Hahl Bundy: Wennerholm dricker för mycket lådvin. Är det bara jag som ser att tacklingen tar högt upp men inte i huvudet? tacklingen tar i brösthöjden och av bara farten blir det än wiplash effekt som tar mäntymaas huvud rätt in i sargen?
Pihl1337: Klockren tackling HAHAHA nu jävlar är du tamefan mer enögd än alla oss jävla modolidsupportrar. Att hoppa in i en situation och till synes medvetet satsa stenhårt delvis mot huvudet är allt annat än klockrent.
Tacklingen var INTE jätteful,men att kalla den "klockren" är ett skämt!
Hahl Bundy: Så Pikkarainen skulle få grövre avstängning än vanligt bara för att "markera" det får man ju verkligen inte hoppas. Då har man ju nåt botten och börjat gräva sig djupare ner.
Hahl Bundy: Det är ju bara för att myntämaa tappar balansen baklänges precis innan tacklingen det slutar som det gör, annars tycker jag att tacklingen är helt ren, vad jag kan se har Pikkarainen bara 1 skridsko i luften anser jag inte som hopp.
Har kollat på tacklingen om och om igen, visst han satsar väldigt hårt! so what? jag tycker det är en klockren tackling! och NEJ alla "experter" han hoppar inte in tacklingen! Det var fyra domare på isen och ingen av dom såg någonting, pinsamt att dom ska ta upp det i efterhand bara för att boorken och andra gubbar ska blåsa upp det. Tråkigt att det skulle ta illa men det var inte meningen att skada.
Sen feg Joel Lundqvist! ska han utan tillsägelse få crosschecka Pikkarainen när han ligger ner? blir så arg...
Om jag ska lämna det där så är det iallafall den bästa hockeyn jag har sett timrå prestera på många år! Den var en ära att få stå på ståplats i fredags!
Hahl Bundy: Jajjamensan! och den finns för alltid lagrad på internet. "Slapped" med Ilkka Pikkarainen kan nog återses om 10 år!
Han kommer bli otroligt nyttig. Att kunna förlama ett lag sådär ser man inte varje dag! att få motståndarna att sura ner sig matchen igenom! hoppas verkligen han skickar Thörnberg till sjukhus också. Det vore värt 20 matchers avstängning om ni frågar mig.
.Laken: Vi kan inte vrida klockan tillbaka eller hur , det som har skett ..har skett vad skall vi göra ? skulle han inte ha tacklat eller vad tycker du det kanske var synd att det blev nu i detta pikanta läge,en olycka kommer sällan ensam
Hahl Bundy: Håller med...en klassiker redan! Och Pikkarainen, få har satt ett tydligare avtryck i första bytet som nyförvärv i Timrå IK. Han är för alltid inskriven i våra historieböcker. :-)
Ambroo: Är jag den ende som när ett visst hopp om spel för Corso till veckan? Det var ju t.o.m snack om spel i premiären men då sades att det var lite tidigt men att till veckan, då troligtvis...
RTS: Ja och allra helst när vi har fyra raka bortamatcher så här i inledning. Vill det sig jävligt illa så saknar vi Corso, Hirso och Pikken. Vi har ju alla sett hur en dålig start påverkar resterande del av säsongen.
Nybbe: En korkad kommentar. Vi har redan nu flera spelare borta på grund av skador, självklart skulle det då vara ytterst kännbart om en av våra bästa forwards i premiären dessutom vart avstängd.
Blizzard: Du menar att det kommer att stå i slutet av säsongen att det var Pikkarainen som förstörde Timrå´s chanser att komma till slutspel. Kom igen av Det kanske var Corso icke rehab som sköttes rätt av någon, eller Styf`s eller,eller eller
RTS: Det kommer förmodligen att bli en avstängning pga drevet från massmedia. Rättvist? Inte ett dugg. Jimmys länkar visar hur det kommer att gå o Linkan har rätt.
qwertas: Bara för att man inte kan skydda sig, betyder inte det att man inte är tacklingsbar. Om man åker med ögonen i isen och blir manglad, ska man då maila disciplinnämnden med motiveringen "jag såg inte spelaren komma"?
Om han blir avstängd så beror det på att han redan är dömd i media. Jag ser situationen lite som en som uppstod i Modo - DIF igår då han som bröt näsbenet på försäsongen (Edin, Sedin, Westin eller nåt sånt), flyger in en tackling mot sarg när en medspelare redan är där. Då blev det 2 min, hade djurgårdaren blivit skadad hade säkert disciplinnämnden fått ett ärende till.
Nybbe: " vad gör det om han blir avstängd ett par matcher ,tror inte att vi faller med det"
Med tanka på att det var han som fixa så 1-0 målet blev till och att han spelar sådär fysiskt som vi saknat så tycker jag det gör något, även att vi har sjukt tunn forwards uppställning borde göra att du ska känna mer oro, pikken, corso och hirso borta är inte driekt skit roligt.
qwertas: Men Herre Gud: vad gör det om han blir avstängd ett par matcher ,tror inte att vi faller med det, han kommer tillbaka och sätter en ny klockren tackling igen. Länge leve Pikkarainen
Rooster23: Författaren är väl bara en i raden av bittra sillstrypare, jag skulle också vara orolig och besviken om jag var i deras sits, efter vad dom mäktade med i premiären...
Icing-Ove: Det är väl just det man pratar om, att han kommer in smygande som tredjegubbe. Inte att tacklingen i sig är speciellt ful.
Tuokkos tackling är fulare då han kommer i ryggen men samtidigt är det ingen annan som uppvaktar Madsen och då borde han kunna skydda sig bättre än han nu gjorde.
I Pikkarainens fall så kan Frölundaspelaren omöjligt skydda sig då han redan är uppvaktad av en annan Timråspelare samt att Pikka kommer i hög fart från ett annat håll.
Jag tror att Pikkarainen åker på minst två matcher också.
Läser ni hockeybloggen Dragskott.nu? Mycket underhållande när han rapporterade följande från TIK-FHC:
"Det faktum att mediokre Per Hallin lyckades näta på Frölunda säger en hel del om lagets insats i kväll. Hallin är slut på elitserienivå och kvällens mål kanske var hans sista mål i Elitserien någonsin."
Icing-Ove: Ja...avstängning blir det garanterat. Inge snack och jag blir inte ens upprörd faktiskt. 1 match skulle t.o.m kännas som lite av en vinstlott. Fortsättningsvis vill jag dock att trollfittor (YES! Tack Hempen för ordet, det har ett stort användningsområde!) som Thörnberg och andra i "de stora lagen" straffas lika hårt. Om inte, ja då går pulsen upp en aning även på mig....
mikenomad: Jag säger bara att den gav två matcher som jämförelse. Tuokko har några andra avstängningar där han hopptacklat kan jag minnas. Pikken smyger väl upp ganska fint som tredje gubbe och hoppar in i tacklingen. Blir nog en match..max.
Tycker klacken ska fortsätta det de gör bäst, dvs stjäl och förfinar andras ramsor. Följande klassiker som bl.a. LHC körde när de hade Blomdahl i laget (och som även giffarna snott och använder för Hannes Sigurdsson) passar väl fortsättningsvis: "Ni ska akta er för Pikka, akta er för Pikka, akta er för Pikka..."
Icing-Ove: Då kan knappast Pikkarainens ge nått straff för den tacklingen var verkligen mot huvudet(svårt att se om träffen tar direkt i huvudet eller ryggen dock) om ändå inte så hårt... Klart mer farlig situation...
Har kollat ett gäng ggr och tycker Pikkans och Thörnbergs tacklingar är rätt likvärdiga.
I bägge fallen lämnar bägge skridskorna isen samtidigt, om än bara för ett ögonblick. Skall rendera i utvisning helt klart. Avstängningar däremot orkar jag inte spekulera kring då det känns ruskigt lotteribaserat.
Frella: Ska jag vara ärlig så kan inte jag se vad Ekman gjorde för fel, såg mera ut som han försökte komma undan en kollition. Sveriges hockeys dubbelmoral är bara pinsam att se, Avstängningar från disiplinämden avgörs oftast om spelaren blir skadad eller ej, inte om det var ful eller regelrätt. Leffe Boorks syn på vissa saker är nog mera för att framställa sig själv.
Gabriel Gräslök: Ja alla tycker vi ju olika. Jag tycker det är bra. Mig veterligt är det 1.a gången Linkan markerar så här. Jag håller oxå med Linkan. Det finns det andra som gör oxå, ser jag.
Hahl Bundy: Tycker mer det liknar byssangnäll i tidningen, vi som är så små blir orättvist behandlade, Dom STORA blir behandlade på annat sätt. Disiplinnämndens uppgift är väl att granska om de misstänker att något skett på fel sätt. Det är väl bara bra att de tar upp detta tidigt på säsongen och att de granskar när det får sån uppmärksamhet. Jag tycker inte Linkan företräder en elitserieklubb på ett proffsigt sätt om han uttrycker som som han gör i tidningen.
(Sen undrar jag om någon mer än jag funderat över om den där svepande klubban längs isen var orsaken till knäskadan vid 4-1) Knappast avsiktligt förstås. Men olyckligt är det alltid med skador, oavsett vilken spelare som drabbas.
Slutligen: Fredagsmatchen var en höjdare, fantastiskt roligt att se pucken spelas till någon som åker skridskor och inte till en stackare som skall starta från stillastående vid blå, dessutom verkar det redan vara ett lag= team som spelar ihop. I år kan det bli riktigt, riktigt roligt. Men det förutsätter att inte flera av spelarna blir skadade.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·