Ser i dagens ST att Nubben känner ett visst ansvar för resultatet i år. Självklart ska han göra det, han är ju ansvarig för värvningarna som blivit, men.... Nubben har säkert gjort vad som stått i hans makt med de medel som han haft att röra sig med, dvs han har ju fått "en påse pengar" av styrelsen och direktivet att gör det bästa med dessa kronor. Han menar vidare att en del värvningar inte blivit vad han tänkt men, återigen, när blir allting som man tänkt sig?? Vem har aldrig gjort fel, i skolan, på fritiden, på jobbet?? Det är av de begågna misstagen man lär sig, det är åtminstone normalfallet. Sen finns givetvis personer som anser sig ALDRIG gjort något fel heller men jag brukar säga som så att -Den som aldrig gjort något fel, den personen har aldrig gjort något eller tagit ett eget beslut överhuvudtaget utan bara glidit med den som verkar starkast för tillfället. Nu till slutklämmen: Ett allvarligt misstag som Nubben gjorde inför denna säsong var att inte ta hjälp av RocknRolf2, ni vet "mannen som vet/visste allt" om dåliga värvningar, styrelsearbete, Nubbens "inkopetens" osv. RocknRolf2 - jag tar för givet att du, i egenskap av orakel, nu omedelsbart tar kontakt med ledningen i Timrå IK, berättar vilka nyförvärv som Du kan fixa och signar dessa innan alla andra varit framme så vi bara får slåss om "de som blev över". Var som eller bli en man som agerar efter dina inlägg under denna säsong - nu har du ju chansen!
Glömde ju Laken som vapenbroder till RR2. Kommer att bli nästa säsongs höjdpunkt att se dessa presentera nyförvärv och dessutom hur de klartgjort för styrelse och de fast anställda i föreningen, hur de ska bedriva sitt arbete eftersom de under denna säsong agerat, minst sagt, oproffessionellt och utan tanke. Avluta nu och inväntar med spänning nästa säsong och den klart utstakade vägen mot final och SM-guld. Vi kan ju inte misslyckas med en sån duo, f´låt trio, för Nubben får väl vara med på ett hörn, eller hur. Måste ju finnas någon som får bära hundhuvudet ifall - nej men vad säger jag, det kan ju inte gå fel, det har ju inläggen från dessa visat denna säsong, så nu är det bara att räkna in medaljerna.
LennartA: Klart Nubben har del i det här. Nubben gjorde flera stora misstag, och alla kan knappast skyllas på bristande resurserna heller. Oksa?! Ström?! CJ?! Wennerberg?! osv.
Men självklart det var ju inte Nubben ensam som klantade till det, Dumsnål styrelse, dålig scouting, märkliga bedömning av lockouten osv. ...Eller det var nog mitt fel alltihopa.
Hursomhelst är det en otroligt viktig period framöver. Nåt annat än en riktigt rutinerad stabil förstemålis är helt oacceptabelt.
Laken: Det är ju det jag gör. Upp till bevis före istället för att bara komma med kritik efteråt, med facit i hand. Nu har du ju chansen att visa upp dig som det hockeyorakel du vill ge sken av att vara. Ta den!
LennartA: Ok, nästa säsong tänker jag mig så här... Nummer ett är att Timrå IK bör satsa mer på spetskompetens istället för på bredd. Börja med att värva en bra och stabil FÖRSTEMÅLVAKT. Ett lag bygger man alltid bakifrån.
Sedan vill jag ha två PRODUCERANDE femmor/kedjor (här får det kosta för den kompetensen behövs). Man tar in två nya, ETABLERADE centrar (Pärssinen & Voutilainen?) för att leda dessa femmor/kedjor.
Tredje femman blir billigare variant, en s.k. brunkarfemma med stora, tunga, energiska spelare. Deras uppgift blir att försöka hålla pucken så djupt i motståndarzonen som möjligt för att trötta ut motståndarnas backar.
Den sista femman består av unga, lovande spelare. Kanske någon sådan kan värvas (Danielsson, Ryno om de inte är alltför dyra)? Annars föredrar jag att man vågar satsa på några av våra juniorer (Oskar Johansson, Jonas Lindström, HenrikÖsterholm).
Laken: Tar man in 2 st nya centrar, kör med en 3:e tung checking och en för lovande känns det som att man inte ger Warg den omgivning han borde ha, för antar att han då hamnar i en ren checking line? För Regin lirar väl i lovande förutsätter jag?
jokklas: Jag räknar med att Nielsen kanske försvinner. Warg kan säkert spela center även i en sådan kedja med t.ex. Robban och Nilsson. Regin kan användas både som center och som ytter, även om jag personligen ser honom som en utpräglad center.
Laken: Är Pärssinen renodlad center el. ytter?? För Regin är uppenbarligen gjord för centerrollen tror han kommer att bli riktigt riktigt bra till nästa säsong. Han vet nu vad som främst behöver förbättras o kommer säkert att vara motiverad för hård styrketräning hela försäsongen för att riktigt kunna "LYFTA" till hösten.
htikare: Jag har fått för mig att han inte är en center, han är väl left winger? Tror att man jagar den där finnen som dagbladet pratade om som förstacenter.
Hoppas att Regin, precis som du säger, får en bra försäsongsträning och lyfter ytterligare ett snäpp nästa säsong.
Personligen hoppas jag att klubben fortsätter att satsa tålmodigt på spelare som Regin, Hansson m.fl. samtidigt som man tar in ytterligare talanger. Man har ju bl.a. Oskar Johansson och Jonas Lindström i toppen av poängligan i J20 t.ex. (iaf innan dagens matcher)
dr-nix: Jo jag håller delvis med dig.Men vi måste ha kvalitets spelare ochså som kan visa vägen och göra mål plus en riktigt bra målvakt.jag drömmer iallafall om att få hem jonte och gunno.
kungsbacka: ja men det behöver man ju inte ens nämna det är så givet. Naturligtvis måste man värva ett par klasslirare däribland en stabil förstamålvakt.
Laken: Pärssinen är definitivt ingen center, kan säkert spela det om dte behövs. Men är väl i första hand en leftwing.
Sen så tror jag nog Warg kan ta den andra producerande centerrollen, med bättre spelare omkring sig så borde han kunna skrapa ihop en 30 poäng. Skulle kunna tänka mig att lira med en klasscenter(Voutilainen?), Warg, Regin och Lindström som centeruppsättning. Förutsatt att Regin kliver fram ännu mer givetvis.
Frella: Och Eric Moe borde kanske kunna bli den 8:e o sista backen..bara 88-a men redan bättre fysik än Hansson o minst lika bra spelsinne. Kan modo plocka upp 87or i år borde vi kunna släppa fram en 88.a till nästa säsong så att han också får vara med från början av säsongen.
Frella: Ok, sorry my misstake! Håller med dig om att därav flytta upp Warg i den andra centerrollen. Detta skulle kunna bli två "hyfsade" första femmor...
Pärssinen - Voutilainen - Rosa Hedström - Warg - Nordgren
Laken: Håller med dig att laget måste byggas bakifrån, dvs fixa en "fantom" i målet. Sedan kombinera med bra, stabila backar och spetsa med målgörare. Ser enkelt ut, javisst, men det svåraste återstår, nämligen det enkla faktum att dessa ska kunna fungera som ett lag och inte agera som en hel drös duktiga individualister. Sen vill jag se Wikegård i båset, mannen med de svarta ögonen och den som har modet att bänka förbaske mig två femmeor och köra med juniorer eller med decimerat manskap om inte alla gör sitt ytttersta. -Handväskorna lämnar vi i omklädningsrummet, grabbar, för här ska spelas hockey, ungefär.
Laken: Kanske, vi får se när vi står där med facit i hand. Klart att du har sunda idéer, som många andra. Nu får vi skrota bort detta med att se hindren utan fokusera på möjligheterna som finns inför nästa säsong.
LennartA: Grejen är väl den att Nubben antagligen också har minst (!) lika bra kolla på vad som behövs. Problemet är inte att konstatera att vi behöver en stabil förstemålis etc, det är väl att fixa detta? : )
jokklas: Naturligtvis, men jag skriver inte alla underförstådda meningar utan litar på att läsaren har en förmåga att läsa och förstå andemeningen. I annat fall måste vi skriva nå´n form av instruktionsbok eller ett flödesschema över olika händelser och åtgärder vid olika svar.
Hoppas du tillhör den förstnämnda gruppen som har förmåga att "läsa mellan raderna". :)
RocknRolf2: Du har gnällt på Oksa hela säsongen, hur kan det komma sig att han hade klart bättre räddningsprocent än Svoboda. Blev backarna sämre i slutet av serien ?
Om Oksa räknas som en flopp tycker jag Svoboda var minst lika dålig.
Nubben har säkert gjort vad som stått i hans makt med de medel som han haft att röra sig med, dvs han har ju fått "en påse pengar" av styrelsen och direktivet att gör det bästa med dessa kronor.
Han menar vidare att en del värvningar inte blivit vad han tänkt men, återigen, när blir allting som man tänkt sig??
Vem har aldrig gjort fel, i skolan, på fritiden, på jobbet?? Det är av de begågna misstagen man lär sig, det är åtminstone normalfallet. Sen finns givetvis personer som anser sig ALDRIG gjort något fel heller men jag brukar säga som så att
-Den som aldrig gjort något fel, den personen har aldrig gjort något eller tagit ett eget beslut överhuvudtaget utan bara glidit med den som verkar starkast för tillfället.
Nu till slutklämmen:
Ett allvarligt misstag som Nubben gjorde inför denna säsong var att inte ta hjälp av RocknRolf2, ni vet "mannen som vet/visste allt" om dåliga värvningar, styrelsearbete, Nubbens "inkopetens" osv.
RocknRolf2 - jag tar för givet att du, i egenskap av orakel, nu omedelsbart tar kontakt med ledningen i Timrå IK, berättar vilka nyförvärv som Du kan fixa och signar dessa innan alla andra varit framme så vi bara får slåss om "de som blev över".
Var som eller bli en man som agerar efter dina inlägg under denna säsong - nu har du ju chansen!