1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590685 inlägg · 6217 ämnen

Ombyggnad av Eon

« · 784172 Till forumet

Ombyggnad av Eon
Det är kanon att arenan kommer att byggas ut. I dag är ju sittplats slutsåld varje match, det är ju bara ståplats som inte fylls ut. Detta beror ju på att folk stannar hellre hemma än köper en ståplats biljett när sittplatserna har gått åt.

Det enda negativa är denna "balkong". Etage läktare har aldrig varit min grej.

Det optimala(som jag hoppas att dom inblandade har tänkt på) skulle vara att slå ut den västra väggen, bygga en läktare ovanför nuvarande kansli. Alltså att vi får en jätte läktare till med sittplatser, ovanför dagens stå. man skulle kunna bygga ut ända till strimma hallen. Nu är jag ingen arkitekt, men när jag har kollat på detta så skulle det kunna gå.

Men det kanske kostar för mycket?
Kommentera

Sv: Ombyggnad av Eon
Talangscouten: Visst ligger det något i farhågorna angående var man nu väljer att bygga etageläktaren. Vad händer t.ex med akustiken i arenan från exempelvis ståplatsläktaren med ett etage ovanför? Är inte risken stor att den ljudkuliss som väl är en av arenans fräsmta egenskaper idag och som ger det massiva trycket från publiken i själva verket försämras? Jag hoppas att man tar dessa frågor i beaktande innan man gör något som man får ångra.
Kommentera

Talangscouten: Du menar att man bygger en precis likadan sittplatsläktare på läktaren där klacken står idag som mitt emot? Och sedan flyttar klacken och ståplats till ett hörn? = Mitt förslag! ;-)
Kommentera

Laken:

Nej, ståplats blir kvar, det blir sittplatser ovanför. Plus att den blir djupare o inte lika brant.
Kommentera

Talangscouten: Ok, jag läste tydligen inte igenom ditt förslag så noga ser jag... Men det enda relevanta är att mitt förslag är bäst, dessutom helt utan etager! ;-)
Kommentera

Talangscouten:

Nu blev det många inlägg på en gång här...

Men man skulle ju kunna bygga en eller två rader till längst nere vi sargen också. Så är ju inte fallet idag, nu är det väl 1.70 ca upp till första raden?

Lite som i NHL (se länk).
Kommentera

Talangscouten: Det blev många trådar också...
Kommentera

T T:

Det är väl bra det?

Fattar inte varför vi alltid ska skriva under samma tråd...
Kommentera

Talangscouten: Har man diskuterat samma ämnen under samma trådar i ett par dagar är det väl onödigt av dig att skriva två nya rubriker i samma ämnen.
Kommentera

T T:

Problemet är ju att ämnena har legat under: "agera Nubben"

Jag filar på ett nytt ämne i detta nu... :-)
Kommentera

Talangscouten: Anledningen till varför vi föredrar att försöka samla alla inlägg i samma ämne i en och samma tråd är enkel. Om man t.ex vill välja alternativet "visa ämne", för att kanske titta tillbaka lite och se vad som diskuterats i en viss tråd under kanske en ganska lång tid, då är det förstås det allra bästa om alla inlägg i just det ämnet finns där. Sedan är det förstås enklare att läsa en gästbok som inte är full av nystartade trådar. Trådar som kanske egentligen tar upp samma saker.
Kommentera

« · 784172