Zoogin: Den match jag ser kanske mest oviss är den i nya COOP Arena där Luleå HF tar emot MIF Redhawks. Att Timrå kryssar i Färjestad är ingen dålig gissning. Tror att fjolårets jumbo kan överraska. Tre poäng till HV 71 mot MODO i Kempehallen är ett klart gångbar tips.
Själv kom jag fram till följande två tripplar:
41-2 Djurgårdens IF - Södertälje SK 44-2 MODO - HV 71 45-1 Västra Frölunda - Leksands IF Odds: 7,13
42-X Färjestads BK - Timrå IK 44-2 MODO - HV 71 45-1 Västra Frölunda - Leksands IF Odds: 15,65
dr-nix: Spelar ju ingen roll hur långt än kontraktet är men en spelare. Rycker NHL i någon så sticker vederbörande direkt efter uppgörelsen mellan NHL och Internationella förbundet.
jonas karlsson: Nej,jag sprack på matcherna Västra Frölunda-Leksand och Djurgården-Södertälje resten fick jag in.....tänk att jag fick in att TIK skulle slå FBK,men det visste jag ju redan innan matchen var spelad......TIK är alldeles för underskattade i år...de blir ett topplag i år......
SMÅLAND: Köper din sexling på Lången rakt av men föredrar nog att spela en trippel på matcherna Djurgården - Timrå, MoDo - Leksand och Södertälje - HV71.
Johan J:Jag köper ditt matchenresultat årets Djurgården är lite mer försvagat mot föregående säsong och Timrå är starkare än förra säsongen.Det blir antingen 3-1 el 4-1 till Timrå IK ikväll..
Djurgården-Timrå 2 (2-3 till timrå) Färjestad-Malmö 2 (3-5 till malmö) Luleå-Linköping 1 (4-2 till lule) MoDo-Leksand x (2-2, Modo avgör i sudden) Södertälje-Hv71 2 (1-3 till Hv) V.Frölunda-Brynäs x (3-3,brynäs vinner på straffar)
heart: Onekligen svårt att köpa en Malmövinst i Karlstad. FBK förlorar inte två raka i Löfbergs Lila Arena.
I övrigt så ser det bra ut. Två bra målvakter i DIF och TIK men DIF saknar den skärpa TIK har framåt. Kenta J i DIF förra året avgör till TIK:s fördel.
LHC har aldrig vunnit i Luleå och LHF är revanschlystna efter förlusten mot Leksand borta senast. LHC:s målvakt har hittat formen emedan allt tycks gå mellan benen på LHF-keepern. Mer vilja i LHF ger tre poäng.
MoDo skadedrabbat men med Hirsch i målet. Två lag i poängbehov. Tät match som säkert går till förlängning.
Båda lagen i Scaniarinken dras med skador. Liv har mycket att bevisa och gör det ikväll.
Fullsatt Scandinavium talar för VF i en tät match men BIF har Ram i målet som kan avgöra.
Johan J: hur många beräknas åka från sundsvall till globen idag någon som vet. jag minns en match i globen ifjol då vi allafall fyllde en kortsida.. inte riktigt som leksand men tätt därefter
Johan J:Det som talar för Timrås fördel ikväll oxå är att Djurgården har ett sämre lag i år jämnfört med förra säsongen och så har de två nyckelspelare borta(Mathias Tjärnqvist och Mikael Magnusson) Och Timrå har ett mycket bättre lag jämnfört med förra året och så har de ju två bra tränare som lyft laget otroligt mycket i år..
kn: Enligt uppgift ska en busslast vara på väg norrifrån men hur många personer antalet passagerare består av låter jag vara osagt. Tippar på mellan 30-50 supportrar och lägg därtill att TIK 08 lär samla hundratalet.
SMÅLAND: Håller med dig. Djurgården har ett betydligt svagare lag iår än föregående säsong. Satt och tittade på lagen härom dagen och min uppfattning gör gällande att DIF får svårt att gå till slutspel om inte någon av torpederna kliver fram och gör en kanonsäsong. Ingenting tyder på det för närvarande. Målvakten Joaquin Gage har varit räddande ängel så här långt och sammanfattningsvis kan vi väl komma överrens om att torped-systemet redan är förlegat.
SMÅLAND: DIF har verkligen inte ett sämre lag än förra året. Vi har ett mycket mer homogent lag i år. Yngre och hungrigare. Förra året var en orgie av usla värvningar. Dom är dessbättre utrensade.
Akta er i kväll för Niklas Kronwalls lillebror Staffan och PA Lundström. Dom kommer limma upp era forwards som affischer i planket!
Hoppas på en ärlig och bra fight ikväll! Lycka till!
Johan J: Vill höra dig tuta när jag ser matchen i TV-rutan. Har du hängt ut välkomstflaggan ovanför E4-an ännu? För nu är det snart dags för match igen.
Marcus: Planerade att ordningsställa ett stort vitt lakan med texten "Välkommen Timrå" i rött men tankarna planlades med bakgrund av bristen på tillgängliga sängkläder. Vad gäller tutan så är min förhoppning att du ska få höra den på Sporten när du avnjuter segerns sötma senare ikväll.
Johan J: Håller med dig fullständigt,de har tappat alla sina torpeder i år och de har ju Elitserien sämsta målskytte hittills och de ställs ju mot Elitseriens bästa försvar hittillis så jag hoppas bara på att vi kan spräcka nollan på Joaquin Gage så tidigt i matchen som möjligt och att power-play fortsätter att fungera och även försvarsspelet och att Kimmo storspelar.Kul att vi äntligen är skadefria..Jag tror det går vägen DIF känns inte omöjliga och Lill-Kenta kommer nog göra allt för att bevisa att han en bra tränare..Vi vinner med 4-1 tror jag..
Johan J: Var rädd om det vita lakanet. Det är snart allhelgonahelgen och jag vet vad du brukar göra med lakan då... Kvällens match visas på betal-TV (canal digital) så jag vill höra tutan i 3 perioder. Det blir väl inga problem att överrösta Djurgårdarna? Vad ska jag lyssna efter. En dov eller en gäll stämma?
Du menar att killar som Juha Joenväärä, Nordin El Harfaoui och Daniel Rafner ska gå in och ta efter namn som Mikael Håkansson, Nils Ekman, Jan Pardavy, Kyösti Karjalainen, och David Longstaff.
Dessa herrar återfanns på 1, 3, 5, 7 och 9 plats respektive i interna poängligan under fjolårets grundserie.
Att Staffan Kronwall spelar i förstafemman säger nog mer om lagets övriga spelare än honom själv men visst är det onekligen duktigt av denna 20-åring att ta en plats.
Vad gäller Per-Anton Lundström så kan du räkna med att få se honom åtskilliga gånger som huvudrollsinnehavare på sidan av isen. Han var näst efter Andreas Pihl och Boris Zabka elitseriens mest utvisade spelare förra säsongen.
Hur anpassar sig Daniel Rudslätt till det nya spelsystemet. Nyförvärvet från Brynäs behöver tid att komma in i laget.
Nej, visst har Djurgården kvar många duktiga spelare men det Fredrik Lindqvist tillför kommer inte att räcka.
Marcus: Vet inte i vilken utsträckning Canal Digital brukar visa publikbilder. Förutsätter att man fokuserar på matchen men eftersom Timrå hänger in minst två nättrassel är det inte omöjligt att du får se liveperformances. Hur som helst lär ju Timråklacken höras iallafall!
Mina röstresurser kommer utnyttjas maximalt och till detta nu alltså den lilla överraskningen som jag avslöjat redan inför matchen. Lyssna efter en kraftig basröst och en dov stämma från cykeltutan.
Johan J:Bra talat kunde inte ha sagt att bättre själv...Fredrik Lindqvist tycker jag tappade gnistan när han spelade i MIF REDH,kan det månne vara så att han spelade inte med hjärta utan endast för pengar? Och Staffan Kronvall månne vara en bra 20-åring,men har han rutin? Timrå hade många unga lovande spelare förra året,men de saknade rutin det höll som bekant inte.. Nä,nu håller vi tummarna jag ä själv p G till jobbet och får höra matchen via Radiosporten... Kom igen TIK... Tips: DIF-TIK 1-4..
Jag menar precis så! Att Longstaff, Pardavy, Ekman och Karjalainen knappast gjorde mer nytta än ett par mål förra säsongen. Nästan aldrig i viktiga avgörande matcher iallafall. Ekman var bra första 15 omgångarna. Sen blev han faktiskt usel, slutade jobba hemåt och spelade oerhört fult. Pardavy var bra men Longstaff var extremt ojämn. Rafner, Joenväärä, Lindquist, Rudslätt, Strandberg, Trattnig och Lindström är alla mkt bra men måste vakna nu. Det håller jag med dig om , men deras kapacitet är mycket, mycket större än förra året. Sen har vi ju även Nichlas Falk, Micke Johansson och Björne Nord som är pålitliga måltjuvar.
ODDS : 246,61
40-1 BRYNÄS - LINKÖPING
41-2 DJURGÅRDEN - SÖDERTÄLJE
42-2 FÄRJESTAD - TIMRÅ
43-1 LULEÅ - MIF REDH
44-2 MODO - HV 71
45-2 V.FRÖLUNDA - LEKSAND
=24661 KR till mig.....TACK!