Zäta75: Folk säger att EP och Dahlén varit "dominanta" tidigare under säsongen. Min följdfråga då är har de verkligen kemi tillsammans eller är det bara med Lander de kan prestera någon gång då och då? Mig veterligen har de ingen blixtrande kemi direkt och har egentligen aldrig haft. Vi snackar ju inte Karlkvist, Suomela här. Tror dessa herrar skulle må bra av en annan miljö.
bar mofftak: Detta säger jag inte bara i affekt, jag har sagt det förut med. Nästa tränare vill jag se en utifrån. Som kommer in med nya ögon. Inga favoriter i truppen utan kommer med ett blankt papper. Ante kan vara kvar i föreningen på annat håll. Kanske vara övergipande i juniorverksamheten eller liknande.
Örebros nuvarande hade varit mer än välkommen till nästa säsong.
bar mofftak: ja det räcker ju tydligen varken att vara usel i närkampsspelet och ha tappat bort formen totalt i övrigt... Han måste åka på en skada för att petas .
Karlsson74: Ante blev tjurig när ST ställde jobbiga frågor och förstörde kedjorna i 2:perioder. Förlusten blev bara surare av att man fick se hur mycket mer kreativitet det kan bli med en annan 1:a lina. Gissar att alibit kommer vara att Lander blev sjuk och att allt är tillbaks som vanligt i 1:a nästa match.
Kerstin_k: nej hela säsongen har inte varit katastrof för hemvändarna men det är ju också dom här killarna som vi bygger hela vår framtida SHL-existens på, det är vad som oroar mig. Vi kommer hela tiden vara beroende av att få maximal utdelning från nåt wildcard som typ Palola så länge vi inte får bang for the buck med hemvändarna och det är en ekvation som inte håller över tid. Vi lär väl knappast ha råd att köpa över en Suomela direkt.
Olle: Prestationslön.?är det aldrig någonting som diskuterats?. Nej just ja... Då hadde ju fullblodsproffsen tvingats prestera nånting för att inte svälta ihjäl.... Nu kan dom ju i princip åka på en skridsko och snubbla på snören en halv säsong och ändå få en massa deg på kontot..
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Juel igen. Verkar ruggigt vass.