? Rätta mig någon om jag har fel.
Baker: Tror vi ligger ganska högt i "kilo"-listan ändå iår.. problemet är väl däremot att dessa kilon inte används...
Att förlora mot detta Leksand, som för att vara snäll, inte är bra säger ganska mycket om hur TIK beter sig på planen.. man blir både varm i huvudet och matt i benen!
Vid 0-3 så var det 3(!) Leksandsspelare i målgården enligt en person som stog precis bakom målet.. men mål blev det..
Skulle kunna ägna en hel kväll till att döma ut allt och alla men jag avstår...
Dommaren är inte syndabocken, finns många anledningar till att det gick snett.. allt slarv i första. Krykov fick assist till både 0-1 och 0-2 och var det sämsta jag sett i en TIK tröjja på länge... 0-3 målet borde blivit bortdömt i och med att hela Leksandslaget var offside i målgården och allt resulterade i storbråket... Timrå var inte etta på pucken många gånger och hade inget fighterhjärta över huvud taget! Dommaren hade en extremt svår uppgift och tappade matchen.. men är inte huvudsaken till att timrå förlorade!!!
Dream Team: Sant. Men enligt en av de berörda spelarna så blir de 3 avstängda minst en match som sagt. Märkligt och jäkligt skumt? Javisst! Men egentligen, blir man förvånad efter att Gyllenbers uppvisning? :)
Det är skitsamma egentligen om man ser till dagens resultat - TIK var totalt under isen och vettiga domslut hade knappast hjälpt, tråkigt nog. Däremot är det beklagligt att nivån ska drabba laget i nästa omgång...
StaticX: Tik får nog börja åka buss till h-sand före hemmamatcherna,för domär patetiska på hemmaplan. Det är helt j..vla otroligt NÄH det finns inga ord för denna insats,men det är j.vlar inte dommarens fel.
snubbelfinten: Med tanke på fjolårets avstängningar så ser det inte bra ut, ALLA vill sätta dit TIK. Diciplinnämnden var hård mot Sjögren ifjol (9 matcher)men Frölundaspelaren som tacklade TIKspelaren i slutspelet var mycket värre men endast 4 matchers avstängning. Halleluja, kan någon hjälpa oss?
pasi: Tror inte det blir några problem. Det Sjögren gjorde var något helt annat än de här brottningsmatcherna. Däremot så borde Leksands-spelaren som åkte på matchstraff i 3'e att få ett liknande straff som det Rosén åkte på ifjol. Som det såg ut så fick omaren en känga när han försökte bryta intermezzot mellan honom och just Sjögren... Nåja :)
Oavsett så kan man inte skylla på Domaren för själva förlusten. Spelar laget såhär så åker vi på torsk, så är det bara. Sen spelar det ingen roll om det är Rådbjär eller en korvgubbe som dömer - Inget ont om korvgubbarna såklart... :)
Hur kan man ha en sån klen trupp att man måste låta Hansson spela ytterforward ??? (inget ont om honom han gjorde så gott han kunde). Det måste vara nåt fel på Styrelsen och Nubben eller överreagerar jag ?
Nä, nu hoppas jag att det händer nåt positivt snart annars så blir det inte nån rolig säsong...
Hälge: Ja det är ju tyvärr så, nästa match kommer väl "halvan" att spela där också. Nä jag är bara så jävla trött på att det inte händer nåt, dom har pratat om nyförvärv redan innan serien startade och ännu har det inte hänt nåt. Timrå behöver minst en center och gärna ett par spelare som spelar på "gränsen". - hockey är inget jävla kärringlir...
Dream Team: Ingen av tränarna trodde att det blir några avstängningar. Kan också meddela att Kenta är långt ifrån nöjd med många av spelarnas uppträdande idag.
Någon som vet hur Gyllander resonerade när han dömde 3-0. Gjorde han bara en miss eller finns det någon regel som säger att man får ha 3 spelare i målgården och samtidigt trycka ner målvakten?
Bergius: Ja man kan ju hålla med i det du säger , men vid det här laget så borde varenda timråit vara vana vid sådana sjuka beslut från det randiga teamet.
snubbelfinten: Hur kan du påsta att om Ulf Rådbjär eller en korvgubbe dömt så har det inte haft någon betydelse. Om Bo Gyllinder dömt 13 timrå spelare för matchstraff tror du att det blivit 2-6 då också????????????????
Bergius: Med tanke på timrå spelarnas reaktion borde han tittat på videon.Men den används ju bara för att kolla om pucken är inne eller ej om sen denkommer dit på ett regelvidrigt sätt spelar tydligen ingen roll.Detta beslut gav följande 0-3 plus 4-5 i 5min som gav 0-4,Tänk om han gjort wash out ,då hade inte dessa matchstraff blivit aktuella och sen efter en videokoll kanske han sett offsiden i målgården då hade matchen fortsatt med 0-2 och 5-5 säg inte att en domare har någon betydelse.
Helg Ernest: Ja efter att ha sovit ialf försökt fått bort förlusten ur huve! Va är de som händer de kan bara inte fortsätta..vi har ett spöke i våran egen ishall som är Emot oss..Vem ska ta tag i skiten när vi inte ha nå spelare kvar..Nubben kanske! måste göra nått illa kvickt..för han gick runt o vanka lite knepigt ida.. Ljusglimt Mackan gör mål även fasst han är skadan ...Rajamäki ser stabil ut.. Låt Gunno bli frisk o tillföra lite.. men som sagt de är bara att ta sig i kragen!! inse fakta
Helg Ernest: Haihai. Nu tjänar jag iofs rätt bra med pengar själv så jag känner mig inte alltför träffad ; ) Snarare är det så att killar lätt får komplex för att jag tjänar mer.
pasi: Fy fan vad skämdes igår, Jag brukar iallafall se färdigt matcherna jag går på men i går fick jag nog efter 4-0, Nu är det tredje hemma matchen på raken jag ser ett TIMRÅ som spelar som ett juniorlag. Och det är första och förmodligen sista gången jag skämdes att se hur TIK spelade. Tyvärr fick jag stå i kö till billjettkassan så jag kom in till arenan efter 10 min i första och gick rasande därifrån efter 14min i andra, jag hade iallafall turen att sponsra tik med 340:- för två pers. En sak jag blev jag positivt överaskad till och det var att 2500 pers gjorde som jag: -"GICK HEM" för att visa sitt missnöje. vaknar inte ledningen nu ja då har dom gått i ide. Det kan fan inte vara lätt att vara spelare eller tränare nu när vi fan inte ens kan ställa upp med tre femmor, SKANDAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Nu får fan i mig ledningen och nubben ta sitt ansvar och värva ihop en femma spelare, truppen är ju tunnare än en björntråd. Timrå vinner sina bortamatcher pga av grisspel men när vi spelar hemma kan vi inte föra spelet, Tik hade 6 min i powerplay i slutet på första/början av andra och jag räknade till 2 dåliga skott på mål. Leksand hade ju lekstuga, Det stösta problemt är att vi inte orkar gå runt på tre femmor vara av två nu är helt uddlösa. Om det nu blir avstäningningar hur i helevet skall vi lyckas ta poäng av Luleå. Jag har sagt det förut och säger det igen, -när i helvet skall styrelsen lära sig att det krävs minst fyra femmor för att ha något i eliten att göra och låt TIK ha fullt lag tills seriestarten och inte efter juluppehållet. Jag kommer inte att gå på en ända matchjävel till tills man skaffar fullt lag. Fy fan säger jag. Jag skäms.
Och nu väntar jag på alla svar från tikare som skall försvara ledningen.
RST: Sluta gå på matcherna nui när det går som sämst. Är du en medgångare? Det är väl defenitivt nu som vi behövs på läktaren för att hejja fram dom rödvita som finns tillgängliga i truppen. Vi kan inte bara ge upp nu det är ju för fan 108 pinnar kvar att fajtas om!
RST: Man får det lag man förtjänar ! "Postorder Pissaren" har gjort det igen. Ersätta Landslagmeriterade spelare , med spelare från Allsvenskan. Nä, en kedja är aldrig starkare en sin svagaste länk.
Tyvärr är det bara att konstatera att Helg Ernest och RST har rätt. Nu måste det bli förändringar annars blir TIK ett nytt GIF Sundsvall. Som jag har skrivit ett antal gånger så är det dags för styrelsen och Nubben att visa handlingskraft och värva innan det är försent. Det behövs absolut spelare av rätt kaliber som kan stå upp när det hettar till (men helst utan matchstraff som följd) annars kommer det att se utt som igår och som alla andra matcher som har varit fysiska.
Nä, ring Dahlén och ett par hårdingar i Dallas så blir det nog bra...
Helg Ernest: Tycker att du ska ta över efter Nubben då du vet exakt vad som ska värvas och att man bara kan bjuda ca 150 000 i lön bara för att nån kräver det så att denne stannar i klubben, trots att man som landsortslag inte har råd. Sen värvar vi hit Jönsson, Ronnie Sundin bla och ger dem en saftig lön på ca 300 000 i månaden, låter väl bra?
Frella: Lägg av med ditt menlösa försvar. Både du och jag Ernset mfl ja fan i mig alla måste väl inse att TIKs trupp är för svag. Jag trodde alla föreningar hade som målsättning att förstärka laget inför kommande säsonger men om du gör en liten snabb överblick ifjol/år så ligger vi hästlängder ifrån. Jag är dock possitivt överaskad av Hagos men han täcker ändast förlusten Åkerblom. Hagos är bra Mycket bra, men det är så att LIND var så mycket bättre. Hur gick det med en ny målvakt?? Nej men just ja Kapanen känner ju visst sig pigg så då behövs ju ingen förstärkning där. Jag tror att alla här inne är överense att något måste göras, eller skall vi vänta och se om det dyker upp ett par spelare gratis??. En sak som det gör i Timrå det är att det pratas otroligt mycket , Juha lind hit Juha lind dit, Pasi kommer bla bla bla Dahlen bla bla efter jul, samarbete med DALLAS bla bla bla. och när det dycker upp en spelare "Kristoffersson" då rycker man som vanligt på axlarna och säger ; -vi klarar oss på det vi har, det blir för dyrt.
Titta på en back som F Svensson i Leksand, inte kan leksand ha så mycket mera pengar än tik, Det är ju en sådan etablerad back som är viktig men även där misslyckades man knyta ihop säcken. Sorgligt.