1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590889 inlägg · 6217 ämnen

Nu händer det saker

« · 1111276 · » Till forumet

Sv: Nu händer det saker
John K: Men det är ju just det att man måste räkna med att vilken spelare som helst kan bli skadad, speciellt spelare som tidigare vart skadad och spelare som har större belastning på sig än de klarar av.

Just nu funkar det ju relativt bra om det "bara" är spelare som Samuelsson och E Andersson som åker på skadorna. Det drabbar långt ifrån Timrå på samma sätt som om bara Styf eller Lehtonen skulle bli borta 4 veckor.

Men man måste som sagt KUNNA RÄKNA med att vem som helst blir skadad. Och det kan inte Timrå IK med dagens trupp och situation göra.
Kommentera

Blizzard: vill du ha 2 centrar i samma kedja ?
Kommentera

Blizzard: DiCasmirro kan du ta bort från uppställningen. Han blir inte kvar efter januari månad om han inte rycker upp sig en sisådär 50- 70%!

Andersson ska inte spela ytter han är center o en av våra viktigaste spelare.

Så då ska 2 st av de övriga in i nån av de 3 kedjorna. Så i slutändan ska 2 st bort av de 7 du räknar upp o så var det bara 5 st som ska slåss om 3 platser i 4:e kedjan.
Kommentera

Långben: Vi skall väl inte tro att oturen alltid skall grina oss i nyllet bara för vi har haft en stor del oflyt med avseende på skador. Styf lär nog akta sig för att råka illa ut igen, vi får väl hoppas att det inte hämmar honom i agerandet på isen.
Kommentera

DJ Hemp: Vill bara instämma S M Sunnqvist var en mycket intressant back att skåda med oväntat bra spelskicklighet o teknik o inte heller så liten på längden även om han inte spelar fysiskt..

Dock blir det väl svårt att våga ge honom speltid just nu när så mycket står på spel kvarvarande omgångar men jag skulle personligen ändå gilla att man vågade ge honom en chans redan nu på hemmamatcherna närmast o nästa år borde han ha bra chans att vara med i A truppen,,
Kommentera

andyo:Styf får inte bli skadad för då rasar hela korthuset ihop.
Kommentera

Blizzard: Din tredjekedja ser på förhand jävligt intressant ut.

Men sen tror jag väl knappast Challe kommer att få hamna i en sån bra sits att han kan välja på så där många spelare. Jag kommer inte ihåg statusen på Samuelsson och E Andersson men ser det inte mörkt ut för dem skademässigt? Sen så lär ju minst 1 till vara skadad av samtliga forwards/centrar i varje match.

Men det blir ju ändå relativt gott om spelare, 4 kedjor ska inte vara några problem att få ihop. Skulle dock Lehtonen eller Styf bli skadad igen så hjälpts det inte hur många offensiva spelare vi har, då blir det tungt.
Kommentera

Blizzard: Flytta Boggen som center till fjärde linan och sätt in Andersson som Center och sedan in med Pääjärvi i andra
Kommentera

Blizzard: Jag säger såhär, kan man få in den kämparanda laget hade säsongerna innan man värvade Pärssinen, Sundh m.fl. så skulle detta laget klara sig mycket bra.
Kommentera

Blizzard: Du tror inte att Johan A kommer att lira som en av tre centar då?
Kommentera

Blizzard:

tyvärr så är jag inte imponerad, det saknas en riktig förstacenter och ingen av dom nya är några snipers.
Kommentera

Vi får ett ganska starkt lag, efter skadorna ;-)

Pyörälä-Wandell-Pärssinen

Hynning-Bogg-Andersson

DiCasmirro-Sonenberg-Tenkrat

Då har vi fjärde kedja kvar men vilka ska spela där av:
Lander
Pääjärvi
Samuelsson
Axelsson
Erik A
Sundh
Björn S

Jäklar vad medelmåttor vi har....(Pääjärvi har inte riktigt slagit ut för att kallas stjärna i ES, han måste göra mål) Alltså 7st ska slåss om fjärde kedjan!
Kommentera

Långben: någon som har koll på hur de är med bogg.. spelklar snart eller?
Kommentera

DJ Hemp:helt rätt upp med Sean Michel Sunnqvist..Det han visade i Modo matchen hemma var inte så illa pinkat av en junis som får komma in å spela i en sån viktig match...
Kommentera

John K:

Ja, det Sean-Michel visade upp tidigare under året var ju definitivt inget att skämmas över. Tvärtom. Som backsidan ser ut i dagsläget anser jag också att han borde få fler chanser...
Kommentera

DJ Hemp: Det här håller jag med om, speciellt din sista mening. Sen tycker jag att Sean Michel Sunnqvist borde få vara med och konkurrera om en backplats i TIK.
Kommentera

Ja, men då vill jag önska både Martin Sonnenberg och Tuomo Karjalainen välkomna till vår förening. Äntligen händer det saker! Förhoppningsvis av god karaktär. Alla nya spelare har mitt fulla stöd tills de gör bort sig...
Kommentera

jens_88: Ok, tack!
Kommentera

Laken: Enda Timrå releterade spelare i KalPa den säsongen var Mats Hansson och Kimmo Kapanen
Kommentera

Eller kanske bara Kapanen som varit där (i KalPa), tänkte fel.
Kommentera

En sak till, Sonnenberg lär väl ha spelat med några av Timrås finnar i KalPa!?
Kommentera

Laken: De har väl knappt ens träffats mer än på träning och än mindre gjort nån match tillsammans. Sen behöver ju inte TIK och Wahlberg vara tjenis bara för att han var på väg hit. Däremot så kollade man säkert med Kapanen innan man bestämde sig för att signa honom.
Kommentera

Laken: Det lär dom ha gjort.. Tror också dom snackat med Kapanen om det med
Kommentera

Undra förresten om Timrå hört sig för med Mikael Wahlberg vad gäller Sonnenberg?
Kommentera

pratarn: Låter klockrent! ;-)
Kommentera

Med andra ord så menar dom säkert Forward när dom skriver Attaccante...
Kommentera

Blizzard: "Laken: På Ambri Piottas hemsida står det att han har rollen "Attaccante" och enligt Google översättning betyder det Strejkande...åh det säger mig inte ett skit! Han kanske spelade Center på slutet, varför ska Timrå Ik ananrs säga Center? Elelr så vill han spela Center."

Det är nog en ganska så enkel översättning faktiskt. :-)

"Attaccante"+""Piotta" betyder och tolkas ungefär "attackera pottan".

En synonym till detta är i all korrekthet alltså "urinera" vilket i sin tur fritt översatt till lättbegriplig hockeysvenska betyder "pissa på" och det är ju den inställningen man vill att han skall ha mot kommande motståndare i årets Elitserieslutskede.

...nå't mer ni vill veta... ;-)
Kommentera

Spanarn:

Från Google Translate:

"Välj två utländska överflödiga"
Kommentera

Någon som är bra på Italienska?

Ambri-Piottas fanclub har en omröstning angående spelare, KAN typ vara "vilka utlänningar tycker du skall sparkas?"

Scegliete i due stranieri in sovrannumero

Westrum, Sonnenberg 7.89%
Naumenko, Sonnenberg 23.68%
Naumenko, Westrum 13.16%
Wahlberg, Westrum 0%
Wahlberg, Naumenko 0%
Kutlak, Wahlberg 2.63%
Kutlak, Westrum 2.63%
Kutlak, Sonnenberg 15.79%
Kutlak, Naumenko 13.16%
Wahlberg, Sonnenberg 21.05%

38 Voti totali

Vore intressant att höra Ambri-fansens åsikt om Sonny, ligger förmodligen närmare sanningen än sportchefer och klubbdirektörer..
Kommentera

jens_88:

Visst, men vem slår passen? :)
Kommentera

The Fat Bastard: Ge herr Sonnenberg en chans.. Vem vet, kanske är ju en ny Manderville?
Kommentera

jens_88:

Nu kanske övriga förstår att vi behöver en Centerkung!
Kommentera

The Fat Bastard: Och jag såg aldrig karln få en tackling för han höll ej på med sådana fasoner att gå ner i några sarghörn :P
Kommentera

jens_88:

Tånk när han tog in pucken och väntade på det klockrena passet som oftast kom precis. Vilken kung!
Kommentera

The Fat Bastard:

Krykov kom tillbaka
Kommentera

Efter att ha läst Jimmys krönika så kvarstår följande frågor.

Hur mycket center har Sonnenberg spelat?
Vad vill han själv helst spela på för position?
Hur ser hans tekningsstatistik ut?
Någon som sett på något forum vad de tidigare fansen säger om honom?
Kommentera

The Fat Bastard: Stor stark och vacker
Kommentera

Valeri Krykov, Åååh vad jag saknar dej.
Kommentera

TIKbiff: vårt stora problem är INSTÄLLNING!! 1:a och 2:a perioden slöa dom bara bort exakt som dom gör efter en bra match!! Trodde dom som spela på ES nivå var professionella, men Ack så fel man kan ha...
Kommentera

Per HApps: Tror på Sonneberg jag, han verkar ha vara en viktig person i de lag han spelat i på senare tid. Typ i bottenlagen. Han har dessutom, ur ett bottenlagsperspektiv gjort en hel del poäng! Om han nu är center eller inte är en annan fråga.

Gillar delvis ditt förslag där om en lång och stängd transfereperiod, det skulle nog kunna vara utvecklande också för svensk hockey. Men men, visst känns det dock skönt att kunna preparera sig inför en förmodad kvalserie/slutspel genom att bredda truppen samt få in lite spets? Varav detta öppnade transferefönster känns bra även fast vi kanske inte får de spelare vi hoppats på. Bättre än ingenting iaf! Intressant ämne som är värt att diskutera!
Kommentera

Paddan:

Kösa sjunker aldrig så lågt:)
Kommentera

Bissett19: Äh, varför kunde inte Timrå valt att värva rätt Karjalainen?
Kommentera

Fattar inte att alla skriker efter centrar hela tiden.

Vårt STORA problem är ju på backsidan, robin fick spela 5 minuter igår,mer var han inte värd heller.
Erik Moe, som verkar vara något av en gunstling för många här inne på HS, själv får jag hjärtattack varenda gång han har pucken i egen zon, forwards och center sticker upp i mitttzon och väntar på puck, moe lallar med pucken och vips så finns det tre motståndare i vår försvarszon och två backar....
Moe slår en indianare...känns det igen?
räkna gångerna per match får ni se....
Hur jävla svårt skall det vara att lägga den sarg ut?
tycker att Sean Michel Sunnqvist borde få vara med konkurrera om backplats i TIK, det han visade mot Modo förra derbyt tycker jag var riktigt lovande.
Kommentera

Simmalugnt:

Fusk-Rögle värvar säkert snart denne:

www.eliteprospects.com/player.php?player=25724
Kommentera

Kevin O Shea:

Nick kanske är en bra kille att få in nu när man inte får sparka.
Kommentera

Per HApps:
Det jäkligaste av allt är att många av oss såg redan på försäsongen att det saknades en Center och att det såg klent ut på backsidan. Det har funnits chanser att värva men...
Kommentera

The Fat Bastard:
Problemet med värvningar i slutet av säsongerna är att vilken medioker back och forward som helst kostar fantasibelopp till vad dom utför.

Mitt förslag:
Stäng elitserien en månad in i säsongen, sedan får man hålla till godo med det man har, skador får man lösa genom att plocka från J20.

Kommentera

Per HApps:

Nån jäkla center borde det väl finnas.
Kommentera

The Fat Bastard:
Ja allra helst när marknaden svämmar över av strålmanbackar och mandervilleforwards...........
Kommentera

« · 1111276 · »