1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590409 inlägg · 6216 ämnen

Nya hallen - namnförslag

« · 189153 · » Till forumet

Sv: Nya hallen - namnförslag
danoj: Danoj's korvmoj
Kommentera

El Maco: Tänk dig Johan Andersson och hans vapendragare Curt Nickolein (eller hur det nu stavas) Då blir det Hälsoladan eller Cromager arena. Vi får ju inte glömma att det var han som pumpade in pengar när vi gick upp till ES. Så han kan va en "Dark Horse"
Kommentera

willysson: Som i "Meet the parents" dårå! När Ben Stillers rollfigur heter Gaylord Focker. Gu va knäppt! Fniss, fnitter, fniss
Kommentera

El Maco:

Samt fri passage runt arenan bakom läktarna (så lär det inte bli)...

Respekt till El Maco, mannen som smugglade in en fil i DJ Hemps tårta! gallret gav vika och här är man nu - i full frihet!
Kommentera

El Maco: du menar den där filmen där Ben stiller ska hälsa på tjejens föräldrar?? och Robert deniro är helt knäpp??...... Den har jag inte sett...
Kommentera

Chief: Fel ( c : Körv moj måste det bli ( c :
Kommentera

Helg Ernest: Tänkte inte på det...
Kommentera

El Maco: På tal om "meet the parents". En delegation ur familjen :elmaco: sågs på förra matchen. Den stora frågan är denna: När kommer Mama Maco's första gästboksinlägg?

För att försköna upplevelsen på ståplats i den nya hallen så vill jag se vadderade "ståplatsräcken". Sittplats får ju sköna dynor, men vad får vi?
Kommentera

Helg Ernest: Curt Nicolin heter han (antar att det är honom du menar). Visste inte att han pumpat in dollars i Timråhockeyn. Kanske kan man intressera Stig Malm också i så fall? Den ene hyr en loge långt till höger, den andre långt till vänster.
Kommentera

El Maco: Vi menar väl en helt vanlig Jumbotron, så att vi är överens nu?
Kommentera

Marcus: Den stora fördelen med ståplats är att det är det enda stället där det accepteras att två män gnider sina kroppar mot varandra... och luktar på varandras kroppsodörer.
Kommentera

willysson: Mysigt och intimt. Grabbig gemenskap när den är som bäst.
Kommentera

El Maco:Jo, du vet , han är ordförande i Johan Anderssons företag.
De var huvudsponsor när vi gick upp till ES. Hälsogurun har om jag förstått det rätt pumpat in åtskilligt. Johan bor ju i Bergeforsen så han har nog TIK om hjärtat nu också. Finns väll inget företag som går så bra som det. Nu häll jag på att säga nått så jag skulle fått Selina på mig ( c :
Kommentera

willysson: Gillar du namnet Gaylord bör du gå och hyra.

Marcus: Kanske subventionerade Eccodojor för att undvika bplattfothet? Eller sviktande golv?

DJ Hemp: Här smugglades inte några filar (eller filer) i en cybertårta, du blev efter en enkel apell utsläppt från death row av guvernören på grund av gott ordförande och allmän serieledaramnesti eller nåt liknande. Som i amerikat som man kan läsa om i tidnignarna idag.
Kommentera

Chief: Nej det är kärlek... till hockeyn och varandra... ganska my´sigt om man inte står bredvid hinken i stångebro ishall efter 12 timmars supande, han blir rätt dålig i magen...
Kommentera

mike66:
2002-06-05 Mediakub i Kempehallen

MODO Hockey har glädjen att inför säsongen 2002/2003 presentera en Mediakub s k ”Jumbotron”.
Satsningen görs bland annat för att höja upplevelsen för Kempehallens besökare i samband med MODO Hockeys Elitseriematcher.

- Efter mycket arbete under ett par års tid har vi nu lyckats med vår ambition att förse Kempehallen med en Mediakub, säger Peter Blomqvist MODO Hockeys klubbdirektör.

- På Mediakuben kommer publiken att kunna se matchbilder, repriser, intervjuer samt mycket mera. Nu kommer vi även fortsättningsvis, förutom rent sportsligt, att tillhöra toppen av Elitserien beträffande evenemangsupplevelsen, fortsätter Peter Blomqvist

- Investeringen har möjliggjorts genom ett nära samarbete med Hägglunds Vehicle, en av MODO Hockeys större samarbetspartners avslutar Peter Blomqvist.
Kommentera

Det är nästan så att vi grabbar från gb'n årsgång -97 är fulltaliga ikväll. willysson, el maco, redax2 å jag själv. Nu fattas bara bobbarna. vart har de tagit vägen?
Kommentera

Marcus: Både Nicke och Jonas har väl varit och njutit av Timråjuniorernas mål projicerade på Mediakuben i Kempehallen idag. Om de nu kör videoproduktion för 200 ÖSK-åskådare vill säga.
Kommentera

Marcus: Man kan inte hålla reda på alla ställen de är på, men säkrast efter jul är att kolla i fortsättningsserien...
Kommentera

Chief: Nu börjar man ju förstå varför det har gnisslats på läktaren att det står så många tjejer i klacken. Vi sabbar det intima killarna emellan...:)

Helg Ernest: Du inser tydligen ditt eget bästa.:)
Kommentera

Selina: Jo, man har väll självbevarelse drift ( c :
Kommentera

willysson: Aha, jag trodde att de hade åkt på supporterresa till vintertoppen i Svartlien. Men fortsättningsserien är ju inte så tokigt ändå. Det finns ju klubbar med lika taskigt publiksnitt som gått i kk.
Kommentera

Selina: Man vill ju inte komma hem och lukta tjej i onödan. Timotejschampo och sånt.
Kommentera

Selina: Ja om inte köket finns i hallen har ni inget där att göra, vi killar vill kunna umgås
Kommentera

El Maco: M.a.o så gillar Blomqvist Mediakuber. En annan sak som vore häftigt skulle vara att montera upp två Mediakuber (centyraldisplayer,Jumbotroner) i ladan. Då knäckte vi nog Nolaskogsarna för alltid. Rolle Engström rular fett.
Kommentera

Marcus: Det finns även klubbar med högre publiksnitt som gått i konkurs.
Kommentera

Marcus: Jo det finns ju det, och det ska sägas att hoppet är det sista som lämnar människan.. Jag hoppas iallafall..
Kommentera

mike66: Man kan ha en kub i taket och en som står på isen. Och en egen i Nicolins jätteloge. Så kan han och SMÅLAND sitta och dricka skumpa där tillsammans med alla klacktjejer som förvisats av Willysson.
Kommentera

Tror ni att bobbarna räknar sina egna spelare som åskådare? Gränsen mellan att "se på hockey" och att "spela hockey" är rätt diffus ibland.
Kommentera

El Maco: Nu ska det sägas att jag inte har nått emot tjejjer, Dom är gulliga fina trevliga och snälla, men det är hundar med och får inte heller komma in...
Kommentera

Marcus: Mycket diffus, har sett några matcher med dom och tjobba blir ju inte snabbare direkt...
Kommentera

El Maco: Att bura in klacktjejerna tillsammans med Willy är väl inte speciellt snällt. Vi kan vara rätt stygga...
Kommentera

mike66: Blomqvist kanske skulle ha köpt en äggklocka till sekretariatet och lagt jumbotronstålarna på spelare istället. Några danska landlagsmän till kanske?
Kommentera

El Maco: Du glömde en kub. En som man får röka Cubagarring i. Jag tror att vi kommer att knäcka varenda arenabygge med det här skrytbygget. 50 - 55 millar är mycket stålar i en fattig kommun som Timrå. Link*ping satsar ännu hårdare men det kommer knappast att bli lika bra som vår hall. Tänka sig en hall för ca:400 mille och kanske få spela i kvalserien med risk att åka ur ES:n. Men de får nog den finaste ishallen i SHA iaf.
Kommentera

El Maco: jag tror att den tiden är förbi nu. Danskar ska spela i Danmark eller med Percys pågar. Dom passar inte in i det Norrländska spelsystmet.

Annars så kan väl äggklockor vara bra också, vi har ett par i sekretariatet (speakerbåset på Löta). Apropå Mediakuber så har vi en del utav en Mediakub också i Nolby. En fin och fräsch Westerstrandare dock utan utvisningsdisplay eftersom två sådana skulle kostat i runda slängar 16 000 sek/st. Hä ä dyrt med digitalfjollerier. Tack vet jag äggklockor.

Invigning av nya Löta den 25/1, glöm inte det. Dövlandslaget VS CSKA Nolby Vets. Jag återkommer med tiden. En landskamp på Löta, fattar ni?
Kommentera

mike66 & El Maco:

Jumbotron är Sony's varumärke och Mediakub är Barco's. www.sie.com/sweden/projection/index.htm

Värdelöst vetande, men va f*n....
Kommentera

Nu vet jag......Timrå Squere Garden
Kommentera

Pepsi "Light" Center skall det ju vara.
Kommentera

Redax 2: Fan vad skönt det är när annat folk levererar det man själv vill leverera, fast bättre.

Skulle någon kraft ur SK, typ Octagon kunna redogöra för om SK får in nått finger i spelet? Det får inte bli så som Redax 2 skriver att man kommer efter och föreslår saker som hade kunnat bli verklighet om man så hade föreslagit det tidigare. Ett fett förråd under läktaren skulle inte göra mig missnöjd, dom förvaringsutrymmen vi har tillgång till nu är nån kvadratmeter vid en takbalk i ett sunket förråd under Norra sitt. Kan mycket väl vara därför OH:n är gone.

Kan anses vara en petitess eller dylikt men jag skulle gärna vilja att de framtida räckena i hallen ska ha så att säga 2 räcken, alltså det ser ut som ett vanligt räcke men typ en halvmeter under räcket som man står och lutar sig emot så är det ett till som man kan hoppa upp på om man vill driva igång klacken. Det går inte att göra så på norra stå nu för då är det bara ett räcke, lite svårt att stå på om man inte har 5 man som står och håller upp en.
Kommentera

Knylan: Det är frågan om man rent regelmässigt får sätta räckerna så... Det går inte att bygga någon sorts platå man kan gå upp på som klackledare? Det är helt klart krångligare men skulle vara ganska häftigt... Sen är juh också frågan vart den ska vara för att det skall kunna vara genomförbart...
Kommentera

Per HApps: Varför inte trocadero center....nä,men allvarligt talat så kan inte arenan heta...
Kommentera

Tycho: Om jag inte missminner mig helt åt helvete så har Modo sådana räcken med två räcken (hur fan ska man definiera det räcket som man lutar sig emot, fantasin tryter rejält) det var även så i Lövens hall.

Vi bör bygga nån form av platå till klacken nu inför slutspelet, den kan stå bredvid trumman.

Fråga: Hur många är positiva till att införskaffa en megafon till klacken? Den ska alltså inte användas som ett medel för att få en enskild röst att låta högre i ramsorna utan för att få med hela Södra Stå genom att dra igång ramsor och styra upp klacken på det viset. Att ta sig ner till räcket vid sargen är jävligt jobbigt om hela hallen är smockad, då vore en megafon och en platå bredvid trumman jävligt bra.
Kommentera

Knylan: Jaja... hag missförstod dig... Jo det borde kunna funka...

Dock tror jag att en fundering på platå skulle vara med...

Frågan vad man säger om detta då allt liknande högljudsprylar(gastutor och liknande) har förbjudits... Inte riktigt samma egentligen men man vet juh inte hur de som bestämmer reagerar...
Det gäller också att det sköts på ett bra sätt för att det skall kunna fungera. Inge missbruk och lek får förekomma!
Kommentera

Tycho/Knylan: Här har vi en bra fråga som SK kan driva. Dvs en plattform för en plattform (tihi!). Tror att om man har en särskild plattform för "klackledarna" (Inkluderar Skarin här) så torde ej en megafon vara ett hinder. Dessutom har man då ett naturligt avgränsningsområde där ansvariga står varpå det inte är ngn risk för att en megafon går runt i klacken och någon skriker dumheter (Har i ett annat sammanhang tillgång till megafon och har givetvis sagt "Tåget fortsätter till Hässelby" på röd linje eller "Avstigning för samtliga" när vi åkt tunnelbana...).

Man kanske skulle snegla på hur man gör i kyrkan och ha en tavla med ramsor ("Nästa ramsa blir nummer 231, Timrå IK är dom bästa..."). :D
Kommentera

Redax 2: Exactemento. Megafonen ska enbart användas i syfte att höja kvaliten på klacken, att få hela klacken samlad. Nu är det ibland så att det cirkulerar 4 olika ramsor på läktaren, en vid trumman, en lite längre upp, en längst upp på Södra sen än längre ut till höger på läktaren. Det är svårt då att höra att de andra sjunger en annan ramsa om man själv står och vrålar. En megafon då vore ypperlig. Vi har dock ett tag kvar tills vi inför högtalarsystem som dom gör på stockholmsderbyna i fotbollen, men nån gång i framtiden kanske... =)

Fan vad jag längtar till slutspel...
Kommentera

TIMRÅ IK ARENA... där satt den!
Kommentera

Knylan: Dessutom är ju en plattform bra för då fattar alla vem/vilka som är klackledare. När det är fullspikat har man ju ingen aning om vem som håller ihop det hela...

Fasta högtalare... Nja, det känns på något sätt ideologiskt fel. Då är steget inte långt till att man manar på klacken från musikgruppen eller speakaerbåset och det är tveksamt... Lite som de där "Make some noise"-tavlorna Anrell skrev om...

Finns det några roliga TIFON man kan hitta på med/på en plattform? Konfettibomber, bengaler (nåja...) etc..?
Kommentera

Redax 2: Dessutom färdiga röda och vita rullgardiner i taket så det är bara att dra ner istället för plastens som skall halas och dra
Kommentera

Redax 2: Precis, nu finns det ingen direkt klackledare, GuRRa ställer sig på räcket vid sargen ibland men det är rätt långt mellan gångerna. Läktarna i Timrå är helt värdelösa om man vill ha en klackledare, det beror iofs på hur stort intresse klackledaren har för spelet men om man vill synas och höras nu så får man tränga sig ner till räcket vid sargen vilket inte är världens hippaste pryl om man vill upp sen till platsen bredvid trumman. Om isen var upphöjd så kan man placera alla grejer längst ner såsom trumma m.m och då är det bara att sätta upp nån plattform där och ställa sig på om man har tillräckligt med självdistans.

Högtalarsystem är ju givietvis helt uteslutet, på Råsunda måste man ha det för att få klacken samlad då skarorna ligger på typ 4000 pers. Men i Timrå så räcker det med en megafon för att få hela styrkan samlad...
Kommentera

Knylan:
Om det blir som bilden i Dagbladet med en jätteläktare för 2000 stående på västra ( mot b-hallen) så kan ju ingen supporter vara eller bli missnöjd. Eller hur?
Kommentera

« · 189153 · »