1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Nubben till Frölunda

« · 975363 · » Till forumet

Sv: Nubben till Frölunda
Ambroo:

Men vi efterblivna fiskare kan vara väldigt trevliga, jag lovar!
Kommentera

Ambroo:
Att tappa en ytterst kompetent sportchef med ett brett kontaktnät är naturligtvis ett avbräck.
Det slår jävligt hårt om man inte hittar en lämplig ersättare (flera? sport/värvningskommitté?).
Och lyckas man inte med detta hade allt gått helvete ändå.

Jag lovar: Nubben är inte den enda i världen som kan värva duktiga spelare till Timrå.

Tror någon på fullaste allvar att Timrås elitstatus hänger på en enda man?
Kommentera

Per HApps:
Det betvivlar jag.

Källa?
Kommentera

Ambroo: Jag är ingen efterbliven fiskare :(
Kommentera

Som utomordentligt dålig insatt i föreningen Timrå IK och dess vision kan jag lämna en okunnig men kanske mer allmän uppfattning...?

Jag håller med Ambroo angående skadan som detta kan leda till på längre sikt, först med Kentas, vad jag förstått motvilliga klubbbyte. Nu också med en sportchef där Timråhjärtat bultat och bringat framgång genom åren.
Vad skickar detta för signaler till hockeyvärlden? Nåt är inte bra i Timrå IK:s organisation, det är signalen som skickas ut.

Kent Norberg är proffesionell i det att han inte smutskastar någon, det kan man ju inte göra i vårt civila liv heller. Om du vantrivs får du söka nytt jobb, så är det för alla oss andra också, ingen vill ha med sig att man snackat skit om förre chefen, det begriper ju vem som helst.

Detta faktum och också det diffe nämnde gör att man kan inse att stämningen inte alltid kan vara på topp på isen.
Kommentera

Kan inte säga att jag missunar Nubben detta och den känns som den stora "boven" i dramat är Thomas Johansson... Det var väl han som ville byta ut Lill-Kenta också? Det blir så här när "ekonomerna" får för stor makt!

Nu hoppas jag dock på lite handlingskraft från styrelsen sida annars känns det som nästa säsong också blir förstörd :-(

Förslag på sportchefer... Tommy Sjödin, Robert Carlsson eller varför inte Challe... och sen ersätts challe med Ulf Dahlén! :-)
Kommentera

Baker: vi släpper gärna Peo Larsson till er.
Kommentera

Kongo: Han lämnar och det har varit på tapeten ett tag.

Klart är som sagt att det finns ersättare... Men nu är det väl mycket annat som kan ta skada i och med det här. Publikt, sponsormässigt, och framförallt förtroendet hos befintliga, men även nya tilltänkta spelare, som exempel... Timrå IK måste reda ut det här snarast. Inte bara internt, utan också till alla som av någon anledning har ett intresse av att veta hur allt ligger till.

Det ligger helt klart en alkis begraven här...
Kommentera

ajon: Inte för jag har nåt emot Peo men jag tror faktiskt Challe skulle vara den perfekta lösningen...
Kommentera

Agneijska: Titta på Nubben! Det räcker så.
Kommentera

Baker: Har du missat att Uffe med all sannolikhet hamnar i Götet?
Kommentera

Ambroo: Nä, men eftersom inget är klart ännu, så kan man spekulera eller hur?
Kommentera

Danne_l: Just av den enkla anledningen är det lättare än någonsin att svälja förlusten utav Kent Norberg. Trevligare människor än Göteborgare får man förbanne mej leta efter och det är ju känt sedan tidigare att norrlänningarna drar sig till västkusten och vice versa.
Kommentera

Uno Gordon: Men sluta nu för fan.
Kommentera

Baker: Och Åke Norberg är nykter?
Kommentera

Uno Gordon: Skull det stå "Drygare människor än Göteborgare får man förbanne mej leta efter och det är ju känt sedan tidigare att norrlänningarna passar sig för västkusten och vice versa."?
Kommentera

Ambroo: Jag är fullständigt allvarlig i det jag skriver. Hade inte klarat av att se Nubben traska omkring i Kaffepaket i Karlstad eller i Centrullen i Linköping. Inte heller i Swedbank Arena.

Frölunda är ett lag jag kan unna framgångar om nu inte Timrå räcker hela vägen fram.
Kommentera

Uno Gordon: Sorry, men Göteborg är och förblir Sveriges rövhål. Och göteborgarna själva är tragikomiska varelser som överdriver sin egen dialekt för att framstå som goa och käcka. Helt obegripligt.
Kommentera

Någon som vet, kommer Nubben ändå att stanna kvar säsongen ut?
Hur hanteras detta inom Timrå IK? Har man redan nu namn på aktuella ersättare för Nubben?

Kommer man gå ut med något pressmeddelande inom en snar framtid vad som gäller?
Kommentera

Tjalle: Absolut inte! Har alltid blivit trevligt bemött på västkusten. Det är allt annat än man kan säga om Örnsköldsvik, Karlstad och Linköping.
Kommentera

Uno Gordon: Ja, Linköping hade varit värst!
Kommentera

Bragd-Birger: Den åsikten får stå för dig. Jag delar den inte. Men i övrigt tycker jag du är en underbar skribent som förgyller tillvaron på denna gästbok.
Kommentera

Välkommen till "Snillen Spekulerar".
Kommentera

Uno Gordon: tror ni inte att Kenta och Nubben skulle komma bra överens i HV?
Kommentera

ajon: Det skulle de absolut göra! Men nu är deras organisation fulltecknad.
Kommentera

Laken: Ja dina frågor har diskuterats här minut efter minut i över ett dygn.

Men det ska ju bli riktigt intressant att få reda på hela sanningen bakom det här. Få höra Nubbens version tillika styrelsens. En hel del går ju att lista ut själv... Både jag och en del andra har ju varit inne på lite orsaker.
Kommentera

Ulf Dahlén var i princip klar för TIK att ta över som tränare efter kenta för någon säsong sedan, innan han fick erbjudandet från NHL och Dallas.

Istället fick vi Charles Berglund som ersättare till Kenta. Som med facit i hand hittils inte infriat dom högt ställda förväntningarna.

"Nubben" kanske har börjat tvivla på klubbens kapacitet med bland annat vikande publiksiffror. Samtidigt får nubben ett erbjudande han inte kan säga nej till. Valet är inte särskilt svårt.

Det känns ändå som att Frölunda är den klubb(om man får välja) som man kan tänkas se honom i. Om nu "nubben" bestämt sig för frölunda så kan han inte stanna kvar säsongen ut. Intressekonflikten blir för stor.

Det är bara att tacka "nubben" för alla år han har gjort i föreningen och önska honom lycka till.

En ersättare av "nubbens" kaliber blir givetvis svår att hitta, såg att några ville ha Robban eller Kalle K. Det resonemanget köper jag inte, fattar inte hur man tänker då (möjligtvis att Kalle skulle kunna lura någon finsk stjärna till örnen och supa ner honom och på det sättet få spelaren att skriva på... ).

Den enda ersättaren jag kan komma på i dagsläget och som har stora kontakter i hockeyvärlden, men som nog blir svår att locka hit är ingen mindre än:

MATS NÄSLUND

I samma veva kan vi väl göra en nystart inför nästa år och en gång för alla skrota fågelskrället!?
Kommentera

en undran-hur säkra var alla på att nubben var ett sånt bra val till sportchef en gång i tiden
Kommentera

Kan någon med mer hjärna än mig vara vänlig och berätta varför ingen säger något?
Om ryktet inte stämmer borde rimligtvis Nubben bryta tystnaden och dementera. Stämmer ryktet bör väl föreningen bekräfta det, agera och jobba vidare.
Vem vinner annars på denna tystnad?

Kan det vara så att Timrå IK försöker göra allt som går för att behålla Sveriges bästa sportchef i sin stab? Hoppet är det sista som sviker en.
Kommentera

250kg kärlek: Instämmer. Tystnaden är total...
Kommentera

man verkar inte lika upphetsade över alla rykten hos Frölunda som här i Timrå
Kommentera

Förstår inte alla elaka rykten som dyker upp här bara för att det blir lite förändringar.
1) Alla som följer med i hockeysverige märker väl att inga lag gjort några större nyförvärv de senaste månaderna, inte heller Timrå. Det finns helt enkelt inga bra spelare värda att värva. Så snacket om konflikter med styrelsen är nog bara att släppa.
2) Är det egentligen så underligt om Nubben söker nya utmaningar? Han har varit i klubben i 7 år, i en roll som är väldigt slitsam. Nu har han fått (det är ju ivarjefall bekräftat) ett erbjudande att ingå i en storsatsning i ett av sveriges största hockeylag. I och för sig i en liknande roll, men med helt andra förutsättningar. Dessutom, om man ska tro tidningsspekulationerna, tillsammans med sin kamrat Dahlén. Rätt många skulle bli lockade av ett sådant erbjudande.

Vad man däremot kan vara orolig över är vem/vilka som ska stå för TIK-andan fortsättningsvis om Nubben försvinner. Robban lägger av, Sanny flyttar.... Visst finns det stora orosmoln på TIK-himlen men det känns onödigt att börja söka konflikter och förvärra en redan ganska skakig situation. Istället bör vi supportrar sluta upp kring laget, det är ju ändå när vi slår ur underläge vi är som allra bäst! Styrelsen måste också visa handlingskraft och genast hitta en ersättare, annars riskerar nästa säsong bli ett mellanår som kan stå oss dyrt.
Kommentera

250kg kärlek: Tidigare vill jag minnas att han dementerat rykten som dessa, nu säger han Ingen kommentar.

I min värld finns det två möjligheter, 1: Han är påväg till VF precis som artiklarna säger 2: han vill sätta press på styrelsen (eller vem hans chef nu är) av någon anledning (omförhandling av kontrakt eller kanske för att tvinga fram något annat).

Hur som helst kan inte Timrå ersätta Nubben med en nybörjare (då skulle man behöva göra klart med ersättaren direkt så Kent kan lära upp honom innan han drar), Nubben var det när han började men det var andra tider för klubben. Nu är man ett lag med höga ambitioner och man måste ha en person som är redo att sätta igång direkt utan någon speciellt lång inlärningstid. Mats Näslund skulle kanske funka men jag tror inte det kommer hända.
Kommentera

Det blir som det blir, den som lever får se + en hög med andra floskler...Annars tycker jag det är som ordföranden säger; ingen enskild person får någonsin bli större eller viktigare än föreningen. Är det så illa som Ros påstår, dvs att TIK står och faller med Nubben, då är det kattskit! Skittrist naturligtvis att tappa viktiga kuggar i ett lag men vafan, det är ju bara att vara proffisionell och gilla läget. Det är nu TIK måste visa att de är den toppklubb de har ambitionen att vara och AGERA...och det kraftfullt! Går alla dessa domedagsprofetior in räknar jag kallt med stenhårda kontringar på samtliga platser, ja inte nog med det; BÄTTRE folk på dessa platser! (Kan bli tufft i Nubbens fall men målet måste vara att ersätta likvärdigt eller bättre, inte lägga sig ner och självdö!)

FORZA TIMRÅ IK!
Kommentera

dr-nix: Vad fan menar Tomas Ros i sin blogg att nubben värvas från krislaget Timrå till superlaget Frölunda?
Kommentera

dr-nix: Jag likställer "ingen kommentar" med att han är så gott som klar för VF, hade det bara varit lösa rykten hade han snabbt dementerat detta
Kommentera

pate: Han förklarar för oss andra ungefär hur många hjärnceller det finns kvar "dännan oppe". Gissningsvis 3 eller kanske 4.
Kommentera

pate:
Vad menar du med att ens ta notis av vad en inkompetent mytoman skriver?
Kommentera

Kongo: hahaha, sant!
Kommentera

Kongo: Misstänker att det blev panik i Frölunda-leden när Ros skrev att Nubben var klar. Han har som bekant gjort sig känd för två saker: en bildbyline som visar en 34-åring instängd i en 57-årings kropp, samt sin häpnadsväckande förmåga att aldrig någonsin lyckas pricka in ett tips.
Kommentera

Trist,nubben har varit duktig.Hoppas man kan hitta en bra ersättare annars tror jag säsongen 2009-2010 kan bli jobbig,nästa överlever vi nog.
Kommentera

Vad är så svårt att fatta?

Frölunda vill ha Nubben. Antigen är det klart nu, eller så tar han ett beslut senare.

För Timrå IK:s skull: Inse att vad som än händer kring detta så ska det inte vara någon katastrof. Tagga ner och låt tiden visa hur det här slutar.

Nu bör vi sluta upp och fokusera på forsättningen av säsongen. Det är nu det roliga kan börja.

Frågeställningen till höger... Knappast ett genomtänkt supporterskap att underblåsa ännu mer spekulationerna kring detta.

Kom igen Timrå! Heja Timrå!
Kommentera

Bragd-Birger:
Paniken är ju här!
Kommentera

Jösses vad här spekuleras. Tror ni på Tidningen Ångermanland så benhårt? Det här spekulationerna är för mig "Hönan Agda"... Svart på vitt så har ingen sett ett skit förutom det som tagits efter från Tidningen Ångermanland. Jag har svårt att tro på TÅ...

Dock, gud förbjude... Om detta "är ingen rök utan eld" så skulle Nubben direkt ha entledigats av TIK's styrelse, för jag tror nämligen att de vet om Nubbens planer mer än vad Tidningen Ångermanland gör. Han kan för faan inte ha med lagbygget att göra inför nästa säsong om han samtidigt ska ha intressen i en konkurrent. Mörkar styrelsen här då är det tjänstefel och vi ligger illa till inför framtiden. Jag litar på styrelsen, så får Nubben kicken innan morgondagens match så ligger det nog något i vad TÅ har skapat
annars har jag svårt att tro på det...

Å i morrn, då äter vi sveriges äckligaste kaffe....

FORZA TIK.......alltid, allltid...........
Kommentera

För mig känns det helt okej om Nubben vill prova nått nytt och lämnar oss. Men är det så att det är klart eller i det närmaste klart så måste han naturligtvis gå på en gång. Vi har spelare med utgående kontrakt som Frölunda kan vara intresserade av. Skulle inte kännas bra om Nubben tar med någon av dom till Frölunda.
Plötsligt kanske man förstår varför Hahl och Sanny väntar med att ta ett beslut.
Kommentera

Röda Tallen:
Är det så behöver Nubben inte alls sluta direkt.
Jag tror att han är så pass professionell (och dessutom med Timrå-hjärta) att han kan fokusera fullt ut på Timrå så länge han är anställd av dem.

Styrelsen och Nubben vet nog var de har varandra.
Kommentera

Kongo:

Vad du har blivit positiv gamla dar. Fattar du inte att detta kan vara början till slutet på den lilla "storhetstid" vi haft? Risken finns ju att många kommer fly klubben.

Förresten trodde jag att du var AIK:are...
Kommentera

The great one:
Jag tillhör en enklav av realister, snarare.

I teorin kan detta vara "början till slutet", men i så fall är det inte avhängigt av att en i organisationen slutar.

Skrämmande vilken närmast övernaturlig tro somliga har på Nubben.
Kommentera

The great one: Att folk ska 'fly klubben' för att en sportchef slutar känns väl lite drastiskt. Ok att man följer en tränare, men skulle frånvaron av en favvo-sportchef innebära att man inte vill förnya sitt kontrakt? 'Nä, fan heller,,,får jag inte skaka hand på't med Nubben får det va!'..?
Visst kan Nubben locka med sig spelare till VF. Men då tror jag knappast att det är spelare som flyr pga att Nubben inte är kvar. Snarare pga det som Nubben erbjuder dom.
Kommentera

Bragd-Birger: Frågan är ju om Nubben ens törs förhandla med spelare inom Timrås lag innan han själv har blivit officiellt klar. Om nu någon spelare sticker till VF och Nubben likaså så lär han för alltid få höra att han minsan inte spelade med rena kort. Det lär ju spekuleras oerhört mycket. Jag tror inte att han har tänkt tanken på att förhandla med spelare för VF's räkning redan nu.
Kommentera

« · 975363 · »