1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Nubben till Frölunda

« · 975469 · » Till forumet

Sv: Nubben till Frölunda
The great one/Talangscouten:
Ja, förklara nu!
Vad är det för nyuppkommen risk som gör att många kan komma att fly klubben?
Kommentera

Bragd-Birger och Kongo:

Om TIK inte har en ny sportchef klar när man ska värva nya spelare till klubben eller förlänga med gamla vars kontrakt går ut(vilket borde ske just nu), så finns risken att berörda parter inte ser en framtid i klubben. Om Kent är kvar så finns det ju ingen anledning för honom att plocka spelarna ifrån klubben, lite av moment22 . Situationen har således ej uppstått.

Skulle TIK däremot göra klart med en ny sportchef av bra snitt så skulle det inte vara några problem. Problemet är nog dessvärre att TIK inte har någon ess i rockärmen.

ps.
kongo, känns det bra att vara gnagare?
Kommentera

Kerstin_k:
Helt inne på din linje, om något sådant skulle ske så sågar han sig själv vid fotknölarna. Nubben har slitit blod för denna förening och dess supportrar och om han skulle ta med någon spelare från Timrå så pissar han på även oss supportrar.

Men samtidigt rimmar det jävligt illa att sitta på 2 stolar samtidigt.

Självklart går det hitta bra sportchefer men jag undrar hur många som kan koka soppa på en spik?

Ångest och spekulationer.  Vojne vojne!
Kommentera

dr-nix: Mats Näslund är fullständigt uteslutet. Challe likaså. Som jag ser det är posten vikt åt Anders Huss eller Robban Carlsson. De är de människor som är bäst lämpade att ta vid i föreningen där Nubben slutar.

Annars kanske Peter Andersson vore en kandidat (ja inte sportchefen i Mif Redhawks) utan Peter Andersson som har Timrå IK som moderklubb och som huserade i Björklöven.

Matti Pauna vore också en läcker rekrytering. Eller varför inte Boo Ahl?
Kommentera

Uno Gordon: Äsch....det finns väl ingen som helst anledning till panik. Drar Nubben svämmar ju HS över av redan praktiserande hobbysportchefer, fullt redo att ta det sista klivet in i hetluften.

Laken står först i kön.
Kommentera

Gärna lite seriösa förslag tack!
Kommentera

zaccodog:

Ja här sitter jag på en tankbåt på väg till Riga i Lettland och fick SMS på att det var så som du säger, han får inte skaffa nya spelare för Styrelsen !
SMS:1 kom från en som känner folk med närhet till "den inre kretsen"
Samma källa som tipsade mig om att Jonte var klar innan det blev officiellt.
MEN...jag tror i min värld då...att detta började när man inte höll fast vid Kenta som tränare. Ett lag som vill slåss om Guldet och anställer en helt oprövad Huvudtränare ?
Kommer in med ett spelsystem som jag inte får något vettigt ur alls,TIK:s helt underbara spel i inledningen på förra säsongen var den bästa hockey TIK någonsin spelat, sedan kom skadorna, men likväl slogs dom mot modo i semin. Ett ribbskott från SM-final...ett skott på en Timråfot o in i mål...små marginaler. Att det ska vara början på undergången för TIK...ja vem vet...föreningen har fått ett förbannat gott rykte under Kenta och Nubben, Kenta en kanontränare och Nubben har lyckats med värvningar.
Vad ska det bli nu då...Tommy Sjödin som sportchef...och Lars-Eje som tränare ?
Bättre att Challe blir travtränare, känns som det fins mer potential för det !
Men det är ju vad jag tycker.
Kommentera

sweecook: Oavsett vad du tycker så var det kvarten och inte semin vi åkte ur i förra sässen...
Kommentera

hoppet finns, inget är bekräftat, kan vara så att nubben inte fick tillåtelse att värva nu i januarifönstret? och i protest antydde på att han skulle lämna klubben? och att detta sen har spridit sig till AB som har gjort något slags scoop, låter osannolikt men men det är juh hockey
Kommentera

Intressant att se sportcheferna uttala sig om värvningar och deadline. Jag tycker jag saknar ett namn...
Kommentera

Har han bestämt sig så kliver han nog av själv snart, annars har har 3 månader av hårt jobb med att skriva kontrakt och värva vilket är ohållbart om han har liknade jobb i en annan klubb. Sportchef jobbet är det tuffaste jobet i en förening, egentligen slutar hans verkliga jobb när serien börjar, det är väl då han kan kliva av, klart som korv spad
Kommentera

Wayne Gresky: Verkar som ordförande har ordet i Timrå. Sportchef; hans mamma bor i vårat hus, Näslund är namnet
Kommentera

Wayne Gresky: Spännande att Ecke Holmberg svarar att han ännu inte gjort den sämsta värvningen genom tiderna. Jag kommer med glädje och spänning följa vem det kan komma att bli.
Kommentera

JimmyH: Jag antar att du sitter uppe och väntar på att Ecke ska ringa...;)
Kommentera

Wayne Gresky: Ja, det vore en ganska våt dröm att få ta dyr lön av MoDo Hockey men inte bidra med ett skit.

Ungefär som några av våra nyförvärv den här säsongen.
Kommentera

JimmyH: ...Jo jo, drömma önskedrömmar går bra det, och ägna sig åt att hugga dolkar i medarbetare samt spelare går också, men ett endaste litet tippningsresultat... ;-) ...det går minsann inte alls...

...och vem fåglarna har sagt att jag är glad...

...jag kan vara riktigt dj--la osällskaplig ibland men det hoppas jag att jag håller för mig själv tillräckligt för att andra skall slippa bli drabbad.

Få höra nurå... ...hur tror Hamrin att det går imorrn?...
Kommentera

JimmyH: Vad fan! Betalar MODO några av era nyförvarv? Kanske var detta man kom överens om då man hade presskonferensen tillsammans uppe i Swedbank.

Måste vara därför man gått ut och sagt att det inte finns mera pengar till nya spelare.
Kommentera

qwertas: Om det vore så väl ändå. Men det var inte så jag menade.

Nu får det vara färdigdiskuterat med denna låtsas-diskussion från min sida.
Kommentera

pratarn: Jag har inget mer att tillägga mer än att jag hoppas få mer information kring situation Nubben.
Kommentera

JimmyH: Nog fattade jag det, dock kunde jag inte låta bli att sparka bollen in i det öppna målet.

God natt!
Kommentera

qwertas: Här finns ingen boll.
Kommentera

JimmyH: För övrigt är Christer Ericson en pajas som hänger ut en spelare som är kvar i truppen.
Kommentera

Tjalle: Ja för vi här på hockeysnack skulle ju aldrig ha mage att kritisera.
Kommentera

JimmyH: haha, jo nog vet vi att ni TIKar har lite märkliga 'våta drömmar'!
Men Din tillhör nog ändå de mer udda!
Dock beklagar jag er om nu Nubben försvinner, samtidigt som jag vill önska honom Lycka Till, han har ju ändå på nåt vis fört upp Er ifrån en ständig kval-tillvaro till ett relativt stabilt ES-lag !
Kommentera

JimmyH: Skillnaden är att han ör odförande i föreningen i fråga.

För övrigt bringar Dagbladet lite klarhet;

1. "Den av motståndarlagen så fruktade ”Finnkedjan” är intakt när Timrå tar emot Färjestad i kväll. – De kommer att spela tillsammans, säger Timrås tränare Challe Berglund. Dessutom gör Kimmo Lotvonen comeback."

2. "Riku Hahl är den store stjärnan i Timrås lagbygge. Nästa säsong kan han vara förlorad. – Hans första alternativ är NHL, säger agenten Krister Kaukinen."

3. "Kent Norberg är klar för Frölunda nästa säsong. Ett besked som skapar oro i Timrå IK. – Det är turbulent just nu, men om nyckelpersoner försvinner har vi en plan, säger klubbens ordförande Christer Ericson."
Kommentera

Tjalle: Undra vad det är för plan han har på gång den där Ericson.
Kommentera

Tjalle: Det hade varit smidigare för honom att välja Marttinen då kanske. Men jag skulle vara mer irriterad om han sa att han var nöjd över vad Tenkrat har presterat bara för att vara lite pk sådär.

Varför har du alltid Dagbladets nyheter före oss andra?
Kommentera

JimmyH: En vacker dag, när du varit riktigt snäll mot mig, ska jag avslöja min källa ;-)
Kommentera

Han må väl säga upp sej NU om han tackat ja till Frölunda?!
Kommentera

Vi är Timrå och vi ger ALDRIG upp, inte nu heller vi kommer komma igen och knäppa Tomas Ros på näsan.
Kommentera

Tänk er att ni får ett toppjobb hos en konkurent och du måste "sitta av" två-tre månader på det gamla innan du börjar på ditt nya spännande jobb.

Självklart är tankarna på det nya uppdraget, Timrå bör ta bort Nubben NU.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

The Fat Bastard: Det kan ju också vara så att Nubben ej till 100% bestämt sig. Och att han vill sköta detta så snyggt som möjligt. Det är ju trots allt enligt honom själv klubben han mest av allt skulle vilja lyfta en SM buckla med. Och allra helst med kompisen Dalen vid sin sida då.
Och allt arbete han lagt ner på Timrå, alla med och motgångar, arbete är ju trots allt inte bara pengar.
Det finns ju även möjligheten. Om det nu skulle vara så att det är motsättnigar inom klubben som fått honom att börja fundera på att flytta . Att styrelsen löser detta genom att låta andra flytta på sig. För att dom värderar Nubben högre.
Tja bara spekulationer men nåt är det. När ingen går ut med några fakta trots den enorma press dom måste känna nu
Kommentera

Tjalle: Undra hur snäll han måste vara...... ;)

3-3 ikväll , Tenkrat stänker in alla sen är han igång för resten av den här säsongen.
Kommentera

Wayne Gresky: Inte alls, riktigt dålig idé.
Att TJ ens funderar på det är skrämmande.
Kommentera

actionleif: Jag tror i o f s inte att TJ menar att Nubben ska agera sportchef parallellt för båda klubbarna. Möjligen att han utför någon typ av arbete för Timrå fram tills dess att han formellt tillträder som GM i Frölunda.
Men jag tycker att man ska knipsa linan direkt. Plocka så mycket pengar som det bara går från Frölunda, därefter tack och hej.
Kommentera

actionleif: Ja, det är verkligen en usel ide´.....
Kommentera

Shadar Logoth: Åh herregud vad är det här....Kalle Ankas äventyr eller? Nu får Nubben antingen säga upp sig med omedelbar verkan eller, om det nu är så att han inte bestämt sig, göra det fort som fan. Man får ju magsår av detta, fy fabian alltså.
Kommentera

actionleif: För mig är det absolut inga som helst problem. Jag litar fullständigt på att Nubben sköter detta professionellt. Även om han nu kommit på kant med ledningen så vet jag att han aldrig medvetet skulle sabotera för Timrå.
Han älskar fansen och den relation han byggt upp med oss under 14år är ingenting han bara slänger bort. Han kommer inte medvetet se till att Hahl och Lindström hamnar i Frölunda. Ett sådant tänkande existerar inte överhuvudtaget för honom. Han kommer se till att Timrå får ett slagkraftigt lag även nästa säsong. För tro mig Nubben skulle inte fälla tårar ifall vi gick hela vägen och vann guld utan honom. Inte ens om det sker på bekostnad utav Frölunda. Hjärtat finns fortfarande kvar i Timrå och så kommer det att förbli. Och jag är tämligen övertygad om att Nubben även är öppen för ett samarbete klubbarna emellan i framtiden.

Nubben kommer fortfarande ha kvar huset på Alnö och vara synlig i Sundsvall även i framtiden och han vill kunna gå med rak rygg även då och se sina gamla fans i ögonen.

Det här kommer bli bra i slutändan, låt bara stormen bedarra ett tag.
Kommentera

"Apropå Skellefteå skulle jag vilja dra en lans för Peo Larsson som nygammal sportchef efter Nubben."

Nån av er som fick kalla kårar efter att ha läst st?

jag håller tummarna för peo.
Kommentera

spud: När jag läste det i morse satte jag kaffet i vrångstrupen, jag har ännu i skrivande stund inte slutat skaka...
Kommentera

Uno Gordon: Jag betvivlar absolut inte Nubbens känslor för Timrå. Han har gjort mer för klubben än vad vi hockeysnackare kommer ha gjort tillsammans den dag vi ger upp andan.
Likväl: det finns, som jag ser det, inte en möjlighet för honom att jobba kvar som sportchef fram tills hans nya kontrakt tar vid. Dels eftersom det är en orimlig tanke att tro att han kan koncentrera sig fullt ut på jobbet i Timrå när hans nya klubb samtidigt har det som mest hektiskt med sitt lagbygge, dels därför att hans position som sportchef för Timrå kommer vara den bräckligaste möjliga. Tror du han komemr visa sig på matchen i kväll? Respect i s f. Men han kommer inte få en lugn stund förrän den här soppan är över och alla band är klippta.

Du som är en passionerad man borde väl förstå kärleksvinkeln på det hela? Om frugan hittat en ny låter man henne knappast bo kvar tills det nya bröllopet stundar och intalar sig att 'det är som vanligt, hon kommer inte vara mindre dedikerad hustru bara för att hon har en ny kärlek som väntar'. Skilsmässor är brutala. Klipp av, stå på egna ben och ta tag i den nya vardagen.
Kommentera

Uno Gordon: Nubben kommer fortfarande ha kvar huset på Alnö och vara synlig i Sundsvall även i framtiden och han vill kunna gå med rak rygg även då och se sina gamla fans i ögonen.

Där fick du med något väldigt viktigt som jag tror många missar.
Kommentera

Vet inte om den här länken lagts in tidigare, men jag lägger in den ändå.

Det kommer väl inte fram något nytt egentligen...
Kommentera

Men visst måste Timrå få pengar för den här cirkusen. Inte kan de släppa Nubben helt utan ersättning? Då kan vi snacka om lilla kusinen som snällt bugar sig och slickar rent mattan framför storklubbarna. Låt det kosta!
Kommentera

Uno Gordon Jag håller med om att stormen kommer att bedarra efter ett tag. Men i övrigt, hur naiv får man vara?

Ja du Uno, det här är bara för mycket!

"Han kommer inte medvetet se till att Hahl och Lindström hamnar i Frölunda. Ett sådant tänkande existerar inte överhuvudtaget för honom. Han kommer se till att Timrå får ett slagkraftigt lag även nästa säsong. För tro mig Nubben skulle inte fälla tårar ifall vi gick hela vägen och vann guld utan honom. Inte ens om det sker på bekostnad utav Frölunda. Hjärtat finns fortfarande kvar i Timrå och så kommer det att förbli."

Jag har varit med ett tag och sett sådana som bytt arbeten och långt innan man slutar är focus flyttat till nästa uppdrag. Jag har sett de "lojalaste" medarbetare totalt byta karaktär när man skall sluta. Den som går till en konkurrent skall absolut inte sitta kvar ens en dag då det blivit känt att man "byter planhalva". I näringslivet är det så att man helt enkelt inte får använda sin dator mer, mobilen lämnas till chefen, sen får man ta sina eventuella privata saker från kontoret och gå hem. En annan variant är att man, under uppsägningstiden, hamnar i ett telefonfritt rum och får sitta och kuvertera brev eller liknande "stimulerande" uppgifter.

AGERA NU Thomas och Christer!
Kommentera

Bragd-Birger: Jag förstår fullt och riktigt vad du menar du för någonting och kan respektera din ståndpunkt. Men vi befinner oss mitt under brinnande krig. Låt han avsluta det han påbörjat. Frölunda har ju klarat sig utan Nubben tidigare också så varför skulle inte Kellgren klara av att "vikariera" säsongen ut?
Kommentera

John K: Gäller att kunna skilja på Sportchefen i Timrå och Personen Kent Norberg.
Vissa verkar har svårt för det.
Finns inga alternativ nu. Avsluta snyggt och ärligt, Nubben måste bort nu.
Mkt tråkigt men tyvärr nödvändigt.

Den ultimata lösning vore och han tackade nej till Frölunda.
Dubbla hans lön.
Kommentera

John K: Kul att du har så låga tankar om Kent Norberg. Fortsätt med det. Jag vidhåller min ståndpunkt.
Kommentera

John K: Tänk om det hade gällt Ericsson och Nokia. huvaligen.
Självklart är det HELT omöjligt för han att sitta kvar även hur mycket vi gillar karl.
Kommentera

« · 975469 · »