1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591263 inlägg · 6216 ämnen

Nytändning i klacken behövs

« · 484761 · » Till forumet

Sv: Nytändning i klacken behövs
Ice Tea: Precis. Upp till kamp nu för bättre motstånd än Frölunda får de inte, bara att ta vara på chansen och visa att Linköpingsmatchen var en tillfällighet!
Kommentera

geggelundin: Håller med dig fullständigt är det nå´n som behöver en nytändning så är det spelarna.

Dags att visa att lagmoralen och kämpaandan finns kvar nu!!
Kommentera

Jäkla trams alltså. Klacken gjorde ett bra jobb sett utifrån vad laget presterade på isen igår. Klart fan att folk tappar lusten då det ramlar in mål i arslet stup i ett, dessutom enkla mål som skickar signaler till publik och fans att de har gett upp.
Kommentera

orion: Ja verkligen, vore häfigt med 10:e gången gillt ;D
Kommentera

Målmaskinen: Det är när man läser såna här trådar som man är glad att man inte varit ute på nätet kvällen innan...
Visst, Läktargruppen förstör bara klacken, du får som du vill... den 22/1 får ni klara er själva.
Kommentera

Fanzin: Surprise, surprise *not*
Kommentera

orion: tredje gången gillt ;)
Kommentera

shanti: Måste bara bestrida mig själv där....Förra Årets Jul ska det vara...mm å andra sidan blir det väl ingen arne denna jul heller....
Kommentera

Hassebo: Håller med dig hassebo, det här måste vara tråden för Gnällspikarna som alltid gillar att peka på nåt/nån så fort det går tungt.

Klacken är bra, har nästan alltid varit bra, är nästan alltid bra, kan också bli bättre- men vem kan inte det. VAd skulle sydkraftarena vara utan klacken?

Svar:Som årets Jul utan Arne!!

Ska inte blanda mig mer in i diskutionen än vad jag redan gjort utan avslutar med att säga:

Skämmes Ta mg Fan!!(Tll alla negativa människor i denna tråd.)
Kommentera

Det här var bland de löjligaste trådar jag läst på länge.... Väntar bara på att nån ska skriva "Ni skulle kört 'Vi måste kämpa för att vinna'" när det stog 2-8.

Såna här igenomklappningar kan man räkna på en halv hand under senaste säsongerna. Inte fan kan man vänta sig "en gång till" rop från klacken då. De gjorde helt klart så gott de kunde under denna match! Är även övertygad om att det är revansch som är inristat på taktiktavlan inför de närmaste matcherna.

Vi har många viktiga matcher framför oss där klacken kommer göra sitt för att stötta vårt ståtliga rödvita lag!
Kommentera

orion: Vi har nog allt prövat. Fortsätt gärna diskussionen via snabbmess.
Kommentera

Skarin: Inget kan vara svårt innan man prövat!
Kreativitet är att ta risker!
Kommentera

orion: Ska försöka styra upp det för din skull. Men det är svårt.
Kommentera

Skarin: Det har jag faktiskt tipsat dej om en gång i en känd musikaffär!
Har du provat det?
Kommentera

orion: Vi kan hålla på fler gånger. Bara det att dom svarar allra bäst tredje gången. Tre gånger är bättre än fyra.

Vi vill byta "andra sidan" mot "hela hallen", men har upptäckt att det inte går så bra. Synd det. Det vore helt klart bättre.
Kommentera

Knylan: Ett fel är bristen på överraskning!
"Andra sidan är ni klara", närå...buuu!
"Andra sidan.." buuu
Tredje gången:
"Andra sidan är ni klara"...YEAHH!!!

Tänk om vi en enda gäng körde "Andra sidan är ni klara", "Buuuuu"
och gav fan i två försök till...
Allting är ju så förbannat tillrättalagt...
Kommentera

Mange: Hoppas han sätter in mig som center iaf, defensiv center. Jag gillar alltid att ligga lite bakom allt och alla. Jag vill ha ordning och reda ute på isen, inga misstag får göras. Sedan blixtrar jag till med passningar direkt på bladet, likt M Lind. Spelförståelsen är min specialitet samt tekningar.
Du Mange får vara målskytt. Knylan är en liten tuffing som tar mkt stryk, men som oxå delar ut värre tjuvnyp än de flesta på ett smart sätt.
Jimmy agerar stabil back som egentligen ingen kan flytta på. Gör även lite mål, främst i powerplay.
Frella kör på i det tysta, inga misstag där inte. En favorittyp.
Kommentera

Målmaskinen: Ja en åldersgräns vore ju ypperligt. Medelåldern i klacken ligger väl ändå på 45+, vilket i sig är helt unikt i Sverige.

Men kan du svara på det vi vill ha svar på någon gång då. Vad gör vi för fel?
Kommentera

Målmaskinen: Men tänk 2 steg längre. Flera av de ramsor du nämner kräver en klackledare. Någon sådan finns inte i dagsläget.

Tycker du ärligt talat att det går att skapa tryck med vissa av de ramsor du nämner? Eller vad är det du vill ha ut av en ramsa?
Kommentera

Knylan: Behövs det en åldersgräns tycker du? Sov på saken, det ska jag göra.
Kommentera

Målmaskinen: Hehe, han bytte med"Actionleif"? Gäller att alltid sköta byterna snabbt och smidigt...
Kommentera

Målmaskinen: Men för att man ska kunna få gå och lägga sig. Rada upp lite saker som du tycker att vi ska förbättra. Konkret sådär. Kommer ju ingenstans genom att bara tassa runt hela tiden.
Kommentera

God natt på er mina vänner!
Imorgon tar vi nya tag. (8^(/)
Kommentera

Mange: Tolka det hur du vill men lägg märke till att jag avslutade med ett frågetecken (?).

Mange till Skarin, Skarin till Knylan, Knylan till JimmyH, JimmyH till Frella som nu ger sig in på banan.

Frella: "Hur ska vi ha´t", tack. En till i raden av ramsor som det var länge sedan jag över huvud taget hörde. Du kanske har fler på lager?
Kommentera

Målmaskinen: Varför inte bara sätta en åldersgräns på 30 år när det gäller supporterklubben och dess allierade?

Provokationer över våran ålder känns väl lite meningslösa kanske. Tycker du inte? Det är väl värre med de personer som är 40+ och som beter sig som 12?
Kommentera

Målmaskinen: Mycket pajkastning nu, som vanligt när klacken diskuteras. Men ditt första inlääg som startade detta tog upp ett antal ramsor, som du tyckte saknades. Men faktum är ju att alla dessa rasmor körs förutom we will rock you. De som försvunnit är väl hur ska vi ha´t och timrå ik är vårt lag, vi ska krossa...typ.

När du sen avslutar inlägget med Läktargruppen - Klackens fall, då får du nog räkna med mothugg.
Kommentera

Målmaskinen: Så du menar att "Läktargruppen - Klackens fall?" bara var nåt skojjigt för att fylla ut ditt inlägg? Förstår inte riktigt, känns som att de där var halva poängen med ditt inlägg.
Kommentera

friskan: Självgoda smågrupper. Klockrent, som Knylan skulle säga.
Kommentera

Knylan:
 I mina ögon beror det inte på någon försämring hos "klacken", utan just att någon nämner något så får denne ofta nån skit tillbax, vilket jag tycker är synd.
"Kärnan" gör ett kanonjobb som vanligt.
Jag är stolt att tillhöra en av sveriges bästa supporterklubb!
Det är bara en sak vi kan bli bättre på!
Kommentera

Mange: Eftersom jag initierade tråden och jag chef. Okej? Om du läser första inlägget så är det enda jag efterfrågade variation men jag hinner inte mer än posta inlägget förrän någon i läktargruppen (som jag för övrigt hörde talas om första gången 27/6 -2004) biter ifrån. Förstår inte oviljan att ta emot konstruktiv kritik.

Var era fröknar på dagis elaka?
Kommentera

Kronblom: Det är absolut inget fel med att folk har åsikter om klacken, så länge det sker någorlunda generellt. Men börjar man smutskasta oss med kritik som egentligen helt saknar grund så urartar det lätt.

Vi har våra brister vi också, men att dra slutsatsen att klackens försämring de senaste åren beror på våran inblandning kliar rejält i ögonen.
Kommentera

Kronblom: Fast om du tar och skummar igenom inläggen i denna tråd, så märker du snabbt att det inte är klacken i helhet det klankas ner på, utan snarare LGT och dess medlemmar. Vilket är lite synd då man lägger ner rätt mycket tid.
Kommentera

Målmaskinen: Hehe, komplimang?
Sätt ihop en egen lina, och ta över för en match eller 2. Därefter kan vi se hur mycket vi tillför etc?
Kommentera

Knylan:
Knappen: Vad sägs om att du inte riktigt vet vad du pratar om?
"vet du ens hur många tår du har"
bla, bla, bla
Du klarar inte att ta kritik!
Du vill vara vuxen, men har en bit kvar.
Ber om ursäkt ,men blir så trött på så fort nån person har en åsikt mot "klacken" så får denne bara en massa skit tillbaka
Kommentera

Kronblom: Men kom med nått konstruktivt då...

Personangrepp?
Kommentera

Knylan:
Du klarar inte att ta en gnutta kritik, nu ska vi inte ens ta upp plomberade sparbössor. Blir lite trött på dessa valpfasoner. Så fort du får lite mothugg så kommer du med personsangrepp.
Skärpning!
Kommentera

Höörni... alla som har nåt att invända på läktargruppen.. vafan.. tänk istället såhär: vad skulle vi göra utan alla sköna TIFON.. samba bankandet på trumman som lyfter klacken så mycket.. de stora flaggorna ? tänk på allt jobb dessa grabbar lägger ner för klacken.. hjälp till även i motgångar och skrik er hesa :) ni ska se att om alla skriker så blir hockeyn roligare

det är även konstigt hur det kan vara.. inga klagomål framförs på klacken och grabbarna i LGT i medgång.. men efter en storförlust är det knepigt och konstigt vad alla har gjort en massa fel hela tiden... skärpning nu hurrni
Kommentera

Målmaskinen: Varför måste allting vara så hak-löst hela tiden? Så fort någon sticker ut hakan det minsta så bryter denne mot normerna. Så länge vi inte gör något som helst väsen av oss så lunkar det på som det ska liksom.

Gör inga större rörelser, någon kan känna sig stött. Man ska inte tro att man är någon. Var svensk, var neutral, var fruktansvärt grå.

Och du, "Målmaskinen". Vi i Läktargruppen är dem som mest frekvent har irriterat oss över att vi har så få bra ramsor att stoltsera med. De 3-4 nya som dykt upp de senaste åren har således vi tagit fram. Och det säger jag inte för att få folk att vrida sig lite obekvämt utan för att det bara är så.

Vi är självkritiska som fan, men vi är det när det behövs.

Vill du trumma 22/1 Maskinen?

Förresten, gör en lista och påtala våra brister. Jag ber dig.
Kommentera

Målmaskinen: Mina och mina klapp-klapp-polares självgoda ord är faktiskt sant. Det är fult att ljuga.
Kommentera

Knylan till Skarin, Skarin till Mange, Mange till JimmyH, JimmyH till actionleif och så vidare.

Rena klapp-klapphockeyn (som vanligt)! Minns ni KLM-kedjan?
Kommentera

Skarin: Stod i klacken VARJE match innan jag flyttade från distriktet. Du är duktig på trummor, det förnekar jag inte. Beundrar dig att du orkar stå 3 x 20 minuter och trumma. Kompen är bra dessutom.

Sedan tar du till självgoda ord som "bästa klacken i Elitserien" "klart bästa läktararrangemangen i form av Läktargruppen" och "den finaste och bästa trummisen". Obefintlig självkritik och subjektiva bedömningar är mitt eget omdöme.

Timrås klack är bra i jämförelse med vad många andra elitserielag. Min mening med detta inlägg var att ta upp frånvaron av variation i valet mellan ramsor.

Vet inte varför jag påminns hela tiden om Uhlins glansdagar.
Kommentera

friskan: Varför varför varför är du så fruktansvärt benägen av att köra med dolda budskap i 200% av dina inlägg? Det är nånting värt att reflektera över.

Men vi säger som så då. Nästa hemmamatch, mot Malmö, så skiter vi i klacken. Totalt. Mysigt.
Kommentera

JimmyH: detsamma, skönt inlägg :)
Nej inget personligt från min sida heller. Okej du tänker så..jag har haft mina anledningar varför jag ställer mig i ett hörn.
1.Fotograf-mannen
2.Hörnet har varit min plats ända sedan Timrå gick upp i elitserien, tillsammans med mina vänner!

Dessvärre bröts nog trenden förgått efter senaste matchen då jag bytte sida och ställde mig längre ner. Dock blir det bra bilder därifrån också ;D

Jag håller nog tillräckligt hög profil för att du ska kunna heja ;) Eftersom någon vet vem jag är, och t.om har hälsat.

I Sydkraft Arena har jag stått i timråklacken 3 gånger, vanliga stå 1 gång. Första gången då åkte jag med Brynäsklacken upp. Andra gången åkte jag med bil, och stod precis under trumman. Tredje gången stod jag en liten liten bit ovanför trumman. Fjärde gången stod jag precis vid mitten av kortsidan där nere vid kameran under slutspelet mot FBK. Och ang det sistnämda så åkte jag en sk hockeybuss som anlände till Sydkraft 30 min innan, och kunde dessvärre inte få någon bra plats på ståplatsläktaren. Nu kommer jag åter in på det, fixa en bra plats i centrum så ordnar det nog sig, eller hjälp mig att komma ut till Sydkraft Arena tidigare än hockeybussen :D Annars föredrar jag även sittplats då av anledningen att jag inte åker själv på matchen, utan åker med lite bekanta o så!
Kommentera

tjobba: Klacken gör nog bästa av sina resurser, o gör det bra med =)
Kommentera

st200: Självkalart är vi det
Kommentera

gud: Nej att det inte finns något större intresse av folk att se Laget i stan här runt Sundsvall Timrå trakten är väl inte så okänt. Men visst, man förstår att intresset inte är jättestort att se Sundsvall få stryk av Arboga på en Fredagkväll, eller att åka på däng mot Teg för tredje gången denna säsong. Det finns nog ett större intresse att se Timrå spela då. Visst är det så. Men jag har gjort mitt val jag.

Sedan så börjar ju Elitserien likna ett skämt med alla dessa lockoutspelare.
Kommentera

st200: det är inte förlusten som diskuteras, om du kikar neråt så ser du ;-)
Kommentera

Herre gud vilket gnäll det är här! faan vi torskade idag stort....men förlora gör väl alla lag...det är bara o bryta ihop o komma igen!! vi är ju TIMRÅ å vi ger aldrig upp? eller???
Kommentera

gud:Klart förståerligt.
Kommentera

JimmyH: Överraskande att du ids läsa min presentation, det finns ingen som studerar marken så frenetiskt vid ett möte med mej som du.

Sedan att du slänger ur dej "sakfel" kanske beror på din ålder.

Jag tillhör de som vi ett otal tillfällen berömt klacken och då menar jag klacken. (inte de självgoda smågrupperna som dykt upp).

Jag gillar att vi tillhör "grädden" av Sveriges elitserielag, trots att vi åkte på stortjong idag.

Varför varför varför är ståplats sällan slutsålt?
Kommentera

« · 484761 · »