Den i TIK förädlade pojkspolingen som exporterades till Detroit är en av två spelare som undkommer sågning av supportrarna. Måste säga att det värmer att se vad de skriver om honom då man följt honom i Timrå en lång tid. Man kan lungt säga att han nu mer är enormt uppskattad även i i red wings.
Det var ju inte så länge sedan han lirade fram jocke Nilson till mål i tröja nr 25, hm var det div-1 serien hette då?
Ulf: Instämmer, det känns väldigt skönt att höra att de uppskattar honom där borta. Jag hoppas verkligen man kommer få se honom trä på sig den rödvita Timråtröjan (med kanske tallar på?!) med #20 inom en framtid!
MixMasterMike: Zäta är väl en 25-26 år nu va? ska han vara 35 år när han slutar med NHL? Ja visst finns det spelare som är i den åldern å spelar där, men jag tror inte Zäta kommer göra det, när han spelat tillräckligt länge, gjort det han kom dit för å tjänat tillräckligt - så ger han sig nog.
Jag förstår fortfarande inte idag hur han kunde bli så bra tiden i Timrå. Jag tycker det är dax för att det ska komma en ny sådan spelare härifrån snart.
Per HApps: Det hade nog inte Warg heller tänkt att göra, men det blir nog så...tyvärr. Även om jag tycker BÅG ska gå efter dagsform så har han bevisat att han går på namn (Timander...) och iom det så lär Melin, Pettersson och Karlsson gå före Warg.
Ambroo: S Pettersson ligger väl sämst till av yttrarna. Om Nylander också tillkommer kanske man tar bort ytterligare en ytter och då kanske Warg ryker, men det kan också bli Lundqvist eller Nordqvist. Melin har varit dålig i LG men får väl vara kvar pga formen/hypen i elitserien. Bäckström är nog given trots sina 18 år, han har utvecklats mycket i LG.
Konstigt att Hållberg är kvar, så dåligt och virrigt som han (alltid) har spelat i landslaget.
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!
Det var ju inte så länge sedan han lirade fram jocke Nilson till mål i tröja nr 25, hm var det div-1 serien hette då?