1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

592921 inlägg · 6216 ämnen

Ödesveckan är här

« · 1233613 · » Till forumet

Ödesveckan är här
Nu börjar helvetesveckan, nu menar jag inte den vecka som många karlar som lever i ett förhållande med en kvinna först tänker på utan något mycket jävligare.
Jag har helt slutat att titta uppåt efter mirakel, jag ids inte ens gå till kyrkan för att be om ett, det är kanske där man gör det stora felet?
Nej all koncentration går åt till att sluta på de där två sista platserna i årets Elitserie.
Nu mellan den 30/1-6/2 tror jag vi kommer att få en hint om hur det slutar.

1. I morgon stänger transferfönstret, vad gör Rögle, vad gör Södertälje?
Rögle talar om upp till 3 st nya spelare på väg in för att förstärka och jag tror inte att det är den klass som Petré vi talar om här, SSK vet jag faktiskt inte hur det ser ut, men dom har en positiv trend och verkar ha ett självförtoende i laget som Timrå IK inte sett röken av denna säsong.

2. Programmet.
Omgång 45
TIK 30/1 LHC Hemma
SSK 30/1 Hv71 Borta
RBK 30/1 DIF Borta

Omgång 46
TIK 4/2 Hv71 Borta
SSK 4/2 BIF Hemma
RBK 4/2 AIK Hemma

Omgång 47
SSK 2/2 LHC Hemma
TIK 6/2 RBK Borta

Dessa tre omgångar har vi en hemma och två borta, vi vet alla hur vårat bortafacit ser ut.

Rögle kan inom denna vecka kanske inställa sig helt på en KS, MEN kan göra det men att få in nya spelare som kan spela in sig bra i laget, man kan mentalt vara där och få in en positiv energi i laget.

SSK har som TIK ett möte med både LHC och Hv71 denna vecka, precis som vi LHC hemma och Hv71 borta.

Nu gäller det, Linkan och Timrå IK:s styrelse, vilken väg väljer ni att gå?
In med spelare som tillför eller lita på Challe och de skadefria spelare vi har.

Timrå IK: lag som spelar denna vecka, nu gäller det, tänker ni spela 60 minuter både borta och hemma?
9 poäng krävs denna vecka, annars hamnar ni i en helvetssitts.

En kvalserie med de spelare och tränare vi har nu bävar jag för, någon som tror att de pallar trycket i en fullsatt Ejendals för att slå LIF?
Någon som tror att de slår AIK i ett kokande hovet?

Inte jag, inte med de spelare som hittills visat vad de presterat på bortaplan.
22 3 2 17

Kom igen nu Timrå.
Våga vinna..

Över and out.
Kommentera

Sv: Ödesveckan är här

TIKbiff:
En trepoängare på bortaplan i år är ju inget önskescenario om man skall spela kvalserie i vår.

En trea på bortaplan i år, och 9 tappade poäng mot Rögle i år och till detta skall läggas matcher mot LIF, huvva.

Tänk om man hade satsat på ett lite men dyrare slagkraftigtare lag än ett lågbudgetalternativ som man blir tvungen att förstärka med dyra b-lirare.

Men det kommer att bli spännande......

Kommentera

Per HApps: o Modo jobbar stenhårt för att komma på fötter.

Fixar inte Timrå hit ett par bra spelare i helgen så vet jag inte vad jag gör!!.

Konsekvenserna av ledningens inkompetens kommer att få förödande följder för Tik tyvärr, tro mig!

Nån annan stans, förening eller företag så hade Challe o Linkan varit borta för länge sedan.

Kommentera

RTS: Modo går ju för SM-guld, med rätta! De släpper t.ex. biljetterna till slutspelet nu på måndag. Kaxigt? Nja, realistiskt och en tydlig signal om vad man bestämt sig för. Annat här....måste finnas medel att värva för också säger Linkan (med adress TJ månne?). Frågan är om klubben tror att dessa medel ökar om det blir spel i AS?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

RTS: Du finns med bara efter förluster? Vad sysslar du med efter att laget vunnit?
I dag börjar laget sista 11-rundan och så här har det gått på de tidigare:
På första fick laget ihop endast 9 poäng. (överlägset sämsta 11-runda någonsin).
På andra fick laget ihop endast 12 poäng, Näst sämsta någonsin.
På tredje blev det 20 points. Ett mycket bra resultat.
På fjärde blev det endast 12 igen.
För att ha en rimlig chans att komma till slutspel detta året så bör man nog
skapa ihop över 80 poäng.
För mig ser detta riktigt besvärligt ut men är ingen omöjlighet.
Till skillnad mot dig RTS så säger jag : Kämpa Timrå än finns chansen!
Kommentera

Dunc: Till skillnad från dig så ser många med mig att laget inte håller, man har misslyckats under sommaren att få ihop ett slagkraftigt lag,,, Vi ligger dyngrisigt till "om du missat detta".

Har man som dig o Linkan  ambitionen att "Det kan gå"  utan försäkringar så är man farligt illa ute, dels när lagen vi krigar emot förstärker och dessutom är van vid ks situationen.

Då skall vi se hur Linkan jobbat i Höst: 

Vi börjar med att han förlängde med sopan Starkov som inte visat ett skit innan ,förutom mot juniorerna i Modo "SCA-Cup"

Vi har kickat Anger, dels för att han inte producerade som förväntat och dels med tanke på att han var för dyr. Istället har man ersatt honom med Piros som vi alla ser som en lyckad värvning, alltså +- Noll i spelare fram till jul. 

Sedan så sticker Juniorerna innan jul, något dom vetat i nästan ett år, innan har man testat en chansning i Petré= misslyckad. Då plockar man i Nylander som inte spelat hockey på mkt länge och visar sig vara för dålig. "Jag var dock för den värvning av Nylander eftersom vi hade mkt skador samt många spelare borta, han var dock sämre än vad jag och förmodligen även Linkan väntat sig"

Sedan chockar Linkan oss igen och plockar in Nevalainen sedan han fått ett antal nej ifrån Div 1 spelaren Byström från KB 65. sedan vet vi hur det gick i de matcherna och vad vi fått in sedan dess..

Nu så sitter vi i en situation där chansen att verkligen få stärka upp detta bräckliga lag som han totalt misslyckats stärka upp i 6 månader, detta efter att spelare efter spelare kommit in i konkurrerande lag., Vi har även haft en tränare som visat sig inte fungera, även där har "Kottlettfrillan" misslyckats.                                                                                   Saken är den att vi inte har råd att spela den ryska roulett vi leker  nu, jag köper inte heller snacket om pengar.

Timrå är laget i hjärtat varje minut, dygnet runt,,  men när man på nära håll hör/ser hur det egentligen är ställt innanför väggarna så inser man att dessa herrar verkligen leker med Tiks framtid,, det kommer jag aldrig att acceptera.  Sponsor har redan börjat droppa av,, publikintresset svalnat kraftigt. Att man över huvudtaget går ut och dementerar att man "Varit otrogen" med challe säger nog det mesta.

Skutan sjunker om du missat detta!!

Kommentera

TIKbiff: Räkna bort Rögle och räkna in MoDo och Frölunda istället. Än är dessa två superlag inte klara för SM-finalen.
Kommentera

RTS: Bra skrivit! Håller med dig till 100%...
- Tyvärr tror jag vi får inrikta oss på kvalserien och där är vi inte bättre än Rögle och toppskiktet i allsvenskan...

- Räddningen är att värva en back av kaliber, typ Lehtonen samt en tuff och småful forward som kan skapa utrymme för dom "minilirare" vi tyvärr har framåt.

Detta räcker för att hålla Rögle och Södertälje bakom oss, något annat är inte att räkna med. Men att slippa en kvalserie är som att dra högsta vinsten denna säsong.
Kommentera

JimmyH:
Okay.

Omgång 45
Modo-Frölunda

Omgång 46
Modo har Luleå Borta
Frölunda har LHC borta

Omgång 47
Modo har DIF borta
Frölunda har FBK hemma

Jag tror att Modo tar 6 av dessa 9 poäng (tre i e.m)
Frölunda kniper 3 av 9 poäng (fbk hemma)

Med våran härliga statistik så kan vi vara glad om vi tar 3 poäng, hoppet står till i eftermiddag.

Jag tror att om en vecka har vi ca 8 poäng upp till slutspel, sedan om vi själva ligger på kvalserieplats eller ingenmansland är en annan fråga.
Kommentera

RTS: Du glömde "värvningen" av Jens Svensson. Är det någon, förutom Linkan själv möjligen, som förstår något av den?
Kommentera

vår enda räddning kan faktiskt vara så att typ Hv71 och LHC inte spelar med 100% skärpa och kanske slänger in sina " 2:a målvakter" för att vila lite.
Men å andra sidan kommer snart ett OS uppehåll.
Kommentera

mikenomad:
Kostade väl inte mer än soppapengar och att norrporten fixade någonstans att slagga en vecka.
;-)
Kommentera

TIKbiff: Nä...förvisso. Obegriplig i vilket fall...
Kommentera

Jag har tidigare inte varit särskilt rädd för Leksand, folkets lag ni vet. Men nu när de värvat en del har jag helt plötsligt blivit rädd för masarna, folkets lag ni vet.
Och att möta Rögle i en kvalserie när vi inte vinner mot dem i elitserien, det vill inte jag vara med om.

Timrå IK måste värva. Eller är det fem backar som gäller säsongen ut? Jag tvivlar att Sonntag kommer tillbaka. Sedan tror jag inte att både Styf och Karlsson är att räkna med direkt efter OS.

Kommentera

TIKbiff: "En kvalserie med de spelare och tränare vi har nu bävar jag för, någon som tror att de pallar trycket i en fullsatt Ejendals för att slå LIF?
Någon som tror att de slår AIK i ett kokande hovet?"

Nej på första, nej på andra. Tyvärr.

Kommentera

Nä nu lättar vi upp stämmningen lite.

Heja Timrå
Kommentera

mikenomad: Ja, Jens Svensson var ju en smart värvning enl. majoriteten här på HS. Personligen så var det enda jag höll med om att det möjligen var en ekonomisk värvning.
Kommentera

73Sjöbba: Det är svårt att ha någon uppfattning om Jens då han spelade 2,5 minut per match...
Kommentera

Tycho: Kom dock i håg vad Challe sa " antingen spelar han i fel serie eller är våra spelare dåliga" om jag inte missminner mig helt.
Kommentera

Baker: Till skillnad mot dig så är jag till 100% Timråfans!
Kommentera

Dunc: Okey och vad innebär det? att man inte får tycka vad man vill?
- Jag har årskort och har haft det dom senaste 10åren...
- Jag är med i supporterklubben...
- Tittar på alla hemmatcher och ca. 10 bortamatcher per år...

Vad innebär det? hur många % är jag timråfans?

Om man är en lallande byfåne är man 100% Timråfans då?
Kommentera

Jag mår bara illa över alltihop.
Jag är riktigt riktigt orolig över Timrå IK:s framtid o det som händer framöver nu.

Tänk om man ändå kunde vara en lobotomerad lallare, vad skönt det vore. Men inte jag inte!
Kommentera

Baker: Man ser möjligheter i stället för att haka upp sig alla tänkbara fel!
Kommentera

Fan vad "avis" man blir på Modos anhängare. Idag står dom inför en toppchans att gå upp på slutspelsplats, mycket tack vare deras "härförare" Foppa, det blev ju medvind direkt när han kom till spel igen. Och i Timrå har vi f.n inte ett skit att komma med, inte en enda profil att luta sig mot när det blåser snålt, och då pratar vi inte om någon dålig trupp egentligen, utan det är en trupp som lugnt ska kunna matcha t.ex Brynäs, Modo, SAIK, Luleå med råge. Så vad fan hände med denna trupp, är det "skit" i båset eller i ledningen högre upp, ja jag vet i fan längre, nånstans stämmer inte kemin i alla fall.
Kommentera

tik02: Skulle Timrå ik göra som Modo gjorde, ta in en konsult som ser verksamheten med öppna ögon, tror jag inte många blir kvar på sina platser..

En flopp-hela hockeysverige skrattar ju åt TIK........
Kommentera

tik02: Det jag läser stavas "överskattning", precis som "fansens tabell" här till höger. En sak är då säker att "skit högre upp" har då ingenting med ett redan spikat lags produktion.

Redigerad kommentar

Kommentera

Pär: Nä precis det måste in någon som skär ner spelarbudgeten ännu mer då det ryktas om förlust. Hur modo går nu har inget med någon konsult att göra det beror på att de har en av världens bästa spelare som väljer att spela gratis i deras lag, sen Näslund på det och pengar från spelare som grädde på moset.

MAO Modo har sina egna spelare att tacka, ingen svindyr konsult.

Redigerad kommentar

Kommentera

Anonymous: Självklart vore det bättre om ledande perssoner i föreningen insåg sin otillräcklighet själv, men det kommer inte att häna fören det är för sent.....
Kommentera

Dunc: Alla är vi olika...
- men hur många % Timråfans är jag eftersom jag har negativa åsikter?
Kommentera

Linkan i Aftonbladet på frågan "Vilket lag har värvat bäst hittills?"

- Jag tycker också att vi har gjort det bra.

Men va fan Linkan, driver du med oss?

Kommentera

Per HApps: Bristen på självinsikt saknas ÄVEN hos Linkan.......
Det är ju löjligt att läsa nått dylikt!
Kommentera

HV kvitterar mot SSK.

Viktigt!

och där har dom vänt..!

Vinner HV och TIK ikväll har vi ju 6p ner till KS. Alltid nåt

Redigerad kommentar

Kommentera

Kattgubben: Ännu en chans att rycka o hur många såna chanser har vi haft..
Dags att ta vara på den nu...
Kommentera

Kattgubben: Kvitterat i Jönköping. 2-2 nu.
Kommentera

Dream Team: Mycket starkt av Södertälje! Orkar inte hålla på och hoppas på ideliga förluster för andra lag. Bara för att mitt älskade Timrå IK är så j-vla pissdåligt!
Kommentera

Dream Team: Den borde Liv ha tagit.

och nu har SSK vänt...

F*TTA!

Att det ska vara så jävla svårt för seriesuveränen att smiska Tälje på rumpan...

SUCK!

Redigerad kommentar

Kommentera

Laken: 3-2 till SSK nu. HV verkar inte astighta för kvällen precis...
Kommentera

Kattgubben: Läskigt. SSK gör sitt
Gör vi vårt?
Kommentera

Laken: Du har fortfarande inte svarat på varför du har humörsvängningar värre än en klimakteriekossa.
Ena dan strålande ljust ( o har mage att klanka på andra) o andra totalt becksvart.
Kommentera

Kattgubben: 4-2 nu...

Det här är ett skämt!!!
Kommentera

Dream Team: Och efter Linköping hemma nu så har vi HV71 borta - undra hur många poäng vi tar då? Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha...
Kommentera

lincoln: HV71 gör definitivt inte sitt iaf... rena bjudningar.
Kommentera

Laken: Spelar HV71 som idag är det säkra tre poäng för oss
Kommentera

Hahl Bundy: Jag har accepterat faktum nu.

Någon gång måste man göra det. Vi åker ur och det är FULLSTÄNDIGT RÄTTVIST!
Kommentera

Kattgubben: Bara det att vi har förmågan att bli sämre av att ett lag spelar dåligt :'P

HV kan dra åt helvete" Dif gör sitt iaf, bort med äkliga rögle!
Kommentera

Blizzard: Matchen påminner just nu väldigt mycket om Sverige-Slovakien i OS 2006
Kommentera

Kattgubben: Vad fan håller HV på med?
Kommentera

Blizzard: Har ni sett på dom där jävla HV, dom har väl för fan lag nog att piska SSK, men det är bara för att Timrå ska få nån lugn stund, det är så jävla svagt så det finns inte.
Kommentera

Rooster23: De genomför en läggmatch. Jag ser inget annat svar på det. Väldigt sorgligt.
Kommentera

Laken: Själv har jag fortfarande kvar Prio 1: att vara kvar i ingemansland o undvika KS.
DET är ingen omöjlighet däremot slutspel är det.

"Vi åker ur o det är FULLSTÄNDIGT RÄTTVIST!"
Du är verkligen nyanserad!
Kommentera

« · 1233613 · »