Ann: Ja. Rubrikerna hör väl till, och det har inte funnits så mycket att ojja sig över. Då kom ju en matchstraff härligt för kvällsslasket... Å andra sidan, vad är det Sanny gör? Han går ju inte på puck direkt, och det är ju ingen ren juste tackling heller...
SaraS: jag tycker att han gjorde helt rätt, det var en lite ful tackling, men måste den andre spelaren ha sitt huvud så långt nere?! tycker inte han borde få någon avstängning pga detta, en matchstraff räcker inget mer. Det var ju inte direkt något planerat "ÖVERFALL"
Bara så ni skall fatta vad jag menar ? Brynäs läkare kunde efter matchen konstatera en lättare hjärnskakning och Antti Aarnio blir borta från spel minst sex dagar. - Det är en ny regel. Jag fick precis höra om den, säger Aarnio,
Hade han hört den tidigare så hade han nog stått på benen.
Crosschecheckingen han själv gjorde framför mål var ju värre ( Sekvensen innan)
Helg Ernest: Antar du syftade på Aarnio...Har inte tänkt tanken att han filmade...helt juste va det definitivt inte men tror inte Sanny hade i tanken "att nu ska han skadas"...
Tycker iallfall att matchstraff va lite väl hårt dömt...
actionleif: Jamen precis ..är det inte underligt... Och som du säger det va ju en incident alles innan om det nu va på Strålman....klart det blir irritation bland dom andra spelarna då inte domarna e konsekventa....
actionleif: ne precis, men jag förstår inte varför man måste ha huvudet så långt nere, är de närsynt eller vad? men ett överfall var det inte iaf. It´s in the game.
Helg Ernest: "Det är inte fair play. Det är okej att spela tufft, men inte att crosschecka bakifrån." Tydligen tycker Aarnio att det är ok att crosschecka framifrån!!??
Huge: Men det är ju just det du är för stunden...En gnällkärring...
Du är otroligt hockeykunnig och du är en av mycket få Brynäsfans jag har respekt för...
Att du väljer att hoppa in i en tråd som tar upp Brynässpelares val att använda klubborna till något helt annat än att spela hockey med ett mindre smart inlägg så får du givitvis räkna med mothugg..
Men visst..Kalla gärna mig o de andra Timrå IK fansen för gnällkärringar eller vad du vill.. Bara Timrå IK vinner sina matcher så kommer allafall jag skita i det fom...
gud: Det där med gnällkärringar ska du inte ta så allvarligt. Det var mer en taskspark tillbaka, som svar på din insinuation att jag inte kan ta en förlust som en man. Jag är väl förmodligen en av få brynäsare som inte tappar koncepterna efter en torsk. Och gnällbältessnacket var väl heller inte speciellt allvarligt menat. Tyckte bara att som brynäsare, efter att ha torskat, fått ett mkt tveksamt mål godkänt och dessutom Aarnio däckad, att det kändes lite "lyxigt" att höra motståndaren gnälla lite grann över några ev slashingar. Se det mao som en partsinlaga från en inte alltför (tillfälligtvis)objektiv bedömare.... ;-)
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!
Okej det var inte vackert gjort kanske men ÖVERFALL!!