1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588903 inlägg · 6217 ämnen

Nyförvärv?

« · 273433 · » Till forumet

Sv: Nyförvärv?
250kg kärlek: Men den här låten handlar väl om Markus Näslund va??? hörde nått sånt...
Kommentera

willysson: Det var en gång en kille som satt/låg i bollbadet på en känd hamburgerrestaurang utanför Gävle han tryckte på larmet så det kom blåljusblinkade polisbilar.........hittade han någonsin sin mobiltelefon som han tappade bland bollarna.

Har du någon aning om vem denne person var? ;)
Kommentera

Läste i dagens ST att Nubben nu är nöjd med forwards sidan och inga fler förvärv är aktuella. Hur han kan resonera så fattar jag inte. Vi har 11 kontrakterade forwards att jämföra med fjolårets 13. Mao kommer vi inte kunna fylla en 4:e kedja. Det tycker jag verkar aningen ruttet.
Kommentera

Patrick Polly: Om "Nubben" är så bra som det sägs? ( Fnissar förnöjt)
Så skall du se att Jens Karsson och Sammi Kapanen dräller in i sommar.

Clas Ohlsons spelbutik har väll snart stängt ?
Kommentera

Helg Ernest: För övrigt tycker jag det är märkligt att Timrå har så svårt att få in juniorer i laget. Crippe är väl den senaste och han kom in för 4 år sedan, sen dess har ingen kommit in. Det känns dåligt. Lovande spelare som Fredrik Mannström, Erik Tägtström, Niklas Zetterström, Tony Westerlund och allt vad de heter har försvunnit på vägen nånstans. Dåligt! Jag tycker TIK borde införa samma modell som Frölunda. Dvs att lovande juniorer tränar med A-laget men spelar matcherna i Allsvenskan alt. div 1.
Kommentera

Patrick Polly: Jag vet inte om dom tränar med A-laget, men det är ju ett sammarbets avtal mellan TIK och Katterna. Så några spelar ju där, sedan var väll några utlånade till andra Allsvenska klubbar ?
+ att dom spelar ju i Juniorlagen J18 och J20 Elit.
Så dom har nog lite pejl på "Kiddsen". ( c :
"Nubben" kanske räknar med att plocka upp en Junior line som 4e kedja ?
Men jag ber till Gud ( Inte han som figgurerar här ) att Lill Kenta har väldigt stort inflytande på spelar val.
Kommentera

Helg Ernest: Det avtalet har ju inte gett TIK ett skit. Nä det vore bättre om de tränade med A-laget och spelade matcherna för Sundsvall anser jag.
Kommentera

Patrick Polly:

*Mats Hansson och Mathias Fagerström kommer förmodligen ingå i A-lags truppen nästa säsong och dessutom vara fast i laget.

*Fredrik Mannström kommer även nästa säsong spela för Arboga. Tony Westerlund spelade gågna säsongen i Ö-vik men de ramlade ur och vart han hamnar sen är oklart. Dessa 2 talanger kan man väl kanske säga att de slarvades bort i och med att de vart tvingade att spela en säsong i Härnösand i Div1. Det var inte bra för deras utveckling tror jag.

*Erik Tägtström är klar för Sundsvall Hockey nästa säsong och det lär även Niklas Zetterström bli. De båda har gjort det bra i Sundsvall men har ännu inte visat prov på att de är redo för Elitserien.

*Sebastian Lauritzén har jag hört ska vara på väg till Växjö Lakers. Tycker personligen att Sundsvall Hockey vore ett bättre alternativ för honom. Vad som händer med Andreas Lundin och de andra 83orna vet jag inte. Det har ju även varit på förslag att J20-serien ska göras om till en U21-serie nästa säsong vilket innebär att de skulle kunna spela där ytterliggare en säsong.

*Adrian Ahrling och Johan Jonsson spelade nyligen U-18 VM och borde vara tillgängliga för utlåning till Sundsvall Hockey nästa säsong.
Kommentera

Patrick Polly: En skillnad mot Frölunda är att de i flera år tillhört den absoluta Sverigetoppen med sina A-juniorer. Det är lättare att släppa in juniorer om de helt enkelt är bra nog. Våra junisar har som lag knappt varit med på topp tio i modern tid. Min uppfattning är att vi inte fått fram stortalanger i tillräckligt stor omfattning för att de ska slå sig in i laget. Crippe (och Zäta men han hade nog fixat det ändå) kom med när vi var i allsvenskan.

Frölundajuniorerna har väl inte spelat i allsvenskan parallellt vad jag vet. Det har däremot Mats Hansson som spelat med Sundsvall, Timrå J20 och Timrå A - sporadiskt - under förra året. Om vi får fram fler spelare som Modin och Zäta (de enda riktiga JUNIORSTJÄRNORNA på riksnivå vi haft på 20 år eller så) så får vi fler spelare som går direkt in i A-laget. Får vi "bara" fram spelare som är bland topp tio-tjugo i sin kull så kan de behöva härdas med A-lagshockey på lägre nivå. Det är väl så resonemanget går i alla fall. Sundsvalls A-lag är ett bättre lag än Timrås J20 och förhoppningsvis är Sune Bergman en god talangutvecklare.

Det ska bli kul att se var vi hamnar de närmaste fem åren. I vintras hade vi A-juniorer, B-juniorer och A-pojkar i högsta Sverigeklass. Nu finns det lite att jobba med!
Kommentera

Den viktigaste juniorkullen någonsin var den vi fick fram i mitten av nittiotalet. Knappast den bästa eller spetsigaste (förutom Modin då) men med Landin, Holmwall, Sjöberg, Jensen, Cederwall med flera så fyllde vi upp truppen för kaffepengar när krisen var total och nådde ändå play off.
Kommentera

Patrick Polly: Jo, men dom får ju matchträning och rutin .
Kommentera

badger: En liten rättelse bara... Vi var tre i bollbadet, Dom i restaurangen ringde polisen direkt i förebyggande syfte och han som tappade telefonen fick igen den, han gör nu FN- tjänst i kosovo...;)
Rätt ska vara rätt...:) Men det kan hända att jag var 33,3% av dom i bollhavet..:)
Kommentera

El Maco: Förvisso är det så, men man kan väl ändock ha med dem på träningarna i A-laget? Det måste ju bidra till en positiv utveckling anser jag.

Vad jag hört så har Frölunda juniorerna tränat med A-laget med spelat i junior-serierna eller allsvenskan.

Tja vi får hoppas att vi får in fler juniorer framöver helt enkelt.
Kommentera

willysson: Ringde de för att telefonen försvann eller för att Ni badade i bollhavet trots att Ni var längre än 135 cm (Tror gränsen går där någonstans på McDonalds...)... :D
Kommentera

Redax 2: Jag pratade med polisen och dom tyckte det bara var roligt att vi plaskade och kastade bollar där. Anledningen till att polisen kom var att personalen blev nervösa när det droppade in tre bussar med timråfans till deras restaurang och trodde att det kunde bli bråk om det fanns brynäsare där. Så polisen kom i förebyggande syfte och hade ingen med vårt lilla bad att göra..:)
Kommentera

Patrick Polly: Vad jag vet så har junisarna tränat en del med timrå...
Kommentera

willysson: Roligt hade vi som tittade på iaf. Det var en riktig höjdarresa.
Kommentera

badger: Jo, det var en ruggigt kul resa...:) Det var ju då isen pajjade i Leksand...:)
Kommentera

willysson: Japp, och vi fick höra käck musik i två timmar.
Kommentera

badger: Vad var det då??? Inte var det väl Åge som körde i Micken???
Kommentera

Patrick Polly: Nog skulle det behövas ett par forwards till. 3 kedjor + två spelare är för litet, särskilt om det blir skador. En del av framgångsformeln har väl varit att gå runt på fyra kedjor och hålla tempot uppe? Får hoppas att man kan tolka Nubben så att just nu jobbas det framför allt på backar, men att fler forwards kommer så småningom, bara det att TIK väljer dem med omsorg...
Kommentera

Timrå "hyr" Sundin, är han avlönad av Färjestad och sen betalar Timrå färjestad för lån och lön,
Det måste ju vara en dålig affär om man först hyr för(100.000-200.000!????) och sen skall betala 50-75tkr/mån.
Är det någon som vet, jag tycker Timrå fick uselt betalt för sina "försluster"
Kommentera

Vad sägs om de här ryktena på Hockeymagasinet.se?

2003-04-24
Mikael Renberg är på väg tillbaka till Ssverige. Timrå, Brynäs och Fäjestad ligger bäst till, men han vill inte spela för sin gamla klubb Luleå enligt ett antal källor. ... (Gus)

2003-04-24
Timrå är nära en lösning med Sami Kapanen. Kimmo Kapanen har åkt till staterna och kommer hem till helgen, han har med sig papper och kanske har Timrå Ssamis underskrift på måndag morgon. Allt enligt säkra källor inifrån. (Nils)

Vore väl hyfsade tillskott? he he
Kommentera

Börje: där det oxå har ryktas om att shin larsson är på väg till malmö :D och annat roligt...
men visst vore det kul
Kommentera

fast det här hade nästan varit roligare :)

2003-04-24
Jörgen Jönsson ryktas vara påväg till Rögle. Enligt källor nära Jörgen har hans motivation för Elitseriespel försvunnit plus att han längtar hem till Skåne. (Bleke)
Kommentera

DaHonk: Shin Larsson? Det är svensk-japanen väl?
Kommentera

DaHonk: he he höjdarrykte om Jönsson.
Kommentera

Glada nyheter på väg från vårt östra grannland :)
Kommentera

Jishua: Jasså?
Kommentera

Börje:Ehh hockeyligan heter det...Om allt vore sant där är det väl bara att gratulera till ettårs kontraktet med Magnus Wernblom.
Kommentera

Jishua: Vart tog dom glada nyheterna vägen ???
Kommentera

Baker: Bara lugn. Jag vet inte när det blir offentligt, men det ÄR goda nyheter på väg.
Kommentera

Jishua:Undrar om du o jag har samma info? Då håller jag med till 100%. F.ö. verkar det som om "Jimmy" har samma tankegångar i mångt o mycket vad gäller TIK.
Kommentera

Är det Jarkko Varvio som är den glada nyheten ???
Kommentera

Sven Andersson: Richard Lintner (-77) b Pittsburgh som är satt som "rykte" för Luleå skulle inte heller vara så dumt...
Kommentera

Enligt Dagbladets pappersbilagan idag, så verkar det långt ifrån "säkert" att Pasi P kommer att spela för TIK.
Han verkar ha fått många anbud och han kommer inte att bestämma sig förrän om ett par veckor...
Kommentera

Sven Andersson: Nånting inom mej säger att detta faktum är illavarslande. När det mesta går emot, ja då kommer vi att få se "vår" Pasi i en annan elitserietröja än den RödVita i vinter.
Dåliga vibbar...
Kommentera

Kevin O Shea: Ja, det ser inte speciellt lovande ut.
Men det är ju många här som lovordar Nubben, så vi får väl se hur rätt dom har...
Kommentera

Sven Andersson: Som vanligt då den här säsongen, kommer säkert att sluta med att han spelar i Brynäs eller VF.

Känns inte bra att han drar ut på beskedet hela tiden, han vill nog inte tillbaks, det är bara vi som tror o hoppas på det.
Bästa budet vinner, as usual!
Kommentera

rådbjer: Bara lugn!
Kommentera

Jishua: Det är det enda du säger med ett leende! Vad vet du, kläck ur dig detta nu då! :))
Kommentera

Oaoh!
Enl. starka källor så är tydligen Mattias Timander i det närmaste klar för Timrå, enl. den tillförlitliga silly season sidan på Hockeyligan :))
Kommentera

Någon som känner till varifrån ryktet om Jarkko Varvio som hockeymagasinet.com skriver om härrör?
Kommentera

Johan J: Härifrån kanske?
Kommentera

rådbjer: Om jag ska kritisera hockeymagasinet.com är det för att de sällan lämnar ut källor vilket gör sanningshalten i uppgifterna tämligen svårtolkade.
Kommentera

rådbjer: Undrar varför man överhuvudtaget sätter upp en ryktessida (Hockeyligans) där man kan skriva upp vilka galenskaper som helst. Den är ju helt ointressant.

Hockeymagasinetsryktessida verkar ju vara verklighetsförankrad i mångt och mycket.
Kommentera

Patrick Polly: Verkar vara rena dårsidan, där vem som helst kan säga vad som helst! Hmmm låter som HS det :)))

Johan J: Nån substans verkar dom iallafall ha på Hockeymagasinet.
Kommentera

rådbjer: Ja, på den punkten samstämmer jag men bekräftade uppgifter tar jag som mer sanna än påståenden tagna rakt ur luften.

Patrick Polly: Ja, den som tror allt som står på Silly season hos hockeyligan.se har snart hämtat hem vartenda svenskt NHL-proffs till Elitserien.
Kommentera

Johan J: Tror stenhårt på Sami Kapanen.
Kommentera

Bo Bly: ja han verkar vara på väg till timrå nu när han spelar så dåligt, kul om han varvade ner nu..:)
Kommentera

« · 273433 · »