1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590392 inlägg · 6216 ämnen

Nya regler i Globen

« · 576852 Till forumet

Nya regler i Globen
Efter att som exil-supporter otaliga gånger haft problem sitta nära den nerresta Timråklacken ledsnade jag och mailade DIF i våras. Fick svar om att man i samråd med Polis etc höll på att se över rutinerna (Även de hade ju insett att spridda ut supportrar lite varstans är inte bra för någon part).Har nu haft mailkontakt med deras säkerhetschef och inför denna säsong så ändrar man tydligen rutinerna.

"Du beger dig till entré 5 som numera fungerar som ett direktinsläpp för gästande supportrar. Biljettpriset är 100 kr, oaktat vart man kommer i från."

Med andra ord så är det nu slut med allt bokande på närliggande skektioner etc utan nu är det bara att lösa in sig i dörren. Det skall tydligen ej vara risk det blir fullt...

"Supportersektionerna går att modifiera, sen är det aldrig fel att vara ute i god tid. Entré 5 öppnar 1 timme och 15 minuter innan matchstart."

Stämmer detta och fungerar det så geschwinnt som han framställer det så skall DIF ha all heder för denna ändring!
Kommentera

Sv: Nya regler i Globen
Redax 2: Jag antar att man inte behöver visa upp något medlemskort i supporterklubben för att komma in till det priset ?
Kommentera

bulla: Inte vad jag vet. Dock misstänker jag att man bör ha något på sig som identifierar Dig som Timrå-supporter. Nu är ju förvisso huliganism i samband med hockey tämligen sällsynt men ansvariga vill nog kunna se att Du verkligen är Timråsupporter för att släppa in Dig på bortastå...
Kommentera

Redax 2:
Nu är det ju så att Globen inte är utrustat med mer än EN ståplats så någon bortastå finns ej.
Dock förhindrar ju inte detta att man likväl står på den kortsida som är avsedd för publik tillhörande de gästande laget.
Kommentera

Redax 2: Jaha, så det går inte att köpa biljett till Timråklacken via ticnet, utan man måste köpa på plats?

(inlägget under kom under fel ämne)
Kommentera

Frasse: Nej, men alltid när Timrå är på besök står vi oavsett om det råkar finnas en liten stol eller ej.

Oavsett stå eller sitt, det viktiga är nu att det går att som 08:a köpa in sig i bortaklacken. Detta har tidigare gått ibland om man haft tur, ibland inte (Lyckades aldrig få en beskrivning på hur jag skulle göra för ena dagen kunde man köpa direkt i kassan i Globen, andra inte...) men nu slipper man som sagt detta irritationsmoment. Att det innebär att man ej har en förköpt biljett kan jag dock leva med för de gånger jag vill stå med klacken är jag ju ändå ej intresserad av en viss plats...
Kommentera

Fanzin: Precis. Ticnet har f.ö väl aldrig kunnat fixa detta, åtminstone ej officiellt men å andra sidan vet jag att Globen-personalen som sagt kunde gå förbi denna spärr om man fick tag i rätt person...
Kommentera

Redax 2: Okej, men hur är det, kan man köpa en biljett bredvid o sen ställa sig i klacken? Var rätt enkelt att göra det under slutspelet, att byta plats i arenan :)
Kommentera

Fanzin: Bra fråga. Det sade han inget om men jag antar att detta således ej går. Tolkar det som att man nu skärper till det här med bortaklackssektion för att öka säkerheten lite (Endast de med korrekt biljett får vara där) men att man samtidigt öppnar upp för exil-supportrar genom att de kan köpa biljett dit. Tycker det är en bra lösning som egentligen alla tjänar på! Men som sagt, vi får se den 29/10 hur det fungerar i praktiken...
Kommentera

Redax 2: Okej, men borde väl finnas någon sektion i närheten som blir timrås också? Aja biljettlös lär man iaf inte bli, så det gäller väl bara att vara där i tid den 29:e oktober =)
Kommentera

Fanzin: Tror du inte behöver oroa dig dem fixar säkert en plats åt bortasupportrar, har för mig att dem är tvungen att göra det.
Kommentera

LingaN: Även ifall det är "slutsålt" menar jag.
Kommentera

LingaN: Fixat det vette sjutton, Stockholmare ;)
Nä, blir väl till att boka biljett i närheten i alla fall, och gå på läktarn till Timråklacken, iom att det blir så många, och globen kommer vara så gles på publik så är det nog kalaslugnt =)
Kommentera

Fanzin: Har för mig att gavlerinken lovar att dem garanterar en plats åt alla bortasupportrar men det måste du väl vet?
Kommentera

LingaN: Gavlerinken vad har det med samtalsämnet att göra?
Snackar väl globen.
Äsch jag bryr mig inte, bara jag kommer in så äre lugnt. Funkar ju o köpa hemmastå o ställa sig på bortastå i Gavlerinken ;)
Kommentera

« · 576852