SirPimme: Jag har bara sammanställt lite spelarrykten för vidare diskussioner här i gb'n, det betyder således inte att jag önskar alla dessa spelare i TIK-dressen nästa säsong. Till exempel Svedberg skulle nog få svårt att ta en ordinarie backplats.
Pasi Petriläinen? Yared Hagos? Johnny Oduya? Urban Omark? - NEJ! Klar för SSK! Michail "Mischa" Joukov? - NEJ! Klar för HV71! Mathias Svedberg? Petr Puncochar? Jimmy Lindström? Fredrik Svensson? Jukka Hentunen?
Laken: Båda de namnen är bra, dessutom kan ju Potvin spela center. För det är först o främst centrar som behövs och helst unga sådana. Det är bättre med en center som kan spela forward än en forward som inte kan spela center. Potvin är i mitt tycke lite för gammal o säljer sig för mycket för pengar för att passa i TIK. Jämtin är ingen center men lovande forward kan ev. passa in i kollektivet. Hagos är ett klart bättre alternativ. Dessutom finns det inom organisationen unga talanger som borde få chanser. Tänker på i första hand Mats Hansson i backposition och som forward borde Lundin få chansen. Sedan har nog både "Nubben" o "Kenta" klart för sig hur laget skall kompletteras. Sedan hur "Kenta" skall få hjälp. Där tycker jag han skall prata med endera P.S. eller A.H. Det gäller ju att de kompletterar varann.
Pasi Petriläinen? Yared Hagos? Johnny Oduya? - NEJ! På gång till DIF! Urban Omark? - NEJ! Klar för SSK! Michail Joukov? - NEJ! Klar för HV71! Mathias Svedberg? Petr Puncochar? Jimmy Lindström? Fredrik Svensson? Jukka Hentunen? Steve Potvin? Andreas Jämtin?
Pasi Petriläinen? - TJA! Kanske... Yared Hagos? - JA! Välkommen Yared! Johnny Oduya? - NEJ! På gång till DIF! Urban Omark? - NEJ! Klar för SSK! Michail Joukov? - NEJ! Klar för HV71! Petr Puncochar? Jimmy Lindström? Fredrik Svensson? Jukka Hentunen? Andreas Jämtin?
Pasi Petriläinen? - TJA! Kanske... Yared Hagos? - JA! Välkommen Yared! Johnny Oduya? - NEJ! På gång till DIF! Urban Omark? - NEJ! Klar för SSK! Michail Joukov? - NEJ! Klar för HV71! Petr Puncochar? - NJA! Är TIK intresserade? Fredrik Svensson? - NJA! Flera klubbar jagar hans underskrift! Jukka Hentunen? - NEJ! Klar för Fribourg! Andreas Jämtin? - NJA! Har läst att han är på gång till HV71!
Pasi Petriläinen? - TJA! Kanske... Yared Hagos? - JA! Välkommen Yared! Johnny Oduya? - NEJ! På gång till DIF! Urban Omark? - NEJ! Klar för SSK! Michail Joukov? - NEJ! Klar för HV71! Petr Puncochar? - NJA! Är TIK intresserade? Fredrik Svensson? - NJA! Flera klubbar jagar hans underskrift! Jukka Hentunen? - NEJ! Klar för Fribourg! Andreas Jämtin? - NJA! Har läst att han är på gång till HV71! Lee Jinman? - TJA! Kanske...
Finns det flera?
Mikael Magnusson och Joakim Eriksson som inte erbjudits nya kontrakt av Djurgården kanske?
Laken: Jesper Jäger ? Enda fördelen måste då vara att slippa möta den "Ryggsäcken" Tänkte skriva nått värre men besinnade mig. ( c : Han som hjälpt Löven att ge "Grishockeyn" ett ansikte
Enligt Johan Backlund, ny målvakt i Leksand, kan hans förra lagkamrat i Skellefteå, 20-årige forwarden Pontus Petterström vara påväg till Timrå. Allt enligt Dalademokraten.
Helg Ernest: Kan tänka mig att det är en sådan spelare man älskar att ha i sitt eget lag, dessutom har han producerat mycket poäng denna säsong. Annars håller jag med dig... ( c :
Vill helst se spelarna figurera i tidningar och media innan jag tar rykten för sanna. På tal om Petr Punochar, helt rätt med en unge tjeck eller ryss. Minns Dmitri Starostenko, en gudabenådad yngling som frälste mången svårflörtad åskådare i Timrå Isstadion under sin tid.
Theo Fleury där har ni ett HETT nyförvärv....Han är visst avstängd ifrån allt speli NHL i 6 månader och ingen lön får han heller....Nubben pling pling....NUUUU!
willysson: Jag vet jag sitter ofta med kjelle på torget,men det vore inte dumt om vi blev fler.....vi saknar dig oxå!!! Hörde att Mhyllis skulle börja att köra för Bergeforsen SK nästa säsong och även Varis..ochkanske muhlegg oxå? Tänk det kan bli många legendarer på torget.. Och mike Tyson ska ev börja boxas i Sundsvall(akta öronen)
willysson: Men nu kanske inte dom är lika allihop... Ja tro inte att alla dom där sätter sig i timrå å röker lite å driker lite åsså röerk å driker lite mer. Ja tro nog dom skulle jobba eller nått.
rådbjer: Juha Lind är väl en halvrealistisk önskedröm. Han blir nog inte kvar i SSK i vart fall.
Jyrki Välivaara är en offensiv back som nyligen blev finsk mästare med Tappara. Han säga vara på väg till en svensk klubb. Han har 14 A landskamper varav 4st denna säsong på meritlistan. Kan mycket väl vara någon som Timrå jagar.
Mycket går vår väg under säsongen och nu måste vi lära oss hantera motgångar när isen smält...ironiskt va? Summan av elände är konstant...hur man än vrider och vänder på det... Men, stopp ett tag..motgångar och brist på förvärv och sorg över folk som valt att spela annorstädes har präglat många spaltmeter inlägg den senaste tiden..är det hela sanningen? Är det den enda bilden av vår situation som är värd att tryckas? Nej. Det finns en stabil stomme kvar. Truppen kommer att bli klar innan matchstart;-) oroas inte för mycket . Det bra att ha pengar så att man kan köpa saker som går att köpa för pengar. Men det är ännu viktigare att behålla saker som man inte kan köpa för pengar..
Förhoppningsvis kommer man att gå in med samma sisu och ha samma hårda sommarträning som förra året..det är grunden till mycket. Nubben har förmåga att upptäcka förmåga..gott nog. Johansson är en bra mycket coach.
Jimmy: Vi behöver bara lugnt sitta o göra ett streck över varje tänkbart namn :)) Snart har vi bara kvar Finn -Olle o Bagar Bengt kvar på listan, dom får vi!
Räckte det inte med Jörgen Eriksson...