Kevin O Shea: Hans Lodin hade jag mkt väl kunnat tänka mig som sportchef i Timrå. En laglojal kille som skapar förtroende omkring sig och var en väldigt uppskattad spelare. Inte för att han var någon stjärna men han slet alltid föredömligt och satte laget före jaget och spred glädje omkring sig i omklädningsrummet både under sin tid i Modo och i Leksand. En gentleman helt enkelt. Men det är nog som du säger, det är föga troligt att han redan nu säger upp sig ifrån en tjänst inom SICO efter 3 månader. Så vi kan nog avskriva honom ifrån diskussionen...
Wesse1: Markus Åkerblom vore inte heller något dumt alternativ. Han brukar ju kuta omkring i E.ONs katakomber så det är väl ingen högoddsare anser jag.
Wesse1: Vinnarskalle betyder inte att man vinner. Det betyder att man snackar häftigt när man torskar. Och nej, jag har kanske inte varit helt seriös i mina förslag. Men det verkar ju som att många här inne automatiskt vill ha folk i sportchefsroller om dom gör sig bra i TV. Måhända lät jag mig dras med i den allmänna entusiasmen.
Vad gör Inge Hamarström nu för tiden? Scoutar han för Philladelphia? Han erbjöd väl timrå sina tjänster lite på -90 talet men klubben tackade nej. Hoppas han inte är långsur. Annars känns Mikael Andersson, Ingvar "putte" Carlsson eller Markus Åkerblom som intressantare alternativ än Freddan i mina ögon, hur rimlig mina namn är kan inte jag uppskatta.
Sen en sak som jag inte riktigt har förstått, Nubben hade kontrakt till 2011. Revs bara det kontraktet? Fick inte frölunda "lösa" honom. vad hade hänt om timrå hade stått på sig? Nu hade väl en tjurig nubben kanske intevarit helt optimalt att ha kvar, men samtidigt kan man ju faktiskt tycka att har man ingått ett avtal så håller man det?!
Jag har inte fått frågan om sportchefs-jobbet i Timrå. Har aldrig varit aktuellt. Även om jag teoretiskt skulle få frågan så skulle jag inte vara intresserad. Trivs för bra i agent-rollen. Men som sagt, det har aldrig varit aktuellt - inte i närheten från någon av parterna.
Synd att någon hastigt bytte ämne annars hade vi nog kunnat lirka fram någon fler ledtråd ur TJ. Men sa han att personen nu var i en annan klubb? Jag uppfattade bara att han hade ett annat jobb och att man ville vänta med att offentliggöra.
actionleif: Ja visst, så är det ju. Men av hans sätt att döma så kan jag väl inte ens i min vildaste fantasi tro att det är just i Timrå IK han ska vara sportchef i. Det känns inte så. Kanske vi får se en helt annan sida från "Ku*en" Andersson ikväll. Who knows.
Skarin: Jag kan inte bedöma någon sannolikhet (om det nu inte är en HS-profil som får jobbet, då jag tror stenhårt på min Njurunda-Comments-Combo) men oavsett oddsen tycker jag att Freddan skulle vara ett intressant namn. Tror jag skrivit om det tidigare. Han känner klubben, klubben känner honom, förhoppningsvis kan han en del och han skulle nog själv må bättre om han får sitta på läktaren och skrika än stå i båset. På läktaren har han svårare att dra på laget lagstraff också. Det är Timrisch att ta in ett så kallat oprövat kort också.
T T: Har inte detta redan skett ett flertal gånger under säsongen? Fast då har det i regel varit ett "anti-Kuben"-TIFO.. den totala och helt ohämmade kärleken, fast i precis motsatt riktning.
fredriko74: Jag är inte säker på att det vore en dröm, i alla fall inte utifrån min erfarenhet. Jag tror inte att att han har ett riktigt TIK-hjärta längre. Dock kanske man inte skall se det på det viset heller? Det är ju lönen en sportchef skall göra rätt för. Det kan nog vem som helst göra om kompetensen är den rätta. Vad hjärtat klappar för kanske inte är så viktigt?
John K: Jag är iaf övertygad om att han skulle göra ett bra jobb, dels har han erfarenhet av hockey på hög nivå, sen har han säkerligen ett fint kontaktnät som skulle bli andvändbart.
Däremot kan man ju ställa sig frågan om han har det rätta Tik hjärtat som du var osäker på, men han är uppfostrad i klubben, och hade några fina år i klubben.
Så visst borde han allt besitta ett litet Timrå hjärta.
hej är det nån som tror vem sportchefen blir jag hörde ett rykte för två veckor sen att dom pratade med fredrik stillman men jag har svårt att tro det
pudding @ pudding Idag kl. 12:54
**
pudding: Det ryktas ganska mycket, även Fredde Andersson...
jZo @ Härnösand Idag kl. 12:56
**
jZo: Jag har svårt att se Fredrik A som sportchef hos oss, det måste finnas andra?! T.J sa att vi inte skulle tappa hakan, men det gör jag om Freddan tar över efter Nubben.
Hahl Bundy @ sina bästa år Idag kl. 13:00
**
Hahl Bundy: Samma här, hoppas verkligen inte att han blir det..
pudding: Tror knappast att det blir Mikael Andersson. Det vore helidiotiskt utav honom att nu lämna sin sportchefstjänst i Björklöven efter blott en säsong. Micke har "Löven" som moderklubb och har dessutom sin familj i Umeå. Varför skulle han lämna dem nu?
Visst, Timrå spelar i Elitserien. Men man hinner knappast lägga klart ett pussel inom loppet av ett år. Det vore därför synnerligen korkat av honom att hissa ner seglet redan nu. Han har fått sitt drömjobb. En rejäl utmaning att få vändkorsen att snurra i Skycom Arena och få fason på ungdomsverksamheten och förädla den samt att försöka bromsa utvecklingen med att talangerna drar ifrån stan vid första bästa tillfälle och framförallt glädja Umeborna med elitlag igen.
Nej någon Mikael Andersson i Timrå IK har jag svårt att tänka mig.
Hahl Bundy: Nej någon Freddan Andersson tror jag heller inte på. Antingen har man skrivit kontrakt med Markus Åkerblom eller så är det Anders Huss. Det mina spekulationer.
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!
Eller, förresten, vad gör Kjell Dahlin nuförtiden?