Ta en paus om du tröttnat de senaste dagarna! Klart är att vi vill ha Friskan kvar. Håller upp ett stort plakat just nu "Vi vill ha Friskan kvar"! Gästbokens lady nr 1. med ett stort Timråhjärta.
ursäkta om jag är tjatig men är det nå bra tifo på gång tills på torsdag mot tälje...tycker det är dåligt arrangemang runt matcherna överhuvudtaget och det är väl lite föreningens ansvar också skärpning timrå!!!!det bli 3 pinnar nu på torsdag eller hur då?? skönt att en viss pippo har lämnat gb:n;) han kankse druknade i sitt lilla bad!!
Vill ha tifo lite fyrverkeri liknande och massor av flaggor tex...8-0 mot tälje;)
Tifo eller annat engagemang är bara positivt. Lite mer spirit. Halsdukstifo funkade redan i början av åttiotalet i Timrå Isstadion...utan att någon hade nämnt ordet tifo. Konfettiklipparna finns kvar tack och lov. Struktur och handfasthet i arrangemang kräver eldsjälar som vågar ta för sig. Kanske du är lämpad ,sovjet? Jag tror ingen känner sig trampad på tårna ifall "någon" kliver fram och tar tag i detta.
8-0 mot Tälje. Hmmm det låter bekant.... kommer ni ihåg när? Och hur?
Det var väl -84 någongång!Den matchen avnjöts på stockholms radion, och vår käre bundsförvant C.Jonasson refererade, ett oförglömligt minne!Likväl returmatchen som undertecknad bevittnade var en kanonmatch.Passningen går vidare hur slutade den?Och vem gjorde sista målet??
7856 åskådare och ingen El Maco... Du missade något måste jag säga. Jag hittar inga förmildrande ord.. men till Papa Macos stöd kan jag säga att det var trångt i hallen. Stämningen på topp, högljutt och festligt värre. Finn Lundström 3 mål, Thommy Abrahamsson två mål och Pekka höll nollan. En kväll att minnas.
Returen i Södertälje -83 slutade med Timråvinst trodde jag (fuskar jag ser jag att det blev 5-5!!). Den hörde jag på sportradion och önskade att jag åkt.. f-n Timrå kunde ha gått upp igen det året, det låg mycket förväntan i luften. Men vem som gjorde sista målet har jag glömt..tyvärr.
Matchen började i ett rasande tempo,som faktiskt höll sig matchen ut!!Tidningarna skrev dagen efter att matchen var ink.elitserien den klart bästa så långt på säsongen.Timrå ryckte åt sig en 3-0 ledning på de första 8 min.Klacken dånderade 11-0,11-0,11-0!!Sedan tog ett vilt kämpande SSK över för att i slutakten ta ledningen med 5-4!Timrås Finn.Lundström dundrade in en isare via högra stolpen från halva plan,och någorlunda rättvisa var skipad!!
En sagolik match, denna mo SSK -83(tror det var på hösten) Som sagt nära 8000 åskådare och mangling av SSK med 8-0 efter periodsiffrorna (4-0, 3-0, 1-0) Finn Lundström och bröderna Segersten firade stora triumfer. Även Abramsson och Pauna duktiga.
dr Dängrot:jag kanske är lämpad för en sån uppgift men jag är väl som lla nadra upptagen med annat allt för ofta tyvärr..men det måste ju finnas nån som håller i det hela vem är det som gjort betällningen som dalan eller var det nu var för namn som sa det;)...
Måste ju i alla fall ha varit efter jul, eftersom det var i Allsvenskan (ny för den säsongen va?). Fem bussar gick ner till Scaniahuset. Micke Svensk åkte i "min" buss + några till BB-medlemmar till! Stort hockeyminne! Vart visst något efterspel efter hemresan också, någon mackägare som inte var fullt nöjd!
Har även för mig att Bulla gjorde ett självmål i den matchen när Pecka skulle ut och stopp en puck styrde Bulla den mot mål istället, kommer faktiskt inte riktigt ihåg om den gick i mål eller om den räddades på mållinjen.
minns även de tikare som ställde sig i SSK-klacken och viftade, en av dem fick en påtänd halsduk som tack! Oj vilka tider!
Olli ”jag ska prata svenska efter årsskiftet” Jokinen Olli ”jag mognade efter 10säsonger i NHL” Jokinen Olli ”vi vill bli som frölunda” Jokinen Olli ”im a honest coach” Jokinen Olli ”vi ska vara det hårdaste arbetande laget” Jokinen Olli ... | Läs mer
1. Att Timrå IK är på G.
2. Att vi vägrar kval.
3. Att många av oss är lallande fånar.
4. Att Timrå IK är dom bästa.