1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590399 inlägg · 6216 ämnen

Om lockouten tar slut

« · 467805 · » Till forumet

Sv: Om lockouten tar slut
Moverare: Och vilken var skillnaden? Mig veterligen var det väl lite Sundsvall i det hela...
Kommentera

Dream Team: Alltså, Modin spelade inte i Timrå utan i Sundsvall/Timrå.
Kommentera

Huge: Vilken kille med sitt ursprung i Brynäs var det som Timrå snodde sa du?
Kommentera

Frisco: Vi talar norrländska mil nu.
Med andra ord: ca 10 mil.... :-)

Dessutom hade dom fräckheten att sno vår egen Brynäskille mitt framför ögonen på oss....
Kommentera

Dream Team: Till kaffelaget Brynäs
Kommentera

heart: Drygt tio år gammal är den. Modin spelade i Sundsvall/Timrå Hockey mellan 1992 till 1994. Sen gick resan söderut...
Kommentera

Frisco: Japp, sedan slapp vi vår elaka lillebrorsa och så växte vi om den där äldre, banjospelande kusinen från landet av bara farten...
Kommentera

Frisco: Hur gammal ä den bilden på Modin då?
Kommentera

Huge: 2 mil söder om Övik ligger Bjästa. KB65 har väl aldrig varit vår lillebror.

Tänk för några år sedan istället när vi hade två småbröder som var tillsammans.
[bild]www.timraik.nu/filer/timra_ik/spelarbilder/2004_2005/fredrikmodin150px.jpg[/bild]
Kommentera

knaskamilla: Ni har det inte lätt ni Modoiter med lillbrorsan som vet bäst ett par mil söderut.
När blaskorna skriver om Foppa & Co då är dom ett gäng överskattade slashasar i mångas ögon.
När det går trögt för proffsen då lever ni på NHL-förstärkningarna.
Tungt att vara Storebror.... :-)
Kommentera

knaskamilla: Weinhandel bl.a. Men Foppa o sedinarna skulle väl stanna säsongen ut? Weinhandel ä ju den ända i modo som kan göra mål.. så de bli en förlust
Kommentera

heart:

Vilka NHL-förstärkningar lever vi på?
Kommentera

Ice Tea: Hv lever ju knappast på sina NHL-förstärkningar.. Men ett lag som modo få de nog svårt... samt linköping o mora
Kommentera

Paddan:
Ice tea:

Fel bägge två....

Linköping:
CHOCKBESKED FÖR LHC!

Dalarna:
CHOCKBESKED FÖR HOCKEYSVERIGE!

Jag har frågan ute på Modos HS just nu... Jag gissar på...
SHOCKBESKED FÖR EXPRESSEN!
MORA LIGGER I DALARNA!
Kommentera

Janken: Chansar vilt på att det står följande: Tik sprang upphetsat gatlopp efter vit tiger

Vad vann jag?
Kommentera

Janken: Samma som i Mora??
Kommentera

En liten undersökning...

Kan ni gissa vad det står på Expressens löpsedlar i Linköping i kväll???
Kommentera

Kronblom: Tror faktiskt det var andra säsongen med Lundqvist i Frölunda.
Kommentera

geggelundin: Sant, men Norrena gjorde dundersucce första säsongen i Lindköping och Conny Evensson hade ett angenämt dilemma för ett par år sen, att välja mellan första Lundqvist och Finnen. Om jag inte minns fel så var det Henkes första säsong
Kommentera

friskan: visst .. det var förra året .. men det var två säsonger sedan
Kommentera

Kronblom: Två målvakter som är samspelta med sitt lag sen en längre tid tillbaka.. det ska man ha i åtanke..
Kommentera

Frella: På Expressens löpsedel från mars 2003 (förra året) är det Lindman på bilden.
Kommentera

friskan: Det var året innan det, och då stämde det mer än väl. Förra året skrev man om Krykov.
Kommentera

Ice Tea: Hm....Martin Lindman var det väl.
Kommentera

TIKA: Jag skrev att Kipper var bra, inget annat.
Jag skerv även att jag hade förväntat mej mer av honom. Har har både Norrena och Lundqvist före sig i målvaktsligan. Jag trodde att han en oslagbar fantom (8^(/)
Kommentera

rupert: Höll på att sätta halstabletten i luftstrupen då jag såg löpsedeln.. tänkte att nu jäklar är det något allvarligt.
Kommentera

Ice Tea: Expressens artikel idag är inget annat än ett gigantisk "sälja lösnummer-trick"! Löpet: "Chock-besked till Timrå inatt"...mmmm...läser man sedan ser man att inget, absolut ingenting är klart ännu. Alfredsson tycker att spelarna lagt ett himla bra bud, det är allt...
Kommentera

Frella: Nu vet vi ju egentligen ingenting om NHL lockouten jag menar det Expressen skriver brukar ju inte alltid vara sant!!! Minns ifjol då dom skrev att Krykov tänkte lämna Timrå mitt under slutspelet.
Jag har sagt det förut och säger det igen: Ibland så upplever jag att Timrå förföljs av felaktiga skriverier i kvällspressen .Det verkar som om dom fortfarande väntar sig/hoppas på att vi ska ramla ur ES.

Tänk om dom kunde sansa sig, ta reda på lite mer fakta om ett av topplagen i ES som har bland dom sämsta förutsättningarna ekonomiskt d v s stora företag som satsar riktigt stora pengar. Att här är det laget som går först och inte nå´n stjärna som gör som han vill under speluppehåll t.ex.
Kommentera

Janken:

Pinsamt? Nu överdriver du. Det är väl inte särskilt konstigt att de väljer att göra ett reportage om ett lag som många förväntade sig skulle vara mycket bättre än vad de är, när de dessutom spelar i Globen?
Kommentera

Frella:

PORTAD????

Bara om han har kjol och högklackat!

:-)
Kommentera

Janken: Håller med fokusera mer på toppen än botten!
Kommentera

Janken: Foppa skämde enligt rubriken dessutom ut sig igår, med Wennerholms synsätt borde han alltså varit portad från Globen nu?
Kommentera

Frella:
Jag dissade inte före lockouten och gör det inte nu heller men!
Jag är realist....
Proffsen är faktist "bara människor" dom är "bara hockeyspelare"..
Okej! Djävligt duktiga hockeyspelare men trots allt inte övermänskliga!
Kipper är en av de svettigaste målvakter jag sett i ES... (En av dom) Kappanen, Norrena, Lundqvist är några andra!!
Berg... En trygg back! MYCKET trygg... Men även han gör missar...
Foppa, Zäta, Hossa... Konstnärer..
Vinhandlarn och Hela Linköpingslinan... Notoriska målprickare.. (Weinhandl är ju äckligt vass)
Men övermäsnkliga???
NÄ!
Tyvärr tror jag att baksmällan redan satt in... Real Modo kom av sig... Då börjar journalisterna att dissa...
AB hade ett helt uppslag om att Foppa klev poänglös av isen i går.

Herreguuuuud!
Tre lag har dragit iväg i serien... Landets största kvällstidning gör ett jättereporttage om sjuan!
Det är ju nästan pinsamt!!!!
Kommentera

Kronblom: Bytsan också!
Kiprusoff är en av världens bsäat målvakter och det har han visat i höst. Du som skrev att han inte har varit så bra.. jag måste fråga, har du varit på någon Timråmatch.. eller är du blind!??

han har gjort en dålig match.. den mot ssk hemma.. alla andra har varit kanon!
Kommentera

Jag vill säga att Timrå IK blir en utav vinnarna.
För före säsongen tippade expeterna i kvälllstidningarna Timrå IK som kanske den hetaste guldkandidaten.
Kiprusoff - Kapanen är på väg tillbaka. Nubben har säkert en extra plan om så inte är fallet. Vi alla vet ju hur bra Kapanen är om han är i toppform.

Berg - Koskinen på väg tillbaka, likaså Svedberg som har varit borta några matcher nu. Även Hansson visar bra form.

Zäta och Modde - Två Timrå hjärtan som kommer saknas helt klart, men då kan vi säga att alla andra lag förlorar spelare.
Så jag anser att TIk är de stora vinnarna!
Kommentera

orion: Dissande och dissande, allt handlar väl om förväntningar. Berg tycker jag varit bättre än förväntat förutom nu på slutet då han helt enkelt varit för dålig. Modin tycker jag är underkänd sett över hela tiden han varit här med några få matcher undantaget. Zäta har varit bättre än väntat och Kiprusoff tycker jag varit som man förväntat sig.
Kommentera

Var inte Timrå den stora förloraren när det [f]blev[/f] lockout enligt kvällstidningarna? Nu är vi en förlorare om den tar slut... Jag konstaterar att Timrå har fem spelare uttagna till landslaget och alla stannar kvar efter ett eventuellt slut på lockouten. Vi klarar oss nog.

Men resonemanget bygger på att vi har en förstamålvakt förstås.
Kommentera

orion: Handlar nog mer om att var och en kanske försöker minska värdet i förlusterna utav dessa proffs. Ja, om nu så blir fallet..
Kommentera

Kronblom: Han är den ende målvakt jag har sett som använder plocken bakåt också...Tror att han är typen som blir bättre ju värre motstånd han får, slutspelslirare, liksom Modin.
Dessutom tycker jag Berg är säkerheten själv.
Märkligt dissande just nu, tror alla att proffsen drar snart, eller?

"Vad är en bal på slottet..."
Kommentera

Är det bara jag som tycker att Kipper inte har varit så outstanding som jag hade väntat mej? Han är givetvis bra, men jag hade väntat mej mer.
Jag tror nog att målvaktsidan löser sig bra om lockouten tar slut eller om Timrå inte har råd att ha han kvar.

Nubben sover nog tryggt om natten.
Kommentera

Frella: Ja, Corey Hirsch visade ju ifjol att han håller en rätt hög nivå och skulle helt klart vara ett alternativ (det enda?). Han flyttade till Kassel Huskies från Lagnau i början av november och det hänger väl på vilken typ av kontrakt han skrivit där.
Kommentera

Dream Team: Så sant, så sant...ersätta Z:a är inte att tänka på. Det går inte! Vi får vara glada för det vi fick isf. På målvaktsfronten måste däremot nå´t hända om inte Kapanen är tillbaka i gammalt gott slag...
Kommentera

Dream Team: Tror inte Hirsch är främmande för att komma tillbaka till oss till januari ifall lockouten upphör. Frågan är ju om hans nuvarande klubb släpper honom. Annars finns väl som jag kan se utan att ha kollat läget med AHL-spelare endast Peter Hirsch som nog kan vara tillgänglig.
Kommentera

Dream Team: Hur går det för Kapanen då? Är han på is?
Kommentera

Ice Tea: De förluster som direkt skulle märkas som läget är just nu är ju Zäta och Kiprusoff. Om Kalle Koskinen når upp i den nivå han höll under fjolåret och får vara frisk täcker han mycket väl den lucka som Berg lämnar. Fredrik Modin tycker jag inte bidrar med så mycket offensivt, konstigt nog skulle jag säga. I defensiven är han nästan mer till belastning med ideliga felbeslut och felpass. Prio ett är att lösa målvaktsfrågan!
Kommentera

rupert: Innan säsongen började utan proffs så tycker jag att Timrå hade värvat riktigt bra. Så jag tror inte att Timrå tillhör dom stora förlorarna.
Kommentera

Ice Tea: Sant, men sanningen är väl den att man ställer lite högre krav på proffsen. Hade inte Modin varit proffs tex så hade man nog varit rätt nöjd med det han åstadkommit, men nu tycker jag att han stundtals är ursäkta uttrycket urusel.
Kommentera

Ice Tea: Enl. expressen tillhör TIK de stora förlorarna om konflikten tar slut...Javisst, från att ha varit ett av världens (?) bästa lag blir TIK plötsligt "bara" ett av de bättre i e-serien igen. Mest kännbart, ja närmast oersättliga blir förlusterna av Z:a o Kipper...Modin har varit högst mänsklig o Kosken ersätter mer än väl Berg...
Kommentera

Frella:
Javisst men innan dessa matcher så satt passningarna på bladet i uppspelen då det är viktigt att första passet går rätt. Sen har han ju som du säger fipplat lite nu och då under säsongen men säg den spelare som är klockren jämnt.

Men som sagt, det är ingen större förlust om Berg försvinner värre då med Kipper
Kommentera

Ice Tea: Berg tryggheten själv? De senaste matcherna har man längtat efter en Koskinen-comeback då Berg knappast rosat marknaden. Fipplar med pucken och slår passningar i knähöjd som man inte sett sen Jindrich var här.
Kommentera

« · 467805 · »