1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Nubben till Frölunda

« · 975227 · » Till forumet

Sv: Nubben till Frölunda
RTS: Allt har väl med pengar att göra. Större budget hos indianerna högre lön..
Kommentera

RTS:

Jag "yrar" om de här två raderna skrivna av dig

"Tvivlar att det är pengarna och maktbegäret som styr.'
Nej det ligger något lurt bakom detta!."
Kommentera

Maggan: Lite lustigt att det dras så stora växlar på ett antagande från en lokal "blaska" utan att vederbörande har fått kommentera påståendet!
Ja, det har stått i Expressen m.fl oxå....men de rider bara ut svallvågen som DB skapade!
Kommentera

Dream Team: Precis vad jag trodde. Eva har fast jobb, Isabell går i skolan och lirar fotboll med Alnö IF. Nog klarar Eva av att sköta marksysslorna under veckorna när Nubben befinner sig på västkusten. Tror inte heller stannar längre än till max 2013 i Frölunda. Sedan får det vara bra!
Kommentera

Uno Gordon: Robban Carlsson.
Kommentera

Uno Gordon: This is the fucking Elitserien, bara för Timrå IK att vara lika fräck eller stå där med mössan i handen och böja sig för topplagen, att tro något är för evigt och att sitta mede armarna i kors, då blir man frånåkt......
Kommentera

Uddan: Skall vara han då möjligtvis men det innebär ju att hockeyspelandet blir lidande. Då får han runda av 3 månader i förtid. Men okej, jag köper ditt förslag.
Kommentera

Uno Gordon: Jo men nu har vi fått tillbaka Riku. Sen så är Timo på ingång.. Så då är de lungt. :)
Kommentera

MB: Det har jag sagt hela tiden. Men att sticka ut hakan och köra med okonventionella metoder är "fult" i Timrå Kommun.
Kommentera

Uno Gordon:

Anders Fuckin' Huss! Så kan Robban spela säsongen ut.
Kommentera

Uno Gordon: Men Timrå IK bör ju har Uffe nåt att erbjuda kan man tycka eftersom han har hus i Ö-sund... Men men..
Kommentera

Uddan:

Riku går sönder igen under LG Games. Kom i håg var du läste det först.
Kommentera

Uno Gordon: Jag vet mkt väl att han bor på Alnö. Mn jag ser att du inte vill förstå.
Vi lämnar det där.
Kommentera

Simmalugnt: Anders Huss är en person som jag skulle förorda. Rutinerad, temperamentsfull, vinnarskalle, äregirig, hungrig, brett kontaktnät, travintresserad, Stor Grabb, Svensk Mästare etc.
Kommentera

Fet-Ecke: "Lite lustigt att det dras så stora växlar på ett antagande från en lokal "blaska" utan att vederbörande har fått kommentera påståendet!"

Det kan ju inte vara så förbannat svårt att ta bladet från munnen och dementera en sådan viktig detalj. Det enda jag läst är att Nubben inte har några kommentarer. Det tolkar jag mer som att diskussioner förs med VF. Det kan inte skada Nubben att han dementerar ryktet om så är fallet.
Kommentera

Simmalugnt: Nejnej de kommer inte att hända..
Kommentera

Uno Gordon: Vad #¤% har travintresset med att vara sportchef? Gud vad trött jag blir på dig ibland.
Kommentera

Uno Gordon:
Jag är klarvaken Uno, jag tillhör dom som anser att han
INTE kan sitta kvar nu (så vida det inte är sant)
hur mycket jag än gillar nubben och vad hann har tillfört Timrå IK, men just nu sitter han på dubbla stolar.
Han kan inte sitta och ansvara för värvningar inför nästa säsong
I Timrå IK om han nu skall göra samma sak för Frölunda om ett par månader.
I verkliga livet går det precis likadant till, det är ingen häxjakt på Nubben, jag har inte sett en enda som gjort detta till något personligt mot honom, snarare önskar honom lycka till.
Om man byter arbetsgivare och går till en konkurrent är det vanligt att man i stort sett har veckan på sig i bästa fall att städa ur det man har liggande, sedan har jag iaf 3 månaders
uppsägningstid där jag då blir satt i ”karantän” och således inte får börja mitt nya arbete, trots att jag skulle gå hemma under tre månader.
Detta är så det går till på de flesta ställen där man går till en konkurrent, jag kan INTE se vad skillnaden skulle vara för en sportchef.
Kommentera

Maggan:

Alltid bra att ha gemensamma intressen med spelarna så man kan dösnacka lite och avdramtisera lönesänkningar etc...=o)
Kommentera

Uno Gordon: Det är en annan sak, tyvärr är det ju så här verkligheten ser ut, dom däringa lagen spec FBK som inte har någon juniorverksamhet, HV och VF har sådana resurser att vi inte har en chans, fan VF har ju tre ggr så mycket folk på sina matcher nästan, deras omsättning kan vi bara drömma om..... Men man ska också försöka kanske se lite positivt på det också, det kan bli bättre också, har man varit i en klubb länge kan det gå i stå, visionerna blir lite blekare, kan vara bra både för Nubben och Timrå att skiljas efter alla dessa år, även on hjärtat blöder för Nubben och vad han gjort för laget i ens hjärta.
Kommentera

Maggan: Det har en väldigt stor betydelse. Ser du inte kopplingen eller den röda tråden igenom detta är det kanske dags att fundera ett varv till.
Kommentera

Timrå IK - lägg korten på bordet för laget, supportrar och inte minst sponsorerna om det vankas förändringar och värva en back till slutspurten av säsongen så slipper vi sitta och undra och så kanske vi supportrar kan mobilisera kraft att fylla den där j-la arenan och stötta laget istället för att gräva ned oss i en massa spekulationer
Kommentera

TIKbiff: Skillnaden är att dom kommer lösa honom från hans kontrakt. Han kommer alltså inte att bli uppsagd.
Kommentera

Uno Gordon: Då kunde du lika gärna haft ett till kriterium.... golf. Många hockeyspelare som gillar att slappna av med en golfrunda.
Kommentera

FAAAAN!
Ingen spelare eller ledare är oersättbar men när det gäller nubben och Timrå IK tror jag inte det stämmer. Vår ungdomsverksamhet är inte den bästa så vi måste juh värva, nubben, han med kontakterna och kunskapen försvinner. Visst vi har en bra styrelse, men att detta kommer ut nu kan inte vara bra, ska han värva spelare till två lag samtidigt, näe det går inte, antingen är han kvar eller så får ersättaren vara med nubben resten av denna säsong, eller så kliver nubben av han av nu, visserligen skulle det kännas helt fel med tanke på allt han har gjort för klubben, bör få ett värdigare avslut. Sen att nubben tar med sig spelare till frölunda är kanske det värsta enligt mig, eller om han har tillräckligt mycket timråhjärta för att inte göra det?
Sen anledningen till att han sticker verkar vara att han inte fick värva så mycket som han ville, antagligen har vi inte så bra budjet eller sparar vi till någon slags utbyggnad av arenan. Om nubben inte förstår detta, ja då får han helt enkelt skylla sig själv.

Hockey är en sport, likt andra sporter där enbart pengar räknas, tyvärr!
Kommentera

Maggan: Javisst! Hussen gillar golf också, men tänkte närmast på Nubbens hysteriska succé med värvningarna och med streckandet utav kusar. Då äre ju bra om hans efterträdare är snarlik.

Swing it on! Hole in one!
Kommentera

Om nu Nubben signat/bestämt sig för VF ska han givetvis lämna över arbetet med nästa säsong omedelbart. Det känns väl hyfsat självklart. Kan inte tänka mig annat än att han själv vill till VF tidigare än 1:a maj, med tanke på att sportchefssäsongen som bekant har sin kraftigaste arbetspeak när laget spelat klart. Inte fan kan han fungera som GM för Frölunda om han inte varit med i värvningsarbetet under de månader (mars/april) då de flesta affärer görs.

Och varför Timrå skulle vilja behålla en sportchef som inte är villig att fullfölja sitt a) kontrakt, och b) sitt värvningsarbete kan jag inte för mitt liv begripa. Oavsett hur tagna på sängen man än blivit så finns det självklart folk som är betydligt mer lämpade för detta arbete än Frölundas sportchef.
Kommentera

Uno Gordon:
"snarlik" blir det flesta här som inte följer ett visst sorts mönster.

Maggan: Jag också.
Kommentera

Lustigt att travintresse ska vara ett kriterium för en sportchef, när coachen inte får ha det.
Kommentera

Wayne Gresky: Citat från din bok: "Det ska bli intressant att se vad som händer nu, det är ju faktiskt inte bara arenan som är ett fuskbygge i den klubben..."

Kul att du tittade in. När du ändå tar dig tid så kan du väl ta och visa prov på den oerhörda insyn du verkar ha i klubben. Förklara för oss klentrogna vad felet är, snälla?!
Kommentera

Wayne Gresky: är det helt klart att de blir frölunda för nubben?
Kommentera

MB: Nog har FBK juniorverksamhet, deras Juniorer vann ju SM-guld både 2006 och 2007. Ser ut att gå rätt bra även denna säsong, då de än så länge leder serien.
Kommentera

eltifoso:
Håller Timrå på att gräva sin egen grav el vad?
värvar travintreserade bara hahaa
nä men skämt å sido, först challe sedan avgår kenta å va händer sen........
inte bra för Timrå detta
Kommentera

Har precis fått det bekräftat att Nubben skall till Frölunda.

Av vem? Spelar ingen roll, det bli inte mindre sant för det.

Nu skall det bli spännande att få ta del av TIK's pressmeddelande.
Kommentera

Per HApps: Surt.. surt..

Men hoppas allt detta vänds till något positivt! Känns som om vi står och harvar runt på samma ställe just nu, kanske behövs en revolution i klubben.

Trista är att man redan nu börjat blicka till nästa säsong - kanske tappar vi Sanny, Hahl och Backlund? Känns dock lite sjukt ändå bara för att en sportchef drar så sticker spelarna också. Vette fan det?
Kommentera

Uno Gordon: Jag har heller ingen aning om vad du menar. Snälla berätta varför det är en fördel av att vara travintresserad som sportchef?
Är det för att en del spelare gillar trav?
Mig veterligen finns det knappt en enda i dagens trupp som är någon större travfantast.
Men det är klart. Ska Timrå värva Kristian Huselius är det säkert en fördel om sportchefen kan surra varvtider och tolvoddsare.

Puss
Kommentera

Herregud!

En sportchef lämnar en förening. Men trots det lär jordklotet fortsätta att snurra, ST kommer ut som vanligt imorgon och Timrå kommer att ställa ett slagkraftigt lag på isen även nästa år.

Självklart är det tråkigt och ett tapp för Timrå om nu Nubben drar till VF.
Men står man med fötterna på jorden inser man att det går att rekrytera en ny kompetent sportchef.
Nubben har gjort bra och dåliga värvningar som många andra.

Kommer dock att bli intressant att så småningom få veta bakgrunden till denna "Nubben-affär".

Men tills vidare föreslår jag att vi kyler våra sinnen, nyanserar oss och lägger krutet på resterande del av säsongen.
Kommentera

Ett uttalande från klubbens ordförande vore på plats. Lämpligen via hemsidan om han känner till att TIK har en sådan.

Varför inte börja med månadsbrev?
Det finns frågetecken kring framtiden, och då även mer strategiska än vilken sportchef vi har. Exempelvis arena-biten.

Helst skulle jag se ett nybygge i Sundsvalls hamn.
Kommentera

Kongo: Detta slår hårdare mot klubben än vad vi förstår i dagsläget, men det lär märkas med tiden...

Uppgång och fall.
Kommentera

De känns som att man bara får lida av att vara Timrå supporter, detta skulle ju vara den roligaste säsongen någonsin och de enda som händer är att man får läsa om timrås förfall :/
Kommentera

Agneijska skrev: "Men det är klart. Ska Timrå värva Kristian Huselius är det säkert en fördel om sportchefen kan surra varvtider och tolvoddsare."

I det fallet tror jag att surr kring swingers och fyrkanter kan vara minst lika gångbart.
Kommentera

Per HApps: Undrar om Nubben har klart för sig var han hamnar? Göteborg är ju trots allt ett enda stort gruppboende för en massa efterblivna fiskare.
Kommentera

Snoop:
Bara lida? Har du hört talas om 1982 till 1995?
Dagens läge är ju en drömtillvaro!
Kommentera

Ambroo:

Hehe, du har också sett Betnér ja.
Kommentera

Ambroo:
Vad hade du sagt om han hamnade i Modo då?
;-)
Kommentera

Kongo:
Detaljplanen för hamnen är ju som bekant klar och det finns inte ledigt en yta motsvarande 100X150 meter så lägg ner.
Kommentera

Kongo: Mycket bra sagt Kongo.. Håller med dig, nubben är/var bra och han har till stor del bidragit till att Timrå är där dom är i dag. Men han går att ersätta.
Nubben får gärna gå till VF för mig, men det ända som för mig är en liten liten oro, det är: Vem ska Nubben vara lojol mot VF eller Timrå. Har det här varit på tapeten länge så det är därför som vi inte har fått en ersättare till Martiinen och Hedström.

Vi är faktiskt ett svagt lag om någon av våra "nyckelspelare" blir skadad i ett slutspel....

Jag hoppas och tror att Nubben inte har kört med fulspel i detta det vore inte så bra för för hans karriär om han har värvat tex Sanny, hahl till VF "under bordet" Så dum kan han inte vara!!!
Sen spekuleras det i varför han går!? 1 Pengar så klart,2 konflikter inom organisationen. Stod bakom honom vid ett tillfälle där han pratade i telefon och nyfiken som jag är så lyssnar jag. Det var inte ett glatt samtal kan jag säga, så jag är inte förvånad att han drar.... Han är less!!!
Kommentera

Danne_l: Har han sagt det så må det ju vara hänt... Det är iaf min högst personliga åsikt.
Kommentera

TIKbiff: Det är grov censur på det.
Kommentera

« · 975227 · »