Juel har varit viktig i år och gjort ett antal grymma matcher - men hans viktigaste bidrag kan (lite elakt) bli att vi får en fräsch och het JJ till slutspelet.
JJ var fantastisk i fjol men var slutkörd när det drog ihop sig och gjorde bara ok insatser.
KniveN: Jo, men nu satt nog inte JJ med massa bud att välja mellan, inte i SHL i allafall Utan sa själv att han ville ner till HA för att börja om och få mycket speltid och en stor roll.
Är det bara jag tror på en bättre säsong än ifjol. Då snubblade vi in på top 6 (5a) i sista omgången om jag inte kommer ihåg fel. Nu är vi där tack var ett väldigt bra spel som senaste matcherna
JonteD: Nejnej, jag var alldeles för snäll då. Det är jag även idag men om man åker på språkresa nu blir man väl automatiskt ful gubbe? Ska fan åka på språkresa till Örebro nästa gång och försöka fatta gnället.
För övrigt underbart att det var Bromée som inte fick göra mål på JJ:s fantomräddning.
pingvin: Nubben skall ha kredd för mycket men har inte handplockat många målvakter själv. Det har han erkänt, att han har ingen koll alls på målvakter, att han litar fullt ut på sina tränare/målvaktstränare vilka målisar han skall gå på.
Det var Peter Hirsch som önskade att värva JJ, men de han aldrig jobba ihop då Hirsch fick kontrakt i KHL samma säsong som JJ anslöt.
Zäta75: Visst var det Nubben som värvade JJ till Timrå i Hockeyallsvenskan? Nubben har gjort otroligt mycket för Timrå. Det kan Dahlén intyga. När han slutar tycker jag hans tröja ska upp i taket!
Andersson: Fantastiskt duktig målis. Hans egen förtjänst men bör kanske uppmärksamma målvaktstränare också (vem det nu är) Men återigen superinsats idag.
297: Jag var på språkresa i Hastings på 80-talet. Där var det en jädra trevlig kille från Örebro, plus en tjej som var vanvettigt söt, också från Örebro.
That’s it. Inget mer har varit bra med Örebro sen dess. Karlskoga ligger iofs inte så långt bort (tack för Jacke!) men nope.
Fast det här att Ante skakar på huvudet och ska klaga till domarna vid typ varje utvisning är ju rätt tröttsamt och totalt fel fokus. Spelar ingen roll om han har rätt el inte - det har aldrig i världshistorien lett till något positivt att gnälla på domherrarna.
neutral: Jag vet inte vad Pääjärvi tjänar i Timrå men jag tror inte det är jättemycket. Han har stålar så det räcker. Han lirar i Timrå för han älskar Timrå och älskar hockey! Han är värd varenda krona!
roger_sundsvall: så jävla skönt att pissa på det här filmande, själlösa skitlaget. Kanske inte den mest prestigefyllda vinsten men Örebro är en klubb som bara ska ha skit.
Är det inte dags Fille får en egen ramsa/sång? Vår ene rekordhållare har ju sin "Jonte, Jonte vår idol" men Hållander är verkligen också värd en. Spånade fram denna under söndagspromenaden nyss. Melodi "Vittring" med Magnus Uggla
Håller med.
Med 3 poäng idag så känns det äntligen som att vi är helt fredade från att dras in i kvalstriden.
HV71 kommer INTE att ta 22 poäng MER än vi gör på återstående 15 omgångar.
Oavsett hur det blir i slutet på säsongen så spelar vi i SHL 24/25 så länge ekonomin håller.