1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590405 inlägg · 6216 ämnen

Phillippe DeRouville

Phillippe DeRouville
Läste ST idag och det var en artikel omOlow Sundström, målvakt från Ånge som spelat i NHL sen -92 och han hade fått frågan Vad tror du om kompisen Phillippe DeRouville?"
- Det är tveksamt om det finns någon bättre målvakt än honom i Sverige. Han är en matchvinnare och han kommer säkert ligga högt upp i målvaktsligan i Elitseiren.

Det stog så till Punkt och prick i ST, låter ju väldigt kul faktist!
Kommentera

Sv: Phillippe DeRouville
Måste tyvärr ifrågasättas...
Nr. 1: Han har knappast spelat i NHL sen -92. Vad jag vet har han inte ens gjort en enda NHL match.
Nr. 2: Har han varit i samma lag som Phillipe?
Nr. 3: Vilken koll har han på de svenska målisarna egentligen?

Själv vet jag ingenting om DeRouville, ska bli kul att se. Hoppas för er skull att det är en kanonkeeper.
Kommentera

Jag: Man kan ju hoppas att det blir en ny Tim Thomas :-)
Kommentera

Jag hoppas verkligen vid alla hockeygudar att Sundström har rätt p, DeRouville men tyvärr törs jag inte lägga någon större vikt vid just hans omdöme. Han är väl den mest framstående samlaren av svenska målvaktstavlor från tidigt 90-tal. Höll på att schabbla Leksand ner i division 1 tio år för tidigt... Å andra sidan har han antagligen utvecklats som spelare och förhoppningsvis utvecklat en rejäl näsa för talang hos andra målvakter...?

Personlig målsättning: Lära mig stava till Phillippe DeRouville.

Gone: var hittar du alla länkar? Är det inte finska nynassar så är det jämtländska bowlingklubbar. Impregnerande.
Kommentera

El Maco:
Du kan få kurs i ortografi av HH,,alldelens gratis om du vill. För att uppnå din målsättning.
Kommentera

El Maco: Dina länktips är ju inte så dåliga dom heller. Botkyrka Kickers eller vad de nu hette...
Kommentera

Gone: Han har spelat i 1 NHL match 94-95 o 2 matcher 96-97 i Pittsburgh Penguins, han var nära att slå sig in i laget ala Hedberg men 94-95 så slog Wregget igenom o 96-97 slog Lalime igenom istället...

Ja, han har spelat ihop med Olow i Cleveland i IHL, där Phillipe var den mer framgångsrike av de två...

Sedan kan jag hålla med om att De Rouville kan betraktas som en chansning, han värvades nog tack vare att han var ganska billig gemfört med andra utländska målvakter, men kom ihåg att Tim Thomas aldrig har spelat en NHL match...

Jag tror att De Rouville blir en av de största överraskningarna denna säsong, han verkar seriös o målmedveten, men om han inte håller så har vi ju fortfarande Freddan som gjorde en stabil insats förra säsongen...
Kommentera

På målvaktssidan känns det som att det blir minst Fredrik Andersson-klass.

Det är snack om det svåra "andra året". Timrå kan vara imunt mot detta syndrom tack vare allt nytt blod i laget. En medveten strategi från Peo & Co?
Kommentera

« · 2823