Icing-Ove: Nog fan har vi råd att värva ersättare till spelare som går sönder. Allra helst när Martinnen sparkades dessutom. Allra helst när nyförvärv spelar ett par matcher i början av säsongen för att sedan bli långtidsskadad.
För att inte tala om en hel del skadeproblem på en sådan som Pärssinen. Måste nämna Hahl här också.
Förstår mig inte på folk härinne som tar det här med Nubben med en axelryckning! Herregud! Låter på många som det är Nubben som ska bära hundhuvud.
Ställ er istället frågan: Vad är det som gör att han lämnar laget i sitt hjärta?
Är det så att detta är sant, att Nubben ville ersätta Martinnen och Hedström, men inte fick från styrelsens sida så är det en stor jävla skandal! Då är det enligt mig styrelsen som bör avgå. En efter en.
En storsatsande elitserieklubb på rejäl frammarsch ersätter spelare som går sönder. Allra helst om spelaren i fråga blir borta resten av säsongen (Jonte). Allra helst om klubben har som mål att vinna SM-Guld eller åtminstone få uppleva en final. T.o.m. mindre begåvade klubbar skulle ha agerat om den tilltänkta klassbacken, i detta fall Martinnen, försvinner. Och när en klubb förlorar sin enda powerforward för resten av säsongen, då ersätter man honom. Nu gjorde ju inte Jonte någon direkt bra säsong, men han blev bättre och bättre. Han skulle varit en av våra absolut viktigaste pjäser i slutspelet. Det kan ju t.o.m. en apa räkna ut.
Lägg till nyförvärvet Hynning som kanske rent av gjort sin sista match i klubben, innan han ens hann börja. Har det blivit någon ersättare? Nej. Visst, Pääjärvi och Lander har ju överraskat, men ändå. 16 år är ungt.
Och Martinnen alltså, som ju skulle bli våran offensivt skicklige back denna säsong. Har han ersatts? Nej.
Ville Nubben agera, men fick inte för styrelsen. Då blir det hus i helvete av det här.
Många minns väl dundersuccén och tillika dokusåpan om MIF Redhawks för några år sedan. Dokusåpan om Timrå IK lär fortsätta i alla fall. Ett bra tag till. Vad är det som håller på att hända?
Jag mår dåligt. Sådana här rykten blir man illamående av. Och Hahl, Sanny, Gunno, Månsson. Whats going on?
Fy fan!
Nej, nu måste föreningen så fort som möjligt öppna truten och berätta vad som händer och sker. Dementera gärna så mycket som möjligt.
Kongo: Naturligtvis är detta fortfarande ett rykte. Ett rykte jag hoppas det inte ligger någon som helst sanning i. I så fall kan jag tycka att Nubben går ut och dementerar detta så alla inblandade parter kan fortsätta fokusera på sina arbetsuppgifter. Det finns trots allt en del att jobba på...
Jag sökte lite på den som skrivit artikeln i tidningen. Bland annat kunde man hitta denna blogg (på länken) som kanske berättar att vi inte ska lägga allt för mycket tillit till det som står. Det enda som förvånar en aning är Nubbens svar (om det nu är han som svarat). Det kan väl inte bara vara taget ur luften?
250kg kärlek: Varför ska Timrå gå ut med något om ingenting är klart?
Kyl ner era sinnen. Tiden lär visa hur det blir. Ta det för vad det är; ett rykte.
Som jag ser det finns det fyra hypoteser:
1. Frölunda vill ha Nubben och Nubben vill dit. Hur sköts detta inåt och utåt? 2. Frölunda vill ha Nubben och Nubben tar ett beslut efter säsongen. Timrå och Nubben säger att Nubben har kontrakt och kommenterar inget i övrigt. 3. Frölunda vill ha Nubben men Nubben stannar i Timrå. Timrå och Nubben går ut klargör att Nubben blir kvar. 4. Allt är en nyhetsanka. Timrå och Nubben går ut och dementerar.
Inte så mycket vi supportrar kan påverka, förutom att inte göra detta till något större än vad det är.
Ännu mer silly är att spekulera i vad Nubben gjorde i Göteborg förra helgen. Boendes på Scandic bredvid Scandinavium. Dessutom då Frölunda spelade hemma samma kväll. Hmm, interesting...
En sak är dock klar: Timrå IK som förening måste snabbt som ögat gå ut och berätta hur det ligger till. Vi kan ju inte ha en sportchef som ska lämna jobbet, som dessutom är högst delaktig i kontraktsskrivandet med spelare. Om han kommer att lämna bör han göra det på studs.
TRL: Modoit som hittat på för att hota Timrås tabellplacering... Är du frisk?
Media drivs av att producera nyheter som säljer, inget annat. Sanningen eller den objektiva bilden kommer i andra hand.
Skulle det vara 100 % klart att Nubben inte lämnar Timrå skulle han eller någon annan från föreningen (om man hade lite känsla för public relations*) kunna gå ut och fastslå detta.
Troligtvis är ingenting klart. Nubben kanske funderar på erbjudandet. Inget att elda upp sig för, det lär visa sig med tiden.
Så för Timrå IK:s skull tycker jag vi kyler ner den här debatten.
*Med facit i hand, hur klokt var det att gå ut och snacka om bästa forwardsbesättningen genom tiderna?
TRL: Vad är du för en jäkla pajas? Här i Härnösand är fördelningen ungefär 50/50 kanske med en liten favöt till Timrå. Och Frånlunds rykte kan mycket väl stämma - men det kan ju även (hoppas!) vara helfel. Inte fan skall du tro att han sitter på Tidningen i Härnösand och hittar på ett rykte för att MoDo skall gå om oss i tabellen. Kamma dej!
Okej jag får ta tillbaka min procentsats... har väl bara fått för mig att fler än jag trodde höll på Modo. Iallafall de ja träffat ligger procentsatsen i det jag säger. :) Aja, har en dålig dag idag känner jag,... överreagerar lite... blir bara så less
TRL: Så du tror på fullast allvar att 95% av folket i Härnösand, ynka 3mil till Timrå håller på Modo. Jag bor själv i Härnösand och jag VET att du är helt fel ute där. Visst det finns gott om Modolider i Härnösand, alldeles för många men som sagt 55-45 är Tikare.
TRL: Sannningen är nog att det finns fler som håller på MoDo i kommunen här men långt ifrån lika många engagerar sig eller egentligen bryr sig om hur det går för MoDo. Timrå har fler supportrar än vad MoDo har i Härnösand men det finns nog fler som "hejar" på MoDo.
Men det är väl lite MoDos signum. Ett lag man "hejar" på. Inte mer.
Kerstin_k: Om Nubben sticker så har jag svårt att se att det skulle vara erbjudandet i sig som gör att han går, Mkt mera troligt att det skurit sig rejält i så fall.
Ang ett uttalande Nubben gjord på frågan hur efterträdaren till Kent J skulle vara svarade han: Likadan.
Ja tidningen har sitt kontor i Härnösand... men om ja inte missminner mig håller väl 95% av Härnösandsborna på MåDo... Garanterat en grönsak som vill ha roligt och skriva något som upprör
Allehandan har sitt kontor i Härnösand inte sant, är detta ett Modo läger för en Stockholmare som är dålig på geografi?
Om detta är lokalt för Modo så tycker jag det är konstigt om det bara är denna tidning som skrivit om detta och ingen tidning nere i Frölunda ngn som vet hur länge Adrian har kontrakt?
Går hans ut till våren? Om det inte gör det hur ställer han sig av att bli tvungen att gå åt sidan för att en Nubben ska ta hans plats istället?
Såna här situationer har tidigare uppstått i andra tidningar som t.e.x. Expressen. Dom brukar vara expert på att hitta på en massa goja för att få sälja sina pisstidningar. Nä ja är tämligen rätt säker på detta nu... Tog ett tag att fundera men nu är de klart att de är en Modoit som hittat på alltihopa. Dom måste väl göra nåt där uppe bönderna för att ha en chans att hota Timrås tabellplacering
John K: tyvärr kaan jag inte röja min källa ,men den information jag fått hittills har stämt till 100%.Det var ett himla liv när kockjanne släppte info om hedström med flera,det var jag som gav honom infot.då var vi oxo idioter som gick ut med detta.det kan ju vara fel den här gången men jag tror på min källa.
TRL: Tidningen måste ju också fått uppgiften från någon. Förresten det kanske dom inte måste. Oh, hemska tanke, kanske är tidningen den s.k. säkra källan? Man kan nog inte vara säker. Det gäller ju att sälja lösnummer också.
TRL: ...och tydligen har Frånlund fått uppgifterna från någon med god insyn i Hockeyligan. Skulle förmodligen inte gå ut med det i tidningen, om han inte trodde att det låg någon relevans i detta.
För övrigt tycker jag för närvarande sämre om Frölunda än VooDoo (bara en sån sak!)
Jag tror hela det hela är något påhitt av nån frälst Öviksbo som jobbar på den där bonn-blaskan... som gillar att förstöra och lever som de andra patrioterna där uppe. Imorgon kommer sanningen fram i våra dagstidningar var så säker! Ja tror de här är ren bullshit... Och är det nu det, så har dom än en gång visat vilka idioter dom är där uppöver
TRL: Hur som haver så lär vi snart veta hur det ligger till. Jag har svårt att tänka mig att föreningen låter Nubben sitta kvar vidare länge om han nu är klar. Finns väl ingen trovärdighet i ett sådant hanterande av situationen. Nej, är han klar lär vi få veta det ganska snart. Jag tror ju inte att man väntar tills efter säsongen.
Om han sticker så sticker han. Timrå IK lär inte lägga sig ner och självdö. Visserligen kommer det nog dröja många herrans år innan man lyckas ersätta en sådan kompetent sportchef som Nubben. Men icke desto mindre lär man försöka redan säsongen efter att Nubben lämnat skeppet.
Visserligen har han pratat i media om att det är ett SM-guld med Timrå som driver honom. Får hoppas att det fortfarande står för honom. Eller räknar han kallt med att det ska komma i år? :)
Det är ju tidningen som skapat den här oron och påstår sig att Nubben är klar för Frölunda... Ingen här som hittat på något. Tror det va Västernorrlands Allehanda...
Uno Gordon: Är det överhuvudtaget någon som har tänkt tanken att detta om Nubben mm är bara skitsnack? Den som isåfall startade ryktet är endera totalt urblåst i kolan eller tror sig ha något att vinna på det som sker. Ja, vem vet, kanske någon som mår bra av att det skapas oro i TIK-leden.
Hahl Bundy: Jag fattade som du svarade på mitt inlägg men jag förstod inte vad du menade och förstår fortfarande inte, men var det inte ett svar på vad jag skrev så klarnar det iallafall lite.
Marcus: De som har anställning i organisationen har kollektivavtal och har vanliga uppsägningstider enligt tjänstemannavtal. Dock finns en del undantag och Nubben tillhör den kategorin. Han var tidigare tillsvidareanställd enligt avtal men har för en tid sen valt att skriva på ett tidsbegränsat 5års-kontrakt som löper ut 2011. Som alltid så gäller kontrakt enligt dess innehåll. Dock kan man naturligtvis bryta ett kontrakt men då måste parterna bli överens om vad det skall kosta för den part som vill avbryta under kontraktstiden. Men som någon skrev, money talks!
TRL: Nja... Jag förordar nog hellre Koskinen. Absolut. Jag tror att han besitter oanade kunskaper som skulle vara honom till gagn inom sportchefsarbetet.