1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590402 inlägg · 6216 ämnen

Ny målvakt är klar...

« · 33867 Till forumet

Sv: Ny målvakt är klar...
rövan: Skämtar du med mig eller? Eller har du tagit knark. Läs tidningen och öppna ögonen.
Kommentera

varför man är negativ till en ny målvakt, det jag har erfarenhet av är att finska målisar brukar vara hyffsade.
denna målvakt platsar inte i ett lag som ligger sist i tyska ligan.
tyska ligan impar inte på mig.
SÅ JAG VET INTE JA!!!!!
Kommentera

Självklart är det bra med en BRA ny målvakt !, men en reserv från tyska ligan ?.
Jag är skeptisk.

Timrå IK är dom bästa.

Kom igen Timrå !! Krossa Djurgår´n.
Kommentera

Varför inte låta reserven få en chans till, han borde va motiverad nu att visa vad han går för.

sist mot DIF var han kanonbra !!!.
Kommentera

kanske anser man i Timrå att Kapanen håller minst samma klass som De Rouville och genom att kicka De Rouville så har man skapat utrymme för en icke EU spelare till.
(gärna en poängkung ifrån någon farmarliga)
Kommentera

Jag skulle gärna se en ny målvakt i Timrå. Jag vet att det är många här som tycker att Andersson är helt okej. Men ska sanningen fram så är båda Timrås målvakter för dåliga.

Målvakter kan vara avgörande om det blir vinst eller förlust. Det är bara att kolla på senaste matchen mot HV alla spelare stred och kämpade hela matchen igenom Andersson gör en tavla och förlorar.

Om Timrå skulle hamna i kvalserien så kommer målvakterna att bli väldigt avgörande. Så ta hit en ny målvakt så att laget blir starkare.
Kommentera

Någon som vet hur många mål Kapanen gjort i Tyskland? Skämt åsido. Blir bara förvånad över att det knappt ens nämns att vi inte gör mål. Man kan väl inte värva en målis och hoppas på 1-0 eller 1-1 i matcherna? Varför snackas det inte målskytte? Det är ju egentligen där det sitter!
Kommentera

Visst är det viktigt med bra målvakter, givetvis. Men varken Freddan eller DeRouville kan göra särskilt mycket åt att TIK gör 1 eller 2 mål per match. DET är det stora problemet.

Så matchen mot HV förlorades inte i defensiven, utan i offensiven (som vanligt). Lösningen? Tja, visste man det stog man antagligen i båset...
Kommentera

qwerty: Antagligen för att det är enklare att skylla på målvakterna och för att deras misstag kommer man ihåg eftersom konsekvenserna blir så tydliga när/om dom tabbar sig, en utespelare som skapar en chans men missar kan man tycka är bra ända, men det kan vara lika ödesdigert för laget.
Det verkar som om Freddan får förnyat förtroende ikväll och det visar att man försöker skapa lugn och ro i laget och att man ser att det finns större "brister" i laget än målvaktsspelet.
TIK - DIF 3-2
Kommentera

S Arg: "Matchen förlorades i offensiven". Visst, det är sant! Men HV då? Dom vann ju tack vare defensiven bla utav en viss superb målvakt i herr LIV! Var inte det en avgörande orsak?
Kommentera

« · 33867