Herminator: Och vem betalar honom? TIK hade inte budgeterat med slutspel, men nu har man "låst" dessa pengar med att behålla kippro bland annat.. Sure,,finns pengarna och man inte riskerar något så why not..men annars? nää
TIKbiff: OK, kanske önsketänkande men i ett tufft slutspel är det inte fel med en breddning av truppen. Med mycket folk på matcherna kan man hoppas att publiköverskottet räcker för att betala. Så alla, se till att det blir fullsatt mot HV!!!!
TIKbiff: Så länge de andra klubbarna håller sig lugna så känner jag ingen oro till detta laget. Men om det nu mot midnatt skulle börja ramla in ett och annat världsnamn hos våra nära tabellkollegor blir jag mer orolig över vår överlevnad i en eventuell kvartsfinal.
TIK Älskaren: Jag drömde inatt att jag såg löpsedeln på Aftonbladet, och där stod "DRAPER" med gigantisk storlek och det feeeta typsnittet. Jag tror det är en sanndröm...
orion: Nubben slant med tummen när han skulle ringa Draper med mobilen. Dahlen låg precis före i telefonboken så vips fick han ett kontraktsförlag inpratat på mobilsvar. Så kan det gå!
Hockeymogulen: Jodå, enligt omröstningen är det just nu nio personer som tror han går in i förstafemman och drygt fyrtio som tror han tar en ordinarie plats efter lite träning. Enligt hans egna och klubbens uttalanden är han värvad som reserv och NHL-utfyllning kombinerat med hejaklacksledare.
På många sätt en intressant händelse. Kul också att överraskningen var så total att det inte andats ett dugg i hockeysnack inför det här. Men inte går dagens underskrivna kontrakt med Ulf Dahlén att jämföra med ett underskrivet kontrakt med Kris Draper.
Då Timrå verkar haft Mike Johnson på kornet men valde istället den betydligt billigare varianten Ulf Dahlén känns det som att TIK har andra planer än att Dahlén bara ska finnas till ifall att.
Mike Johnson hade ju förmodligen förstärkt laget med mål/poänggörarinstinkter. Dahlén kommer nog spela oavsett (om han nu håller) och kommer då bidra med värdefull rutin i slutspelet.
Om inte annat är detta ett taktiskt steg inför nästa säsong. Nu har han chans att se hur pendlingen mellan Östersund och Timrå fungerar. Om det är positivt omdömme från Herr Dahlén så ska vi nog inte vara för förvånad om han står tillsammans med Lill-Kenta nästa säsong. *mumma, Obs! inget ont om Hussen för den sakens skull*