Trodde aldrig att jag skulle behöva skriva detta, men fy f-n vad dåligt Ni spelar TIMRÅ IK!!!!! Det finns många problem som är så synliga att t.o.m en blind kan uppfatta dom. 1) När det kommer en TIK'are in i motståndarzon. Varför vänder han då spelet mot mittzon igen istället för att gå mot mål? Vet inte hur många spelare jag har sett som gör exakt samma sak. 2) Hur många stirrar sig blint på pucken istället för att försöka ta sin man? Som det ser ut just nu går tre på pucken och låter då motståndarspelarna härja hur fritt som helst i egen zon. 3) Varför bänkar man inte Z'a och Chrippe? Vi har fått två små divor som vägrar att förstå att detta är en lagsport. 4) Varför backar man hem till egen blå, när motståndarna vänder spelet bakom eget mål?
Ja detta är några frågor som jag gärna vill ha svar på. Speciellt efter dagens otroligt dåliga insats från Timrå spelarna. Hoppas att jag inte får höra att dom hade "sprungit" på krogen ikväll bara. För då tycker jag att Peo ska ta med killarna på träningsläger i Piteå, för det är där dom isådanafall kommer att få spela nästa år.
Maggan: "3) Varför bänkar man inte Z'a och Chrippe? Vi har fått två små divor som vägrar att förstå att detta är en lagsport."
Det där kan jag verkligen inte hålla med om. Crippe har varit riktigt bra i höst och han vågar HELA TIDEN göra saker som andra inte skulle våga. Sen är det ju så att det inte alltid lyckats och att han gör en grej för mycket men han har lugtn varit bland de bästa i TIK. Zäta har haft det tugnt med poängen osv men det lossnade ju lite i torsdags.
Man kan ju fundera hur det hade sett ut utan Crippe och Zäta.
Ta det lugnt Maggan jag förstår om du är upprörd men av vad jag såg så försökte killarna iaf.
Men Färjestad är ett alltför bra lag och då kan man uppfatta det som om våra killar inte gör det dom skall. Tycker ändock att killarna kämpade och slet och visade god kampmoral men för dagen mötte vi våra övermän,tyvärr.
1) Färjestad spelar en ruskig Schakalhockey för tillfället och det gör att Det blir fruktansvärt trångt och snabbt spel så killarna hängde alltså inte riktigt med.
2)Lite svårt för killarna att hålla sina positioner när Färjestad rör om i grytan går det undan,Puh.
3)Nu är du lite orättvis, för Z:a drar ett jäkligt tungt lass han försöker nu axla rollen som vår ledare och det blir lite fel. Vad vi nu behöver är en stor ledare som har den rutin som krävs för att styra killarna på rätt köl igen.
4)Därför att det går undan när Färjestad lirar hockey idag, tror nog att många av våra killar åker på nån slags förkylning efter denna match. Men helt klart så backade vi hem alldeles för långt men det blir gärna så när man känner att motståndarna är lite för överlägsen..Det är bara att ladda batterierna och komma igen för än är det många sköna poäng än att slåss om.
Maggan: Totalt jävla värdelöst inlägg! Hur kan du missa Zätas insats ikväll?? Du kan inte hockey, då tycker jag heller inte att du ska kommentera vissa spelares totala "divafasoner!" Som sagt: V Ä R D E L Ö S T!!!
250kg kärlek : Va är det som säger att DU kan hockey då? . Tycker personligen också att Zäta är helt nere nu. Han spelar på tok för svårt, försöker hellre drar två man. Istället för att slå det där enkla passet. Våga Skälla på Zäta också. Han är ingen Gud....Alldeles för uppskriven.
jannes: Jag vågar kritisera vem som helst! Även Zäta. Men man kan inte säga att Zäta är under isen?? Han är den som får Timrå att hålla ihop. Han tar ett mkt stort ansvar i det mesta just nu. Om du inte ser det har du heller inte många rätt! Fråga vem som helst som kan hockey om Zäta har gjort EN ENDA dålig match i år. Du är en fjant i ordets rätta bemärkelse när du kritiserar de som gör grovjobbet!
Plus och minusmöte skulle man sagt på Baren, mitt plus ger jag till Danne naturligtvis, även om nu Styf var lite virrig som kollega, även Matiasson Linus Crippe och Zäta var några som försökte, mitt minus går till dom övriga Backarna, Phill gör väl så gott han kan bättre, Freddan hade lite att göra men ingav mer säkerhet än Phill, men Freddan var väl förkyld därför hade han stått från början om denne varit fullt frisk. Blir lite omväxling på Hockeyfronten nu när Tre Kronor går in i Hemmaturneringen. Tycker ändå att spelarna är värda en skål nu på Puben ishallen och komma igen om nån vecka.
Håller med dig 250kg verkar vara för mycket tomtugg här och där nu....Om man kritiserar Z:a som är helt och hållet outstanding då har man inte många rätt.
Varför han försvinner lite emellanåt kan ju vara att Timrå som lag inte är bra för tillfället och som jag skrev förut, vi behöver en ledare och Z:a har inte hunnit att fått den rutin och kunskap som krävs för att leda ett ES-lag som går lite tungt för tillfället.
Diskuterade med en kille från FBK om Z på matchen och vi kom ganska snabbt fram till att det är tur att Z:a inte spelar i vare sig DIF,FBK eller något annat topplag för då skulle han vara totalgrym pojken..
För en pojk är han än och ska inte behöva ta detta totala ansvar som han måste göra idagens Timrå, Nä fram med en gubbe som har lite mer rutin in med Huss igen...
Pinsamma markeringsmissar idag. Hur f-n kan man stirra på puck till 100% istället för att hålla sin gubbe.
#TIK måste ha en stabil förstamålvakt. Hittar man rätt spelare så är det bara att värva. Men bättre vore om Freddan klev fram. DeRouville tror jag inte på.
#Backbesättningen behöver också förstärkas.
#Befria Thorén från andretränarposten. In med Anders Huss istället. Vet inte så mycket hur det fungerar kring laget, det är bara en idé.
#En stor eloge till publiken och klacken. Vi förtjänar bättre.
ljuva plasthjärnor finns det gott om.. nämner inga namn..men fy fan säger jag.. sveríges bästa lag var i ladan idag o visade vart skåpet skulle stå..även om TIMRÅ IK hade varit i toppform så skulle dom ha haft problem med att slå färjestad...
gud jag håller helt med men det ändrar inte faktumet att TIK behöver en riktig första målvakt derouville är alldeles för ojämn i sitt spel för att vara första målvakt....
mmm men jag tror fortfarande att med hautamaa tillbaka i laget , ed ward som haft lite tid i timrå och lite vila för andra spelarna så tror jag att detta vänder ....det skulle dock sitta fint med en ny målis ....men har timrå råd med det?
Skulle inte forvana mig ett dugg om peo sager att grabbarna gor en bra match, vi spelar en positiv ishockey etc..... Nanting e fel i baset nar det bara blir forlost pa forlost... Ar det kanske dags nu att vi maste ifragasetta peos plats???
Ja visst kan man tycka att jag är oootroligt stor idiot som skiver så negativt. MEN.... Jag står för vart enda ord.
"Allas" snuttegris Z:a gör det för svårt för sig. Han passar hellre till sig själv genom att slå pucken i sargen, istället för att passa bak till backen som är helt ren. Chrippe gör samma sak. Visst bägge har många ryggsäckar på sig, men dessto större anledning att passa pucken.
Sedan får ni tycka precis som ni vill, men jag tycker fortfarande att de behöver bänkas för att få tillbaka den riktiga gnistan.
Då måste han ju också få lite hjälp av utespelarna också, tycker iaf att Peo skall va president och Deroo ska va kung..Men Timrå IK reser sig alltid var lugn för det.
Skönt med uppehåll så får vi väl se hur det går efter det men det styr säkert dom ansvariga upp dom som har erfarenheten och kunskapen och den besitter definitivt ingen av oss här inne på Hockeysnack.
Stötta vårat lag, det var jäkligt tyst i hallen idag lite begravningsstämning, men det var det ju också.
mm jag är rädd för du har rätt nike...skulle timrå haft pengar tror jag att dom hadde inhandlat en målis redan...men helt omöjligt är det nog inte...om dom verkligen värva en målis så kan dom nog fixa pengarna till det.
mmm mike ...jo jag ska försöka att vara realistisk och inse att timrå inte kommer att värva någon mer spelare ....vi får lita till Fredrik Andersson som jag tycker ska få stå i kassen, sedan sade någon om att få in Anders Huss som hjälp tränare....men Thoren är väll bra eller ...varför skulle annars timrå anlitat honom?
sa javla dyr lar inte ed har varit.... dom skrev ett artistkontrakt med honom sa att dom hade rad med honom, men nog finns det cash kvar tror jag iaf....
Det tror jag ocksa, det enda felet med rouville ar(tycker jag) att han slapper aldeles for mycket returer, spelar ingen roll om han ar en puckmotare, sa blir det javligt darrigt i langden=(
Kanske det e dags att lagga upp ett nytt spelsystem, om nu peo har n agra pa lager men det tror jag inte, for isafall hade han redan bytt och vi hade hafft betydligt med poang...
Gud & Jesus: Jag vill att ni i herrens namn frälser oss stackars satar som hejar på Timrå IK. Förlåt att vi har syndat, att vi tvivlat på vårt lag. Hallelulja, ge oss styrka att heja och ropa på hemma & bortamatcherna. Fräls vårat lag så att dom i Jesu namn vinner segrar till vår stora glädje. Tack gode Gud (och Jesus) Amen
Vad var det jag sa förut, det blir förlust, vi pratade förut om att jag tycker alla ljushuvuden som varje gång det är match skriver i gästboken,(ex följande) ikväll vänder det vi vinner med 4-1). så låter det jämnt. acceptera nu att timrå är inte bättre för dagen. dom har ett bra lag på papperet men dom måste ha en ny keeper!!!!! JAG TYCKER DET ÄR BRA ATT MAN HÅLLER PÅ LAGET, DET GÖR JAG OCKSÅ. men nu måste peo göra nåt. målisarna hpller inte. det är bara att kola elitserie statistiken på målisarna, och där kan man tyda elitserietbellen också.
Det är inte keepern det är fel på utan en ledare på ISEN..sanna mina ord som Jesus har jag haft en uppenbarelse och ni som skyller på målvakterna vet inte vad ni snackar om.
Det är inget fel på våra målvakter..Halleluja..Utan nu måste det bli lite stabilitet ute på isen av hela laget och ja vem är den självklare ledaren i TIK??????????? Har du kommit på det ännu 250kg????Jag har då inte kunnat luska ut det och blev inte heller något klokare av dagens match..
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Det finns många problem som är så synliga att t.o.m en blind kan uppfatta dom.
1) När det kommer en TIK'are in i motståndarzon. Varför vänder han då spelet mot mittzon igen istället för att gå mot mål?
Vet inte hur många spelare jag har sett som gör exakt samma sak.
2) Hur många stirrar sig blint på pucken istället för att försöka ta sin man? Som det ser ut just nu går tre på pucken och låter då motståndarspelarna härja hur fritt som helst i egen zon.
3) Varför bänkar man inte Z'a och Chrippe? Vi har fått två små divor som vägrar att förstå att detta är en lagsport.
4) Varför backar man hem till egen blå, när motståndarna vänder spelet bakom eget mål?
Ja detta är några frågor som jag gärna vill ha svar på. Speciellt efter dagens otroligt dåliga insats från Timrå spelarna. Hoppas att jag inte får höra att dom hade "sprungit" på krogen ikväll bara. För då tycker jag att Peo ska ta med killarna på träningsläger i Piteå, för det är där dom isådanafall kommer att få spela nästa år.