1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590405 inlägg · 6216 ämnen

Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14

« · 2237684 · » Till forumet

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Rallarn: samma här, kanske 5 av våra spelare platsar i shl.... Man börjar inte bli trött på detta... Man är trött på detta?!!!! Agera för helvete
Låst ämne

Kerstin_k: Som såll bakåt och kommer knappt in på mål i offensiven. Antingen har Nubben misslyckats totalt med sitt lagbygge han så mycket tror på, eller så bör Freddan ryka medelbart..
Låst ämne

Rallarn: Jag skulle säga att det här laget och Timrås vara i SHL ligger helt i händerna på nubben nu.

Visst kan vi fortfarande vinna den här matchen men att så uselt försvarsspel får råda i match efter match, från början av försäsong till idag, det är en ledarfråga.
Låst ämne

Sputnik: Det ser väl ut som om han tappat laget. Man åker och byter så fort man får chansen efter 13 minuter av matchen..
Låst ämne

Hahaha…

Sådärja så var verkligheten ikapp…

Alvarez tappar pucken 3 ggr i ett byte och håller klubban åt fel håll vid ett tillfälle i ett byte med vilka två backar då i defensiven????

Den i Timrå som låter dom fortsätta kan säga upp sig…

Man vill uppenbart inte föreningen väl…
Låst ämne

stoff: ja, bra idé, så borde det vara, vi kan väl lägga in en motion hos hockeyförbundet.
Låst ämne

Olle:

Känns ju som vi förlorar kampmomenten hela tiden.
Låst ämne

Olle: och ändå finns det dom som hyllar och ärar lill Ante som en exceptionell defensiv tränare..i mina ögon en högst medioker HA tränare..Bort med han, bort med Molinder..och bort med Freddan..det här jävla spelsystemet funkar öppenbarligen inte allafall.
Låst ämne

Sputnik: hade ju vart kul om vi åtminstone kunde försöka göra ett strukturerat anfall men vi har ju absolut ingenting
Låst ämne

Olle: Uselt försvarsspel men offensiven ger mig ännu mer gråa hår, defensiven kastar tränarkojan bort med den otroligt konstiga matchningen av backpar.

Forwards kan vi inte trolla ut hur mycket mer poäng av är känslan.
Låst ämne

söder över: Nä, nu räcker det.
Låst ämne

snushane: klasskillnad på spelarna leder till individuella misstag att pga stress och det sätter hela laget i en dålig sits. misslyckade rensningar, felpass, utvisningar mm.

Känns som de måste fila på det defensiva så det funkar bättre för det spelarmaterial Timrå faktiskt har och sedan hoppas det funkar.
Låst ämne

BlackBay: håller med helt jävla sop sämst.
Låst ämne

Alvarez är bra!

Stå stilla och sparka på motståndare brukar funka bra!

Sooooooooopa!!!!!!!
Låst ämne

Mår Alvarez bra? Första han gör efter avstängningen är en ordentligt ful bentackling, hade Örebrospelaren legat kvar och gnällt lite hade det säkert blivit 5 minuter direkt.
Låst ämne

Sputnik: Säger en del när Örebros breddforwards är mer framstående än våra så kallade spetsspelare..
Nej Nubben ditt forwardsbygge får du rannsaka dig själv över..
Låst ämne

Sputnik: Problemet är väl att man spelar så mycket försvarsspel att man inte har någon energi kvar när det väl är dax för anfall och kontringar.

Alvarez med en dum tackling också. Anmäls i efterhand och ny avstängning?

Bedrövligt spel av Bohm / Erixon på första målet.

Vi är utspelade.
Låst ämne

Sputnik: tänk om vi hade 25% av Örebros pp även deras anfallsspel så skulle vi vara bra mycket bättre
Låst ämne

covfefe: Jo att Bohm-Erixon ens spelare ihop fortfarande är ju ett skämt..
Låst ämne

Linkovich: hoppla, lite hockey från grabbarna nån minut iallafall
Låst ämne

stoff: Alvarez har ingen bra kväll. Först ordnar han ett mål i baken, sen en utvisning på det
Låst ämne

Olle: Problemet är väl att det finns två lag som är sämre än Timrå. I alla fall poängmässigt. Så då lär man inte göra något nämnvärt.

Det här är verkligen en helt ny nyans av brunt. Mer bajsbrunt än bajs. Undermåligt försvarsspel, obefintligt anfallsspel och ett gäng spelare som själva också måste fundera på hur i helvete dom råkat hamna i SHL.
Låst ämne

Kerstin_k: Hahaha trodde verkligen inte det kunde vara värre än senast, men nu skapar vi ju inte ens målchanser som vi kunde då. Fy vad jag blivit lurad av Nubbens optimism av detta lagbygge. 😅
Låst ämne

Sputnik: vilka lediga huvudtränare finns det på marknaden? Tror jag genomled varenda match sist vi var i SHL, minnet kanske sviker lite men det här spelet som Timrå visar upp känns flera klasser sämre än sist det begav sig. Matchen hinner ju knappt börja och Timrå uppträder som att man ligger under med 7-0 och väntar på att klockan ska gå?
Låst ämne

Olle: Ja nått måste hända, Nubbens mobil bör gå het nu, allt annat är ett tjänstefel..
Låst ämne

en aning bättre sista 5
Låst ämne

roger_sundsvall: 1-0 får vi vara nöjda med efter detta.
Låst ämne

Bort med Hanzl och in med en härförare!!
Låst ämne

Sputnik: walli <3
Låst ämne

Jag är en vuxen man... men man vill ju bara gråta när man ser Timrå spela. Det här blir en lååååååååång lååååååååång vinter. Jag är ärligt talat less på att uppleva sånt här gång på gång på gång i SHL. Brun, brunare, jättebrunast. Nästan så att jag hittat en ny nyans av brunt... det trodde jag inte.
Låst ämne

Sputnik: Förstår om Hanzl varit loj, måste kännas hopplöst att spela i detta gäng, tror att han kommer ge upp självmant inom snar framtid..
Låst ämne

Sputnik: vilket lag är löke med i
Låst ämne

endast 1-0 ..phuu
p.s..yrmössa
brynäs mållis
Låst ämne

Laken: och en hårtork
Låst ämne

Sputnik: Mycket kvar av matchen och säsongen. Känns ändå som det bästa vi kan hoppas på är att vi vinner den sista matchen och blir kvar i SHL. Kollade på matchen i lördag och det förstörde resten av kvällen. Denna kväll känns inte bättre. Känns betydligt roligare att vinna i Hockeyallsvenskan än att förlora i SHL!!
Låst ämne

Sputnik: vilket lag är löke med i !
Låst ämne

örebro är tunga
inte förvånad..0 anfalls spel
men..va stabil bakåt. o.kontra...
Låst ämne

Andersson: Hur många hårtorkar skall Nubben köra innan han hårtorkar sig själv och inser han måste agera och att vissa värvningar inte slagit väl ut. Är han för stolt? Alla precis ALLA sportchefer agerar när det visar sig att vissa värvningar inte föll väl ut. Det är nästan större att kunna inse det och inte köra med att "man måste tro på det man gör"..
Låst ämne

Sputnik: Ja det här håller aldrig, det kan min morsa se. Då menar jag i längden…
Värva, byt, gör nånting.
Innan vi är sopsist
Låst ämne

Gallo har gjort 2 poäng för luleå , mot djurgårn .... Avd . Spelare man hade på önskelistan
Låst ämne

Sputnik: Men det är lugnt - dags för Nubben, Freddan och Ante att höja rösten. Det är ju lösningen på allt som rör truppen.
Låst ämne

Laken: Bort med de 3 Kalle Anka tränarna vilka idioter jävla fån trattar
Låst ämne

kulltorp: Hur kan man lämna en spelare helt omarkerad framför mål innan 0-1???
Låst ämne

Modano: finn 5 fel ....
Låst ämne

kulltorp: För att man A inte har nån koll B är för långsam C för dålig på markera D Både A , B och C
Låst ämne

Förbannad. Vakna TIMRÅ IK.
Punkt.
Låst ämne

Usch vad tråkigt det är att titta på Timrå..
Samma saker händer match efter match som leder till att motståndarna får heta lägen eller gör mål.

Den enda underhållning jag erbjudits var matchen mot Frölunda, såg den live förvisso, men övriga matcher har varit skit rätt upp och ner
Låst ämne

Andersson: Fredrik Styrman åker på en rejäl vänsterkrok och får gå av isen, han åker på mycket stryk den mannen. Han fick kliva av mot oss senast efter Alvarez tackling med.
Låst ämne

pingvin: "Vinna sista matchen för säsongen" gick sådär förra gången Nubben körde den och Osakarshamn slog ut oss rättvist.
Oskarshamn som dessutom har typ 5 mille mindre budget denna säsong, Nubben kanske bör åka på studiebesök om hur man lyckas i det moderna SHL med små medel. Själv tror jag mycket handlar om tränarkojan med Filander i spetsen. En modern taktiker som får sina spelare att utvecklas.
Kolla på utvecklingen och vad man får ut av sina spelare som producerade likvärdigt som vissa av våra forwarda i Allsvenskan.

Sen så kan man bara kolla på vår andrakedja och konstatera att det är tunt värre, Liljewall som andrecenter håller inte med en fart på grillorna som fått Krykov att se ut som Mcdavid på isen, Olofsson som inte ger mycket hopp om att det kommer bli nått av han..
Låst ämne

Kerstin_k: Nubben lär väl sikta på nån monster värvning i Januari som vanligt och sitter lugnt i båten.
Laget är helt felbyggt, från spelare till tränare....Tråkigt men sant!
Låst ämne

« · 2237684 · »