1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

592602 inlägg · 6217 ämnen

Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29

« · 2400442 · » Till forumet

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Pinaceae:

Leker de huliganer i Kalix och Vännäs också?
Låst ämne

Sputnik: Har inte en blekaste aning om vilka dessa "samhällets leftovers" är, vet ej heller åldern. Tyvärr har väl begåvningsreserven tagit slut här. Man är så ofattbart övertygade om att det man gör inte på något plan är fel. Man har ingen jävla aning om vad som är rätt eller fel. Varför? Bristen på rätt föräldraskap. Det torde vara rätt så uppenbart.
Låst ämne

The great one: Håller med om att vi skall fokusera på hockeyn. Det är ju vårat intresse som idioter vi inte kan styra inte skall påverka. Bra match och sjukt häftigt att vi har hemvändare nu från olika epoker som levererar.
Låst ämne

Hmmm, var förvisso inte på plats i Örebro men anser att detta tenderar att bli alltför uppförstorat. Liknande förekommer väl lite överallt. Om Timrå nu också råkar vara inblandat så vad fan…
Låst ämne

Vilken 3:e period vi gör ändå. Efter en stark första, sämre andra. Kunna komma tillbaka som vi gör, vilken karaktär det bygger.

Firma Alvarez, Pääjärvi var ju rent av lysande i sista. Pääjärvi blev ju bättre och tyngre för varje byte. Vi får ge Pääjärvi ytterligare tid att komma in i detta. Han ser taggad ut och i intervjuen efter matchen lyser det i ögonen på honom. Detta kan bli den nystart han behöver. Killen är bara 31 år även.
Låst ämne

Timrå Isstadion: klart att dom är skit! Jag är stolt Timrå supporter! Låt mig inte skämmas över det!!!
Låst ämne

Timrå Isstadion: De kallar sig Alnö Nice Guys med en flagga ANG 856 och Alnös gamla sköld/vapen.
De går också på IFSH-matcher.
Låst ämne

Timrå Isstadion: Bättre håller namnen hemliga istället. Slipper bli flashback här. Hoppas ledningen tar tag i öronen på pojkarna nu bara!
Låst ämne

Synct: Jag har en rädda namn att rabbla men vet inte om dom ska anses "Tallnäs Bajs" eller "Rätta skiten" så jag avvaktar ett slag. Har däremot inte kunnat låta bli att messa ett antal föräldrar. D v s föräldrar som inte är lika blåsta som sina ättelägg.
Låst ämne

Sputnik: Oerhört pinsamt! Vilka muppar!
Låst ämne

The great one: Tyvärr är dom ansiktet utåt för föreningen, med allt som sker på läktarn etc.
Låst ämne

Synct: jamen vad fan, vad är det för korkhuvven!
Låst ämne

Synct: Tallnäs Kickers äre väl som är mer lagd åt "huligawannabe" hållet? RV är nog rätt blandat med vettiga supportrar med.
Låst ämne

Synct: Man vet att folk är dumma i huvet när man stolt lägger ut sånt på twitter.
Låst ämne

Sputnik:

Vi fokuserar på hockeyn här tycker jag. Behöver inte ge dom där någon vidare uppmärksamhet. Tycker det är bedrövligt att man beter sig så där bara i vårt klubbmärke. Är väl en klick som inte kan sköta sig. Klubben får ta tag i detta.
Låst ämne

Timrå Isstadion: Ja, det var folk i rätta virket som var med, häng ut namnen här, för all del! Först skämmer dom ut oss i arenan, sen att lägga ut det där på twitter.
Låst ämne

Sputnik: Hahahahahahahahaha, varför lägger man ut det på Twitter, varför gör man det ens öht? Räcker med att man skämt ut sig i arenan.
Låst ämne

Smokey: Skriv som det är. Skicka ut "Rätta V@#?%" till den avskrädeshög de hör hemma på. Det där gänget har stökat länge nog nu. Jag rabblar namn strax.
Låst ämne

Smokey: Detta är nivån nuförtiden. Säger inget så har jag inget sagt.
Låst ämne

Smokey:

Tillåt mig gissa. Du är inte riktigt nere med kidsen från Tallnäs. De där svartklädda eldkonstnärerna.
Låst ämne

kulltorp: Happy Halloween för fan era jävlar timråvänner!
Låst ämne

The great one: Kapanen for president!
Låst ämne

The great one: Nog många sportchefer och scouter som kliar sig i huvudet över Lyytinen, vart kom den jäveln ifrån?
Låst ämne

Synct:

Lyytinens största styrkor är att han vågar spela med puck och vill framåt hela tiden. Hans skridskoåkning när han tar pucken ur egenzon gång på gång har ju varit ett lyft. Snabba första pass, spelsmart. Gör mycket bra saker därute. Ibland någon miss här och där men spelet i övrigt väger ju upp det med råge. Riktigt med valuta för pengarna. Är ju vår bästa back just nu i princip. Genidrag av Kapanen. Där hade man rejält fel själv, bara att inse att Kapanen hade full koll på honom och visste vad han fick.
Låst ämne

Jag är såhär efteråt jävulskt nöjd med denna match som den blev!

Jag hade inte förväntat mig seger idag men efter 1a perioden kände jag att den här ska vi vinna!

När sedan zebrahelvetena gör sin sak som vanligt utan att det någonsin ska hända dem något! Piss-kår! Hur kan dom gå ut på isen match efter match och bara pissa på sin egna heder och ishockey som produkt utan att det händer något? Wikegård Abuse of Official efter en match i Örebro (osäker på om det var så) är det tydligaste statementet än så länge…

Det bara fortsätter vara skit!

Trots det så finner laget med Alvarez Lander pääjärvii Hartmann och Walli ett sätt att lära dem alla att sitta fint!

Stolt supporter är bara förnamnet!

Strömberg, Svensson och Stenkvist utmärker sig med att bidra i det fysiska spelet med! Dom gör det dom kan bäst och ur lagets perspektiv så är det riktigt viktigt i dessa matcher mot lag som vill äga det fysiska spelet!
Dom bidrar lite för lite i det offensiva för att Timrå ska ta det där sista klivet och bli det självklara topplaget.

Jag tycker i denna match att backarna krånglar lite för mycket och ska vara överkreativa på offensiv blå.

Snabba avslut och vin kampen framför motståndarmålet så får vi en dimension till.
Sedan är det Dahlén då.

Det finns så jävla mycket i honom men då måste han hitta spelet som funkar för honom och det är inte längs sargerna…

Han är helt usel i dueller!

Han måste vara som Alvarez i fjol!
Skit i alla kamper och fokusera bara på att hitta fria ytor att vara på!

Han slår magiska passningar och har ett riktigt vasst skott…
Han ska inte brunka!

Hitta dit och börja bidra!

Men summa sumarum!

Vilken underbar tillställning till slut!
Krigare sover gott!

Hoppas Abols blir anmäld och att man tar ifrån dessa domare som lön kommande månad! Sooooooopor!
Låst ämne

Jag var på plats i Örebro. Jag var på plats på Lions bar innan nedsläpp.

Jag är nu fundersam. Jävligt fundersam…

Jag har hängt med Timrås supportrar i snart 30 år.

I eftermiddag och kväll fick jag en tankeställare…

Vi tog två poäng. Det var bra.

Får väl skriva av mig när jag samlat mina intryck.
Låst ämne

9386: Nä, vi har fått en mer komplett back för kanske en tredjedel av pengarna. Jävla geni Kimmo med balls of steel.
Låst ämne

9386: Lyytinen! Jag har inte sett att han gjort något misstag än! Är han våran nya Koskinen?
Låst ämne

söder över: Grattis oväntat att komma igen kanske dags att utöka Securit Anders tror jag järnkoll ändå.
Låst ämne

Synct: skulle aldrig över min kofot ta tillbaka Laleggia
Låst ämne

När man sitter o småzappar under släktmiddagen o ser att vi ligger under med 2-0. Går o rensar lite på bordet o hinkar med sig lite extra… för att sen efter runt 30 minuter ställa sig upp o skrika… Jaaaa! helt solo. Mitt högra ben är söndersparkat av frugan.
Krycka någon?
Festen pågår. Jag är på dass just nu!
Låst ämne

Härligt att vara Tikare (om man nu bara ser till det som händer på isen)!
Låst ämne

På tal om något tråkigt, vad tycker man om Lyytinen efter dom här matcherna? Jag tycker att han är en mer komplett back än Laleggia. Bättre första pass, bättre uppåkningar, bättre defensivt, spetsig offensivt.
Låst ämne

9386: Haha, skruvade lite på sanningen där, för den komiska effektens skull.
Låst ämne

På viadukten i Sörberge över e4 brukar det stå några gängkriminella töntar med svarta huvtröjor och kravallsköldar med klisterlappar på…

Dom har liknande utseende som dom här fjantarna som skämde ut laget och föreningen idag…

Kan man hänga ut dem så gör det!

Det är smuts som inte ska ligga under mattan! Dom ska skämmas som hundar!

Låt det som är gott få vara det utan dessa muppar!
Låst ämne

73Sjöbba:

Dysterhet är min arvedel. 😔
Låst ämne

DJ Hemp: Var inte så dyster. 😉
Låst ämne

kulltorp: Hur gammal är du? 84?
Låst ämne

73Sjöbba:

Tycker jag också. Men var trots allt nära att anteckna 3-0 ett par gånger. Andra ”perren” var inte särskilt bra från vår sida.
Låst ämne

roger_sundsvall: fyfan vad stolt jag är över laget och att vara timråare. Vilken jävla karaktär att kämpa sig tillbaka.
Låst ämne

Pinaceae: Skulle vilja se Freddan Andersson göra det draget. Fast det vet vi alla att det skulle aldrig ske.
Låst ämne

Sputnik: Sanny nämner förövrigt Lander som seriens bästa 2vägscenter. Hade för mig det var nått annat lag i ligan som värvat världens bästa 4:e center?🤭
Låst ämne

9386: Trodde också att det var halvrakad muff när jag först såg bilden! 😂😂😂
Låst ämne

Synct: Precis, det finns en liten falang med svarta tröjor som beter/betedde sig som några jävla damp-barn. Vet inte vad som hände men i slutet så var stora delar av den gruppen borta från läktaren, som att det inte ens brydde sig se slutet av matchen!? Nötter!
Låst ämne

9386: Ja påminner om min gravida frus mage 1964, sett uppifrån, innan Gillette Female introducerades.
Låst ämne

Gillar också vårt matchställ bigtime. Det där med blå-vit-röda medelpadska ränder sitter som en smäck. Har väl sällan varit snyggare än så här.
Låst ämne

DJ Hemp: Klart att man inte kan få allt, men jag tycker ändå att vi var värda det. =)
Låst ämne

Triathlet: Snacka om att skämma ut klubben, inte minst då vi är huvudmatch och har cmore-studion som kollar. Det är så synd om Timrå ska bli identifierad med det här när vi alltid har haft ett bortastöd som andra varit avundsjuka på. Tror ingen är avundsjuk på det man visar upp idag. Skämskudde på.
Låst ämne

falconuggla: det där ser mer ut som en slidmuff tagit uppifrån 😂
Låst ämne

« · 2400442 · »