The great one: Nä, man hade ju velat ha en mer kvalificerad kandidat. Wikegård, t ex. Där har vi en vinnarskalle. Eller Calle Johansson, han är också jättetrevlig på Canal+-sändningarna.
Uno Gordon: Läste kommentarer kring Hans Lodin i småsystrarnas gästbok, han verkar ju vara ett fullgott (om än inte rent av bättre) alternativ till Freddan. Men sedan läser jag att han tillträtt en tjänst som generalsekreterar på SICO, så sent som i november förra året. Knappast troligt att han redan säger upp sej därifrån. Har dock bra kontakter i spelarvärlden, samt kompis med Nubben...
Uno Gordon: Det var bara en kommentar om din framställning av Freddan som en "vinnarskalle", resten är slutsatser du själv drar, inte mitt tyckande. Jag håller förresten med om att det går att vara en bra sportchef/ledare utan att ha varit en storhet som aktiv spelare - det finns många exempel på det.
Hur som helst vill jag ändå inte ha Freddan som sportchef i Timrå!
Kevin O Shea: Nubben var väl heller ingen spelare som tar plats bland 100 höjdare i klubbens historik.
RockNRolf2: Vad fan har de för betydelse? Man blir inte en dålig ledare per automatik för att man varit "dålig" under sin aktiva karriär. Och man blir inte en bra per automatik för att man haft en framgångsrik spelarkarriär. Tycker det är fånigt utav att diskvalificera Freddan p.g.a. hans "insatser" mellan stolparna i rödvitt. Skulle ditt tyckande vara en måttstock i denna fråga hade aldrig Timrå varit i Elitserien idag och Nubben hade aldrig blivit sportchef.
Uno Gordon: Tror precis som du att Freddan skulle göra ett jäkligt bra jobb som sportchef i Timrå. Jag minns även honom som den mest aktive andreålis jag någonsin sett. Trots att han satt bredvid och inte fick spela, var han den i båset som aktivast gick runt och peppade de andra killarna. Vinnarskalle är bara förnamnet. Att han sedan inte var den absolut bästa målvakt vi haft, har ju inte med sportcheferiet att göra (som vissa andra vill göra gällande).
Freddan som sportchef? Väck mig från denna mardröm!
Freddans vinnarskalle ja - Det var avgörande för klubbens framtid att vi blev av med just Freddan som förstemålis den där hemska kvalseriesäsongen. In kom Kapanen och resten är historia.
Det finns ett obegränsat antal personer som jag tycker är mer lämpade som Timrås Sportchef än Freddan
Theo: Hoppar Freddan Andersson på detta uppdrag är jag gullständigt övertygad om att han skulle göra ett dugligt jobb. Freddan må vara modoit, men han har figurerat i föreningen tidigare och således finns det plats även för Timrå i hans hjärta. Dessutom har han en fruktansvärd vinnarskalle och skulle inte tillåta sig själv att medvetet göra ett dåligt jobb.
Minns när Timrå IK gjorde comeback i Elitserien hemma mot Djurgården och Peo Larsson "mörkade" sitt målvaktsval. Han lät förkunna att bäste man skulle få stå. Men kort innan förmiddagsvärmningen var till ända blåste Peo i sin pipa och tillkallade truppen till mittcirkeln.
"Nu har jag bestämt mig, det blir Bosse som vaktar kassen ikväll". Freddan hade varit övermänskligt bra på värmningen och var heltaggad. Och när beskedet kablades ut att han skulle få sitta på bänken så blev ögonen kolsvarta på Freddan och han svor högt och ljudligt. Och när spelarna åkte av isen drämde han målvaktsspaden i sargen så det small och av klubban blev det bara flisor kvar.
Bergius: Intressant namn. Inte tokigt tänkt alls. Han är ju kändis sedan sin förra period här och känner oss. Massor av elitserieår och lär känna de flesta i branschen.
Kan han dra på laget utvisningsminuter om han sitter på läktaren på matcher...?
Det är mycket jobb med att vara Sportchef, om jag förstår rätt så har även Sportchefen i Timrå hand om klubbens juniorer (i diverse åldrar) ?. Om det är fallet så undrar jag om det inte vore smart att anställa en person på fulltid var uppgift är att ta hand om just den biten av jobbet.
Dvs. en kille/tjej vars uppgift är att ha hand om klubbens juniorer (ordna med tränare och allt annat man tänkas behöva göra). Det skulle fria upp tid för den tillträdande sportchefen för att fokusera sig på A-laget.
dr-nix: Jag förstår din osäkerhet vid jämförelse med Huss. De som är initierade och har like kunskap om sina medarbetare (Tik's ledning) vet säkert vilka egenskaper man skall efterfråga och då kanske inte Huss är ett alternativ i nuläget. Vi måste förutsätta att Tik's ledning gör det bästa dom kan utifrån de förutsättningar som gäller.
Theo: jag minns fortfarande Freddan från tiden i Timrå så jag har inget emot att han tar jobbet (osäker på varför han skulle vara ett bättre val än t.ex. A. Huss t.ex. men ändå). Man kan inte kräva att ersättaren till Nubben är värsta Timrå-supportern även om det vore att föredra (nog har F. Andersson lite känslor för Timrå även om hjärtat även dunkar för MoDo givetvis).
Är det bara jag som tycker valet av Andersson är lite väl dessperat, visst han var knappast klubbens förstaval, men vad i helvete! Någon bättre måste ju gå att finna, en modoit. Vad i fanskapet vet han om att vara sportchef. Han är ju Örnsköldsvikarnas andratränare!
Ambroo: Jag skulle vilja se Svesse den gamle räven men denne har nog fullt upp med lirarna bästa men visst kan det va nåt, en pappa i laget denne har kontakter, har faktiskt hört rykten..
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Eller, förresten, vad gör Kjell Dahlin nuförtiden?