1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590291 inlägg · 6216 ämnen

Nya spelare

« · 55848 Till forumet

Nya spelare
Vi kan väl redan nu kolla efter nya spelare till nästa år när vi kommer att spela vårat 3:e raka år i Eliten... sitter just nu och kollar på Österrike-Tyskland och varför inte ta hit Österrikes nu enda målskytt Gerald Ressmann som verkar ha ett skott i Tjobbaklass och gjorde helt otroliga 111 p på 46 matcher senaste året... okej att det var i österrikiska ligan men ändå... ngt borde han juh tillföra. Kolla länken
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=4224 om ni vill veta mer...
Kommentera

Sv: Nya spelare
Tycho: Efter att ha sett Slovakien besegras av Tyskland igår undrar jag om inte den tyske målvakten kan vara något för Timrå nästa säsong? Undrar om Andersson och Kapanen blir kvar? Ingen av dem har kontrakt tror jag.
Kommentera

Tyskland-Österrike..2-2 efter 2 spelade perioder. Den Tyske keepern ser inte alls lika stabil ut som igår och har schabblat rejält på en del skott utifrån....
Kommentera

mike66:
DEN!!! Keepern tycker jag Timrå ska värva, räcker med ett par matcher i början så fyller han upp halva sässongen i G-B:n
Kommentera

HH:
Ja våran gamle trotjänare Deroo befäster sin 9:e plats på trådtoppen ännu....Och supportermatchen is still # 1.........Man blir sugen på att spela nu när man tittar på så mycket hockey, och mer blir det bara Sweden kommer in i turneringen....

Skaffa nu ett dreamteamlag och gå med oss övriga HS:are i ligan Hockeysnack och med det andra laget ni får över går ni med i mike66s Benknäckers....OBS denna liga är bara till för de hårda här på HS......
Kommentera

Johan J m.fl:
Min tanke var den samma.. VÄRVA! typ... Problemet med Seliger är väl bara det att han spelar i Tyskland och lär säkert inte lockas av att få skära bort typ halva lönen för att spela i Elitserien. Dessutom lär väl Nürnberg öka på hans lön en del om han gör ett bra OS. Annars vore han säkert en intressant spelare. Men Kapanen må väl duga han också om det går att få honom att stanna?
Kommentera

Vill ni värva Seliger efter att ha sett honom göra en bra match i en kvalserie i OS mot Slovakien?

Inatt mot Österrike, var han precis så bra man kan vara mot ett B-gäng, inget mer!

Kom igen, när han har visat mer; betydligt mer!!!!
Kommentera

Tycho:
En annan spelare, som förvisso börjar bli lite gammal, är Aleksandre Andrievski. 196 cm lång och 100 kg tung. Brukar vara en bland Vitrysslands allra bästa spelare o OS- och VM-sammanhang. Mr. Dmitri Starostenko är förresten inte ens uttagen till årets vitryska OS-trupp...

Annars kanske Jan Benda går att locka tillbaka från det föga glamorösa hockeylivet i Ryssland. Fast det är typiskt en sån där spelare som åker runt dit han tjänar mest och det gör man ju knappast i Timrå... Schweiz nästa land för tysk/belgaren?
Kommentera

rådbjer:
Har du ens sett matcherna? Mot Slovakien var han otroligt duktig och de två mål han släppte in mot Österrike var det nog inte så mycket han kunde göra på. Första målet var han förmodligen rätt skymd och vid det andra målet så blev han bortknuffad av en Österrikare så att han landade på ryggen.. I mina ögon sett så har han gjort två bra matcher. Men, men.. två matcher är förvisso ganska lite. Vi får väl se hur han sköter sig framöver, om nu inte Olaf Kölzig flygs in för att vakta kassen.
Kommentera

Patrik: Ja jag har sett bägge matcherna, o i 1:a matchen var han kanonbra.
Men mot Österrike var ingen bra, riktigt usel match.

Men det jag menar är att det är bara 2 matcher vi har sett karln!!
En bra match o en mindre bra.

Men det är klart, han verkar ju inte helt värdelös.
Kommentera

Patrick: Jag tycker också han gjorde en ganska bra match mot Österrike men han var helt otrolig mot slovakien men får vi behålla kapanen tycker jag han är lika bra... så det känns som att slänga lite pengar i sjön om kapanen stannar... En som däremot inte imonerade i matchen inatt var DIF's Naumov som såg mer eller mindre skakig ut... När vi har klarat oss igenom kvalserien och löven inte skulle göra det har jag ett annat ganska intressant nyförvärv i fransosen Maurice Rozenthal som har 38 poäng på 34 matcher i Löven iår och har gjort 2 mål och en ass i OS på en match.
Kommentera

Fortsätter kolla efter nya spelare MACIJEVSKIS, Aleksandrs Spelar i odense danmark(låter inte så imonerande) men han gjorde 60 p på 42 matcher för 2 säsonger sen och har gjort 44 poäng på 28 matcher iår så poäng kan han iaf göra...
Kommentera

Tycho:
Bröderna Rozenthal är nog helt okej. Dessutom passar de nog Timrås plånbok ganska bra.
Fast vad Timrå behöver till nästa år är några riktigt vassa spelare á la Pasi Petriläinen, Juha Lind eller motsvarande kaliber. Om nu inte Zäta sticker och/eller Timrå ramlar ur så har man ju världens chans att bygga upp en kanonfemma kring Zäta som kan håll Timrå uppe i match efter match...

Vilka spelare tycker NI att Timrå bör göra allt för att få ha kvar?
Kapanen, Rajamäki, Jindrich, Hedberg, Casselståhl, Zetterberg, Fagemo, Matthiasson, Carlsson, Lind (har förvisso redan kontrakt) samt Söderström. I de fyra första namnen finns kunnande och i de sex-sju sista finns det rimligtvis, förutom kunnande, ett Timråhjärta. Nog så viktigt.
Detta borde kunna utgöra en stomme som sedan förstärks av väldigt kometenta spetsar. En bra powerplayback, en bra center och ett par vassa forwards. Sen kan man fylla ut med ca tre talangfulla juniorer/förstaårsseniorer (Hansson och Tägtström tex)och resten av spelarna kan tas ut från gamla truppen.

Till sist... Om det nu är så att Timrås juniorer håller så dålig klass att de inte kan ta en plats i A-laget (vilket man i många fall kan ifrågasätta) så borde man väl kunna locka till sig nån ung supertalang med lite pengar och en 3-årskontrakt med något års club option (dvs klubben bestämmer om de vill bryta kontraktet eller inte efter 3 år). Misha Joukov är ett exempel på en sån spelare.. Född -85 och har redan fått göra sina första träningspass med Färjestads A-lag. En mer extrem talang får man leta efter och anser man att han är en riskinvestering vet man inte vad man pratar om.
Kommentera

MACIJEVSKIS tror jag skulle vara något, 3 mål för lettland mot slovakien .. inte illa
Kommentera

tydligen så gjorde han 2 mål .. tyckte dock dom sa 3 .. men han spelade bra
Kommentera

« · 55848