1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587700 inlägg · 6217 ämnen

Ombyggnad Hall



Sv: Ombyggnad Hall
Laken:
Att höja taket och utöka antalet åskådarplatser kostar pengar. Timrå håller numera hårt i de få slantar de har och vill nog inte göra en så stor ombyggnation om man inte lyckats etablera sig någorlunda i Elitserien. Det är vad jag tror i alla fall.

Jag tog och grävde lite i Dagbladets arkiv och hittade följande citat av Janne Söderström:
"- Det ultimata vore att det fanns 3500 sittplatser och 3500 platser på ståläktaren. Men för att göra det krävs det att vi bygger om hallen. Det är något vi också vill göra i framtiden, men när vet vi inte, säger Söderström".

Hela artikeln finns att läsa genom att klicka på det bifogade länktipset.
Kommentera

Sv: Ombyggnad Hall
Laken:
Ja men har inte dom bidrag av jordbruksverket,,aj aj,,fy på mej.
Kommentera

Sv: Ombyggnad Hall
Ja, precis. Hur hänger det samman...?
Personligen så var jag helt övertygad om att även Timrå skulle bygga om hallen inför säsongen som komma skall. Men icke.
Det pratades ju redan inför förra säsongen om att antingen höja taket eller sänka isen. Vart tog dessa funderingar vägen?
Väntar klubben månne på att kommunen ska skjuta till pengar? Då kan nog väntan bli lång...
Kommentera

Sv: Ombyggnad Hall
Kasatonov:
Det enda jag känner till är att de skulle göra om en del av ståplats på östra sidan till sittplats. Rimligtvis borde maxantalet besökare i hallen minska, i tanke på hur jäkla trångt det var ifjol när det var fullsatt.

Laken:
Visst känns det konstigt att en klubb som inte för allt så länge sen var konkursmässig och efter det bara varit och vänt i Elitserien kan ha råd med en hall i 40-miljonersklassen. Jag har för mig att det har varit sånna summor som figurerat i pressen i alla fall.

Visst har väl Timrå planer på att i framtiden även bygga ut sin hall till 7000 åskådare eller liknande? Eller är det bara jag som drömt det?
Kommentera

Sv: Ombyggnad Hall
Ja, till och med "Löven" får ju en ny hall, fastän de åkte ur elitserien.
Kommentera

Ombyggnad Hall
Någon som vet om hallen kommer att byggas/har byggts om på något vis inför kommande säsong?
Sedan skulle det vara oerhört roligt om det gjordes något åt ljudanläggningen i hallen. Den låter för lite och för skråligt. Man har ibland mycket svårt att höra speakern. Anläggningen som hyrdes(?) in under Play-off serien, när vi gick upp i elitserien, var ju riktigt skön. Ett jäkla bra drag då! Något sådant borde installeras även nu!
Kommentera

« · 1261