Boorkens kommentar gällande nubben är ju precis det jag menar om blodtörstig media. Nu sitter han och hoppas på att det ska gå åt helv... för Timrå. FY FAN! man vill ju bara spy. Nu gäller det för Timråspelarna att inte ens dra på sig en p-böter, för då åker vi väl ur elitserien också enligt Boork. Boork, gör oss en tjänst och flytta utomlands.
Redhat: Hade du förväntat dig nån annan utveckling än den här? Man har ju hängt ut Linköping i media för mindre saker än det här... Snöbollen är i rullning, nu måste timråledningen göra nåt konstruktivt innan det är lavinfara i klubben...
Vi fär väl avvakta och se vad som händer efter dagens möte som dom skulle ha.
Redhat: Boork måste vara en av de större hycklarna inom ishockeyn för tillfället (kanske över hela hockeyhistorien). När han skriver att han befarar ett ras för Timrå sitter han egentligen och gnuggar händerna.
Befara: Med olust eller fruktan förutse ngn oönskad utveckling.
Pyttsan! Det här har han längtat efter sedan Timrå IK läxade upp hans så kallade experttips.
RoW: Boork hatar även Brynäs, han dömde ut oss t o m under säsongen 98-99 när vi vann guld OCH han myser nu när det går åt helvete...Ni är väl från Norrland, det funkar ju inte i mediasverige- bara massa smålänningar överallt tycker jag (som är stockholmare)...
claesw: Håller med dig fullständigt, boork är stor i orden men inte speciellt stor på isen...boork nu som sportchef har knappast många fjädrar i hatten och är enligt min klart överskattad som ledare...
Peter Wennman gjorde en klockren analys i AB i dag.
citat " Ska vi ha ett hockeystyre som lyssnar på experterna i media (Curt Lundmark och Leif Boork) och därför dömer Timrås Christian Sjögren till fem veckors avstängning - i stället för att försöka förstå hur spelare agerar i vissa situationer? Många frågor. Stor förvirring." slut citat
Tack Peter för att du ser på saken lite nyktrare är Curre & Boorken.
Hur faan kan TV4 & Expressen betala pengar till dessa sk. experter är för mig en större gåta än hur pyramiderna kom till.
Att Leif Boork uttalar sig om ditt o datt är inget att ta notis om. Boork är för länge sedan passe' inom svenskhockey.Den mannen har ett stort behov av att synas,höras o varas och han har inget som man ska ta notis av.
Allt den mannen tar ton idag om, så har han inte något relevant att säga mer än kritisera. Boork har heller inte kommit med något som skall föra svenskhockey framåt o det skall bara svärtas ner från hans sida hela tiden(gäller allt o alla).
Jag har gått igenom dom flesta artiklar som han skrivit i expressen o där framkommer bara negativ kritik hela tiden o inget possitivt. Det tolkar jag bara så att den mannen har gjort sitt inom svenskhockey o har inget att tillföra så han kan läggas i malpåse för gått o dra något över sin föråldrade hjärna.
Hade faktist inte läst Boorks komentar förren nu. Nu får ni inte kasta saker på mig. Han kan mycket väl ha rätt ! Att vi skulle falla plakat säger han ju inte, men väl att de kan gå så. + dessutom på ovissheten om vår Tränar duo. Sånt sätter sina spår. Läs det en gång till och tänk efter ? Han är ju inte ute på Djup is ialla fall.
Inte för jag försvarar Boork men är det så farligt ? Vecka 3 kan bli vändningen för succélaget Timrå IK. På några få dagar har ett par av föreningens ledare/spelare gjort två korkade saker. Först spelaren Christian Sjögren, som tacklade ThomasBulan Berglund i Luleå fegt och vårdslöst. Lika vårdslöst och korkat var hans så kallade försvarstal ett par dagar senare, i stället för att säga: Det var dumt. Det var fegt. Jag tar mitt straff. mm Har de inga rådgivare om uttalanden i Timrå IK? Klokare i det avseendet var sportchefen Kent Norberg. Han erkände sitt fel rakt upp och ned. Jag var full. Jag kissade. Jag skäms. Tyvärr fanns dessa händelser med i Timrås brakförlust med 1-8 i Karlstad. All fokus på laget som vanligt. Nu negativt. Det tog energi från lagets insats. mm Efterdyningarna är inte slut. Jag befarar ett ras för Timrå. Förhoppningsvis har jag lika fel som jag tidigare har haft. Men dåligt omdöme från två man kan förstöra hela säsongen för
Helg Ernest: Jag började fundera på samma sak själv, risken finns helt klart men vi får vänta till efter söndag för att kunna se något riktigt mönster.
Endera är vi båda två dumma i huvudet eller så har domedagen kommit, hjälp! =)
Skarin: Det håller jag med om. Straffet var till att börja med för hårt. I samma veva så snackades det ju om Skrbeks tackling som ansåg vara likadan. Varför fick inte han lika mycket som Sjögren då!? Det är rena hycklerin om skadan ska bedömma straffets längd. Enligt vad jag hört så var tacklingarna likvärdiga. Att han ska bli avstängd är det inget snack om, men det ska vara lika för alla!
Skarin: Som jag ser det var det bara en massa olyckliga omständigheter som gjorde att det vart som det vart. Hade han haft hjälmen reglements enligt skulle det inte hänt något, möjligen 2 minuter för armbågstacklin på Sjögren. Det är lite skillnad mot Nio matcher.
Dream Team: Jo, men utan blodvite hade det bara varit som vilken regelvidrig tackling som hällst. Med en 2 minutare som resultat. Kan man Crosschecka ner en spelare efter signal utan åtgärd så skulle inte detta heller resulterat i mer än 2 min för antingen Elbooing eller boarding.