1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590789 inlägg · 6217 ämnen

Pissmatchen i Gävle

« · 508864 · » Till forumet

Pissmatchen i Gävle
Frågan är VARFÖR??
Måste ett lag sluta spela för att en konflikt är på väg att lösas??
Alla andra lag spelade fast det kan bli NHL-spel....
Jag är j-t besvlken på vad Timrå IK presterade idag i Gävle..
Vafan vi måste visa att vi kan klara oss NHL-spelarna..
KOM IGEN FÖR FAN!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Pissmatchen i Gävle
SMÅLAND: Jag har inte läst vad som har skrivits tidigare ikväll.
Redan vid lunch fick vi som åkte med sponsorbussen reda på att NHL-förhandlingarna hade återupptagits och att Aki och Kipper inte skulle spela pga uppsagda försäkringar och ev NHL-spel.
Detta förklarar dock på intet vis dagens genomklappning. Alla som känner mig vet att jag är den sista att sluta heja på laget, men idag orkade jag inte ens lämna Brynäs pub inför 3:e perioden.
Kommentera

Verkligen tråkig match idag, backarna var verkligen inte på topp. SYnd bara att det verkligen finns brynäsare som vill jävlas...

ord jag fick höra idag
-Kimmo din sigenarraggare(sagt på Finska)
-Nu kommer negerjäveln
Pinsamt att det finns sånt folk tyvärr....

12 poäng för brynäs, tror inte de klarar det här.
Får hoppas att timrå biter ihop och kommer igen nästa match nu bara!
Kommentera

Fanzin: Nu fick vi se vilka som e bäst. Så är det bara.
Klaga på backarna dom skötte sig ju jättebra. Gav oss pucken nästan gratis mm helt perfekt.
Kommentera

88Lindkvist:
Berätta för oss alla vad du menar att vi fick se vilka som är bäst...

Det ska bli roligt att få se i skrift vad du menar...
Kommentera

gud: 6-2 säger mycke eller??
Kommentera

88Lindkvist:
Tabellen ljuger inte =)
Kommentera

Kronblom: Nä jag vet det också "tyvärr"
Kommentera

88Lindkvist:
Så då menar du att ni är bäst?? För en vinst med 6 -2
Vann ni Sm-Guldet med den matchen?? Grattis om så är fallet..
Kommentera

gud: Kändes så iaf. Men tyvärr så va det inte så.
Kommentera

De blir jobbig om Timrå tappar Kiprusoff o Berg... Kiprusoff ä iaf livsviktig att ha kvar i laget i ett kommande slutspel.. Annars ä de kört för Timrå..
Kommentera

heart: Det är det ändå om ni spelar som ni gjorde idag...
Kommentera

88Lindkvist: Sant, inte för att jag såg matchen...
Kommentera

88Lindkvist: vad har jag sagt om att stoppa upp tamponger indränkta i 96% sprit i ändtarmen?
Kommentera

Ambroo: Du har inte sagt det till mig vad jag vet???
Kommentera

gud: "Vann ni Sm-Guldet med den matchen??"

Nä, men det är alltid skönt att täppa till truten på en del tvärsäkra motståndare. Oavsett var dom kommer ifrån.... :-)
Kommentera

Huge: Just precis!
Kommentera

Huge/88Lindkvist

Såja nu följer ni med Farbror Patrik till våran GB igen....

Kommentera

88Lindkvist: hur kan det ha undgått dej? fråga din vapenbroder selander, han sitter på ljuva minnen från en kväll med norsk sprit och ett packe tamponger...;-)
Kommentera

Huge: Ja det var ju nån som var inne på vår gästbok och skrev nåt om att TIK skulle slå in sista spiken i kistan.

Jag önskar TIK lycka till i slutspelet... I alla fyra matcherna som de kommer spela.
Kommentera

Ambroo: Till skillnad mot dig så har jag åldern inne för att få dricka :-)) Å andra sidan så behöver jag inte köpa Norskt när det finns finare dunkdricka. Ang tamponger så verkar du ha prövat det, själv så har jag inte det. Var det skönt?

ps/Tat lungt på Espan i kväll :-))
Kommentera

GävleLasse: Fyra matcher i ett slutspel är inte det sämsta. Det finns de som har det sämre/värre.
Kommentera

GävleLasse: Hmm jasså tvärsäker på det eller? Blir nog mer en 4 iallafall men till skillnad mot Brynäs
Kommentera

Hellre en (1) dålig dag på jobbet än en (1) hel säsong som avslutar med en oviss kvalserie.
Kommentera

Hälge: Det är sant. Spelar hellre 4 förlust matcher i ett slutspel än att följa sitt Brynäs i ett ev kval på liv och död.
Kommentera

65selander: Förstår det. Kan aldrig vara kul...
Kommentera

Hälge: håller med hellre 4 matcher i slutspel som man stor torskar än kvalserie
Kommentera

LingaN: Vem tänker du på då som skall storstorska under KS?
Kommentera

65selander: Asså jag menar att man hellre stor torskar 4 matcher i slutspel än får spela i kvalserie. Och förresten så tror jag heller inte att Brynäs skulle åka ut i kvalserien. Men Malmö däremot åker ut tror jag
Kommentera

65selander: Farbror Selander nu e det tid att övergå till våran gb
Sluta skriv å klaga på oss när du forsätter.
Kommentera

Hängde inte med så mycket i dagens match.. va det kippro eller kapanen som stod??!!
Hoppas inte att NHL sesången drar igång.. eller det hoppas jag verkligen inte. Men Timrå har ett bra lag som kan ta sig längt i sm-omgångarna.. ( peppar peppar )

Timrå IK är dom bästa!!
Heja Heja Timrå!
Kommentera

65selander:
Tjabbla inte nu =)
Grattis till segern!
Kommentera

65selander:
Men å andra sidan så är det i en kvalserie som allt ställs på sin spets.
Drar mig till minnes när vi vann med 5-0 borta mot VIK och avslutade hemma med 4-0.
Mackan gjorde första och Zetterberg sista, men vilka var dom övriga två?
Kommentera

tikpower: Kan säga att matchen var inget vidare för :

* Inget bra försvars spel , Brynäs bara åkte genom det och gjorde mål.
* Kapanen stod i målet men det var inte så lyckat men backarna hjälpte heller inte till.
*Aki petteri Berg var inte med och inte Kiprusoft han var inte änns bås öppnare
Kommentera

Per HApps: Hehe jag kommer inte heller ihåg. Får säga till om jag kommer på. :)
Kommentera

Per HApps: Fredrik Tideman och markus Sjöberg va?
Kommentera

ernie eagle: Just ja
Kommentera

Per HApps: Tideman gjorde ett i alla fall
Kommentera

LingaN:
okej låter inget vidare!
vet du varför han inte sotd i båset?
Kommentera

tikpower: Nej tyvär så sa dom ingenting om det. Kiprusoft och Aki får ju inte spela för dom har ingen försäkring nu så dom fick inte spela för deras agenter. Jo Kiprusoft var i båset men han var inte bås öppnare idag.
Kommentera

LingaN: Vem var båsöppnare då? Jimmy danielsson?
Kommentera

LingaN: Hade dom spelat idag och blivit skadade så hade dom inte fått någon lön om NHL drar igång i nutid. Allt enl SR Sporten
Kommentera

Per HApps: www.tikare.se/historia/Arforar/1995-2000/index.php

[ Inför matchen är köerna hundratals meter långt innan insläppen öppnar. Timråsupportrar från hela landet har tagit sig till matchen och det blir så knökfullt att det är svårt att röra sig på ståplats. Timråklackarna börjar sjunga en och en halv timme före nedsläpp och slutar aldrig. När väl pucken släpps öppnar båda lagen med ett högt tempo. NH tvingas ta en utvisning och efter bara 2,28 kan Marcus Mathiasson snärta in 1-0 till Timrå! Ett mycket viktigt mål som följdes av Fredrik Tidemans 2-0 efter 12,52 efter ett lysande assist av Peter Gerhardsson i numerärt överläge. Nyköpingsspelarna höll spelet uppe men hade svårt att skapa några farligheter. Andra perioden satte hemmasonen Markus Sjöberg en tidig spik i kistan med sitt 3-0 efter 3,49. Därefter var matchen egentligen bara en stor fest. På isen körde laget på mot ett NH90 som började ge upp. På läktarna stod folk och nöp sig i armarna i den mån de kom åt. Tredjeperioden gungade hela hallen med i vågen som rullade varv efter varv. Löpsedlar delades ut på läktarna när kvälls- och lokalpress bedömt att det var riskfritt att basunera ut att TIMRÅ ÄR KLART FÖR ELITSERIEN! Helt logiskt i denna Kvalserie fick Henrik Zetterberg avsluta showen men 4-0 efter 17,22. Slutsignalen gick och isen stormades av supportrar som äntligen fick fira att laget var tillbaka i elitserien efter 18 år i näst högsta serien.]
Kommentera

65selander: tack älksing, jag ska hälsa damrne frå den stodre vemsdalscasanovan ;-)
Kommentera

Frisco: YEEEEEEEEEEEES!!!!! Jag hade rätt och var först att posta det! Mackan, Tideman, Sjöberg å Zäta!!!
Kommentera

Frisco: Vacker läsning...
"Timråklackarna" ska det vara, det hade jag nästan glömt. Det var lite olika bud där, ett tag flyttade trumma och klack över till norra ståplasen för att komma mitt emot spelarbåset istället för att stå snett bakom. Eftersom södra stå var större kom klacken tillbaka. Under och efter flyttarna blev resultatet att båda ståplatssidorna blev klackar.

Sen blev det sittplats på hela Norra och idag är det ju helt annorlunda.
Kommentera

ernie eagle: Och Ernie Eagle halsar cola i SVT-reportaget före match.

En stor kulturskatt gick förlorad när dåvarande gästboken brakade ihop dagen efter avancemanget. Jag minns att folk satt uppe hela natten och skrev av sig intrycken och sina små berättelser från avancemanget. Själv drack jag skumpa i köket på kvällen och for upp till Åre femtiden morgonen efter.
Kommentera

El Maco: Det mysiga är att jag tror att Marcus sitter och trycker på den gamla gästboken, den riktigt gamla alltså. Rolig läsning där vill jag minnas, då man bläddrar fram i det extremt ickeavancerade bläddringssystemet till 2000-04-14. Har för mig att Kent Norberg skrev ett inlägg och tackade publik och såna goa grejer.

Själv var jag 13 och stack hem ganska omgående efter slutsignalen, var dock in och kände på isen likt resten av hallen.

By the way så var vi trumlösa den matchen, tror fanskapet var inlåst i Ceris bussgarage. Ett bussgarage som trumman blivit bekant med väldigt många gånger, då ingen orkat ta ansvar för den och krånglat med den hem.
Kommentera

Tacka vet jag kvalserien..
Kommentera

Knappen: skulle du vilja byta plats med Malmoe då med andra ord? ;-)
Kommentera

« · 508864 · »