Som ni vet så har vi i timrå ett publiksnitt på ca 4900. Det i en hall som rymmer 5500. Om vi fick en arena som höll måtten för vad man ska kunna kräva av en elitklubb så skulle vi fylla den med. Snälla hockey sverige hjälp oss att övertala politikerna och närislivet om att vi MÅSTE ha en ny arena. Vår lada är en skam för hockey sverige
Hall frågan är ständigt aktuell. Visst är det så att många potensiella besökare förmodligen undviker matcherna på grund av att det är för trångt. Men jag tror inte och tycker inte att skattebetalarna skall stå för kalaset. En ny arena kostar väldigt mycket pengar och det kommer inte att vara skattebetalarna till gagn. En ny arena skall bekostas med hjälp av sponsorer och andra intressenter. Arenan skall kunna nyttjas till annat än ishockey och bör därför ligga på en plats som ligger mer centralt i regionen. Arenan kan kanske också till viss del rymma shoppingutrymmen och/eller kontorsutrymmen. Kanske exempelvis ICA skulle kunna vara intresserade av att synas också i sportsammanhang ?
oraklet: jo Timrå kommun är inte direkt landets rikaste..snarare tvärtom.. En ny arena har TIK inte råd med just nu och ni kan glömma att något företag kommer gå in med så mycket pengar på ett lag som får så extremt lite media bevakning..nej TIK kämpar för fullt för att skrapa ihop pengar till upprustningen av ladan så vi inte sparkas ut p.g.a. för dålig ishall... det är skojigt med lite drömmar ibland men vi alla inser nog att TIK inte har någon som helst möjlighet att bygga en ny hall.
dr-nix: Jag förstår inte varför alla pratar om dålig mediabevakning ? Med mediabevakning avses inte bara Canal+ ! Tidningarna skriver en hel del om TIK ! Men visst, jag är också realist och inser att TIK inte har speciellt mycket pengar att röra sig med. En tanke som slog mig är att det här med att flytta hus. Numera är det ju vanligt att vackra timmrade träkåkar tas ned, fraktas till Stockholm och byggs upp igen. Att det är bostadsbrist i Stockholm och ett överskott i andra delar av landet har väl skapat detta fenomen. Nu råkar det dock vara så att Stockholm råkar ha ett överskott på globar. Varför inte riva bollen och frakta upp den till Timrå !
En arena som skulle kunna inhysa både föreningar och näringsliv är ett måste och vår framtid. Tänker elit basket på måndag elit hockey på tisdag och torsdag och allsvensk hockey på onsdag. Där emellan så kan man hålla mässor och danskvällar osv.En sådan arena skulle kunna ha en omsättning på upp emot 30000 besökare i veckan. Det låter kanske lite häftigt men varför inte. "Ett levande birsta en levande arena ett vinnande koncept"
Om vi fick en arena som höll måtten för vad man ska kunna kräva av en elitklubb så skulle vi fylla den med.
Snälla hockey sverige hjälp oss att övertala politikerna och närislivet om att vi MÅSTE ha en ny arena.
Vår lada är en skam för hockey sverige