jå1: Nubben har haft hela säsongen på sig att förstärka laget. Mora kunde hitta en riktigt bra Tjeckisk landslagsspelare bl,a. Nubben känns trött o mätt.
Jari Kapanen: Så är det, skulle precis skrivna typ lika. Dessutom finns det inga spelare på marknaden, och vi är sist i näringskedjan i SHL. Ny röst i båset till kvalet vill jag se. Pelle H kanske. Som komplement Alltså
Backhandflipp: Just nu är vi en kollektiv katastrof. De gör precis som de vill i anfallszon. Ständigt en man mindre känns det som. Vaska om, göra något, vad som helst. Djurgårdsmatchen var spännande och kul, även om det var surt att förlora i slutändan. Den här matchen känns helt omöjlig så här långt. Inte en tillstymmelse till anfall. Få se nu i PP då.
Sputnik: inga rimliga värvningar i världen hjälper oss just nu, minnet här verkar vara oerhört kort. Ekonomin kommer inte äventyras o varför skulle den det när vi till 99% kommer få kvala.
Endera klarar vi kvalet o kan bygga ett "riktigt" elitserielag, det vi har på banan idag är ett bra allsvenskt lag. Allt annat än en sistaplats vore en bragd oavsett vad ni tycker/tror/hoppas här inne. Det är inte enskilda spelare som gör att vi ligger sist, vi är inte bättre.
Woody: Sorry men jag var väldigt frågande till dom där 2 tyskarna från början. Hyffsat överhypade om man säger så. Fick inte ens plats i Tyskarnas OS lag trots att det inte fanns med NHL tyskar...
Sputnik: Säger inte att vi ska ta in Pavel Rosa och pröjsa 500k per mål, men något som kan väcka resten av laget. Som Laxen gjorde när han kom in med fart, smartness
The great one: Men det är ju det ända man hör. "Vi tror på de här gubbarna, vi visste att det skulle bli tufft" och yada yada. Men instämmer att ingen kan vara helig - det må väl ändå vara billigare med 1-2 spelare in än att börja om i HA?
Ingen kan vara ”helig” nu, så nubben måste rannsaka sig själv och kunna vara öppen för ändringar. Frågan är bara om Freddan ska få ”hjälp” i båset. Vem ska vi ta in i så fall som är bättre?
Ska vi försöka väcka laget och ta in en eller två pigga skallar med friskt sinne? Näääää. Inte "riskera" något och spela HA igen i 7 år med start i höst.
Bragd-Birger: Om Svedberg kan spela lite bättre dvs ta några avgörande puckar plus att vi gör mål på våra chanser så kan det gå. Min tanke efter 1a perioden är spontant ; kommer Timrå göra något mål i den här matchen? Hoppas det lossnar och vi kan göra match av det hela igen!
Synct: Det är Nubben som har kastat bort alla pengar på ett lag som absolut inte är i närheten av SHL.nivå. Och Freddan klarar tydligen inte av det som händer heller. Tror inte nån i klubb ledningen kommer att gråta när man åker ur med dunder o brak. Det finns inte tillstymmelse til driv eller jävlar anamma hos dom som sitter på ledande positioner.
Usch, det gör faen fysiskt ont att se detta. Helt uppkäkade i egen zon, impotenta framåt. Plus en målvakt som kan släppa in precis vilken puck som helst.
SMÅLAND: Nubben sa att det inte kommer hända, Freddan sitter säkrast av alla i föreningen enligt han, det sa han i ett lång intervju i C-More. Sen är det tveksamt om nån coach i världen skulle kunna slippa kval med den här tunna truppen..
kulltorp: spelet i egen zon är bland det sämsta jag har sett i shl på många år.. vi är det ENDA laget som fastnar där i 5 minuter varje gång. Spelarna skjuter fjutt puckar längst sargerna, sedan vinner Örebro tillbaka pucken.
Man United rasade som en sten i Premier League!!! Mourinho sparkades och Solskjaer kom in och de går som tåget!!! Är det inte dags att Freddan kliver av nu.... Vi behöver en ny röst i laget så det lyfter...!
Synct: Det spelar ingen roll vad vi ställer i målet när försvaret håller allsvensk nivå. Vet inte hur många gånger vi har pucken i ägo i gen zon, men mycket tappa den..
Faan vad jag gnäller känner jag. Men faan vad jobbigt det är att hålla på Timrå IK just nu!! :-(
jå1: Att ge Brattström chansen innebär inte att slänga in han matchkall hux-flux mot seriens målgladaste lag, det är att skicka han till slakt. Att ge han chansen innebär att låta han stå 6-7 matcher i rad.
The great one: Spelar vi sånt här spel defensivt vinner vi inga matcher skulle jag påstå, oavsett målvakt! Som nån tidigare sa, man undrar ju om de är dumma på riktigt, spela enkelt- ska det vara omöjligt på denna nivå!? 😟