1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589723 inlägg · 6216 ämnen

Nya kedjor

« · 496049 Till forumet

Nya kedjor
Zetterberg-Nilsson-Hedström
Krykov-Nordgren-Carlsson
Manderville-Hagos-Hallin
Söderström-Gahn-?..Junior eller Modin

Modin måste komma igång på något sätt .STÄLL han utanför 1 gång
för det har Kenta gjort med andra spelare !! Han verkar vara vilse
i alla zoner. Kolla hur han passar, han tittar åt ett annat håll och passar
för att vilseleda sin motståndare, men under tiden har mottagaren flyttat på sig, för man står väl inte still hela tiden, och väntar på att han skall passa. Då har han 0 koll och vet inte vad han skall göra sedan.
Tackla.. Nej Dribbla ..Nej Tjecka..Nej Vad gör han????? Han Fipplar
Kommentera

Sv: Nya kedjor
Nybbe: Modin en av få som var riktigt på tårna igår och kämpade och slet, har börjat komma in i det hela bättre och använder sina kilon på rätt sätt. Absolut inte Nilsson med Jonte och Zäta, vem ska göra målen? Visst Jonte kan göra mål, men det där blir mer en bök och stök line med ett passningsgeni i mitten...

Manderville-Zäta-Nordgren
Hedström-Hagos-Modin
Carlsson-Gahn-Crippe
Hallin-Krykov-Nilsson

Eller att man låter det vara som det var innan omstuvningarna.
Kommentera

Rättelse! Fel tråd...

Modin - Z - Manderville

Hedström - Hagos - Nilsson

Nordgren - Krykov - Carlsson

Hallin - Gahn - Söderström
Kommentera

1 Hedström-Zäta-Crippe
2 Carlsson-Hagos -Nordgren
3 Manderville- Krykov-Modin
4 Hallin-Gahn-Nilsson

1.Jag vill se Crippe med Zäta. De två hittar varandra mkt bra. Crippe har dessutom ett j-kligt bra direktskott som jag vill se mer av. Hoppas att Zäta kan lägga några mackor. Hedström tillför aggressivitet - kan stå upp för Z. Dessutom tycker jag att Hedström är bra på att gå på mål.

2.Succékedjan från i fjol med en än bättre center. Är säker på att de kommer att tillbringa mycket tid i offensiv zon. Hagos tar stort defensivt ansvar.

3.Grindline - ska spelas mot motståndarnas 1:a femma. Minus för Krykov som inte riktigt håller vad gäller snabbhet. Manderville måste ta ordentligt djup. Detta är en defensiv kedja som ska trötta ut och mala ned.

4.Ett hett ytterforwardspar. De är ganska spelskickliga dessutom. Gahn är lite för kreativ egentligen men om han slår fina passningar så kan de andra två störta på mål. Hallin måste upp med huvet!!!
Kommentera

Varför sätta Krykov med Nordgren? Vem ska passa? Krykov hänger ju inte med för fem öre. Passar bra in i en defensiv kedja som Octagon förespråkar, men där tycker jag inte man ska placera Modin, visst han är tung och kan checka fast motståndet, men jag ser hellre honom i en producerande lina.

Min förhoppning är väl att man tar in Draper eller likvärdig och kan därmed förpassa Krykov till bänken, även om han ses som en helig inventarie för sina tidigare insatser. Men iår hänger han inte med. Han ser mera ut som en själv gjorde i supportermatchen stundtals då man inte vet vart man ska ta vägen...
Kommentera

Frella: Har inte Krykov-Nordgren- Carlsson varit den kedja som producerat mäst dom senaste åren!!!!!!!!!!!! Den håller Ännnnnnnnnn
Med Z i en annan kedja skulle vi ha 2 som producerar
Kommentera

Nybbe: Krykov är ju inte ens med i matcherna, hans ålder tar ut sin rätt då spelet är så mycket snabbare jämfört med ifjol nu med alla lockoutade spelare.
Kommentera

Frella:
Har sett Krykov bryta uppspel flera gånger den här säsongen och sticka på mål. Motståndarna har inte hunnit ikapp honom. Visst han är ingen raket, men det behöver han inte vara med sitt spelsinne.
Håller med Nybbe: Carlsson, Krykov och Nordgren
Kommentera

Kronblom: Han är en fara i egen zon då han inte hänger med i sin markering, som tex mot Färjestad då Kåberg stack och Krykov kom glidande in i bild en kvart senare...
Kommentera

Kronblom: Äntligen en som har minnet kvar , man har ju sett en del matcher, eller hur, under dom senaste åren , det säger allt!!!!
Kommentera

Frella: Frågan är hur mycket Krykovs form påverkats av speltiden. Har ju blivit betydligt mindre av den varan i år, jämfört med tidigare säsonger då han spelat sjukt mycket. Mycket möjligt att åldern slutligen fått furan att vika sig, men jag är icke helt övertygad.
Kommentera

Modin är väl inte världens snabbaste heller, tycker ofta att han är ett skär efter motståndaren.
Kommentera

Många förslag... Här är mitt:

1. Jonte-Zäta-Nordgren

Dessa har aldrig gjort en dålig match ihop hittils så varför de särades inför MoDo-matchen har jag svårt att förstå.

2. Modin-Nyförvärv eller Krykov-Manderville

Kris Draper drömnamnet här mellan Modin och Manderville som är tunga att möta. En center som klarar sig bättre defensivt än vad Krykov gör just nu.

3. Crippe-Hagos-Hallin

Funkar bra ihop, skapar tryck har dock svårt att komma in framför mål.

4. Carlsson-Gahn-Nilsson

Två slitvargar på kanterna med kloke Gahn i mitten. En av ES absolut bästa fjärdekedjor då de är på tårna.
Kommentera

JimmyH: Angående nya kedjeformationer:
Modins svacka måste få ett slut, tycker att han var bra de matcher han fick spela med Zäta. Sätt ihop dom med Manderville och para ihop Carlsson/Nordgren med Hagos - blanda och ge med resten och vi har ett vinnande lag igen.
Kommentera

Kevin O Shea: Jag tycker Modin har varit i en svacka sedan han kom !
Kommentera

Kevin O Shea: Har en känsla av att Modins s.k svacka beror på lite för mycket grillning i sommar, därav är han fortfarande efter i ork och speed. Men han hinner säkert åka av sig resterande grillfett till slutspelet, var så säker. Men jag håller med dig, den man är mest besviken på hittills och som det går att kräva minst 50% till på är Modin.
Kommentera

Redhat: Ja, och jag tror att lösningen är att spela honom med Zäta, det var under de matcherna har producerade i alla fall.
Håller för övrigt med om att hans svacka i princip har hållit hela säsongen.
Han är stor och stark, få upp hyfsad fart på rören, men det händer inte så mycket mer.
Självförtroendet?
Kommentera

Kevin O Shea: Modin tillhörde Timrås bättre spelare igår. Jag är övertygad om att han kommer göra sig bäst i slutspelet. Han trivs då det blir lite mer tuffa matcher. Säsongen hans är såklart inte godkänd men det kommer jag lovar.

Jag skulle vilja ha han lite mer framför mål i powerplay än att som skytt. Framför mål är han stark, det visade han i World Cup och det är den roll han haft i Tampa Bay också.

Självklart skulle han bli bättre av att spela med Zetterberg, det blir alla spelare. Zäta är nu när Foppa är skadad elitseriens bästa center. Han gjorde en av sina sämsta matcher för säsongen igår ändå tillhörde han Timrås två-tre bästa spelare. Han är helt enkelt sjukt bra och jag vill ha förstakedjan med han, Nordgren och Hedström intakt då den funkat så bra.
Kommentera

JimmyH:

Har man någon match spelat med Modin - Zäta - Gunno? Tväroffensivt så det förslår, men det känns som att det kvittar då både Zäta och Gunno är helt okej bakåt.
Kommentera

Poffa: De har endast spelat ihop i powerplay hittils.

Klart den kedjan skulle fungera. Men det känns som man hellre vill ha jämnare ut bland alla fyra kedjorna.
Kommentera

JimmyH:

Tanken från min sida var väl att få igång Modin. Känns som att Timrå kan ställa upp tre bra kedjor ändå, samt ha en avlastningskedja.

Dock känns det som att Hagos dalat i form på slutet. Före jul var han grymt bra, slet och jobbade. Nu på slutet har han mest sett ut att vara endera på fel plats eller så övertaggad så nästan allt han gör blir fel.
Kommentera

Poffa: Jo det är en bra tanke, men det känns som det mer ligger i hans inställning än hans omgivning.

Yared är nog sliten men han står sig ändå rätt okej, åtminstone defensivt.

Timrå tränar fruktansvärt hårt på träningarna nu och Yared har spelat i båda landslagsturneringarna under hösten och det sätter väl sina spår. Man kan ju fråga hur strategin ligger i att köra stenhård skridskoträning med rusher inför matcher som man gör nu. Känns som Timrå IK överlag just nu har huvudena i slutspelet.

Det kan tyvärr kosta oss en topp 4 plats. Men är vi i toppslag i slutspelet spelar det endast roll ekonomiskt då vi är ett starkt bortalag.
Kommentera

JimmyH: Jag vill ha fler producerande liner. Din första line dödar resten. Enligt min åsikt är Hagos den center som vid sidan av Zäta kan jobba kreativt på tillräckligt hög nivå. Det är slöseri att sätta ned Hagos i en tredje eller fjärde kedja. Robban kan vara hur bra som helst med rätt omgivning. Som det är nu funkar det inte!!! Hallin passar bäst i en formation där syftet är att hålla puck. Risken är dock att han pajar lägen genom att köra sin rondellhockey.
Kommentera

Poffa:
Modin har sett bättre ut efter jul än före, även om han inte producerar som åtminstonde jag hoppats, det finns flera anledningar.
Nr 1 är att Fredrik hela tiden trott att det skall lösa sig med NHL konflikten och att de skulle kunna dra över till Tampa nu istället för spel i ES, det var väll igentligen strax efter jul som han insåg att det inte skulle bli spel där och kan nu fokusera helt på Timrå.
Nr 2 är speltiden, I Tampa så får freddan otroligt mycket speltid och spelar ofta varannat byte medans Timrå rullar runt mer med jämnare spelfördelning mellan kedjorna än var det är i Tampa, detta är något som inte gynnar Modin för att komma igång, om han spelar fler byten och oftare hinner han inte "kallna" och då funkar spelet bättre för honom.
I Tampa är han för övrigt en mycket duktig "tvåvägsspelare" när han får spela mycket där, hur märkligt det en kan låta.
Jag tror att han kommer att växa ännu mera i TIK nu när det närmar sig slutspel och det blir tuffare matcher och mer speltid för honom.

Passa er i kvarten för då kommer Modin att avgöra och se till att det är slutspelat för MoDo.
:-)
Kommentera

Frella:
Assist på Krykov idsg =)
Kommentera

Kronblom: Jepp och ytterligare assist på den sk storskytten Modin, även om man inte kan påstå att det var nån assist just =)

Men kanske att Krykov kan komma igång då, man kan ju hoppas.
Kommentera

« · 496049