tiker: han kommer istället för hynning då el. han är ju skadad igen! tror inte han håller tyvärr, hans ljumskar håller inte...
hoppas nu den nya sisun sätter skräck i alla!!
men när man ser videon från skellefteå de lilla dom visar så ser de ut som en hönsgård i försvaret eller hur.... långsamma spelare, hoppas ledningen får till det snabbt då....
I och med Toni Mäkiaho, i laget, har den starka forwardstruppen, stärkts ytterliggare.
Tanken med Toni Mäkiaho är att han kommer få en roll i laget likt den Ledin och Jämtin hade i HV71. är en sådan spelare som få respekt av motståndarlaget.
Denna värvning slåg ner som en blixt från klarhimmel, inget snack, och visst är det i rätt av Linkan att ta in denna spelar typ istället för yterliggare en center.
Ju mer man får suga på denna värvning ju gladare och positivare blir man!
Han tillsammans med Hyvönen och Snellman spelade i Friburg 16 matcher Mäkiaho och Hyvönen gjorde 12 poäng vardera och Snellman gjorde 6p på 18 matcher.
Hyvönen nyförvär för SSK Snellman för MODO
Han har spelat med RIKU HAHL 04/05 Hahl gjorde 21p på 44 matcher Mäkiaho gjorde 23 på 53 matcher.
poäng mässigt tyker jag han håller en liknande nivå som the star players i elitserien, dock är han betydligt mer utvisad men lyckas ändå med att göra poäng.
Han verkar även vara en hård nöt att knäcka då han inte verkar vara skadebenägen!
Jag själv tycker nog att den här killen har mycket att bevisa. Var det här det bästa Linkan kunde skrapa fram? Känns si så där i mina ögon men vem vet, han kanske blir en publikfavorit?
Linkan har dessutom mycket kvar att bevisa som sportchef för inte har han imponeerat på mig hittintills iallafall.
lungan: det saknas fortfarande en klass center som kan göra en hel del poäng, med wandell som första o förmodligen hedström som andra räcker inte de här nå långt tror jag.
Jaja, Krizan är som han är. Tyvärr rätt bra ibland också.
Så, nu kan ni grabbar springa iväg och tjuvröka en cigg eller två och fira vårt nyförvärv.
Själv så sitter jag nöjd och belåten med att trots de 33 hårda åren som Mäkiaho har på nacken så är vi fortfarande elitseriens yngsta lag. 0,04 år yngre än Rögle. Det känns bra det.
JimmyH: Känns som om du är ganska nöjd med Mäkiaho, Själv är jag betydligt mer osäker. Men samtidigt är det en kille som vi har efterlyst i några år, nån som verkligen kan vara en "pain in the ass"!
Blizzard: Jaha, det här var vad som kom. Jag hade ju förväntat mig Sakic :/
Nejdå, skämt å sido. Jag vet absolut inget om spelaren ifråga annat än det som står på hemsidan och elitprospects. Förhoppningsvis får vi en energispelare som kan bidra med det. Skulle smaka mumma om han kunde upprätthålla sin fina poängproduktion också. Men det kanske är att hoppas på för mycket?
En kommande publikfavorit? Ja tack, väldigt gärna!
Hahl Bundy: Känns som Timrå har en svagare forwardsuppsättning i år än de hade ifjol. Lyckligtvis så ser inte något lag (förutom Frölunda) starkare ut i år.
Pätr: En fördel med att inte ha så många stjärnor är att helt plötsligt måste alla jobba, hela tiden. Man kan inte bara lita på att "the big boys" fixar det.
Så det finns faktiskt fördelar med den trupp vi har, speciellt efter att vi nu har fått in en (som förhoppningsvis) ställer sig framför mål och inte bara smäller på i sargerna.
Toni Mäkiaho om vi ställer honom i relation till den spelar typ han faktiskt är och jämför honom med de övriga spelarna i elitserien som är av samma typ, tycker jag i alla fall att inte han verkar vara i den nedrebotten utan i den övre.
Utifrån tacklings synpunkt tycker jag mej se att han är i samma nivå som Jämtin, man får säga vad man vill om Jämtin men visst kan karln tacklas.
Sedan av vad man kan tyda så verkar ju Toni Mäkiaho även kunna spela hockey. 51 p 06/07, visst var detta förr förra säsongen men ändå detta visar på att suveränt hockey tänk. Han kommer bli livsfarlig i powerplay.
I år kommer Timrå kunna matla tre riktigt bra PP-linor, om man tittar på pappret. Vi kommer vara att räkna mer i år. Det låter som jag är helt lyrsik över Toni Mäkiaho, men utifrån vad han har presterat tidigare, och vad vi supportrar, väldigt länge velat ha så är denna värvning som handen i handsken. Finns bara ett ord ÄNTLIGEN! Denna man kommer göra mer nytta än en stjärncenter om han lyckas, men det får vi väll ha som utgångspunkt, säsongen har ju inte ens börjat.
Förslag på pp-linor
Lethonen point man Hedström framför mål Pyörälä på vänster flajjen Pärssinen bakom mål Tenkrat på höger flajjen
Skogs point man Mäkiaho framför mål Hynning på vänste flajjen Pääjärvi bakom mål Wandell på högerflajjen
Hahl Bundy: Nyström är ett skämt, Mäkiaho gjorde ju för den spelare han är succé i Schweiz, 9 matcher 8 poäng i grundserien och 7 poäng i slutspelet, men bloggarna verkar gilla att hacka på Timrå nu mer.
Snoop: Återigen så har jag väl inge jättestarka vibbar av den här killen. Jag hoppas jag har fel men han har mycket att bevisa för mig. Kanske räcker med ett par rejäla tacklingar på Werner på onsdag för att få mig på andra tankar.
Killen är ju handelsresande inom europeiska klubbar o är lika långvarig som en nykär tonårskille för första gången.
lungan: "Denna man kommer göra mer nytta än en stjärncenter". Vilket j-vla skämt! Hoppas inte du menar allvar?
Jag är försiktigt skeptisk till denna värvning då han inte lyckades i Malmö. Men jag förstår samtidigt att man (lyssnat på mig och ;-) måste bredda truppen.
Känns som Timrå börjar hämna där man vill att Timrås ska hämna, i förhandtippningarna. Experter och andra lag tror att Timrå inte är att räkna med i år vilket är helt fel. Timrå verkar få de kända förväntningarna som vårat Timrå stor trivs inom, att verkligen bevisa alla i övriga Sverige att dom har fel. Och där vet ju vi hur bra Timrå kan vara, vi låg väll etta i serien i ett antal omgångar innan vi började få alla skador som nu förföljt oss de snaste två säsongerna.
Den enda kille som lyckades höjja Timrå till skyarna var HAHL och han är nu borta vilket, för tillfället känns bra. Bara attÖ öskar honom lycka till i Frölunda,
Laken: 33 år har på senare år börjat producera, mer poäng hade han fortsatt i Finska ligan förra året hela säsongen så tror jag han hade gjort betydligt fler poäng.
Malmö, vem har inte misslyckats där, den enda som haft lyckades där var väll Martinen men lyckades han i Timrå, Nej. Nu är det ju tvärt om.
Hade Mäkiaho varit en sopa hade inte Friborg anlitat honom tvågånger inför deras slutspel.
Sedan om man ska tro på journalister eller det som står på Malmös hemsida, men inte fick han sparken därifrån.
TIDNIGAR överdriver. Han kommer görs stordåd i det tysta, var så säker.
Jag accepterar värvningen. Nöjd vet jag inte om jag är förrän jag sett honom i spela några matcher.
Han har en ganska märklig CV, statistiskt sett.
Nyström är lite löjlig där tycker jag. Sedan när är 15 poäng på 18 matcher (inkl slutspel) en dålig sejour i Schweiz? Och varför måste han vara i topp i utvisningsligan, han har ju inte sååå många minuter på äldre dar precis.
Laken: Nej men hur imponerad var du av Lee Goran och Kent Mcdonell i SAIK förra säsonge??
Det jag menar att att en värvning av denna klass kan bli hur bra som helst, ingen tar killen på allvar förrens det är försent, När han väll fått upp sitt självförtroende, då börjar de andra lagen förstå vem han är men då är det för sent.
Laken: Om det bara var så enkelt att analysera honom så skulle jag hålla med dig.
Året efter gör han ju 51 poäng i HPK. I samma lag så gjorde exempelvis den renodlat offensive spelaren Ville Leino "bara" 40 poäng på lika många matcher som Mäkiaho.
En bra center nu sen är jag nöjd,vi behöver nån som törs kasta handskarna och kan tacklas,en som står upp för laget. Vill att han i varj match börjar med ett par feta tacklingar på spelare som jj sundström hahl mfl.
Här går det hett till:
www.youtube.com/watch?v=DtSv6hanZhU&feature=related
www.youtube.com/watch?v=wncc3Oz000k&feature=related
Som att åka in i en vägg:
www.youtube.com/watch?v=Wp8tzOPSpkQ&feature=related
www.youtube.com/watch?v=vnZxzmNmhqo&feature=related