1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590783 inlägg · 6217 ämnen

Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29

« · 2400618 · » Till forumet

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Sputnik: ja och i ärlighetens namn tycker jag inte Dahlén motsvarar mina högt ställda förväntningar än men precis som laget så börjar det komma mer och mer där.
Låst ämne

kamerabilder
lär avslöja rötäggen med pyro🔥
hoppas klubben agerar
Låst ämne

DJ Hemp: Umeå norrlands huvudstad? Ha ha ha. Umeå är en liten skithåla med jäkligt skumma människor. Björklöven som lag. Say no more.
Låst ämne

Sen dom här jävla snorvalparna som tänder pyroteknik. Jag hoppas verkligen ni åker fast och blir portade under en längre tid. Timrå IK behöver inte er. Ni förstör för övriga supportrar och förstör för föreningen Timrå IK. Tack vare er så riskerar nu Timrå böter. Pengar som ska gå till verksamheten går nu istället till böter. Hoppas ni är stolta era jävla puckon.!
Låst ämne

Match mot Linköping på tisdag alltså. Linköping är tillsammans med Hv71 och Oskarshamn sämsta laget i SHL statistikmässigt. Dom släpper till mest skott i sektorn och rent generellt överallt. Jättedåliga!! Men dom spöade Leksand igår vilket ingen kunde tro på förhand.
Linköping är en match vi ska ta hem lätt som en pannkaka egentligen, men vi kommer nog åka på stryk där. Svår match mot ett bottenlag.
Låst ämne

Sputnik: Absolut så är det, men poängen är att tre helt olika typer av värvningar har blivit lyckade.
1) stjärnvärvningen av Dahlén. Alla förväntar sig succé och det har det blivit.
2) Lyytinen. Vem fan är det? Kände alla. Påminde mycket om Nubbens värvningar succéåret när vi plockade in Krykov, Koskinen med flera som ingen kände till. Värvningen sågades men har blivit en hit på snabb tid.
3) Värvningen av Pääjärvi, tidigare stjärnan som är slut? Det trodde vi kanske. Men ack så fel vi hade även där.
Jag lyfter på hatten för Kapanen!
Låst ämne

tjobba: Kapanen skall hyllas helt klart, men Dahlén hade vi nog alla härinne landat som sportchef ärligt talat. 😁
Låst ämne

Noterbart: Kapanen har gjort tre värvningar; Dahlén, Lyytinen och Pääjärvi.
Succé på alla tre.
Nya tider i Timrå IK nu!
Tar vi tre poäng mot LHC så är vi trea eller fyra i SHL beroende på hur det går för Växjö mot Frölunda.
Förjävla kul med hockey nu!
Låst ämne

Steffe: Om ni pratar om Hanzl så sprang han in till omklädningsrummet efter slutsignalen tillsammans med spelarna. Han kommer att spela på tisdag med tanke på att han hoppade över stolar osv där och då. Han verkar extremt sugen på att spela och känner jag Hanzl rätt i det man sett och hört om honom så lär han blivit extremt frustrerad när våran lagläkare sagt ifrån spel mot Brynäs och Örebro. Han kommer med all sannolikhet göra minst 3 poäng mot Linköping i retroaktivt syfte.
Låst ämne

mikenomad: Jävligt starkt och imponerande vändning mot ett hemmastarkt lag i form.
Trodde ni skulle bli lätt överkörda, visar på den ovissa och jämna serien iår.
Lander börjar steppa upp och Pääjärvi lurar i vassen.
Har sagt det hela tiden: ni blir farliga och kan gå långt.
Är väl bara medhållet från Wennerholm som ni ska vara oroliga för.
Genidraget(?) i OT med plockad mv lär dessutom bli en föregångare i taktikväg hos alla lag, får man hoppas.
Jävligt oväntat drag, att ingen vågat eller kommit på det tidigare? Snyggt! 👊😁👍
Låst ämne

Timrå4ever: Enligt kommentatorerna i gårdagens sändning så är han med på denna bortatripp. Det borde tala för att han eventuellt kan vara med mot LHC…
Låst ämne

kulltorp: tjänstefel, domaren gör inte sitt jobb. Det där gör mig riktigt förbannad
Låst ämne

hockey_21:

"Ett gäng lag i khl och Schweiz har gjort det, men först i Sverige"

Kör en Steve Jobs och hävdar att vi var först i världen eftersom vi gjorde det på ett "unikt och mer genomtänkt vis". ;-)
Låst ämne

Synct: Fast jag är inte så säker på att Rögle är så väldigt felplacerade. Jag har tippat att de får en lite jobbigare säsong i år. Inte så att jag tror de behöver oroa sig för kval men jag tror de kommer få slita för att nå slutspel
Låst ämne

snushane: Ja vi har ju Kenta-straffen och det här får bli Ante-draget
Låst ämne

kulltorp: ja måste fan få beundra detta Timrå IK. Vilkens satans go och viljestyrka det är i det här gänget. Att aldrig vika ner sig. Gårdagens seger är guld värt för moralen. Och Antes genialiska drag. Snacka om banbrytande. Den grejen borde bli döpt efter Ante. Får vi in en spetsback på det här då kan det här laget gå ända till final. Så bra är vi.! Jag säger "VI"för det känns mer familjärt ♥️🤍
Kul för Päjärvi att få avgöra.!
Låst ämne

Hassan: ”Six finger vision”som man säger i Övik
Låst ämne

kulltorp: Split vision som en modoit på släktträff
Låst ämne

JanneH: Det intressanta med den höga klubban var att domaren stod 1,5 meter ifrån, rakt framför, men tittade åt ett annat håll, där pucken inte var.
Låst ämne

Hur är statusen på hanzl?
Låst ämne

Greven: Vart hittar du sån statistik? Eller har du räknat ihop resultaten för hand de första matcherna förra säsongen? :)
Låst ämne

Greven: -21, intressant haha. Och det ska in en till bra back på det här! Och då det hörts om Juolevi så lär det bli en back som klassas som lite mer än en breddback ekonomiskt.
Låst ämne

DJ Hemp: När du ändå ordagrant väljer att ta upp verklighetsuppfattning så kan man förstås strunta helt i hur bra eller mindre bra det nu går för sina barn i livet. Tesen hellre fria än fälla duger också långt, enligt vissa. Men ansvaret slipper du aldrig någonsin undan.
Låst ämne

Greven:

Fast nu har vi ett mycket bättre lag.
Låst ämne

Synct: Förra säsongen:
13 Timrå IK 14 3 2 9 36 : 57 ( -21) 11
Låst ämne

Känner mig tjatig och jobbig om Juolevi. San Diego skrev in honom som skadad inför deras senaste match mot Abbotsford. Jag vet med andra uppgifter att han inte är skadad.
Låst ämne

Sputnik: Verkligen, nu tror jag dock att HV, Linköping, Oskars, Malmö, Brynäs kommer slåss där nere hela säsongen, Rögle kommer stiga i tabellen. Så dryg känner jag mig ikväll, vi kommer inte slåss där nere, finns inte en chans.
Låst ämne

Åker hemifrån och utövar en annan lagsport. Hamnar på olearys i borlänge för att se timråmatchen. Visar sig att vår servitör som även är restaurangchef också är timråsupporter! Så får man se kungarna bärga två poäng! Jävla kunglörda!
Låst ämne

Synct: Har för mig nån skrev senast när vi mött Brynäs att vi hade 8 inspelade poäng efter lika många spelade matcher. Det är ju skaplig skillnad på hur jämn serien är ändå. Hade detta varit förra säsongen så hade vi haft rejält försprång poängmässigt gentemot botten.
Låst ämne

dr-nix: LIte fakta, Örebro har 6 poäng upp på oss som serieledare, och vi har 2 matcher mindre spelade. Ganska fint facit efter 14 matcher även om serien är så jävla tajt.

Redigerar: Hur fan såg det ut ifjol efter 14 matcher?
Låst ämne

JanneH:

Ha ha, ja samt minst en jamare.
Låst ämne

Pinaceae:

Anser att Giffarna borde satsa mer på Sundsvall och Medelpad och skita i Norrland. Jävla storhetsvansinne när lag som Gefle, Sandviken och Östersund kan tillhöra samma division nästa säsong. Löjligt också att Sundsvall envisas med att kalla sig Norrlands huvudstad när alla vet att Umeå är det. Timrå däremot gör det mesta rätt. Älskade att se matchstället i kvällens match. Så jävla stilrent och snyggt. Gillade även Örebros svarta, men det gick inte upp mot vårt.
Låst ämne

Pinaceae: Gjordes nån presskonferens efter matchen ikväll?
Låst ämne

DJ Hemp: ja hade det varit ett seriöst inlägg hade polisen erbjudit golaren en stock Grov lös ju.
Låst ämne

Tom Topp:

Vi är fantastiska i nuläget. Kanske inte i Gävle förra gången, men vi fick ändå med oss en poäng. Synd bara att man missar vardagsmatcherna på grund av tidig läggning. Blir så när man går upp typ 03:45. Men dagens TIK - ❤️!
Låst ämne

Pinaceae: ja trots den sköna segern kan jag inte släppa hur fan 4 domherrar blundar för när Wedda får en klubba i munnen så han blöder som en stucken gris. Resultatet blir 1-0 Örebro istället för ett 2+2 PP. Brott lönar sig tydligen. Råttet är fan mågat. Jag sympatiserar med att det kan fan inte vara lätt att vara domare nu för tiden men det där var nog något av det sämsta jag sett. Och de proppmätta jävla klappmongona på Cmore borstar bort det som om det var en bagatell.

AVGÅ ALLA!
Låst ämne

Kerstin_k:

MittSverige-vattnet Kerstin! Glöm aldrig MittSverige-vattnet!
Låst ämne

Kapanen ba; "vi pehöper en pra pack som kan åka, suuta pucken och passa pra. Vi pehöper forward som kan pidra med tungd och skapa långa anfall."

Presenterar Lyttinen och Pääjärvi och HS går bananas.

Hyfsad långnäsa till oss än så länge va? Vilket jävla genidrag av Kapanen - so far.

Grymt att hämta igen den här matchen OCKSÅ. Timrå börjar visa att det är svårt att besegra Timrå.
Låst ämne

DJ Hemp: Giffarna håller väll fortfarande på att bestämma sig för om de är Norrlands, Medelpads eller Sundsvalls lag? Med tanke på "Norrlandsflaggan" i nackkragen tror jag att de siktar på fortsatt blått, gult och vitt som de haft på sistone.

Om det är rätt val? Det drar vi lott om.

Medelpadsskölden sitter som en smäck, hoppas den stannar även på kommande Timrådräkter.
Låst ämne

Leif Öhman :

Visst var väl ditt inlägg bara avsett som ett skämt?
Låst ämne

DJ Hemp: fan vad bra vi är just nu! 💪💪💪
Låst ämne

Pinaceae:

Där är vi rörande överens. Skrev om det tidigare. Hade gärna sovit i den där matchtröjan. Så jävla snyggt med de där ”franska” ränderna och den medelpadska skölden. Något Giffarna borde ta efter och inte bara köra i helblått eller vad fan de nu gör.
Låst ämne

Synct: Halloj pågar! Jag och BillyBoy har vart i kontrakt med ÖrebroPolisen (🐷) och de har kommunicerat följande fantombild av den huvudmisstänkte. Har hört att den som kan ange honom får en stock ettan löös, vem är det egentligen? Nån som hört talas som han? Verkar vara nån av dom där RV ligisterna😡🤬 #Älskastrob
Låst ämne

Rip Kirby:

Kan bara tala för mig själv. Såväl jag som mina barn har helt själva valt våra vägar i livet. Skitit i föräldrars åsikter och bara kört järnet. Då kan ju knappast föräldrarna (inklusive mig själv) ställas till ansvar heller. Inte sant?
Låst ämne

Synct: Men hallå, han är ju orutinerad! ;-)
Låst ämne

Nu vet jag inte om det tagits upp, men vårat försvarsspel ser ju 10x bättre ut än vad det gjort, Lars Marklund borde få jävligt mycket cred, ser han på presskonf idag och han hamnar lite i skymundan tycker jag.
Låst ämne

Grabola: Sjukt att det är i de topp två snyggaste bortaställen vi haft sedan millennieskiftet.

"If you look good, you feel good, and if you feel good, you play good." - Deion Sanders
Låst ämne

DJ Hemp: Okej. Så du menar alltså att det fria valet ska få ligga helt i barnets händer, oavsett vad det rör sig om och här upphör ansvaret helt från förälderns sida?
Låst ämne

« · 2400618 · »