1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590783 inlägg · 6217 ämnen

Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31

« · 1486513 · » Till forumet

Sv: Omg 8 KS 2012 Örebro HK - Timrå IK 2012-03-31

Kattgubben:

Om Timrå missar denna chans lovar jag att klättra upp naken i Y:et tills polisen hämtar ner mig.

Kommentera

Bad_Brett:Den tar vi screenshot på :)
Kommentera

mikenomad: Jag har en sjukt skum känsla efter den här omgången. Det kan bero på att jag på något konstigt sätt lider med djurgårdarna...vilket sjukt, ändlöst mörker dom befinner sig i nu. Sen kan det bero på att min känsla av Timrå IK just nu inte är "3 p x 2 mot DIF fuck yeah!" utan mer "1-3 mot karlsborg hemma, WTF?!". Slutligen kan det även bero på att jag ännu inte bajsat idag men det ser jag ändå som minst sannolikt av de tre alternativen.
Kommentera

Timrå Icon: Ja, själv är jag inte upplagd för sådana där skojsiga fraser när elitplatsen och fortsatt exaistens ligger i potten, kalla mig tråkig eller vad som helst, men jag har sett Timrå tillräckligt många ggr för att inse att det är möjligt att missa detta läge.
Kommentera

RTS: Ok då ber jag ödmjukast om ursäkt.
Jag mår så otroligt dåligt efter den här uddamålsförlusten att jag blev tvungen att muntra upp mig lite.
Ska inte upprepas
Kommentera

Kattgubben:

Det är ju alltid svårast att knyta ihop säcken. Men ni fixar detta utan större bekymmer!

Kommentera

Timrå Icon: Ingen ursäkt behövs, jag mår skit tills kontraktet är säkrat
Kommentera

RTS: dagsform är, som namnet skvallrar om, färskvara. Timrå IK's dagsform efter att ha blivit förnedrat av det sämsta laget i kvalserien är väl rätt kass. Speciellt om man jämför med Leksand som har 6 raka poäng och som är stärkta efter att just ha spelat ner DIF i allsvenskan.

Vi är allt annat än klara.

Kommentera

RTS: Samma här så klart. Men när kontraktet är säkrat går vi på en fet pubrunda vi på hs!
Kommentera

Olle: Förnedrat? Trots att vi spelade med huvudet under armen idag så vill jag nog påstå att vi var klasser bättre än Örebro. Däremot saknades skärpan få lägen gavs och Jocke stod inte på huvudet, men så hade han usel hjälp idag jämfört med tidigare också.
Kommentera

Frella: Släpper man in 4 mål på 20 skott mot jumbon och förlorar med uddamålet trots stark press, då blir man förnedrade enligt mig iaf.
Kommentera

"Tommy tvingade chauffören att släcka lysena under earth hour"
Kommentera

T T:På motorvägen? 
Kommentera

T T: Tommy skulle släckt ljuset för Örebro istället
Kommentera

Olle: Men om man släppt till 60 skott och förlorat med större marginal hade man blivit mindre förnedrat?
Timrå har levt under ohygglig press, men levererat. I den åttonde matchen - med kniven på väg från strupen - kom man ur zonen en smula. Shit happens.

Nu är det bara att stå upp mot Leksand. Det blir en grym drabbning. Timrå kommer stå taggat.
Kommentera

Bragd-Birger: Det är utopi att tro att Timrå ska gå genom hela Lilla-SM utan förlust. Vi var klasser bättre idag men skärpan saknades. Timrå tog det lite för givet idag mot tabell-jumbon. 
Kommentera

73Sjöbba: Vi hade en målvakt som var mer mänsklig idag och marginalerna var mindre på vår sida idag än tidigare. Då kan det gå fort i hockey.
Jag tycker nog trots allt att Lundströms mer normala spel gjorde att vi inte kunde knyta ihop säcken riktigt. Tror vi gör klart det här mot Leksand.
Kommentera

ÖstrandsNisse:Sen spelade Örebro rätt bra också, större delen av matchen. Det får man inte glömma. På slutet offrade de sig som om själva livet hängde på det.
Kommentera

Bragd-Birger: Jag andas iaf inte ut innan detta är klart, detsamma hoppas jag gäller för Timrå IK också.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Bremberg är väl rätt ute i intervjun då han menar på att vi föll in i det spel vi hade under grundserien. Detta bidrog nog starkt till Jockes svaga match också.
Kommentera

Olle: Nu när man återigen får en match som verkligen gäller nåt igen tror jag man kommer ut på det sätt man spelat på under KS på tisdag. Idag smög det nog in viss belåtenhet över att man kunde säkra kontraktet mot jumbon.
Kommentera

Frella: Precis så! Leksand kommer hit och vill ta, för dom, livsviktiga poäng.

Dom kommer att vara lika skitnödiga som vi var idag...

Kommentera

Frella: Förra gången vi mötte LIF i den här serien så tappade vi 0-2 till 2-2 och var en puck tvärs över den förlängda från att kamma noll i den omgången och då var vi lika taggade som LIF. Jag tror att det blir svårt men förhoppningsvis har man taggat till rejält inför nästa match.
Kommentera

Olle: För min del får det gärna upprepa sig igen :)
Kommentera

Frella: Äsch du förstår vad jag menar. Den vinsten lägger jag på "halka in på ett bananskal" (och nej Timrå Icon, jag syftar inte på något snuskigt här) så nu hoppas jag på en riktigt solid insats. Vi gör ju bra perioder i matcherna, vi dominerade LIF, vi dominerade Karlshamn, vi stängde Rögle och vi stängde DIF x2. Grabbarna kan ju spela hockey när man får kvitto på det hårda arbetet, jag är bara livrädd över att man ska börja tvivla igen och vi har ju sett 55 omgångar av skitnödig ishockey redan. Den sortens hockey som tog oss hit till att börja med. Kvalserien that is.
Kommentera

Olle: Känns som att du antyder att Timrå är på väg att vika ner sig. Med tanke på den Fågel Fenix man uppvisat i kvalserien tycker jag faktiskt att det är lite respektlöst.

Kommentera

Bragd-Birger: Det känns som att dina fria tolkningar av mina inlägg kräver lite mer eftertanke. Vi har spelat många uddamålsmatcher i den här serien trots att vi har kapacitet att dominera majoriteten av lagen i kvalserien. Om du tror att jag är missnöjd över utfallet så här långt, då tror du fel. Däremot tycker jag inte att det är ok att acceptera plattmatcher i en serie som riskerar att döda föreningen totalt.

Vi har fått ett resultat som varit över förväntan, ingen trodde väl det här inför starten av kvalserien, däremot har vi ju inte vunnit något alls än.

Kommentera

Min peristaltik är klockren, the beat goes on...
Kommentera

orion:Min peristaltik har en tendens att överdriva i såna här lägen. Magknipen är ett faktum.
Kommentera

Olle: Halka in med bananer eller inte så är jag faktiskt liiite inne på din linje måste jag erkänna.
Trots att jag är otimist.
Kommentera

Kattgubben: Vänta lite....måste testa en sak....

Johan Backlund!

Ett, två, tre, fyra.....snart kommer hon in......
Kommentera

Timrå Icon: Men vi gör ju en bra (halv) match mot LIF, problemet är att vi slappnar av och tappar den fullständigt. Att vi ändå får med oss två poäng mot ett lag som spelar en sån dålig hockey men ändå lyckas göra sig förtjänt av alla tre, det ska vi vara glada för. Jag tycker att vi har varit raka motsatsen till DIF i den här serien. Båda lagen har (bitvis) spelat riktigt bra hockey, DIF har fått alla stolpe ut och vi har fått alla stolpe in.

Personligen tycker jag att det är respektlöst att ignorera det faktum att det lika gärna hade kunnat vara vi som var avsågade och på väg ner i avgrunden nu. Vi har förtjänat merparten av den tur vi haft i denna serie men den är inte över än.

Kommentera

Timrå Icon: Jag tror att 'Backe' är kodordet. De förlorade i dag igen va?
Kommentera

Olle: Aha. Jag tycker å min sida att du bör tänka efter en smula innan du bestämmer hur jag ska tolka det du skriver. Jag tycker du låter grinig och lite magsur. Av det du skriver. Skjut mig?

Sen, vadå 'inte ok att acceptera plattmatcher' ? Med tanke på det totala out-of-the-blue/fanns-inte-på-kartan-utfallet man hade på dom första 7 raka matcherna, så...känner jag enbart respekt. Att klaga på dom för att dom torskar med uddamålet borta mot Örebro (dom tippade tar-Timrås-plats, du vet) finns inte. I min värld.

Tänk nu efter, tolka sedan mitt inlägg så som du ska göra. Om du därefter känner för att skriva något annat än 'tack för att du fick fjällen att falla från mina ögon': gör om, gör rätt.

Nu ska jag gå och bajsa.

Kommentera

Olle: Ja jag måste faktiskt hålla med.
Men vi får inte glömma att i 7 av 8 matcher har vi varit täta bakåt.
Någon match tappar ett sånt här lag lite fokus och då förlorar vi.
Det som var synd var att det var helt fel match att göra det i.
Men som någon sa; vi ger ALDRIG upp!
Kommentera

Timrå Icon: Snarare 6 av åtta
Kommentera

Timrå Icon: Fel match och fel match...rent tabellmässigt så väljer jag väl hellre att ta förlusten mot ett lag som inte kan gå förbi oss.
Kommentera

Timrå Icon: Tror hon sitter och sover på en buss från Örebro och har ljudlöst på mobilen.
Kommentera

superfalle: Hmm....ja ok då....
Kommentera

T T: Men det kändes som att det här var enklaste chansen....
Kommentera

Bragd-Birger: Du är skrämmande lik Bjurman på Aftonbladet när det gäller fokusen i dina inlägg.

På förhand var möjligtvis Örebro ett av lagen som aspirerade på att ta vår plats, idag när vi möter dom så är dom helt avsågade och har bitvis agerat slagpåse i den här serien. Vi hade strypgreppet men släppte taget eftersom det började värka i händerna.

DIF var tippade att sopa hem den här serien och, innan dess, rent av vinna SM-guld (enligt många). Sprängdes huvvet på dig när det inte heller slog in?

Kommentera

Timrå Icon: Du gjorde samma misstag som laget då. Hoppas att ni har lärt er en läxa.   ;)
Kommentera

Timrå Icon:Det trodde nog laget också, och det var nog mycket därför det blev förlust också. Man skulle ju bara åka och plocka tre poäng av bottenlaget som inte har nåt att spela för längre. Synd att Örebro inte var artiga nog att förstå det....:P
Kommentera

mikenomad: Snarare i en buss från Kärpets match....
Kommentera

T T: Jag lär mig aldrig av mina misstag :-(
Kommentera

Kattgubben: Ja så är det förhoppningsvis. Det får vi veta på tisdag
Kommentera

Timrå Icon: Nja jag har supit på saken o den här matchen var väl inte den enklaste direkt. Ett bra avsågat lag som har haft marginalerna emot sig o som inte har nåt att spela för mer än att visa att så himla dåliga är dom inte.
Inte helt lätt när nerverna spelar spratt o Jocke är som vanligt igen.
Jag misstänkte att det skulle bli så här o det är jag sur över spec. att vi inte gör som tidigare utan var lite för lätt på uppgiften.

Men jag o herr Glenn Kinchie är överens om att Leksand ska få sona för det här! Vi har snackat igenom mycket nu o vi är mer överens än nånsin.

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: 'vi har kapacitet att dominera majoriteten av lagen i kvalserien' skrev du tidigare. Det låter precis som den inställning som fick Djurgården på fall. Jag är glad att ledare och spelare i TIK hade en annan approach.
Kommentera

T T: Vadå? Det är ju vad vi bitvis har gjort också. Spelmässigt har vi varit klasser bättre än både Rögle, Bofors, Örebro och Leksand men däremot har vi hittat sätt att låta dom komma ikapp. Nu syftar jag inte till att lipa över poäng som vi tappat i matcher som vi ändå vunnit, min åsikt har hela tiden varit att man spelar utefter sin fulla förmåga i 60 minuter och det bör räcka. Av den anledningen tycker jag att det är tråkigt att man inte stänger den här serien mot Örebro idag för vi kommer att få möta ett ännu bättre Leksand nästa match istället.
Kommentera

« · 1486513 · »