Dream Team: Sant. Men enligt en av de berörda spelarna så blir de 3 avstängda minst en match som sagt. Märkligt och jäkligt skumt? Javisst! Men egentligen, blir man förvånad efter att Gyllenbers uppvisning? :)
Det är skitsamma egentligen om man ser till dagens resultat - TIK var totalt under isen och vettiga domslut hade knappast hjälpt, tråkigt nog. Däremot är det beklagligt att nivån ska drabba laget i nästa omgång...
StaticX: Tik får nog börja åka buss till h-sand före hemmamatcherna,för domär patetiska på hemmaplan. Det är helt j..vla otroligt NÄH det finns inga ord för denna insats,men det är j.vlar inte dommarens fel.
snubbelfinten: Med tanke på fjolårets avstängningar så ser det inte bra ut, ALLA vill sätta dit TIK. Diciplinnämnden var hård mot Sjögren ifjol (9 matcher)men Frölundaspelaren som tacklade TIKspelaren i slutspelet var mycket värre men endast 4 matchers avstängning. Halleluja, kan någon hjälpa oss?
pasi: Tror inte det blir några problem. Det Sjögren gjorde var något helt annat än de här brottningsmatcherna. Däremot så borde Leksands-spelaren som åkte på matchstraff i 3'e att få ett liknande straff som det Rosén åkte på ifjol. Som det såg ut så fick omaren en känga när han försökte bryta intermezzot mellan honom och just Sjögren... Nåja :)
Oavsett så kan man inte skylla på Domaren för själva förlusten. Spelar laget såhär så åker vi på torsk, så är det bara. Sen spelar det ingen roll om det är Rådbjär eller en korvgubbe som dömer - Inget ont om korvgubbarna såklart... :)
Hur kan man ha en sån klen trupp att man måste låta Hansson spela ytterforward ??? (inget ont om honom han gjorde så gott han kunde). Det måste vara nåt fel på Styrelsen och Nubben eller överreagerar jag ?
Nä, nu hoppas jag att det händer nåt positivt snart annars så blir det inte nån rolig säsong...
Hälge: Ja det är ju tyvärr så, nästa match kommer väl "halvan" att spela där också. Nä jag är bara så jävla trött på att det inte händer nåt, dom har pratat om nyförvärv redan innan serien startade och ännu har det inte hänt nåt. Timrå behöver minst en center och gärna ett par spelare som spelar på "gränsen". - hockey är inget jävla kärringlir...
Dream Team: Ingen av tränarna trodde att det blir några avstängningar. Kan också meddela att Kenta är långt ifrån nöjd med många av spelarnas uppträdande idag.
Någon som vet hur Gyllander resonerade när han dömde 3-0. Gjorde han bara en miss eller finns det någon regel som säger att man får ha 3 spelare i målgården och samtidigt trycka ner målvakten?
Bergius: Ja man kan ju hålla med i det du säger , men vid det här laget så borde varenda timråit vara vana vid sådana sjuka beslut från det randiga teamet.
snubbelfinten: Hur kan du påsta att om Ulf Rådbjär eller en korvgubbe dömt så har det inte haft någon betydelse. Om Bo Gyllinder dömt 13 timrå spelare för matchstraff tror du att det blivit 2-6 då också????????????????
Bergius: Med tanke på timrå spelarnas reaktion borde han tittat på videon.Men den används ju bara för att kolla om pucken är inne eller ej om sen denkommer dit på ett regelvidrigt sätt spelar tydligen ingen roll.Detta beslut gav följande 0-3 plus 4-5 i 5min som gav 0-4,Tänk om han gjort wash out ,då hade inte dessa matchstraff blivit aktuella och sen efter en videokoll kanske han sett offsiden i målgården då hade matchen fortsatt med 0-2 och 5-5 säg inte att en domare har någon betydelse.
Helg Ernest: Ja efter att ha sovit ialf försökt fått bort förlusten ur huve! Va är de som händer de kan bara inte fortsätta..vi har ett spöke i våran egen ishall som är Emot oss..Vem ska ta tag i skiten när vi inte ha nå spelare kvar..Nubben kanske! måste göra nått illa kvickt..för han gick runt o vanka lite knepigt ida.. Ljusglimt Mackan gör mål även fasst han är skadan ...Rajamäki ser stabil ut.. Låt Gunno bli frisk o tillföra lite.. men som sagt de är bara att ta sig i kragen!! inse fakta
Helg Ernest: Haihai. Nu tjänar jag iofs rätt bra med pengar själv så jag känner mig inte alltför träffad ; ) Snarare är det så att killar lätt får komplex för att jag tjänar mer.
pasi: Fy fan vad skämdes igår, Jag brukar iallafall se färdigt matcherna jag går på men i går fick jag nog efter 4-0, Nu är det tredje hemma matchen på raken jag ser ett TIMRÅ som spelar som ett juniorlag. Och det är första och förmodligen sista gången jag skämdes att se hur TIK spelade. Tyvärr fick jag stå i kö till billjettkassan så jag kom in till arenan efter 10 min i första och gick rasande därifrån efter 14min i andra, jag hade iallafall turen att sponsra tik med 340:- för två pers. En sak jag blev jag positivt överaskad till och det var att 2500 pers gjorde som jag: -"GICK HEM" för att visa sitt missnöje. vaknar inte ledningen nu ja då har dom gått i ide. Det kan fan inte vara lätt att vara spelare eller tränare nu när vi fan inte ens kan ställa upp med tre femmor, SKANDAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Nu får fan i mig ledningen och nubben ta sitt ansvar och värva ihop en femma spelare, truppen är ju tunnare än en björntråd. Timrå vinner sina bortamatcher pga av grisspel men när vi spelar hemma kan vi inte föra spelet, Tik hade 6 min i powerplay i slutet på första/början av andra och jag räknade till 2 dåliga skott på mål. Leksand hade ju lekstuga, Det stösta problemt är att vi inte orkar gå runt på tre femmor vara av två nu är helt uddlösa. Om det nu blir avstäningningar hur i helevet skall vi lyckas ta poäng av Luleå. Jag har sagt det förut och säger det igen, -när i helvet skall styrelsen lära sig att det krävs minst fyra femmor för att ha något i eliten att göra och låt TIK ha fullt lag tills seriestarten och inte efter juluppehållet. Jag kommer inte att gå på en ända matchjävel till tills man skaffar fullt lag. Fy fan säger jag. Jag skäms.
Och nu väntar jag på alla svar från tikare som skall försvara ledningen.
RST: Sluta gå på matcherna nui när det går som sämst. Är du en medgångare? Det är väl defenitivt nu som vi behövs på läktaren för att hejja fram dom rödvita som finns tillgängliga i truppen. Vi kan inte bara ge upp nu det är ju för fan 108 pinnar kvar att fajtas om!
RST: Man får det lag man förtjänar ! "Postorder Pissaren" har gjort det igen. Ersätta Landslagmeriterade spelare , med spelare från Allsvenskan. Nä, en kedja är aldrig starkare en sin svagaste länk.
Tyvärr är det bara att konstatera att Helg Ernest och RST har rätt. Nu måste det bli förändringar annars blir TIK ett nytt GIF Sundsvall. Som jag har skrivit ett antal gånger så är det dags för styrelsen och Nubben att visa handlingskraft och värva innan det är försent. Det behövs absolut spelare av rätt kaliber som kan stå upp när det hettar till (men helst utan matchstraff som följd) annars kommer det att se utt som igår och som alla andra matcher som har varit fysiska.
Nä, ring Dahlén och ett par hårdingar i Dallas så blir det nog bra...
Helg Ernest: Tycker att du ska ta över efter Nubben då du vet exakt vad som ska värvas och att man bara kan bjuda ca 150 000 i lön bara för att nån kräver det så att denne stannar i klubben, trots att man som landsortslag inte har råd. Sen värvar vi hit Jönsson, Ronnie Sundin bla och ger dem en saftig lön på ca 300 000 i månaden, låter väl bra?
Frella: Lägg av med ditt menlösa försvar. Både du och jag Ernset mfl ja fan i mig alla måste väl inse att TIKs trupp är för svag. Jag trodde alla föreningar hade som målsättning att förstärka laget inför kommande säsonger men om du gör en liten snabb överblick ifjol/år så ligger vi hästlängder ifrån. Jag är dock possitivt överaskad av Hagos men han täcker ändast förlusten Åkerblom. Hagos är bra Mycket bra, men det är så att LIND var så mycket bättre. Hur gick det med en ny målvakt?? Nej men just ja Kapanen känner ju visst sig pigg så då behövs ju ingen förstärkning där. Jag tror att alla här inne är överense att något måste göras, eller skall vi vänta och se om det dyker upp ett par spelare gratis??. En sak som det gör i Timrå det är att det pratas otroligt mycket , Juha lind hit Juha lind dit, Pasi kommer bla bla bla Dahlen bla bla efter jul, samarbete med DALLAS bla bla bla. och när det dycker upp en spelare "Kristoffersson" då rycker man som vanligt på axlarna och säger ; -vi klarar oss på det vi har, det blir för dyrt.
Titta på en back som F Svensson i Leksand, inte kan leksand ha så mycket mera pengar än tik, Det är ju en sådan etablerad back som är viktig men även där misslyckades man knyta ihop säcken. Sorgligt.
Hälge: Jag vet ärligt talat inte om Nubben jobbar med problemen eller inte, För om han nu jobbar så hårt med att hitta nyförvärv kan man ju tycka att det är LITE märkligt att han inte lyckats sedan mitten på APRIL på att fylla luckorna. Hur lång tid behöver han??? Det kan väl knappast komma som en överaskning att ett par nyckelspelare kan bli skadad. Och varför fylls inte truppen tills seriestart??? För spelare har det funnits hela hösten det är ju nu det börjar bli ont om dem. Varför skall Timrå ALLTID vänta och köpa grisen i säcken och göra panik värvningar. Ser med stor oro fram emot vintern. Älska TIMRÅ.
RST: Bra skrivet !!! Vissa här verkar väldigt insatta i de ekonomiska ramar som TIK har så min första fråga är: Har Timrå råd att förstärka truppen ? Min andra fråga är blir det då samma typ av utfyllnadsspelare som tidigare eller finns det utrymme för nåt annat ?
Vad får Timrå ut av ett samarbete med Dallas, vad är målsättningen ? - Jag tänker på det fruktlösa försöket GIF gjorde med Bocca Juniors...
Jag hoppas att det händer nåt snart i truppen, så att man vågar hoppas på ett slutspel iår...
RST: Ja truppen är för svag och det kommer förstärkas, men man har ändå inte pengar att värva etablerade namn såsom de stora pengalagen. Fredrik Svensson var i princip klar sägs det, då ringde Masken och bjöd över, så var han förlorad.
Har man i princip ES sämsta omsättning är det svårt att mäta sig ekonomiskt, Leksand har ju ett större stöd utifrån sponsorer än vad TIK har.
Pasi dyker upp efter nyår är jag övertygad om, bara han får lämna landet...
Nån Dahlén är jag mer osäker till, då Timrå ryckt i Podein, men även en forward kommer nog komma in i truppen. Men knappast någon 25 årig stjärna, snarare typ avdankad NHL kille likt Podein...
Kritisera Nubben, visst det kan man ju göra. Att Timrå går in i säsongen med bara 11 forwards är ett faktum jag själv har jävligt svårt att smälta. Självklart blir man ineffektivare när det är trötta spelare som får chanserna. Man ska ändra så lite som möjligt i ett vinnande koncept heter det ju, och i detta avseende tycker jag att man skitit ner sig helt i onödan. Timrås signum är fart och frenesi, då ska man - precis som ifjol - gå runt med fyra kedjor för att uppnå detta.
Men. Man måste också ha i minnet vilka förutsättningar som gällde efter förra säsongen. Budgettruppen som alla 'experter' ansåg bestod av B-spelare blev en hel jävla flock svanar. Och därmed rakade marknadsvärdet i höjden. Nubben gjorde därför det enda rätta: gå på nyckelspelarna innan säsongens slut och förläng kontraktet. Kapanen, Nordgren, Carlsson, Styf, Krykov m fl kunde därför 'räddas kvar'. På minussidan fanns egentligen bara Lind (som ju flyttade av förståeliga sociala skäl), Lindman (som ingen sörjer nämnvärt) och Robert Nordb...sorry, Jindrich.
Förlängningsmanövern tog sannolikt en rätt fet del av lönebudgeten. Ta Nordgren t ex, som knappt höll på att få förnyat kontrakt ö h t inför förra säsongen. Hur många procent tror ni han lyfte sin lön med?
Själva värvningarna tycker jag är klart godkända. Dock ett minus för att man inte täckt upp för den tveksamhet som rådde angående Jinmans elitseriecenterkvaliteter - och som visade sig vara befogade. Samt naturligtvis för det jag tjatat om 200 ggr vid det här laget: det idiotiska i att enbart ha 11 forwards under kontrakt. Det är också därför jag ställt mig frågande till kickandet av Henke Eriksson. Det känns som betydligt smartare att ha en tolfte, billig och hyfsad forward i truppen än ingen alls. Här trodde jag att man hade så pass bra koll på juniorerna att man ansåg att någon av dem var bra nog för att ta platsen. Men så var det ju alltså inte.
Tror nog att det jobbas hårt på värvarfronten nu. Det måste det helt enkelt göra. Är livrädd när jag tänker på Hagos (först och främst) väntande/ev avstängning. Poäng mot Luleå med Krykov, Koivunen och...ja vem, Jinman? som centrar? Tjenare.
Frella: Ja Podein eller nån div1 lirare... Är det inte nu man måste gå på sponsorerna och kläma dom på pulsen. Har man gnetat ihop en ishall av klass, så kanske man vill ha ett elitserielag också, - även nästa år.
Har man inte pengar till att värva, så bör man nog tänka om och ändra målsättningen till att vara ett allsvenkt lag och inte ett elitserielag eller ? Sedan får man hoppas att sponsorerna och publiken kommer att uppskatta den vägen och stötta Timrå hela vägen ut...
Baker: Verkar som GIF o TIK följs hand i hand: Båda gjorde bättre säsong ifjol än tipsen, höjde målsättningen i år, men hittills (iaf GIF) en besvikelse, båda ny fräsch stadion/arena, GIF nu i kval, ska även TIK kvala i vår???
Det är skitsamma egentligen om man ser till dagens resultat - TIK var totalt under isen och vettiga domslut hade knappast hjälpt, tråkigt nog. Däremot är det beklagligt att nivån ska drabba laget i nästa omgång...
Men men...