Kevin O Shea: ...som jag skrev tidigare så har han fått uppgifterna från någon inom Hockeyligan. Så är det, och tror du mej inte - fortsätt att spekulera då!
...och föreningen varken bekräftar eller dementerar ryktena. Dock säger man från klubbhåll att Nubben antagligen fått ett erbjudande från VF. Nu är det upp till Nubben att bestämma hur han vill ha det.
250kg kärlek: Synd, men någon dag, säsong, är väl den sista även för nubben. Trist för klubben men han går alltid att ersätta, vem vet det kanske kommer in en sportchef till timrå som får nubben att framstå som en nybörjare, fast det är väl inte så troligt. Men jag är inte ett dugg förvånad av att Nubben drar, han är skit less fattar ni väl.
hur var det förra året? var det inte samma tid ungefär som man briserade att Kenta skulle lämna.... men likt fågeln Fenix så reser vi oss ur askan och kommer tillbaka större,starkare,stoltare, hur var det nu igen? jo VI ÄR TIMRÅ OCH VI GER ALDRIG UPP
Kevin O Shea: Vi får inte glömma bort vad Söderström har gjort för föreningen Timrå IK. När han började som ordförande då fick man sala ihop till spelarbussen till bortamatcherna, till ett glittrade etablerat eliteserielag. Kom ihåg att inget är för evigt och saker måste underhållas och vårdas. Vårda vår lag, bli medlem, stötta i nöd och lust. Prata gott om spelarna, ledarna och alla volontärer. Dom är alla våra vänner. Så ser jag på det. Visst tråkigt om Nubben lämnar....? Men allt har ett slut också.... Jag tänker gå på matcherna och njuta av spelet och heja på grabbarna. Det här är undanför min kontroll i alla fall. Men vi tar GULD i år ! Det vore väl en grand finale för Timrå och Nubben, en riktigt sannsaga
KÄMPA TIMRÅ !! nu hjälps vi åt eller hur ?
Ps Skänker en tanke åt Bengt Lindström en stor människan !!
imorgon visar vi massivt varför man både som ledare och spelare skall välja Timrå,låt oss uppbåda ett sånt tryck så att de som känner sug efter annat vaknar upp och fattar att det är här man skall vara
kulltorp: Du kan inte kalla Nubben för svikare i det här skedet. Det ligger orsaker bakom detta. Han har kategoriskt sagt nej tack till andra klubbar under åren som gått. Nu har han fått en fantastisk möjlighet att tredubbla sin lön i en hårdsatsande seriekonkurrent som omorganiserar och ger honom de rätta verktygen för att lyckas. Jag tror faktiskt jag hade nappat själv. Tanken på en våning längs Avenyn, tjänstebil och och förmånligt löneavtal i en attraktiv klubb är mer än jag skulle kunna motstå. Han har verkat 14år i föreningen och gjort ett kanonjobb. Om nu det knakar i fogarna innanför väggarna så ser jag inget fel med denna skilsmässa.
Klart jag är ledsen och bedrövad i egenskap utav supporter. Men någon bitterhet gentemot Nubben kan jag inte känna. Istället lyckönskar jag honom på hans fortsatta seglats och manar fram ljusa bilder ur mitt arkiv!
Skarin m.fl.: Stopp ett tag nu! Att funderingar kommer och går när en artikel i DB dyker upp är inget konstigt. Men fundera lite längre nu...allt i vår omvärld förändras hela tiden! Inget konstigt med det. Vi anpassar oss till detta. Förändringar leder oftast till nytt tänkande och oftast(inte alltid) till förbättringar. In med Dahlen och vips är vi med i karusellen igen!
Nä, sluta med de buttra funderingarna och blicka med tillförsikt framåt i stället!
Jag har inte heller något ont mot nubben utan önskar bara lycka till om det nu stämmer. Något jag däremot anser att Timrå IK måste göra är att entlediga honom omgående, för tillfället så måste han ju anses sitta på två stolar, även om man skall vara professionell så är detta en intressekonflikt, ponera följande scenario. Riku Hahl tvekar om kontrakt, han vet att hans marknadsvärde har stigit Och att han är attraktiv på marknaden, Timrå erbjuder honom ett kontrakt med 250 000 i månaden, han tvekar, västkusten och en guldkandidat som Frölunda kanske också har ett erbjudande att komma med, vem kan erbjuda det tro? Eller jävligare än så, nej Riku Hahl begär så mycket att Timrå IK är inte intresserade säger Nubben, men jag vet att Frölunda är beredd att ge dig det du begär.
OBS: Jag tror aldrig att Nubben skulle arbeta så, men det finns en intressekonflikt som gör att han INTE kan arbeta kvar, anser jag i alla fall, vi får väl se vad styrelsen tycker.
Ds: Riku Hahl var bara ett exempel, han lär inte spela i något av lagen nästa säsong.
TIKbiff: Nubben tillhör Timrå IK till den 30 April. Därefter tar anställningen vid i Frölunda och han har ingen som helst insyn i Frölundas affärer i nuläget. Så professionell vet jag att Nubben är. Och han vet inte heller i dagsläget hur mycket pengar han får att röra sig med i Frölunda. Han vet bara att budgeten blir rejält tilltagen och så vet han förstås om sina lönevillkor hos sin kommande arbetsgivare.
Mappe: Att Sanny Lindström varit förlorad sedan länge i mina ögon är ingen nyhet, däremot klubbadressen. Men i takt med Nubbens övergång till Frölunda så framstår ju inte alternativet som väldigt tänkbart. Riku Hahl är också förlorad. Men om han hamnar i Frölunda är väl ytterst tveksamt.
Uno Gordon: Blev lite fel meningsuppbyggnad på en rad. Men i takt med Nubbens övergång till Frölunda så framstår ju inte alternativet som helt otänkbart. Så skall det stå.
Uno Gordon: Suck, pust och stöön. Det här kunde ha blivit en bra dag. Våren börjar närma sig västkusten, vissa av flyttfåglarna har återkommit och grannens snödroppar tittar nyfiket upp ur marken och så händer detta! Ridå ner!
Att Timrå dräneras på spelare (och nu också ledare) då det gått bra för laget i ett antal år är inget nytt. Det är väl snarare en oskriven lag att Timrå blir av med sina stjärnor förr eller senare. De rikaste klubbarna kommer alltid att kunna erbjuda högre lön och en glimrande framtid med större chans till SM-guld. Frågan är hur klubben (styrelsen) ska tackla detta problem. Vi måste vara förberedda på att kunna köpa tillbaka kompetens då vi förlorar den. Tappar vi en stjärna så måste klubben ha förmågan att hitta nya stjärnor eller blivande stjärnor för att fylla upp tomrummet. Det måste finnas någon långsiktig strategi som inte är personberoende. Vi ska inte behöva stå och falla med att en person som Nubben (eller spelare ex. Sanny) försvinner. Slutspel varje säsong med möjlighet till SM-guld beroende på LAGETS förmåga hoppas jag är Timrås målsättning, för det är min målsättning.
Sifredi: Känns väldigt kluvet inför framtiden. Har hört en mycket glädjande nyhet om att E.On skall byggas om ordentligt (helt enligt mina önskemål !) breddning av hela arenan, hängläktare, nya loger och kundutrymmen m.m för i runda slängar 60 mille.
Glädjen över detta grusas ju med den turbulens som råder inom den sportsliga delen av föreningen.
Frågan är vad som är viktigast, bra lag eller bra Arena? (Kan man inte få båda!?)
Hahl Bundy: oj oj oj vilket gnäll hit å dit! vi gör hitills en av våra bästa säsonger ever! kan vara bra med lite nytt blod in i föreningen! negga inte så inihelvete så blir det bra till slut!
Sifredi: Hahl som verkar försvinna måsta bara ersättas, det plus några nya SPELANDE backar. Att Sanny försvinner bryr mig inte ryggen. Tänk på det när ni ser Sanny spela nästa gång, det är redan klart att han försvinner !
Man blir ju bestört över detta, gå ut och dementera eller erkänn Nubben för fan! Och om han nu siotter med kontrakt till 2011 så ska det fna kosta för VF att ta honom i från oss. Inte bara nån axelryckning och tonerna vill han inte stanna så ska han inte behöva och bryta kontraktet
Hahl Bundy: Visst har Jimmy rätt i allt han skriver och jag säger det igen: Nubben sticker inte enbart för lönen, det ligger något annat bakom som även "Uno G" säger. Känns som om denna soppa började redan när Kenta J försvann. Känner en jäkla oro inför framtiden och att tappa Nubben känns rent förjävligt. Har vår storhet som Elitklubb redan varit.!!! Gillar inte när det blir sånt här tissel o tassel. Förväntar mig klarhet i denna soppa under dagens gång.
Hahl Bundy: Jag trodde det var en oskriven regel att inga kontakter togs med vare sig spelare, sportchefer eller andra personer som sitter på gällande kontrakt. Men jag kanske bedrog mig. Om det ligger någon sanning i detta känns det i alla lägen som ett lågvattenmärke för Frölunda om man nu genomför det här. Men man har säkert rätt dålig insyn i hur snacket mellan klubbarna går också. Det sker säkert fler saker än man tror och som kommer upp till ytan.
Tvåtallar: Det känns som enda räddningen just nu. Är att ett stort nytt sportchefsnamn eller tränarnamn pressenteras under dagen. Eller att Nubben lyssnar på sitt hjärta och går ut och dementerar allt. Utan Nubben och med en oprövad tränare som inte har några meriter. Känns vår framtid ytterst osäker. Lägg alla arena ombyggnader på is tills vi löst detta
Tvåtallar: Definitivt i och med Strålman försvann tryggheten i försvaret nu är det ju Kalle K som är första fiolen det säger allt och det värsta är att Ros har helt rätt denna gången, nu måste Nubben lägga allt krut på att Backlund stannar
Tvåtallar: Det finns inget för han att dementera, Däremot en ärlig förklaring från Timrå är vad som behövs. Nubben är klar för Frölunda det behös knappast förklaras tydligare än vad alla uttlanden visat. Men det man verkligen undrar är vad som gör att han lämnar. Surt sa räven.
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️